Connect with us
Advertisement

CULTURA

Începe Electric Castle 2024! Va fi cea mai BUNĂ ediție de până acum

Publicat


electric castle

Între 17 și 21 iulie se va desfășura, la Bonțida, în Cluj, festivalul Electric Castle. Va fi cea mai bună ediție de până acum! Evenimentul pe care mii de participanți îl așteaptă un an întreg este pregătit de start. Campingul a fost, deja, deschis pentru a-i primi pe cei 18.000 de locuitori ce vor popula EC Village pentru următoarea săptămână, iar organizatorii au pregătit soluții pentru acces rapid, simplificat și în siguranță.

„Festivalul se deschide, oficial, miercuri, 17 iulie, ora 14:00. Până în acel moment, participanții pot să rezolve, deja, de la distanță, cea mai mare parte dintre procedurile de acces: brățările pot fi ridicate, fizic, din locații dedicate din București și Cluj-Napoca sau pot fi livrate prin curier. Conectate cu un cont bancar, acestea vor fi „portofelul” de festival al festivalierilor, cea mai practică metodă de plată pentru cei ce nu vor să aibă grija banilor cash sau a cardurilor fizice.

electric castle

Începe Electric Castle 2024! Va fi cea mai BUNĂ ediție de până acum

Tot online, participanții își pot achiziționa biletele de tren și autobuz, mijloacele de transport recomandate pentru a ajunge în Bonțida. Eficiente și sustenabile, acestea oferă varianta cea mai practică în special pentru cei care se vor deplasa zilnic înspre/dinspre festival, din stațiile amenajate în Cluj-Napoca, la Iulius Mall și Expo Transilvania. Electric Castle a suplimentat cu 25% numărul autobuzelor față de ediția precedentă, timpul maxim de așteptare estimat pentru îmbarcarea fiind de 30 de minute.

Organizatorii au publicat și rutele auto de acces, mașinile care vin cu toate locurile ocupate beneficiind de gratuitate pe unul dintre cele peste 3.000 de locuri de parcare disponibile. Accesul în parking poate fi și el achitat online, înainte de a ajunge în aria festivalului.

Peste 1.500 de oameni se vor ocupa de siguranța participanților, echipe proprii ale festivalului și ale autorităților. Electric Castle are propriul număr de urgență 0733 070 026 disponibil non stop și 3 puncte de prim-ajutor. Rămâne în vigoare și codul “Angel shot” ce poate fi folosit la orice bar pentru a primi ajutor. Pentru prima dată, în festival pot fi accesate punctele G-Info Spot unde sunt puse la dispoziție informații și resurse pentru siguranță sexuală. MedLife oferă gratuit posibilitatea de testare BTS iar medicii specialiști ginecologi, urologi, psihologi și psihiatrii sunt prezenți, în festival, pentru consiliere, în baza unui program prestabilit.

electric castle

„Organizatorii pun la dispoziție și un ghid”

Două stații de hidratare gratuite sunt pregătite pentru zilele caniculare ce se anunță. Festivalierii își pot aduce propriile sticle reutilizabile și sunt încurajați să profite la maxim de zonele umbrite din festival. Punctele de hidratare, scenele și toate activitățile de la EC 10 pot fi găsite pe harta festivalului, disponibilă pe EC app. Tot acolo, participanții își pot crea programul, primind notificări înainte de show-urile lor preferate. Organizatorii pun la dispoziție și un ghid care include toate informațiile necesare pentru o experiență lipsită de griji.

Ediția cu numărul 10 a festivalului aduce câteva schimbări în ceea ce privește amplasarea scenelor. Scena Hangar, a doua ca dimensiune și locul preferat de iubitorii concertelor rock live și show-urilor drum & bass, va fi amplasată în apropierea castelului, iar Radio Stage îi preia locul. Drip Stage are o nouă înfățișare, devenind un hub pentru cultura urbană și locul în care participanții pot vedea artiști hip-hop, rap și trap de pe scenele europene, alături de cei locali.

