Connect with us

EVENIMENT

Întârzie TRENURILE la Cluj. Viteza acestora, REDUSĂ din cauza temperaturilor EXTREME

Publicat


Întârzie trenurile în gara Cluj

Întarzie trenurile în gara Cluj, aunță CFR SA. De altfel, această situație se va înregistra în toată țara din cauza temperaturilor extreme.

Traficul feroviar se va desfășura în acest sfârșit de săptămână în condiții speciale.

Întârzie TRENURILE la Cluj. Viteza acestora, REDUSĂ din cauza temperaturilor EXTREME

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA anunță că în acest sfârșit de săptămână, traficul feroviar se va desfășura în condiții speciale la nivel național, prin reducerea vitezei de circulație a trenurilor ca urmare avertizărilor actualizate de Administrația Națională de Meteorologie privind intrarea în vigoare a unui COD ROȘU de temperaturi extreme, de 40 – 42 de grade Celsius în aer.

Astfel, viteza de circulație a trenurilor va fi redusă, în medie cu 20 – 30 de kilometri pe oră față de viteza normală, pe întrega rețea feroviară, aflată sub incidența noilor avertizărilor meteo de temperaturi extreme de 40 – 42 de grade Celsius la umbră.

Temperatura șinei atinge 50 de grade Celsius

Reprezentanții CFR SA precizează faptul că, măsura de reducere a vitezei de circulație va fi menținută în acest sfârșit de săptămână, 12-14 iulie zilnic, în intervalele orare în care temperatura la nivelul șinei va atinge pragul de 50 de grade Celsius, evoluția temperaturilor la nivelul solului fiind permanent verificată de către personalul feroviar al celor 8 sucursale regionale de cale ferată care adminstrează rețeaua feroviară la nivel național.

Personalul de specialitate din cadrul regionalelor de cale ferată va efectua inclusiv revizii suplimentare pe reţea pentru verificarea tehnică a liniilor de cale ferată și înregistrarea în mod constant a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, operațiuni necesare pentru adaptarea în condiții de siguranță a traficului.

Dispeceratele CFR vor menține o permanentă legătură cu toți operatorii de transport feroviar, care vor fi avizați operativ când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze, la rândul lor, pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic intrate în vigoare.

Sfaturi pentru călători

CFR SA recomandă publicului călător ca în această perioadă, înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare ale trenurilor din/în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet și să consulte periodic SITE-urile OPERATORILOR DE TRANSPORT FEROVIAR, pentru informaţii actualizate despre condițiile și măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulație.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA transmite scuze călătorilor pentru întârzierile inevitabile care se vor întregistra în circulația trenurilor în aceste zile în care este în vigoare avertizarea ANM de temperaturi extreme.

Reducerea vitezei de circulație cu 20 – 30 DE kilometri pe oră față de viteza normală, care va conduce implicit și la prelungirea duratei de parcurs a anumitor trenuri, este una dintre principalele măsuri aplicate, în astfel de situații extreme, de orice sistem feroviar, în vederea menținerii condiţiilor de siguranţă în trafic.

Foto: Arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Sistemul E-sigur, activ din această lună și în Cluj. Peste 20 de șoferi SANCȚIONAȚI până acum

Publicat

e-sigur

Sistemul E-sigur în circulație este un sistem informatic implementat în România, care are scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră prin monitorizarea și gestionarea mai eficientă a circulației pe drumurile publice. Acesta este o soluție digitală ce permite autorităților să colecteze date relevante despre comportamentul participanților la trafic, cum ar fi viteza de deplasare, starea drumurilor, condițiile meteo sau evenimentele rutiere.

În esență, sistemul e-Sigur integrează tehnologii moderne, precum camere de supraveghere, senzori și echipamente de monitorizare, pentru a oferi informații în timp real autorităților, ceea ce ajută la identificarea rapidă a potențialelor riscuri sau încălcări ale reglementărilor rutiere.

e-sigur

Beneficiile acestui sistem includ:

– Reducerea accidentelor rutiere prin detectarea și prevenirea unor comportamente riscante, cum ar fi depășirea vitezei legale.
– Îmbunătățirea eficienței în gestionarea traficului prin monitorizarea în timp real.
– Sprijinirea autorităților în aplicarea legii prin oferirea unui set detaliat de date, care pot ajuta la analiza cauzelor accidentelor.

e-sigur

VIDEO FOTO. Sistemul E-sigur, activ din această lună și în Cluj. Peste 20 de șoferi SANCȚIONAȚI până acum

Sistemul e-Sigur face parte dintr-un efort mai larg de digitalizare a infrastructurii și a managementului traficului, având rolul de a sprijini autoritățile în crearea unui mediu mai sigur și mai eficient pe drumurile din România.

