Connect with us

ECONOMIE

Miliarde de lei pentru calea ferată a Clujului. Firmele se ÎNGHESUIE la caşcaval

Publicat


CFR SA a primit 19 oferte pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km).

„Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că 19 operatori economici au depus oferte la procedurile de licitaţie deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

În cadrul procedurilor de licitaţie publică, împărţite în patru loturi, au fost depuse următoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:

Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireş – 5 operatori economici

1. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A., CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INŞAAT ANONIM ŞIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GULERMAK AGIR SANAYI INŞAAT VE TAAHHUT A.Ş.

2. PORR CONSTRUCT

3. Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY

4. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

5. YAPI MERKEZI INŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S

Valoarea financiară estimată: 1.505.138.213,54 RON, fără TVA

Lotul 2 Aghireş – Poieni – 4 operatori economici

1. Asocierea ARCADA COMPANY, S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A

2. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A, CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INŞAAT ANONIM ŞIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GULERMAK AGIR SANAYI INŞAAT VE TAAHHUT A.Ş.

3. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF SPA, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

4. Asocierea YAPI MERKEZI INŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
Valoarea financiară estimată: 1.472.917.742,19 RON, fără TVA

Lotul 3 Poieni – Aleşd – 4 operatori economici

1. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA – ARCADA Company S.A. (lider de asociere)

2. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GULERMAK – CCN

3. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA- SALCEF SPA

4. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.168.599.348,22 Lei, fără TVA

Lotul 4 Aleşd – Frontieră Ungaria – 6 operatori economici

1. PORR Construct SRL – ofertant unic

2. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA (lider de asociere) – ARCADA Company S.A.

3. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GULERMAK – CCN

4. Asocierea DRUM ASFALT SRL şi ZUE SPOLKA AKCYJNA

5. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA- SALCEF SPA

6. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.418.935.784,51 Lei fără TVA

Obiectivul general al contractelor este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

– creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson;
– modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)
– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;
– facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi;
– montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
– modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
– maximizarea capacităţii de tranzit;
– asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare
– instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

„Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract”

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele patru loturi, aferente liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie este de minimum 60 de luni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA – companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă”, se arată în comunicat.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

RAR: 40% dintre vehiculele controlate în 2024 aveau DEFICIENȚE tehnice. Vezi cele mai frecvente

Publicat

Certificate RAR false

Inspectorii RAR au verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, aproape 90.000 de vehicule la nivelul întregii țări în 2024. S-a constatat că 40% dintre acestea prezentau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme.

Potrivit RAR, cele mai frecvente neconformități au fost identificate la:

– Instalația electrică de iluminare-semnalizare (24,51%)
– Emisiile poluante (18,91%)
– Punți, jante, anvelope și suspensie (11,29%)
– Vizibilitate (11,23%)
– Șasiu și elemente atașate șasiului (10,40%)

De asemenea, neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 5,12% dintre vehiculele controlate, iar în 1,68% dintre cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcție, scrie Alba24.

RAR: 40% dintre vehiculele controlate în 2024 aveau DEFICIENȚE tehnice. Vezi cele mai frecvente

„În urma verificărilor s-au identificat deficiențe din sfera poluării la 6.380 de vehicule dintre cele controlate. Inspectorii RAR au identificat în trafic și vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcție sau la punți și fuzete. În cazul a 5.522 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2,2% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat. În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, pe parcursul anului 2024, au fost aplicate 27.032 de sancțiuni, au fost retrase 22.892 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 341 de vehicule și 304 ITP-uri au fost anulate”, se arată într-un comunicat al RAR.

În București și județul Ilfov au fost verificate, în perioada menționată, 6.655 de vehicule. Dintre acestea, 69,2% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte iar 1.539 (23,13%) prezentau pericol iminent de accident.

„Au fost aplicate 4.054 de amenzi contravenționale”

Din totalul autovehiculelor oprite, în 17,73% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 5,6% aveau probleme legate de identificare și 4% aveau ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră în această regiune au fost aplicate 4.054 de amenzi contravenționale și au fost retrase 3.649 de certificate de înmatriculare.