Toate detaliile despre eveniment și biletele pot fi găsite AICI”, anunță organizatorii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

Tichete pentru activități casnice. Ministerul Muncii anunță avantaje pentru angajatori, dar și pentru șomeri

Publicat

De

Tichete pentru activități casnice

Ministerul Muncii anunță că va oferi avantaje fiscale pentru angajatorii care oferă salariaților tichete de activități casnice. Avantaje vor avea și șomerii înregistrați care vor presta munci casnice.

Prin lege, persoanele fizice pot angaja oameni care să lucreze în gospodărie începând încă de la vârsta de 16 ani. Aceștia vor fi plătiți cu tichete care au fiecare o valoare de 15 lei pentru muncile prestate.

Tichete pentru activități casnice. Ministerul Muncii anunță avantaje pentru angajatori, dar și pentru șomeri

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a publicat în transparență decizională un proiect de Ordin al ministrului Simona Bucura-Oprescu, prin care se propune modelul de contract pe care angajatorii îl pot încheia cu agențiile de ocupare a forței de muncă pentru achiziția de tichete de activități casnice.

Aceste tichete pot fi oferite angajaților ca beneficiu extrasalarial și pot fi folosite de aceștia pentru a plăti persoanele care îi ajută în gospodărie cu diverse activități casnice.

Conform proiectului de ordin, angajatorii vor trebui să încheie o convenție cu agenția de ocupare a forței de muncă din zona lor, iar în baza acestui document vor putea achiziționa un număr de tichete casnice în format electronic sau pe suport de hârtie.

Valoarea nominală a unui tichet este de 15 lei.

Angajat și angajator trebuie să fie înregistrați pe o platformă

Porivit reprezentjanților ministerului, angajatorii care doresc să beneficieze de acest sistem trebuie să respecte câteva reguli, cum ar fi să facă plata contravalorii acestora către agenție, să completeze datele personale ale salariaților pe tichetele emise și să distribuie tichetele exclusiv angajaților care au dreptul să le utilizeze.

Citește și: Angajat în gospodărie cu aceleași drepturi ca alți salariați. O nouă MESERIE în România. Pot lucra și tinerii, de la 16 ani

De asemenea, în cazul întârzierii plății, agenția poate solicita penalități de 0,04% pe zi din valoarea neachitată.

Contractul dintre angajatori și agențiile de ocupare se gestionează electronic prin această platformă https://tichete.anofm.ro/ , unde angajatorii pot urmări statusul contractului și pot introduce datele necesare pentru emiterea tichetelor.

Pentru fiecare achiziție lunară, angajatorii trebuie să furnizeze o listă cu angajații beneficiari, care la rândul lor trebuie să aibă un cont în platformă.

Care sunt avantajele anunțate de minister

Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale anunță că angajatorii vor putea beneficia de avantaje fiscale.

”Angajatorii care oferă tichete de activități casnice beneficiază și de avantaje fiscale. Dacă un angajator acordă cel puțin 600 de tichete unui salariat într-un an, va primi în anul următor 50 de tichete gratuite, care pot fi distribuite ca primă sau bonus altor angajați.

Implementarea sistemului de tichete de activități casnice are potențialul de a stimula participarea persoanelor în cadrul unui raport juridic flexibil care le conferă și calitatea de asigurați în sistemul public de pensii și în sistemul asigurărilor de sănătate.

Totodată, se asigură posibilitatea utilizării acestui sistem inclusiv în zonele rurale cu oportunități limitate de angajare sau cu mobilitatea geografică scăzută a forței de muncă. De asemenea, acest mecanism poate contribui la creşterea ratei de activare a populaţiei în vârstă de muncă pe piaţa muncii şi la diminuarea ratei sărăciei, prin completarea veniturilor beneficiarilor de venit minim de inserție cu veniturile ocazionale obţinute din prestarea de activităţi casnice.

Un alt lucru important este faptul că șomerii înregistrați la ANOFM pot beneficia în continuare de drepturile și măsurile prevăzute de Legea nr. 76/2002 chiar dacă devin prestatori casnici”, a declarat ministrul Simona Bucura-Oprescu.

Citește mai departe

POLITICA

Un clujean, ministrul Agriculturii în guvernul din umbră al AUR

Publicat

Avram Fițiu AUR

Președintele AUR, George Simion, a prezentat, miercuri, componența guvernului din umbră al AUR.

Acesta va fi condus de Marius Lulea, prim-vicepreședintele partidului, iar în componența sa se află mai multe nume sonore.

Un clujean, ministrul Agriculturii în guvernul din umbră al AUR

AUR propune un Guvern compus din 11 miniștri și 2 viceprim-miniștri în loc de 18 portofolii, câte sunt în prezent, și 50 de secretari de stat.

Asistăm la o scădere drastică a numărului de secretari de stat, care, sub guvernarea PSD-PNL, a depășit și 200.

Clujeanul Avram Fițiu, pe lista miniștilor

Pe lista de miniștri propuși de președintele AUR, George Simion, se află fosta șefă a Casei de Pensii, Dorina Barcari, care va prelua în viitoarea guvernare AUR Ministerul Forței de Muncă și Pensiilor.

Pentru portofoliul Ministerului Economiei Naționale, AUR îl propune pe profesorul Petrișor Peiu.

La conducerea Ministerului Administrației și Internelor, George Simion îl propune pe Valer Kovacs, polițistul timișorean dat afară din sistem în mod abuziv.

La Ministerul Justiției propunerea făcută de AUR este avocatul Gheorghe Piperea. Omul de afaceri Mohammad Murad va prelua în guvernarea AUR portofoliul de vicepremier cu atribuții în domeniul turismului și antreprenoriatului.

Cum arată lista Guvernului AUR:

Prim-ministru: Marius Dorin Lulea (prim-vicepreședinte AUR, inginer în construcții)
Ministerul Sănătății Națiunii – Tudor Ciuhodaru
Ministerul Apărării – Mircia Chelaru
Ministerul Investițiilor, Construcțiilor și Transporturilor – Adrian Axinia
Ministerul Educației și Culturii – Radu Baltasiu
Ministerul Administrației și Internelor – Valer Kovacs
Ministerul Agriculturii, Apelor, Pădurilor și Mediului – Avram Fițiu
Ministerul Justiției – Gheorghe Piperea
Ministerul Afacerilor Externe – Georgiana Teodorescu
Ministerul Economiei Naționale – Petrișor Peiu
Ministerul de Finanțe – Ciprian Nicolae
Ministerul Forței de Muncă și Pensiilor – Dorina Barcari

Ramona Ioana Bruynseels – Viceprim-ministru cu atribuții în Protecție Socială, Demografie și Întoarcerea Românilor din Diaspora

Mohammad Murad – Viceprim-ministru cu atribuții în Turism și Antreprenoriat

Citește mai departe

EVENIMENT

Alegeri parlamentare în 1 Decembrie. Guvernul alocă pentru organizare peste 878 de milioane de lei

Publicat

De

Alegeri parlamentare

Guvernul a aprobat calendarul, dar şi cheltuielile aferente alegerilor parlamentare din acest an.

Legislaţia necesară este concretizată în trei hotărâri de guvern pentru alegeri.

Alegeri parlamentare în 1 Decembrie. Guvernul alocă pentru organizare peste 878 de milioane de lei

Suma totală estimată pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea în bune condiţii a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor este de 878,103 milioane lei, a precizat purtătorul de cuvânt al Guvenului,Mihai Constantin .

„Pentru organizarea alegerilor parlamentare din data de 1 decembrie 2024 şi pentru asigurarea, în cât mai bune condiţii, a dreptului la vot al cetăţenilor, atât din ţară, cât şi din afara graniţelor, Guvernul a adoptat astăzi legislaţia necesară concretizată în trei hotărâri de guvern.

Aceste trei hotărâri stabilesc în detaliu, calendarul acţiunilor electorale, măsurile tehnice şi cheltuielile pentru pregătirea şi organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor”, a declarat Constantin.

Data limită pentru depunerea la Biroul Electoral Central a protocolului de constituire a unei alianţe electorale este 10 septembrie.

Ce trebuie să facă românii din străinătate

Termenul până la care alegătorii cu domiciliul în ţară şi cu reşedinţa în străinătate, precum şi cei cu domiciliul în străinătate se pot înregistra în Registrul Electoral este 16 septembrie.

Aceștia trebui să se înregistreze cu adresa din străinătate, pentru opţiunea de a vota la secţia de votare.

Autoritatea Electorală Permanentă are un site dedicat a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Începând cu 16 septembrie, misiunile diplomatice şi oficiile consulare comunică AEP propunerile privind sediile secţiilor de votare din străinătate.

Data limită pentru depunerea listelor de candidați

Până la data de 2 octombrie va avea loc depunerea listelor de candidaţi şi a candidaturilor independente pentru Senat şi Camera Deputaţilor la circumscripţia electorală pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării, precum şi depunerea listelor de candidaţi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale pentru toate circumscripţiile electorale.

Totodată, 17 octombrie este data până la care alegătorii cu domiciliul în ţară şi cu reşedinţa în străinătate, precum şi cei cu domiciliul în străinătate se pot înregistra în Registrul Electoral cu adresa din străinătate cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă, online pe site-ul votStrainatate.ro.

Tot până pe 17 octombrie partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale sau organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale pot depune listele de candidaţi şi candidaturile independente în circumscripţiile electorale din ţară, a mai declarat Constantin.


Când începe campania electorală

Data de 22 octombrie este data limită pentru stabilirea şi depunerea semnelor electorale la Biroul Electoral Central.

Stabilirea timpilor de antenă care revin partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care urmează să participe la parlamentare se face până pe 31 octombrie.

Pe 1 noiembrie a fost fixată data pentru începerea campaniei electorale, care urmează să se încheie pe 30 noiembrie, ora 7,00.

Citește mai departe

EVENIMENT

Dan Petrescu, antrenorul CFR Cluj, înaintea meciului cu Pafos: Brazilienii lor ne dau fiori

Publicat

De

Dan Petrescu, CFR Cluj

CFR Cluj va întâlni joi, 22 august, în Gruia, echipa cipriotă Pafos, în play-off-ul Europa League.

Antrenorul CFR Cluj, Dan Petrescu, a declarat că speră că echipa din Gruia va obține un rezultat bun, dar că Pafos este o echipă bună.

Dan Petrescu, antrenorul CFR Cluj, înaintea meciului cu Pafos: Brazilienii lor ne dau fiori

Marea problemă a tehnicianului sunt brazilienii din echipa din Cipru care, individual, spune el, sunt jucători foarte buni.

„Pafos cred că e alt nivel față de Ballkani. Acești brazilieni, pe care băieții i-au văzut acum, ne dau fiori. Sunt jucători de clasă, în opinia mea.

Au bani mulți, buget, patronul este foarte bogat. Au luat un director sportiv din Italia și sunt salarii de 500.000, 600.000, 800.000 de euro. Normal că ai pretenții”, a spus tehnicianul.

Dan Petrescu: Trebuie să facem un joc perfect

Dan Petrescu a mai spus că nu se plânge, dar că în România suntem “doar cu vorba”.

“Cu tot respectul, noi nu avem jucători în România cum are Pafos. Eu aș vrea să nu-i vedeți, să fie slabi, aș vrea să greșesc, dar o să vedeți jucătorii brazilieni din Cipru ce valoare au.

Trebuie să facem un joc perfect ca echipă. Nu trebuie să cedăm, nu trebuie să ne gândim că nu avem șanse”, a mai declarat Dan Petrescu în cadrul unei conferințe de presă.

CFR Cluj s-a calificat în play-off-ul Conference League după ce a câștigat ambele meciuri cu Maccabi Petach Tikva.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax