Connect with us

ACTUALITATE

„În general, clienții optează pentru reprogramarea sejurului”. Interviu cu Souani Haithem, Amara Tour

Publicat


Ce se întâmplă cu turismul? Cât de afectată e această industrie în actualul context al pandemiei? Vom putea pleca vara asta în vacanță? La toate aceste întrebări încearcă să răspundă Souani Haithem, general manager Amara Tour.

Cum apreciați măsurile luate de guvern? Ce ați mai adăuga?

Din păcate situația actuală a luat prin surprindere o lume întreagă și cu toții au acționat în consecință. Considerăm că avem nevoie de conducători competenți, capabili să ia decizii justificate, să intuiască și să preîntâmpine orice problemă aparută la nivel statal, să găsescă soluții viabile, să înțeleagă exact ce implică fiecare decizie luată de dumnealor.

Ce măsuri ați luat sau ce aveți în vedere să faceți la propriile afaceri?

Din punctul nostru de vedere am încercat să luăm toate măsurile necesare pentru a crea un echilibru pe cât posibil în situația dată, pentru a ne susține atât pe noi ca agenție de turism tour operatoare, cât și agențiile partenere respectiv client final.

Cum vă veți proteja angajații și familiile acestora? Cum ar putea antreprenorii să își protejeze angajații de efectele crizei?

Facem tot posibilul de a ne susține în continuare angajații, iar cel mai important pentru noi toți ca și companie este sa fim uniți, implicați și să luăm toate măsurile necesare evitării colapsului.

Ce credeți că se va schimba după această criză în comportamentul general uman?

Nădăjduim ca după această experiență, care ne-a facut să înțelegem că oamenii nu sunt omniscienți ori omnipotenți, vom deveni mai buni, mai înțelegători, mai umani.

În cât timp, după încheierea crizei, credeți că vom reveni la situația de dinainte?

Sperăm ca în cel mai scurt timp posibil lucrurile să revină la normal.

Ce dificultăți întâmpină agențiile de turism în această perioadă?

Cel mai acut se simte lipsa de suport din partea statului, până în momentul de față incapabil să ia vreo masură prin care să susțină agențiile de turism tour operatoare și revânzătoare.

Mai există clienți care-și programează vacanțe în viitorul apropiat?

Sigur că da, sunt și persoane care abia așteaptă să fie ridicate restricțiile de călătorie pentru a începe un nou sejur.

Cum reacționează clienții care și-au achiziționat deja o vacanță pentru vară? Își cer banii înapoi, acceptă o reprogramare sau așteaptă să vadă cum va evolua situația?

În general, clienții optează pentru reprogramarea sejurului, fie pentru o dată ulterioară a anului în curs, fie pentru anul 2021.

Este 2020 un an ratat din punct de vedere al turismului?

Anul 2020 NU este un an ratat, ci un an dificil pentru toate domeniile de activitate, cu precădere pentru turism.

Ne putem aștepta la reduceri substanțiale ale costurilor unei vacanțe în cazul în care situația începe să-și revină în două-trei luni?

Costurile vacanțelor în continuare vor varia în funcție de perioada în care se dorește efectuarea sejurului, destinație și numărul de persoane. Cu siguranță pentru anumite oferte vor exista reduceri.

În ceea ce privește biletele de avion, se mai pot face rezervări? Acceptă companiile aeriene acest lucru și dacă da, din ce lună apar ca active orarele de zbor, fie ele curse de linie ori low cost?

Da, există posibilitatea efectuării unor noi rezervări cel puțin pentru zboruri low cost, începând chiar din luna mai.

În ce/cine vă puneți cele mai mari speranțe?

În noi înșine și în colegii din industria turismului, împreună cu siguranță vom găsi o cale de a trece cu bine acest hop.

Este capabilă economia României să facă față unei noi recesiuni?

Este capabilă să facă asta în mod forțat, cel mai probabil mai mult de 50% din țările lumii nu erau pregătite pentru această perioadă, dar fiecare încearcă să își ia măsurile necesare astfel încât să facă față crizei economice care va urma.

Ce ar trebui să învățăm din această criză? Ce ați dori să nu fie la fel?

Să fim mai răbdători, să învățăm să trăim clipa și să fim prezenți, să nu ne mai grăbim, să ne susținem reciproc, să ne bucurăm mai mult unii de alții și de ceea ce avem.

Un interviu de Florin Danciu



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. George Simion, candidat la alegerile prezidențiale s-a întâlnit cu președintele Poloniei, Andrzej Duda

Publicat

George Simion

Președintele AUR și candidat la alegerile prezidențiale, George Simion, a fost primit miercuri, 14 mai, de președintele Poloniei, Andrzej Duda, la Palatul Prezidențial din Varșovia.

Întâlnirea a avut ca teme centrale reinstaurarea democrației, într-un context dificil pentru România, colaborarea economică bilaterală, Inițiativa celor Trei Mări, precum și potențialul strategic și economic al României în regiune.

Această vizită subliniază angajamentul lui George Simion pentru promovarea relațiilor internaționale solide și pentru valorificarea poziției României ca partener activ în Europa Centrală și de Est.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

PASAGERUL cu numărul 1 milion în anul 2025, SĂRBĂTORIT pentru a 14-a oară în istoria Aeroportului Internațional Cluj

Publicat

aeroport

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, Consiliul Județean Cluj și compania aeriană TAROM au sărbătorit, miercuri, pentru a 14-a oară în istoria aeroportului, pasagerul cu numărul 1.000.000 înregistrat în anul 2025.

„Aniversarea atingerii pragului de 1 milion de pasageri este deja un eveniment simbol al Aeroportului Internațional Cluj, celebrat în fiecare primăvară, iar anul acesta pasagerul cu numărul 1.000.000 a fost înregistrat pe zborul RO 643 Bucureşti – Cluj-Napoca al companiei aeriene TAROM.

aeroport

PASAGERUL cu numărul 1 milion în anul 2025, SĂRBĂTORIT pentru a 14-a oară în istoria Aeroportului Internațional Cluj

Norocosul pasager a fost selectat și premiat în cadrul unui moment festiv organizat odată cu sosirea aeronavei, în prezenţa reprezentanților autorităţilor locale, a instituţiilor şi organizaţiilor partenere, a reprezentanţilor aeroportului şi ai companiei aeriene, respectiv a reprezentanților mass media.

Viorel Federiga, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internațional Cluj, a precizat cu ocazia acestui eveniment: „Aniversarea acestor praguri semnificative de pasageri pentru Aeroportul Internaţional Cluj a devenit deja o tradiţie de peste 1 deceniu de când se aniversează pasagerul cu numărul 1 milion. Prin această performanţă, aeroportul rămâne un motor de dezvoltare şi confirmă poziţia de lider al aeroporturilor regionale din România.”

aeroport

„Mulțumim pasagerilor care au ales ca punct de plecare sau sosire Aeroportul Cluj”

David Ciceo, Directorul General al Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, a declarat cu ocazia sărbătoririi pasagerului numărul 1 milion cu 10 zile mai devreme decât în anul 2024: „Acest eveniment este rezultatul unei colaborări şi a unei munci continue a tuturor celor implicaţi în dezvoltarea şi modernizarea aeroportului. Mulțumim pasagerilor care au ales ca punct de plecare sau sosire Aeroportul Cluj făcând posibilă această aniversare și dorim să vă asigurăm că vom continua să oferim cât mai multe opțiuni de călătorie pasagerilor noștri, care să fie apreciate de către toate segmentele de trafic, respectiv trafic business, etnic sau turistic.

aeroport

Operatorul aerian naţional TAROM este cel mai vechi partener comercial al regiei, ceea ce reprezintă un motiv de mândrie şi recunoştinţă pentru aeroportul clujean, dar în egală măsură dorim să apreciem contribuţia avută şi de către celelalte companii aeriene la această reuşită remarcabilă.”

„TAROM își continuă misiunea de a conecta Transilvania cu capitala României”

Costin Iordache, Director General TAROM: „Este o onoare să fim parte din acest moment de referință pentru Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și pentru întreaga comunitate locală. Între TAROM și Aeroportul Cluj dăinuie un parteneriat de încredere, construit în jurul uneia dintre cele mai vechi și importante rute interne ale companiei – legătura strategică Cluj-București, operată încă din anii ’30. Aproape un secol mai târziu, TAROM își continuă misiunea de a conecta Transilvania cu capitala României.

Dorim să felicităm Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj pentru atingerea pragului de 1MILION de pasageri în anul 2025 – o reușită care reflectă viziune, investiții și dezvoltare susținută, și urăm în continuare mult succes întregii echipe! Prin cele 25 de frecvențe săptămânale operate pe această rută, TAROM își reafirmă angajamentul față de clujeni – fie că vorbim despre oameni de afaceri, turiști sau pasageri care călătoresc în scop personal. Ne bucurăm să contribuim zilnic la această conectivitate esențială, care rămâne un pilon central în rețeaua domestică a Companiei TAROM.”

aeroport

***

La nivelul Trimestrului I al anului 2025, pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, destinația Bucureşti – Otopeni a ocupat locul 1 în topul destinațiilor, cu un total de peste 80.000 pasageri înregistraţi. În prezent, această destinaţie este deservită de pe aeroportul clujean de 3 companii aeriene, respectiv: TAROM, HiSky şi AnimaWings”, se arată în comunicatul aeroportului.

Citește mai departe

EVENIMENT

„U” Cluj iese la „VÂNĂTOARE”. Pe cine a pus ochii Sabău

Publicat

U Cluj- FCSB

Antrenorul Universității Cluj, Ioan Ovidiu Sabău, a început de pe acum să se gândească la perioada de mercato din vară, pentru a întări lotul echipei pe care o conduce, după un sezon solid, în care a fost obținută în premieră calificarea în play-off-ul Superligii.

Conform GSP, patru fotbaliști din Superliga se află pe lista extinsă a clujenilor pentru următorul sezon competițional. Cel puțin trei jucători vor pleca de la echipă în vară.

„U” Cluj iese la „VÂNĂTOARE”. Pe cine a pus ochii Sabău

Pentru a întări lotul, Sabău își dorește, în primul rând, să aducă un fundaș central și un atacant.

Primul fotbalist aflat pe lista extinsă a celor de la Universitatea Cluj este fundașul central portughez Guilherme (24 de ani). Acesta a semnat cu Politehnica Iași în iulie 2024, venind gratis de la echipa a doua a celor de la Braga.

În actuala ediție, Guilherme a adunat în tricoul moldovenilor 34 de partide în toate competițiile, reușind trei goluri și două pase decisive. Cota lui pe Transfermarkt este de 600.000 de euro.

Un alt fundaș central aflat pe lista clujenilor este Gjoko Zajkov (30 de ani), internaționalul din Macedonia de Nord al Universității Craiova ajungând la final de contract cu gruparea din Bănie. Oficialii olteni au decis să nu îi mai prelungească înțelegerea, după cum a anunțat Sorin Cârțu, așa că va rămâne liber de contract la finele acestei stagiuni.

„Pe lista „studenților” se află și fundașul stânga al celor de la FC Botoșani”

De la începutul lui 2023 la Craiova, Zajkov a jucat 19 meciuri în acest sezon pentru olteni, perioadă în care a marcat o singură dată. Cota lui pe Transfermarkt este de 800.000 de euro.

Pe lângă cei doi jucători din centrul apărării, pe lista „studenților” se află și fundașul stânga al celor de la FC Botoșani, Michael Pavlovic (23 de ani). Slovenul a venit la gruparea moldavă în iulie 2024 și mai are contract până în vara anului viitor.

În actuala ediție de campionat, Pavlovic a adunat 31 de partide în toate competițiile pentru FC Botoșani, reușind un gol și o pasă decisivă. Cota lui pe Transfermarkt este de 550.000 de euro.

Un alt jucător aflat pe lista celor de la „U” Cluj este fundașul central Jonathan Cisse. Ivorianul de 27 de ani este din august 2023 la Oțelul Galați și mai are contract până în această vară, când ar putea prinde transferul la echipa lui Neluțu Sabău.

„Musi ar putea ajunge și el la Universitatea Cluj”

28 de partide a jucat în acest sezon și a reușit un gol. Cota lui pe Transfermarkt este de 800.000 de euro.

Alexandru Musi (20 de ani) ar putea ajunge și el la Universitatea Cluj în următoarea perioadă de mercato, dar rămâne de văzut care ar fi suma de transfer în schimbul căreia FCSB l-ar ceda pe jucător.

Și Dinamo și-a manifestat recent intenția de a-l transfera pe jucătorul eligibil pentru regula U21 încă două sezoane de acum încolo.

La capitolul plecări, se vor despărți în această vară de U Cluj jucătorii Vladislav Blănuță, Bogdan Mitrea și Lucas Masoero, ultimii doi ajunși la final de contract.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Program special la Evidența Persoanelor Cluj, în perioada alegerilor pentru Președintele României

Publicat

DJEP

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj își modifică programul de lucru în weekendul alegerilor. Astfel, în zilele de 17 și 18 mai 2025, clujenii care nu dețin un act de identitate valabil pot solicita sau ridica documentele necesare pentru a vota.

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean, care funcţionează în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, în scopul asigurării condiţiilor necesare desfăşurării în condiţii optime a procesului electoral privind alegerile pentru Președintele României din anul 2025, îşi va adapta programul de lucru cu publicul, astfel încât să fie rezolvate în mod operativ solicitările privind eliberarea documentelor de identitate persoanelor cu drept de vot, astfel:

– sâmbătă, 17.05.2025, între orele 08.00 – 16.00;

– duminică, 18.05.2025:

  • între orele 07.00 – 19.00 pentru depunerea documentelor în vederea eliberării actelor de identitate;
  • între orele 07.00 – 21.00 pentru eliberarea actelor de identitate.

Sâmbătă, 17 mai, respectiv duminică, 18 mai, vor fi preluate cererile pentru eliberarea actelor de identitate de la persoanele care nu dețin sau, după caz, sunt în posesia unui act de identitate al cărui termen de valabilitate a expirat sau care e deteriorat.

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj recomandă cetăţenilor care şi-au depus actele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate sau a cărţii de identitate provizorii, ale căror documente sunt emise şi neridicate, să se deplaseze la sediul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi, pentru ridicarea actelor de identitate, în vederea exercitării dreptului de vot.

Informaţii suplimentare pot fi obținute accesând pagina web a Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj la adresa: www.djepcluj.ro.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate