ACTUALITATE
Grupul E.ON România a publicat Raportul de Sustenabilitate pentru 2020. 1,8 miliarde de euro investiți
E.ON se declară pe deplin dedicat sustenabilității și dorește să joace un rol de lider în decarbonizarea sectorului energetic românesc. Astfel, reducerea emisiilor este prioritatea principală a grupului.
Raportul de Sustenabilitate 2020. E.ON, 1,8 miliarde de euro investiți
”Rețelele noastre energetice sunt locul în care se produce tranziția către o aprovizionare cu energie cu emisii reduse de carbon: acestea integrează surse regenerabile, conectează producătorii și consumatorii și gestionează fluxurile complexe de energie. De aceea, unul dintre obiective noastre este ca rețeaua electrică să fie capabilă să preia și să transporte tot mai multă energie din surse multiple și distribuite pe scară largă, turbine eoliene, sisteme de energie solară concentrată, panouri fotovoltaice.
E.ON și-a asumat în 2005, când a intrat pe piața din România investiții substanțiale pentru modernizare și asta am și făcut continuu în toți acești ani.
Din cei circa 1,8 miliarde de euro investiți de E.ON în perioada 2005-2020, aproximativ 1,3 miliarde euro au mers în zona de distribuție energie electrică și gaze naturale. Au fost modernizați peste 8.500 km de rețea de gaze naturale și circa 6.850 km de rețea de energie electrică.
Transformarea digitală este pentru noi un proces obligatoriu, pe care l-am demarat cu câțiva ani în urmă și care deja și-a arătat efectele pozitive. Din cele 134 stații de transformare pe care le operăm, 122 au fost modernizate și integrate (total sau parțial) în SCADA și vom continua aceste investiții și pe viitor. SMART Metering este o altă componentă importantă a investițiilor noastre în digitalizarea rețelelor, deoarece comportă avantaje majore pentru clientul final. Până la finalul anului 2020 au fost instalate circa 327.000 de contoare SMART la consumatori din peste 750 de localități din Moldova.
Soluțiile noastre ajută clienții de toate tipurile să utilizeze energia mai eficient, să producă propria energie regenerabilă și, astfel, să reducă amprenta de carbon.
În prezent, portofoliul nostru dedicat companiilor și municipalităților include, de exemplu, soluţii de producere a energiei electrice descentralizată de înaltă eficienţă, precum cogenerare, trigenerare sau sisteme fotovoltaice, soluţii de eficienţă energetică prin iluminat inteligent, bazat pe tehnologia LED. Pentru clienții rezidențiali am dezvoltat soluții integrate pentru încălzirea locuinței, de aer condiționat, de asistență tehnică, de producere acasă a energiei regenerabile și de mobilitate electrică.
E.ON este Partener pentru Sustenabilitate în proiectul Via Transilvanica în cadrul căruia susține amenajarea a 200 de kilometri din acest traseu turistic care străbate țara de la Putna la Drobeta Turnu-Severin, pe o lungime de 1.400 km.
Compania a dezvoltat și o aplicație pentru clienții care optează pentru produsul Green Home (electricitate din surse regenerabile), pentru fiecare kilometru parcurs pe Via Transilvanica aceștia beneficiază de reducere la factura de energie.
Responsabilitatea socială și dăruirea către comunitate sunt puternic imprimate în ADN-ul E.ON. Anul trecut a fost un an plin de provocări, iar E.ON România a susținut activitatea spitalelor în lupta cu pandemia, alocând în acest sens peste 500.000 de lei. Am sprijinit sute de elevi pentru a putea participa la școala online oferindu-le laptopuri și alte echipamente necesare. În plus, peste 250.000 de kwh au fost dăruiți unui număr de peste 1.600 de familii în cadrul proiectului „Dăruiește Lumină”. Parteneriatul strategic cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a continuat și în 2020 când au fost derulate campanii de informare privind utilizarea în siguranță a energiei.
Până acum am investit 15 milioane de euro pentru suportul comunității în care ne desfășurăm activitățile. Am ajuns la peste 322.500 de beneficiari și am efectuat peste 14.000 de ore de voluntariat”, se arată în raportul E.ON.
Despre Raportul de Sustenabilitate al E.ON
Raportul de sustenabilitate al Grupului E.ON în România reflectă performanța nefinanciară a tuturor companiilor E.ON din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2020 și a fost realizat din dorința de a crește transparența față de toate părțile interesate și pentru a îmbunătăți modul de guvernare a companiei. Documentul este elaborat pe baza Standardelor Global Reporting Initiative (GRI), Opțiunea Core.
E.ON se angajează să prezinte public raportul de sustenabilitate an de an, oferind astfel tuturor părților interesate șansa de a ne cunoaște mai bine și de a aprecia eforturile noastre pentru dezvoltarea durabilă a sectorului energetic.
În paginile raportului sunt prezentate acțiunile, proiectele și rezultatele obținute prin respectarea strategiei de sustenabilitate, pentru care stakeholderii au manifestat un interes deosebit.
Mai multe informați despre Raportul de Sustenabilitate E.ON pentru anul 2020 regăsiți aici.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Guvernul Ciolacu 2, ÎNVESTIT cu doar 7 voturi peste limita minimă. Noii miniștri au depus JURĂMÂNTUL la Cotroceni
Guvernul condus de Marcel Ciolacu, din care fac parte miniștri ai PSD, PNL și UDMR, a primit luni seara votul de învestitură în plenul Parlamentului. Au fost 240 de voturi „pentru” și 143 „împotrivă”, cu doar 7 voturi peste limita minimă de 233. Noii miniștri au depus jurământul la Cotroceni, în fața președintelui Klaus Iohannis.
„Potrivit prevederilor articolului 103 alin3 din Constituția României republicată, Parlamentul acordă încredere Guvernului cu votul majorității deputaților și senatorilor, adică minim 233 de voturi <pentru>”, a spus deputatul Daniel Suciu, care a prezentat procesul-verbal asupra rezultatului votului.
Guvernul Ciolacu 2, ÎNVESTIT cu doar 7 voturi peste limita minimă. Noii miniștri au depus JURĂMÂNTUL la Cotroceni
Au fost prezenţi 450 de parlamentari, 383 fiind voturile exprimate. Decretul privind numirea noului Guvern condus de Marcel Ciolacu a fost publicat, luni seara, în Monitorul Oficial.
Premierul Marcel Ciolacu a afirmat după votul din Parlament, în legătură cu diferenţa mică de voturi cu care a trecut învestirea Guvernului, că „atât s-a putut”.
Guvernul nu are susţinere populară, doar şapte voturi în plus la învestitura în Parlament arată că „nu i-au votat românii”, a afirmat liderul AUR, George Simion, la Parlament.
Editorial Opinii
Dragoș Damian: Politicienii, STRESAȚI că economia este în faliment. Românii, stresați că magazinele sunt închise de Crăciun
Dezastru, dezastru, dezastru! Economia României este în faliment. Păziți-vă! Politicienii și economiștii din noul Guvern ne avertizează că deficitul nu mai poate fi ținut sub control, că industria și agricultura sunt la pământ, că economia este la un pas de faliment. Dezastru.
Dar, din păcate, mesajul nu a ajuns la români, iată ce se vede peste tot în aceste zile.
Țara este blocată de cozi infernale de mașini.
Cozi pe orice stradă comercială din orașele României. Nu este ca în mall (și acolo sunt cozi), pe străzile comerciale predomină retailul în alternanța bancă – farmacie – sala de jocuri – magazin alimentar de proximitate – fructe-legume – magazin second hand – magazin IT& C.
Dragoș Damian: Politicienii, STRESAȚI că economia este în faliment. Românii, stresați că magazinele sunt închise de Crăciun
Așadar, la magazinul de pâine, coadă lungă și înghesuită, ca pe vremea lui Ceaușescu. La magazinul de proximitate, coadă. La discounter, coadă. La fructe-legume, coadă. Băncile se închid devreme (haha!) dar, la bancomate, coadă.
Peste tot sunt cozi aproape încontinuu, deși politicienii și economiștii ne spun că economia gâfâie.
Inflația astronomică, mai ales la alimente și utilități, din 2022 și 2023, apoi creșterile enorme de prețuri din 2024 (nu mai credeți aiureala cu inflația 5,11% anualizat până în noiembrie), nu au speriat consumul care a atins proporții spectaculoase. În ciuda avertismentelor specialiștilor pentru cumpătare, anul se termina așa cum a început, cozi peste tot, un festival de cheltuit banii la cumpărături.
Black Friday a fost un mega succes anul asta, ce-i drept este un succes în fiecare an.
Totul este sold-out la ornamentele și petrecerile de sărbători, la excursiile în țări calde, la petrecerile și vacanțele de iarnă – schiorii cumpără vacanțe în Austria, țară pe care o înjurăm de doi ani pentru că nu ne-a lăsat în Schengen.
Cozi la rezervări pentru Revelioanele din stațiunile de munte, noaptea de cazare se duce către 3000 lei.
Cozi la firmele de curierat pentru ridicat pachete, ironic, nu?
Segmentul premium bubuie, săptămâna trecută la licitația de artă s-a înregistrat un nou record de cumpărături.
Nimeni și nimic nu au speriat consumul off- și online din 2024, nici conflictul de lângă noi, nici încetinirea economiei UE, nici tragi-comedia alegerilor, nici avertizările politicienilor și economiștilor că vor urma creșteri de taxe și impozite.
Românii, care sunt îngrijorați că 25 e liber – ba chiar unele magazine nerușinate au și 26 liber – deci nu au unde sta la cozi, nu au aflat încă de avertismentele politicienilor și economiștilor, sunt la cozi. Să le spună și lor cineva!
EVENIMENT
FOTO. Jucătorii de la CFR Cluj au fost Moși Crăciuni pentru două familii NEVOIAȘE din Cluj
Jucătorii de la CFR Cluj au intrat într-o binemeritată vacanță, după victoria cu Oțelul de duminică. Pentru că sărbătoarea Crăciunului e aproape, câțiva dintre ei au adus un strop de bucurie în casele a doua familii nevoiașe din Cluj. Alături de ei au fost și fani din Peluza Vișinie.
„Sărbătorile nu ar putea fi cu adevărat magice fără empatie, ajutor și iubire pentru cei din jurul nostru! Pentru două familii din județul Cluj, Moșul a venit mai devreme pentru ca ele, alături de cei opt copii, să se poată bucura de această perioadă!
FOTO. Jucătorii de la CFR Cluj au fost Moși Crăciuni pentru două familii NEVOIAȘE din Cluj
Împreună cu Otto Hindrich, Rareș Gal și Mihai Pînzariu, alături de Peluza Vișinie și cu sprijinul necondiționat al partenerilor noștri de la Medline Facility Management, Modena – Vraja Mobilei și TAQT MEDIA, am reușit să le aducem zâmbetul pe buze în prag de sărbători, oferindu-le alimente, piese de mobilier și produse de uz casnic.
Magia sărbătorilor stă în noi toți! Împreună facem bine”, scrie pe pagina de Facebook a clubului.
E.ON Energie România își menține angajamentele asumate și respectă toate condițiile prevăzute în contractele încheiate cu clienții, aceștia nefiind afectați în vreun fel de posibila schimbare a acționarului majoritar.
- Compania respectă toate condițiile prevăzute în contractele încheiate cu clienții, aceștia nefiind afectați de o posibilă schimbare a acționarului principal;
- Clienții vor beneficia în continuare, conform contractelor, de furnizarea energiei electrice și a gazelor naturale, de soluții personalizate de încălzire, climatizare, producere de energie și asistență tehnică;
E.ON Energie România își menține obligațiile asumate în relația cu clienții săi
În cazul finalizării, tranzacția are efecte la nivel de acționariat, fără impact asupra operațiunilor, contractelor sau obligațiilor asumate de E.ON Energie România. Toate contractele existente sunt și vor rămâne valabile, iar clienții pot avea încredere că obligațiile contractuale și calitatea serviciilor oferite vor fi respectate în totalitate.
Pe lângă activitatea de furnizare gaze naturale și energie electrică, E.ON Energie România va continua să dezvolte servicii și produse inovatoare, care să răspundă celor mai înalte standarde de eficiență energetică.
Prin intermediul echipelor de specialiști, compania va continua să ofere și să dezvolte servicii și produse de eficiență energetică, care să îi ajute pe clienți să își optimizeze consumul de energie, fără a-și reduce confortul.
„Avem un portofoliu de peste 3,5 milioane de clienți, iar mai bine de un sfert dintre aceștia au optat pentru soluțiile noastre de eficiență energetică. Peste 2 milioane de clienți își gestionează contractele online, iar 1,7 milioane au ales factura electronică. Le mulțumim clienților pentru alegerile făcute și îi asigurăm că vom continua să le oferim cele mai bune soluții energetice și de furnizare, respectând, la fel ca până acum, angajamentele și clauzele contractuale”, spune Claudia Griech, directorul general al E.ON Energie România.
· Instalator validat AFM pentru programul Casa Verde 2024
E.ON Energie România a instalat 3.500 de sisteme fotovoltaice la clienții rezidențiali în programul Casa Verde 2023, acoperind cu succes toți clienții cu dosar validat AFM care au selectat E.ON în sesiunea 2023.
La actuala ediție a programului, E.ON Energie România asigură instalarea, în maximum șase luni, a soluției complete cu panouri fotovoltaice și sistem de stocare a energiei pentru primii 3.000 de clienți care selectează E.ON în platforma AFM. Compania are alocate pentru acest program peste 50 de echipe interne și partenere pe teritoriul întregii țări și peste 30 de ingineri E.ON experți în proiectarea și instalarea sistemelor fotovoltaice care monitorizează atent toate echipele de instalare.
Soluția E.ON, dedicată programului Casa Verde, este una la cheie – specialiștii fiind cei care evaluează locul de consum, întocmesc proiectul tehnic, obțin avizele necesare, instalează sistemul centralei fotovoltaice, și, după finalizarea procesului, se ocupă de obținerea dosarului de prosumator.
· E.ON Life, soluția cu centrale cu condensare
Până în prezent, peste 59.000 de clienți au ales soluția de încălzire E.ON Life, cu centrale cu condensare. Centralele au o eficiență de 108% și pot aduce o economie la consum de până la 30%, în anumite condiții de utilizare. Compania asigură servicii all-inclusive: de la transport, instalare și punere în funcțiune, la verificări și revizii periodice obligatorii și intervenții pentru urgențe 24/7, precum și posibilitatea de a plăti în rate cu avans zero.
· Serviciile digitale, preferate de doi din trei clienți rezidențiali
În medie, anual, circa 160.000 de clienți ai E.ON Energie România aleg să își facă un cont pe E.ON Myline pentru ușurința și rapiditatea pe care le oferă platforma în ceea ce privește gestionarea contractelor de energie electrică/gaze naturale, locurilor de consum, consumului realizat, facturării și plății, respectiv accesul la informații actualizate și oferte personalizate de soluții de eficiență energetică. La acest moment, peste 2,18 milioane de clienți rezidențiali sunt înregistrați pe platforma online (66%), iar peste 1,77 milioane de clienți rezidențiali au optat pentru factura electronică.
E.ON Energie România va continua să dezvolte și să ofere produse de furnizare și soluții personalizate de încălzire (centrale termice în condensare și pompe de căldură), climatizare (E.ON Cool), producere de energie și asistență tehnică, dar și noi facilități pentru platforma digitală, toate acestea în scopul sprijinirii clienților care să își poată reduce cheltuielile cu energia și, totodată, să își gestioneze cât mai simplu și rapid contractele.
Așadar, clienții E.ON Energie România pot sta liniștiți: schimbarea posibilă a acționarului companiei nu schimbă cu nimic modul în care operăm. Vom continua să furnizăm energie și să oferim soluțiile care au convins deja peste 3,5 milioane de clienți. Contractele rămân valabile, serviciile funcționează ca până acum, iar toate promisiunile făcute vor fi respectate.
Încurajăm clienții să nu se lase influențați de zvonuri și să solicite informații și clarificări direct de la reprezentanții E.ON Energie România. Suntem disponibili să oferim sprijin, lămuriri și asistență prin canalele noastre oficiale de comunicare.
Despre E.ON Energie România
E.ON Energie România este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice, având un portofoliu variat format din circa 3,5 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 19 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2,3 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,4 miliarde de euro.