În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară, precizează sursa citată.

„Atragem atenția că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni”, au transmis reprezentanții RAR.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

Zilele Culturale Maghiare din Cluj revin între 17 și 24 august 2025. O săptămână plină de cultură, tradiții și spectacole

Publicat

zilele

Zilele Culturale Maghiare din Cluj (ZCMC), una dintre cele mai ample manifestări culturale din Transilvania, revin anul acesta cu cea de-a 16-a ediție, desfășurată între 17 și 24 august, sub sloganul „În locul potrivit!”.

Evenimentul aduce din nou o săptămână plină de cultură, muzică și tradiții, transformând orașul într-un spațiu de întâlnire pentru iubitorii de artă și patrimoniu maghiar.

„Sloganul din acest an transmite faptul că suntem prezenți și statornici atât ca eveniment, cât și ca parte a comunității locale. Zilele Culturale Maghiare din Cluj rămân un reper constant, un punct de întâlnire nu doar pentru cei de aici, ci și pentru cei care vin an de an din întreaga lume”, a declarat Gergely Balázs, organizator principal al manifestării culturale.

95 de ani de existență a Breslei Barabás Miklós

Unul dintre punctele centrale ale ediției din acest an este expoziția aniversară a Breslei Barabás Miklós, găzduită de Muzeul de Artă din Cluj-Napoca. Expoziția marchează 95 de ani de existență a Breslei, oferind publicului o incursiune în creațiile artiștilor contemporani, dar și ale maeștrilor care au influențat arta maghiară din Transilvania.

Concerte de neratat, în Piața Unirii

La fel ca până acum, și la această ediție Piața Unirii va adăposti, seară de seară, concerte de neratat:

  • marți, 19 august – Gala Festivalului Internațional de Folclor „Sfântul Ștefan”, ediția a XXVII-a
  • miercuri, 20 august – Gala de operetă susținută de artiști de renume: Peller Károly, Szendy Szilvi, Dezső Ágota și Laki Péter
  • joi, 21 august – Seara rock cu Mobilmánia și Tankcsapda
  • vineri, 22 august – Concertele trupelor sZempöl și Intim Torna Illegál
  • sâmbătă, 23 august – Concert Paulina, urmată de concert Geszti
  • duminică, 24 august – Concertul de închidere susținut de Zorán, un artist îndrăgit care revine pentru a patra oară pe scena festivalului

„Revenim cu voie bună în toate locurile de tradiție care au consacrat festivalul, păstrând atmosfera autentică și programele îndrăgite de public, dar și cu momente speciale noi care vor face și această ediție de neuitat. De la expoziția aniversară a Breslei Barabás Miklós, care marchează aproape un secol de creație artistică, până la concertele de pe scena principală, fiecare eveniment din festival va fi gândit să celebreze cultura și tradiția maghiară într-un mod vibrant”, a spus Szabó Lilla, directorul de programe al Zilelor Culturale Maghiare din Cluj.

Târguri, expoziții și evenimente sportive

În afara concertelor, festivalul își păstrează caracterul vibrant prin târgurile meșteșugărești și de carte, expozițiile în aer liber, evenimentele pentru copii și zonele dedicate gastronomiei. Strada Kogălniceanu, Curtea Folk de la Colegiul Reformat și Strada Vinului vor fi din nou spații de referință pentru experiențele culturale ale festivalului. Iubitorii sportului vor putea participa și anul acesta la Crosul Donaton, care va avea loc în ziua de 23 august, în Parcul Etnografic și pe cărările Pădurii Hoia.

Detaliile complete despre programul evenimentului vor fi disponibile în curând pe www.zilelemaghiare.ro și pe paginile oficiale de social media.

Citește mai departe

EVENIMENT

Un cunoscut chirurg clujean s-a SINUCIS. Avea 62 de ani și fusese acuzat de luare de MITĂ

Publicat

police

Cunoscutul chirurg ortoped Florin Răcășan a decedat. Conform primelor informații, acesta s-ar fi sinucis prin spânzurare, după ce anterior s-ar fi înjunghiat în abdomen.

Paramedicii de la SMURD au intervenit în urma unui apel la 112 și l-ar fi găsit decedat, atârnând în exterior pe geamul locuinței,

Un cunoscut chirurg clujean s-a SINUCIS. Avea 62 de ani și fusese acuzat de luare de MITĂ

Doctorul Răcășan a fost acuzat de luare de mită. El a fost prins în flagrant la finalul lunii ianuarie 2020, când a încasat suma de 600 de euro de la un pacient pe care-l operase. A fost condamnat la 2 ani și 10 luni de închisoare cu executare. Ulterior, pedeapsa i-a fost suspendată.

Citește mai departe

EVENIMENT

Chipciu („U” Cluj): Nu simt nicio presiune în plus din cauza vârstei. Este o grupă ECHILIBRATĂ

Publicat

chipciu

Singurul jucător de la Universitatea Cluj convocat la Naționala mare, Alex Chipciu, a vorbit din cantonamentul de la Mogoșoaia despre meciurile de debut ale „tricolorilor” în preliminariile Campionatului Mondial din 2026. 

Chipciu, unul dintre cei mai experimentați oameni din lotul lui Lucescu, consideră că vârsta nu reprezintă o presiune în plus pentru el, ci din contră vrea să se bucure din plină de această acțiune la națională, scrie GSP.

Chipciu („U” Cluj): Nu simt nicio presiune în plus din cauza vârstei. Este o grupă ECHILIBRATĂ

„Veteranii? Mă gândeam la veteranii de război. Nu simt nicio presiune în plus, ba din contră. Mi se pare că acum când eşti la vârsta asta vezi lucrurile mult mai aşezate. Eşti mai bucuros pentru tot ce se întâmplă ca grup decât performanţa ta individuală, asta este cel mai important pentru toți fotbaliștii.

O grupă echilibrată, chiar dacă ne-am bucurat că am picat cu Austria din prima urnă. Puteam să prindem şi balaur şi era greu să te califici de pe primul loc la Mondiale. Aş compara Austria cu Elveţia, iar băieţii au demonstrat în campania trecută că au putut fi mai buni decât Elveţia. Cam aşa văd eu lucrurile. Bosnia e o echipă apropiată de nivelul nostru şi va fi un meci greu.

„Mereu a fost atmosfera ok la naţională”

Chiar dacă am picat cu Austria din prima urnă, trebuie să fim ponderaţi, să nu credem că este o echipă ușoară. E o echipă agresivă şi sperăm să ieşim câştigători din grupa asta. Atmosfera este fabuloasă din ce am prins şi din selecţiile trecute, atmosferă foarte-foarte bună. Nucleul de jucători care a fost și cu Rădoi la Euro, se cunosc de foarte mult timp. Avem şi calitate, jucătorii din faţă sunt de nivel fotbalistic foarte bun, avem fundaşi la echipe foarte mari din Europa. Avem un antrenor cu experienţă cum nu are nimeni în România, și parcursul continuat de la Edi, ar fi de vis să ne calificăm la Mondial.

Mereu a fost atmosfera ok la naţională, am prins generaţii în care era atmosfera era ok, din 2011 până în 2019. Atunci parcă mai erau şi rivalităţi între jucătorii de la FCSB şi ceilalţi de la Dinamo, erau grupurile separate, dar a fost ok atmosfera, nu au fost incidente.

Unitatea care a fost creată și încununată cu munca lui Edi, rezultatele foarte bune din Liga Națiunilor, cu asta rămâne lumea. Lumea este foarte încrezătoare aici. Au mai fost stadioane pline, dar oamenii niciodată nu au crezut cu adevărat că putem face rezultate bune. Nicu Stanciu e cel mai apropiat coleg, cel cu care am stat cel mai mult de-a lungul carierei”, a spus Alex Chipciu, într-un interviu oferit celor de la FRF.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate