Connect with us

ACTUALITATE

Lucrările de foraje pentru metroul clujean s-au mutat pe Calea Florești din cartierul Mănăștur

Publicat


Muncitorii societății Geostud, firmă care se ocupă de studii geotehnice, seismice și de mediu,  forau, joi dimineața, la intersecția Căii Florești cu strada Câmpului.

Conform acestora, utilajul care forează ajunge până la adâncimea de 40 de metri, iar probe de sol vor fi trimise pentru studiu la un laborator din Capitală.

Lucrările de foraje geotehnice care au loc în această perioadă pe Calea Florești sunt necesare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru obiectivul „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj – Napoca – Baciu -Apahida – Jucu – Bonțida. Etapa I a Sistemului de transport metropolitan rapid Cluj, Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusive legăturile dintre acestea”.

Lucrările de foraje pentru cele două obiective vor continua de pe Calea Florești spre Calea Moților până la primărie. Probe de sol pentru proiectul metroului clujean și al trenului metropolitan au mai fost luate în cartierele Mănăștur și Mărăști (în fața clădirii de birouri The Office și la Expo Transilvania).

 

În octombrie 2020, Primăria municipiului Cluj-Napoca anunța începerea primelor lucrări în cadrul proiectului metroului. Astfel, în perioada octombrie – decembrie 2020, s-au realizat lucrări de foraje geotehnice în cadrul proiectului de metrou și tren metropolitan, Primăria Cluj-Napoca alături de Geostud și de toți deținătorii de rețele stabilind amplasamentele pentru 42 de foraje.

Termenul promis, depășit: nu mai e 2026 ci 2029

Noul termen de finalizare a proiectului care prevede metroul de la Cluj este 2029, și nu 2026, așa cum anunțase municipalitatea. Finalizarea metroului este condiționată și de primirea celor peste 310 milioane de euro prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Proiectul metroului va primi prin PNRR o finanțare de aproximativ 30% din valoarea totală a investiției (adică 310 milioane de euro). PNRR a fost depus de reprezentanții guvernului român la Bruxelles, la finalul lunii mai 2021, printre proiectele majore ale Clujului incluse fiind și metroul.

Referitor la capacitatea de transport, metroul din Cluj-Napoca va avea:

– 16 trenuri: tren 2 rame x 2 vagoane (52 metri, 380 pasageri);
– Capacitatea de transport la interval de 3 minute/90 sec: 7.600/15.200/ oră și sens;

Cele 310 milioane de euro de la PNRR vizează legătura dintre Mănăștur și Sopor, care cuprinde 9 stații de metrou.

Astfel, după cum se arată în PNRR, se așteaptă ca până în anul 2029, la finalizarea integrală a magistralei de metrou, să existe 12,7 km de rețea nouă de metrou, 15 stații noi și 30 de rame electrice.

Obiectivele principale ale proiectului sunt următoarele:

  1. Îmbunătățirea atractivității sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităților socio-economice din zona de studiu aflată pe axa est-vest a municipiului.
  2. Sprijinirea aspirațiilor de creștere economică și a creșterii ocupării forței de muncă prin asigurarea unei capacități de transport îmbunătățite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane.
  3. Reducerea impactului activităților de transport (poluarea aerului și zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei de studiu prin asigurarea unei axe de transport durabil, care să contribuie la re-distribuția modală de la transportul cu autoturismul personal.




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. gogu

    iulie 11, 2021 la 8:53 am

    bani aruncati. pardon, ingropati. De fapt, avem ce am votat

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate