ADMINISTRAȚIE
La GHIȘEU. Şapte din 10 români petrec O ZI din concediu la cozi la stat. OPT din 10 nici măcar NU își rezolvă problema din prima
Digitalizarea este încă un vis în România. Oamenii încă petrec ore întregi la ghișeu la instituțiile statului, iar ce este și mai grav, este că opt din zece români nu ajung să își rezolve problemele din prima zi.
Declarația este făcută chiar de un oficial al statului, Bogdan Mihai Dumea, secretar de stat în Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID).
Nici la Cluj-Napoca, un oraș unde s-au făcut pași importanți pentru digitalizare, nu au dispărut cozile
La GHIȘEU. Şapte din 10 români petrec O ZI din concediu la cozi la stat. OPT din 10 nici măcar NU își rezolvă problema din prima
„În România, şapte din zece oameni petrec o zi din concediul anual stând la cozi la ghişeele statului, iar opt din aceşti zece oameni nu reuşesc să-şi rezolve problema pe care o au, din prima. Atunci trebuie să ne uităm la acest timp pe care oamenii îl pierd, la aceste resurse care sunt pierdute şi pentru stat, şi pentru oameni, şi să găsim soluţii să îmbunătăţim.
România fără ghişee, un oraş digital, o localitate digitală ar oferi o serie de beneficii, printre care servicii mai eficiente şi, invariabil, costuri reduse pentru a oferi aceleaşi servicii.
Trebuie să ne uităm la creşterea încrederii cetăţenilor în serviciile pe care le oferă statul, îmbunătăţirea calităţii vieţii, în final şi, sperăm noi, sfârşitul birocraţiei şi al cozilor, că de acolo am plecat.
Desigur, sunt foarte multe lucruri care pot fi făcute în acest sens. Ministerul nostru, prin ADR (Autoritatea pentru Digitalizarea României, n.red.), administrează ghişeul.ro, aceasta fiind una dintre primele soluţii pe care statul le-a oferit în acest sens şi la care lucrăm pentru a o dezvolta, pentru a introduce noi servicii şi pentru a uşura interacţiunea dintre cetăţean şi stat. Soluţia nu este una ideală sau perfectă şi sunt foarte multe îmbunătăţiri pe care le putem face în viitor”, a declarat Bogdan Mihai Dumea.
O singură aplicație
În viziunea oficialului, toate serviciile statului ar trebui integrate în Cloud-ul guvernamental, iar soluţia ideală ar fi implementarea unei singure aplicaţii pe care cetăţeanul român să o folosească în relaţia cu autorităţile.
Citește și: VIDEO FOTO. Coadă de peste 125 de persoane la depunerea cererilor de parcare la Primăria Cluj-Napoca. Aplicația online a CĂZUT
„Ca soluţie ideală, va trebui să ne uităm şi să integrăm toate aceste concepte la care lucrăm deja în Cloud-ul guvernamental (…). După care trebuie să permitem ca toate aceste informaţii să fie cumulate, adunate într-o zonă de unde universităţile, statul şi companiile, inclusiv, să-şi extragă datele de care au nevoie pentru a produce soluţii mai inteligente pentru cetăţeni.
În final, sper eu, ca proiect de ţară, soluţia ideală ar fi conceptul de One App, o singură aplicaţie pe care cetăţeanul român să o folosească în relaţia cu statul, dar nu pentru a relaţiona cu instituţiile statului, ci o singură aplicaţie prin care el să spună ce are nevoie, să facă solicitarea respectivă şi să nu îl intereseze ce instituţii lucrează în spate şi cum comunică între ele.
Toate aceste concepte sunt în momentul acesta în cercetare şi dezvoltare în cadrul ministerului, în cadrul unui proiect pe care l-am iniţiat şi pe care îl coordonez, de realizare a unui manual sau un Ghid de digitalizare, un material pe care îl lucrăm cu mai multe instituţii ale statului, inclusiv cu ANCOM. În final, să ajungem la un material pe care să îl putem da primăriilor, UAT-urilor, Direcţiilor de concentrate şi să le indicăm direcţiile pe care trebuie să le urmeze în domeniul digitalizării”, a explicat reprezentantul ministerului de resort, potrivit Agerpres.
Clujul, un mic pas în față
La Cluj, un „rai” al IT-iștilor, atât Primăria, cât și Consiliul Județean au introdus o serie de servicii online. La Primăria Cluj-Napoca există și un funcționar virtual, Antonia, care preia solicitari și documente de la cetățeni. De asemenea, plata taxelor și impozitelor se poate face online, la fel ca și înregistrarea și plata pentru un loc de parcare.
De asemenea, Consiliul Județean Cluj eliberează online o serie de documente.
Cu toate acestea, cozile nu au dispărut nici aici. Clujenii mai în vârstă, care nu sunt familiarizați cu operațiunile online, fac cozi la ghișee pentru a-și plăti taxele și impozitele.
La fel și șoferii care în fiecare început de an se pun la cozi cu dosare, cu noaptea în cap, ca să „prindă” un loc de parcare alocat după sistemul „primul venit, primul servit”. Pentru că „ce-i în mână nu-i minciună”.
Cozi sunt și la alte instituții publice, cum ar fi Direcția de Finanțe Cluj, unde „toate opetațiunile de fac online”, dar la ghișeu, sau la Casa de Asigurări de Sănătate Cluj.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