De la data de 1 martie 2025, acest sistem este operațional și în jud. Cluj, care a fost dotat cu peste 20 de astfel de aparate, dintr-un total de 700, câte există deocamdată în toată țara.

Aparatul în sine este identic cu un pistol-radar. Deosebirea constă în sesizarea automată a depășirii vitezei setate, de către un participant la trafic și salvarea capturii video pe un card, care ulterior este descărcat de agenți, pe baza imaginilor surprinse aceștia trimițând procesul-verbal direct vinovatului.

Datorită calității imaginilor, declarațiile mincinoase de genul „nu eram eu la volan” pot fi ușor demontate, figura șoferului fiind recognoscibilă.

e-sigur

„Aparatul radar detectează o depășire a vitezei de până la 1.200m distanță”

„Începând cu data de 1 martie 2025, la nivelul jud. Cluj a fost operaționalizat sistemul E-sigur, un sistem modern de supraveghere a traficului rutier în zonele cu risc crescut. Acesta presupune un aparat radar montat pe un trepied, care va filma în mod automat toate depășirile vitezei legale pe sectorul alocat.

Aparatul va fi montat pe trepied în afara carosabilului, la vedere și întotdeauna însoțit de un echipaj al poliției rutiere. La sfârșitul programului de lucru, polițistul care a folosit aparatul va descărca filmările într-un server al Poliției. Acestea vor fi analizate, ulterior trimițându-se o comunicare către proprietarul vehiculului însoțită de sancțiunea aferentă.

Aparatul radar detectează o depășire a vitezei de până la 1.200m distanță. În cazul în care, în urma analizei imaginilor, se constată și alte abateri, cum ar fi depășiri ilegale, se pot lua măsuri și împotriva acestora. De la implementarea sistemului, în jud. Cluj au fost depistate peste 20 de încălcări ale regulilor de circulație”, a declarat subcomisarul Ionuț Petruța, șeful Serviciului Rutier din cadrul IPJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Alin Tișe: Dacă nu vom reuși să ne impunem candidatul în turul al doilea, nu doar coaliția are o problemă, ci toate partidele

Publicat

De

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a arătat că viitorul partidelor tradiționale din România devine incert în cazul în care coaliția de guvernare nu își va putea duce candidatul, pe Crin Antonescu, în turul al doilea al alegerilor prezidențiale.

Alin Tișe, președintele CJ Cluj a afirmat, întrebat fiind într-o conferință de presă, că dacă actuala coaliție formată din trei mari partide nu reușește să impună un candidat în turul al doilea, atunci întreaga clasă politică va trebui să intre într-un proces de modernizare.

„Dacă această coaliție, aceste trei partide, nu reușim să ne impunem candidatul în turul al doilea, atunci, într-adevăr, pe lângă că are coaliția o problemă, au toate partidele o problemă. Înseamnă că ar trebui să punem lacătul pe partide. Asta va confirma teoria că partidele clasice vor trebui să intre într-un proces de modernizare dacă vor să mai existe. Nu se va pune problema cât ai, ci dacă mai exiști. Dacă trei partide, mulți ani cele mai mari din România, cele mai vechi, cu tradiție, care au dat președinți de țară, nu reușesc nici măcar să ducă candidatul în turul al doilea, acestea vor avea o problemă. Coaliția, atunci, cu greu va mai putea exista și partidele în sine vor avea o problemă fundamentală în a supraviețui în condițiile în care pierd alegerile”, este de părere Alin Tișe.

„Dacă nucleul dur din fiecare partid votează Antonescu, intră în turul II”

Președintele CJ Cluj a atras atenția asupra faptului că, în mod normal, nucleul dur al fiecărui partid ar trebui să asigure sprijinul necesar pentru candidatul comun. Tișe a argumentat că, având în vedere numărul mare de primari pe care coaliția îi are la nivel național, aceștia ar trebui să fie principalii vectori ai campaniei electorale.

„Dacă Crin Antonescu ar fi votat de nucleul dur din PNL, nucleul dur din PSD, nucleul dur din UDMR, Crin Antonescu ar intra în turul al doilea. Uitați-vă pe rezultatul alegerilor locale și veți vedea că fiecare partid are o bază electorală dură, care a votat cu primarul respectiv, care a votat cu partidul respectiv la locale. În țară, 99% din primarii care vor fi lideri de campanie aparțin celor trei partide. Aceștia sunt vectorii principali care în mod normal ar trebui să facă campanie electorală pentru Crin Antonescu. Dacă aceste trei partide au această problemă că nu pot convinge membrii lor, primarii lor, nucleul dur să facă ce trebuie pentru Crin Antonescu, atunci încă o dată se confirmă că aceste partide au o problemă de management și că oamenii în interior nu mai ascultă de șefii de partid”, a mai explicat acesta.

„În turul doi este posibil orice”

În final, Alin Tișe și-a exprimat speranța că actuala coaliție își va mobiliza resursele pentru a reuși să ducă candidatul său în turul II, subliniind că, în calitate de membru PNL, își asumă responsabilitatea politică de a susține campania partidului.

„Eu sper să nu se ajungă acolo, sper să intre în turul doi, iar în turul doi este posibil orice. Eu ca președinte al CJ Cluj, de această dată politic vorbesc, ca membru al PNL și cu responsabilitate politică, indiferent ce cred eu personal despre un candidat sau altul, din punct de vedere politic am această obligație de a-mi face datoria”, a subliniat Tișe.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. 500 locuri noi de parcare pentru biciclete, în 10 noi spații securizate, la Cluj-Napoca

Publicat

Clujenii au la dispoziție 10 noi spații securizate de parcare a bicicletelor, cu o capacitate totală de 500 de locuri. În prezent, municipalitatea oferă 1.427 de locuri de parcare pentru biciclete în toate cartierele Clujului.

Parcările moderne sunt dotate cu sisteme de supraveghere video, iluminat inteligent și acces controlat prin carduri de proximitate.

10 noi parcări securizate la Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca a recepționat în acest an 10 noi parcări securizate pentru biciclete amplasate în următoarele locuri din oraș:

  • str. Bihorului 19 (cartier Grigorescu);
  • str. Ștefan Mora 8 (cartier Grigorescu);
  • str. Donath 3 (cartier Grigorescu);
  • str. A. Vlahuță 28 (cartier Grigorescu);
  • str.Trotușului 4 (cartier Mărăști);
  • str. Godeanu 2 (cartier Mănăștur);
  • str. Vidraru 3 (cartier Mănăștur);
  • Aleea Moldoveanu 4 (cartier Mănăștur);
  • str. Mehedinți 41 (cartier Mănăștur);
  • str. Aurel Suciu 20 (cartier Gheorgheni).

Fiecare container pentru biciclete are o capacitate de aproximativ 50 locuri. Acestea sunt independente din punct de vedere energetic, fiind dotate cu panouri fotovoltaice, regulatoare de încărcare, invertoare și acumulatori. Accesul se face cu carduri de proximitate.

Dotări pentru siguranța bicicletelor:

  • camere de supraveghere video;
  • echipamente de stocare a imaginilor video;
  • corpuri de iluminat LED cu senzori crepusculari;
  • yale electromagnetice;
  • cititor carduri de proximitate.

Cererea pentru obținerea unui loc de parcare pentru bicicletă poate fi depusă online, pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca.

„Parcări sigure pentru biciclete” este un proiect propus, votat și implementat în cadrul procesului de bugetare participativă.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Aeroportul Cluj ar putea atrage finanțare prin emisiuni de obligațiuni. Alin Tișe: „Nu mai stăm cu mâna întinsă la Guvern”

Publicat

De

Aeroportul Cluj

Aeroportul Internațional Cluj ar putea deveni primul din România care atrage finanțare prin Bursa de Valori București. Această strategie ar permite obținerea a până la 300 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportului.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a anunțat marți, în cadrul unei conferințe de presă, intenția de a atrage finanțare privată pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj, printr-o emisiune de obligațiuni pe Bursa de Valori București (BVB). Această inițiativă este inspirată de succesul obligațiunilor județene emise anul trecut.

„Noi, anul trecut, am făcut o operațiune de emitere de obligațiuni județene, care au dus la un real succes. În două sau trei zile, s-au cumpărat obligațiuni pe piață de aproape 70 de milioane de euro. A fost unul dintre cele mai mari succese ale Bursei de Valori din București. Din acei bani, cu o parte am cofinanțat creditele pe care le avea Consiliul Județean și le-am închis, iar cu o parte am continuat cu drumurile.

Am avut o discuție cu directorul Aeroportului, care a avut o discuție cu directorul Bursei de Valori București, domnul Hanga. S-au întâlnit, m-am întâlnit și eu cu ei, am făcut schimb de documente contabile, pentru a se verifica capacitatea financiară a Aeroportului. Dorința mea ar fi ca, pe Bursa de Valori București, într-o formulă transparentă, să atragem finanțare din mediul privat, prin bursă, pentru Aeroport”, a declarat Alin Tișe.

„E clar că banii de la Guvern nu vor mai veni”

Fondurile atrase ar permite dezvoltarea infrastructurii necesare pentru creșterea capacității până la 20 de milioane de pasageri, inclusiv devierea Someșului și prelungirea pistei de decolare-aterizare, fără a mai aștepta fonduri de la Guvern.

„Să nu apară din nou că Tișe vrea să vândă Aeroportul. Nu. Este cea mai modernă și transparentă formă de finanțare și ar fi primul aeroport din România care ar apela la această finanțare pe Bursa de Valori București. Aeroportul ar emite un număr de obligațiuni pe care Bursa să le tranzacționeze, prin care s-ar împrumuta de pe piață, iar acești bani ar putea fi folosiți fără să mai stăm cu mâna întinsă la Guvern.

E clar că banii nu vor mai veni pentru prelungirea pistei, nici măcar cei pentru terminarea Someșului, iată, nu vin. E nevoie de bani pentru terminarea Someșului, de mutarea podului și a conexiunii cu centura actuală, un nou pod mare, prelungirea pistei actuale, un terminal cargo, un nou terminal pentru zborurile spre New York, până la 20 de milioane de pasageri. Trebuie să continuăm să extindem terminalul actual de pasageri, care nu e suficient pentru ce ne dorim”, a mai arătat președintele Consiliului Județean Cluj.

Aeroportul ar putea obține sute de milioane de euro

O emisiune de obligațiuni ar putea aduce între 200 și 300 de milioane de euro, este de părere președintele Alin Tișe, fără a afecta proprietatea Aeroportului.

„Nu ne trebuie mâine, ce avem acum merge până la 5 sau 7 milioane de pasageri, dar dacă am reuși să atragem capital privat printr-o emisiune de obligațiuni pe care Aeroportul ar putea să o facă și în mod transparent, pe Bursă, să poată fi tranzacționate aceste obligațiuni, vă pot garanta că aeroportul ar putea lua de pe piață până la 200-300 de milioane de euro numai din emisiuni de obligațiuni, pentru că astăzi el este profitabil, după mulți ani. De când s-au finalizat terminalele, am intrat într-o variantă în care Aeroportul e pe profit”, a explicat Tișe.

„Aeroportul nu mai poate rămâne la faza de regie”

Consiliul Județean, în calitate de proprietar al Aeroportului, va garanta acest proces, iar potrivit oficialului, această metodă de finanțare ar permite Aeroportului să la o nouă etapă de dezvoltare, fără a depinde de fonduri guvernamentale.

„Dorința mea ar fi, după modelul de succes al Consiliului Județean, să putem intra cu Aeroportul într-o nouă etapă de dezvoltare, în care să atragem bani de pe bursă fără să afectăm proprietatea acestuia. Aeroportul nu mai poate rămâne la faza de regie, forma de organizare este nepotrivită și legea cere transformarea.

Prin această atragere de bani de pe bursă, în mod transparent, aeroportul ar putea intra într-o etapă incredibilă de dezvoltare și ar putea atinge ținta de cel puțin 20 de milioane de pasageri. Consiliul Județean trebuie să fie garantul, fiind proprietarul aeroportului. Am toată deschiderea pentru ca acesta să intre într-o nouă etapă”, a conchis președintele CJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate