EVENIMENT
FOTO. USR caută cea mai bună soluție pentru pasajul de la Tăietura Turcului. Masă rotundă a deputatului Băltărețu
Specialiști în infrastructură au participat, joi, la Cluj-Napoca, la masa rotundă organizată de deputatul USR Viorel Băltărețu pe tema pasajului de la Tăietura Turcului și a găsirii celei mai bune soluții, astfel încât pietonii și bicicliștii să nu cadă victime accidentelor rutiere.
”Rolul nostru nu este să blocăm acest proiect, pasajul fiind unul util pentru clujeni, dar soluția CFR nu rezolvă problema traficului, în special pentru pietoni și bicicliști. Trebuie ca oamenii să știe care este soluția finală și ce se mai poate face”, a spus Băltărețu.
USR caută cea mai bună soluție pentru pasajul de la Tăietura Turcului. Masă rotundă a deputatului Băltărețu
Acesta a explicat că proiectul pasajului de la Tăietura Turcului a fost inclus în proiectul amplu de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea, finanțat prin PNRR.
”Nu mai vrem barieră la trecerea de cale ferată. Primăria susține că CFR vrea barieră, CFR zice că Primăria vrea barieră”, a spus deputatul USR.
Acesta a arătat că, după modernizarea liniei ferate, se va înregistra o frecvență crescută a trenurilor de călători și marfă în zona Tăieturii Turcului, la care se va adăuga trenul metropolitan, care va avea în zonă o stație, astfel că bariera de la trecerea de cale ferată ar rămâne mai mult închisă.
Deputatul USR a pledat pentru soluția propusă de USR, care elimină bariera de cale ferată pentru pietoni și bicicliști și înlocuirea sa cu un pasaj subteran.
Actuala soluție nu este bună
Marius Sorin Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, membru al Asociației ETER, a declarat la rândul său că firma care se ocupă de proiectarea și construirea pasajului a desființat două bretele de circulație pe motiv că, la ora actuală, nu traficul rutier este nesemnificativ, ceea ce este o eroare.
”Faptul că desființați bretetele condamnați zona să rămână în același conflict de trafic. Soluția pasajului trebuie să fie una pentru 100 de ani. Traficul în timp va crește, peste 30 de ani va avea o altă dezvoltare urbană în zonă.
Veți avea o mare problemă dacă modificați studiul de fezabilitate, trebuie rezolvat conflictul de trafic prin acest pasaj. E o abatere gravă de la ceea ce ați ofertat. Vă recomand să reveniți la ceea ce ați ofertat, nu să faceți un podeț cu o singură bandă.
Pasajul subteran, obligatoriu
Pasajul subteran este obligatoriu să existe. Dacă lăsăm zeci de ani să se traverse calea ferată cu barieră, traficul feroviar va crește, se va dubla, nu vor sta mașinile la barieră, ci pietonii.
Soluția dumneavoastră este în afara legalității contractului și în afara oricărei soluții tehnice de rezolvare a situației. Pe mine nu mă interesează profitul vostru, eu nu vreau să stau în trafic ore și nici cei care stau în Baciu”, a spus Bota.
Acesta a cerut reprezentanților firmei să vină cu o propunere nouă și să retragă soluția actuală care nu e bună.
Constructorul se disculpă
Daniel Mihăilă, din partea firmei care face proiectarea și construcția, a declarat că ar trebui ca soluția USR să fie analizată din punct de vedere tehnic și financiar de către beneficiar, care este compania națională CFR.
Viorel Zaharia, colegul său, a susține că dacă s-ar alege soluția USR, care mută pasajul suprateran pentru mașini peste calea ferată la câteva zeci de metri de amplasamentul soluției CFR, trebuie refăcute studii, de trafic, geotehnice, topografice.
Proiectare cu zero victime
La finalul mesei rotunde, deputatul Viorel Băltărețu a tras concluzia întâlnirii și a spus că este supărat pe Primăria Cluj-Napoca și pe CFR că nu au dat curs invitației în condițiile în care pasajul are multe probleme nrerezolvate.
”Trebuie să luptăm în continuăm și eu voi lupta până se va da avizul pe proiectul tehnic pentru a schimba soluția actuală.
Trebuie să ridicăm traficul rutier pe pasaj și să adaugăm o soluție de secol XXI pentru pietoni și bicicliști, și anume un pasaj subteran, care este o soluție necesară și de bun simț.
Voi solicita să se adauge în proiectul tehnic pasajul subteran”, a conchis Băltărețu, care a afirmat că proiectarea pasajului trebuie să se facă pentru a fi zero victime în zonă.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






