Connect with us

EVENIMENT

FOTO. USR caută cea mai bună soluție pentru pasajul de la Tăietura Turcului. Masă rotundă a deputatului Băltărețu

Publicat


Specialiști în infrastructură au participat, joi, la Cluj-Napoca, la masa rotundă organizată de deputatul USR Viorel Băltărețu pe tema pasajului de la Tăietura Turcului și a găsirii celei mai bune soluții, astfel încât pietonii și bicicliștii să nu cadă victime accidentelor rutiere.

”Rolul nostru nu este să blocăm acest proiect, pasajul fiind unul util pentru clujeni, dar soluția CFR nu rezolvă problema traficului, în special pentru pietoni și bicicliști. Trebuie ca oamenii să știe care este soluția finală și ce se mai poate face”, a spus Băltărețu.

USR caută cea mai bună soluție pentru pasajul de la Tăietura Turcului. Masă rotundă a deputatului Băltărețu

Acesta a explicat că proiectul pasajului de la Tăietura Turcului a fost inclus în proiectul amplu de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea, finanțat prin PNRR.

”Nu mai vrem barieră la trecerea de cale ferată. Primăria susține că CFR vrea barieră, CFR zice că Primăria vrea barieră”, a spus deputatul USR.

Citește VIDEO FOTO. Deputatul Băltărețu (USR Cluj) cere schimbarea soluției de la Tăietura Turcului. Pasaj subteran pentru pietoni

Acesta a arătat că, după modernizarea liniei ferate, se va înregistra o frecvență crescută a trenurilor de călători și marfă în zona Tăieturii Turcului, la care se va adăuga trenul metropolitan, care va avea în zonă o stație, astfel că bariera de la trecerea de cale ferată ar rămâne mai mult închisă.

Deputatul USR a pledat pentru soluția propusă de USR, care elimină bariera de cale ferată pentru pietoni și bicicliști și înlocuirea sa cu un pasaj subteran.

Actuala soluție nu este bună

Marius Sorin Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, membru al Asociației ETER, a declarat la rândul său că firma care se ocupă de proiectarea și construirea pasajului a desființat două bretele de circulație pe motiv că, la ora actuală, nu traficul rutier este nesemnificativ, ceea ce este o eroare.

”Faptul că desființați bretetele condamnați zona să rămână în același conflict de trafic. Soluția pasajului trebuie să fie una pentru 100 de ani. Traficul în timp va crește, peste 30 de ani va avea o altă dezvoltare urbană în zonă.

Veți avea o mare problemă dacă modificați studiul de fezabilitate, trebuie rezolvat conflictul de trafic prin acest pasaj. E o abatere gravă de la ceea ce ați ofertat. Vă recomand să reveniți la ceea ce ați ofertat, nu să faceți un podeț cu o singură bandă.

Pasajul subteran, obligatoriu

Pasajul subteran este obligatoriu să existe. Dacă lăsăm zeci de ani să se traverse calea ferată cu barieră, traficul feroviar va crește, se va dubla, nu vor sta mașinile la barieră, ci pietonii.

Soluția dumneavoastră este în afara legalității contractului și în afara oricărei soluții tehnice de rezolvare a situației. Pe mine nu mă interesează profitul vostru, eu nu vreau să stau în trafic ore și nici cei care stau în Baciu”, a spus Bota.

Acesta a cerut reprezentanților firmei să vină cu o propunere nouă și să retragă soluția actuală care nu e bună.

Constructorul se disculpă

Daniel Mihăilă, din partea firmei care face proiectarea și construcția, a declarat că ar trebui ca soluția USR să fie analizată din punct de vedere tehnic și financiar de către beneficiar, care este compania națională CFR.

Viorel Zaharia, colegul său, a susține că dacă s-ar alege soluția USR, care mută pasajul suprateran pentru mașini peste calea ferată la câteva zeci de metri de amplasamentul soluției CFR, trebuie refăcute studii, de trafic, geotehnice, topografice.

Proiectare cu zero victime

La finalul mesei rotunde, deputatul Viorel Băltărețu a tras concluzia întâlnirii și a spus că este supărat pe Primăria Cluj-Napoca  și pe CFR că nu au dat curs invitației în condițiile în care pasajul are multe probleme nrerezolvate.

”Trebuie să luptăm în continuăm și eu voi lupta până se va da avizul pe proiectul tehnic pentru a schimba soluția actuală.

Trebuie să ridicăm traficul rutier pe pasaj și să adaugăm o soluție de secol XXI pentru pietoni și bicicliști, și anume un pasaj subteran, care este o soluție necesară și de bun simț.

Voi solicita să se adauge în proiectul tehnic pasajul subteran”, a conchis Băltărețu, care a afirmat că proiectarea pasajului trebuie să se facă pentru a fi zero victime în zonă.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Clujul fierbe! Cod ROȘU de caniculă. Indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăşi pragul CRITIC de 80 de unităţi

Publicat

canicula

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a prelungit până miercuri inclusiv atenţionările Cod roşu şi Cod portocaliu de caniculă, valabile în toată ţară. Clujul va fierbe la temperaturi de peste 35 de grade.

Potrivit meteorologilor, luni şi marţi, un Cod portocaliu de căldură vizează zone din Maramureş şi estul şi nord-estul Transilvaniei. Va fi caniculă, iar temperaturile maxime vor fi de 35 – 37 de grade. Disconfortul termic va fi accentuat, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăşi pragul critic de 80 de unităţi.

Clujul fierbe! Cod ROȘU de caniculă. Indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăşi pragul CRITIC de 80 de unităţi

În acelaşi interval, va fi Cod roşu de caniculă extrem în peste trei sferturi din ţară. Valul de căldură va continua să se intensifice şi se vor înregistra temperaturi maxime între 37 şi 42 de grade, iar pe litoral vor fi de 33 – 36 de grade. Disconfortul termic va fi accentuat, iar ITU va depăşi pragul critic de 80 de unităţi. Minimele termice nu vor coborî sub 22 de grade, astfel că vor caracteriza nopţi tropicale.

cod rosu

Prognoza de specialitate relevă faptul că, miercuri, 17 iulie, va intra în vigoare un alt Cod portocaliu de vreme călduroasă în Maramureş şi local în Crişana, Transilvania şi nordul Moldovei, unde valul de căldură va persista. Va fi caniculă, iar temperaturile maxime vor fi de 33 – 37 de grade. Pe arii restrânse, minimele termice nu vor coborî sub 20 de grade.

cod portocaliu

De asemenea, un Cod roşu va fi în vigoare în aceeaşi zi în Banat, Oltenia, Muntenia, Dobrogea, în cea mai mare parte a Moldovei şi în sudul Transilvaniei şi al Crişanei. Se vor înregistra temperaturi maxime între 37 şi 42 de grade, iar pe litoral de 33 – 36 de grade. Minimele termice nu vor coborî sub 22 – 24 de grade.

ANM precizează că, în a doua parte a săptămânii, valul de căldură se va restrânge treptat şi va slăbi în intensitate, dar va mai fi caniculă şi disconfort termic cu precădere în jumătatea sudică a ţării.

Citește mai departe

EVENIMENT

Firma clujeană care face ochelari medicali pentru nevăzători bazați pe Inteligența Artificială caută finanțare pentru dezvoltare

Publicat

lumen

Startup-ul clujean .lumen (dotLumen), fondat de Cornel Amariei, Gabriel Chindriş și Mihai Ivașcu, vrea să obțină finanțare de la investitorii individuali de pe platforma românească de crowdfunding Seedblink, care s-a extins la nivel european.

Fondat în anul 2020, .lumen dezvoltă dispozitive medicale care pot fi purtate ca niște ochelari de persoanele cu deficiențe de vedere și care pot înlocui câinii-ghid, la costuri mult mai mici. Dispozitivul folosește inclusiv tehnologii de inteligență artificială pentru a ajuta persoanele nevăzătoare să se orienteze independen, la deplasare.

Tehnologia este patentată la nivel mondial și validată de peste 300 de nevăzători, din peste 20 de țări.

.lumen a primit fonduri europene de 9,7 milioane de euro printr-un accelerator al European Innovation Council (EIC), precum și o multitudine de premii internaționale.

CEO-ul startupului, Cornel Amariei, a activat ca „Head of Innovation” într-o mare companie din industria automobilelor şi este „Standout Member” în primul “Forbes 30 under 30 Europe”. Este primul român care a câștigat prestigiosul premiu „Ten Outstanding Young Persons of the World de JCI”, dobândit anterior şi de personalităţi remarcabile ale lumii precum JFK și Elvis Presley.

Acesta s-a născut într-o familie în care ambii părinți au un handicap locomotor avansat. Astfel, Cornel a realizat impactul dizabilităților asupra oamenilor. El a decis să pună bazele .lumen în urma realizării faptului că peste 40 de milioane de oameni sunt nevăzători la nivel global.

Prototipuri la UTCN

Un alt cofondator, Gabriel Chindriş, specialist de referință în domeniului tehnologiei electronice, a lansat și un grup de cercetare și dezvoltare în cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca și proiectează zeci de prototipuri și produse pentru multiple segmente tehnologice ale electronicii din următoarele industrii: automobile, bunuri de larg consum, sisteme industriale sau chiar domeniul explorării spațiale.

La rândul său, Mihai Ivașcu, este şi fondatorul Grupului Ingenium, care angrenează dezvoltatori de software, ingineri și directori de afaceri, cu centre la Londra, București şi Washington. Acesta a fost premiat cu “Forbes 30 under 30” și finalist al “Ernst and Young’s Entrepreneur of the Year”.

Sursa: Startupcafe.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Urs lovit de mașină între Copăceni și Turda. A murit pe loc

Publicat

urs

Un urs a fost lovit duminică seara în jurul orei 23 pe drumul care leaglă satul Copăceni de Turda, nefiind persoane rănite în urma acestui eveniment rutier. 

Potrivit polițiștilor care au fost sesizați de participanții la trafic, animalul a fost găsit întins pe mijlocul drumului și nu a supraviețuit impactului, cadavrul fiind preluat de AJVPS Cluj.

Circulația rutieră în zonă a fost perturbată o perioadă.

Sursa: Info Trafic jud. Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Bobby Varga, șoferul paramedic de la SMURD Cluj: Câteva secunde fac diferența dintre viață și moarte

Publicat

Booby Varga

Plutonierul adjutant șef Istvan ”Bobby” Varga și-a petrecut ultimii 17 ani din cei 43 pe care îi are la SMURD Cluj unde este șofer pe ambulanță și pe motocicletă, dar și paramedic, intervenind primul, de cel mai multe ori, cât se poate de repede, pentru a salva vieți.

Bobby Varga lucrează la Detașamentul 2 de Pompieri Cluj-Napoca de la Colina, din cartierul Mănăștur, cunoscând ca în palmă zona de Vest a Clujului, dar, în timp, a ajuns să știe străzile orașului mai bine ca un taximetrist.

”Am început să lucrez la SMURD Cluj din 2007, am făcut un curs la Târgu Mureș, și am fost încadrat ca și comandant de echipaj. Funcția presupune să fiu și șofer pe ambulanța SMURD.

Am o experiență destul de vastă și sunt printre cei mai vechi care suntem activi”, a declarat Bobby Varga pentru Cluj24.

Acesta are permis de conducere pentru categoriile A, B și C și conduce, pe lângă ambulanța SMURD și una dintre cele două motociclete de intervenție.

Pionierat la SMURD

Bobby Varga

Când s-a angajat la SMURD, a condus o ambulanță Mercedes veche, primită ca donație din Germania, iar când i s-a făcut instructajul i s-a atras atenția să aibă grijă unde se sprijină și pe ce să nu pună mâna.

”Atunci era pionierat. Ulterior, după 2008-2009 au venit ambulanțe noi, iar parcul auto al SMURD Cluj s-a îmbunătățit.

Țin minte că îmi lua ceva timp să ajung la accidente, urcam agale Calea Turzii, și până și autospeciala de descarcerare ajungea mai repede.

Acum avem autospeciale moderne, chiar nu avem de ce să ne plângem.

La o intervenție e vital timpul de reacție, de când s-a dat alarma până ajuge primul echipaj și pentru asta se folosesc și motocicletele SMURD.

4 minute la stop cardiac

În caz de stop cardio-respirator, după 4 minute, timp în care creierul nu mai primește oxigen deoarece inima nu mai pompează sânge, încep să se deterioreze celulele, acesta fiind un proces ireversibil.

Chiar dacă pacientul își revine, are mai șanse să rămână cu sechele. De aceea timpul în care ajungem la caz este extrem de important.

Acum timpul de reacție este de circa 4 minute pe ambulanța SMURD, depinde de zonă, iar viziunea s-a schimbat în sensul că s-a descentralizat mult SMURD-ul și au fost înființate subunități în mai multe zone din județ tocmai pentru a reduce acest timp”, a explicat șoferul paramedic de la SMURD.

Mai repede pe motor

Acesta a explicat cât e de importantă o intervenție rapidă, pe care a făcut-o cu motocicleta, la un caz din Florești.

”Traficul era blocat, era oră de vârf, vineri după-amiază. M-am urcat pe bordură și am condus motocicleta cu mare prudență până la accident, iar colegii cu ambulanța SMURD și descarcerarea au ajuns după 10 minute.

Noroc că nu a fost ceva grav, dar dacă ar fi fost cineva care avea nevoie de prim-ajutor și nu se putea interveni mai repede, 10 minute era mult.

Eu am ajuns primul, am evaluat situația, am făcut ce trebuia să fac până la sosirea colegilor.

Sunt momente în care nu poți ajunge, ambulanța e mai mare, nu poți sări peste mașini, drumul este blocat, nu prea ai ce face”, a explicat Bobby.

Secundele contează

Șoferul de la SMURD a comentat și comportamentul în trafic al conducătorilor auto care, aflați, la volanul unor autoturisme, uneori nu dau prioritate cum ar trebui ambulanțelor, fiind preocupați de statul pe telefon, absorbiți în discuții sau ascultând muzică la căști sau cu volumul la maxim, fără să conștientizeze că se pierd secunde importante.

”În general nu sunt foarte responsabili, mulți sunt neatenți, evident că sunt și cei care te văd și se dau la parte din calea ta, dar tu trebuie să fii atent să îi ferești.

Ar trebui să se gândească acești șoferi că este o intervenție la un membru al familiei sale, că atunci poate altfel ar reacționa.

Câteva secunde contează foarte mult, pot face diferența dintre viață și moarte.

Noi încercăm să mergem cât mai repede, să ajungem în timp util.

Sunt și cazuri când ajungi în timp util și nu poți schimba soarta pacientului, dar e păcat să nu poți ajunge la alt caz la timp în care rănitul în accident ar fi avut o șansă.

Să nu intri ca un kamikaze în intersecție

Mai este și un aspect, legat de legislație. Ai voie să treci pe roșu prin intersecție, cu semnalele acustice și luminoase în funcțiune, dar în cazul unui accident se consideră că avem și noi partea noastră de vină.

Și atunci nu poți intra ca un kamikaze prin intersecție.

Eu, de câte ori mă apropiu de o intersecție, încetinesc, pentru că am pățit-o. am avut un accident. Eram cu motocicleta, eu m-am oprit, dar un alt șofer a dat cu spatele și m-a lovit spunând că pur și simplu nu m-a văzut.

Am zburat de pe motor, m-am lovit, bine că nu a fost mai grav. Și apoi e complicat, fiind vehicul de instituție, se face anchetă. E aiurea să te simți vinovat pentru ceva ce nu ai făcut.

Nici extrema cealaltă nu e în regulă, să lași șoferii să intre ca un kamikaze prin intersecție, pentru că atunci nu i-ar interesa.

Trebuie să fii și puțin responsabil, să mergi repede ca să ajungi la caz, dar să nu-i pui în pericol pe ceilalți participanți la trafic, echipajul de ambulanță sau pacientul. E nevoie de menținerea unui echilibru foarte fin”, a precizat Varga.

Atenț la ceilalți participanți la trafic

Potrivit acestuia, mersul pe motocicleta SMURD este și mai riscant, pentru că lumea, câteodată, nu te vede, și nu trebuie să contezi pe faptul că un alt șofer te va feri.

”Trebuie să te gândești că trebuie să îi ferești pe toți și să ajungi în siguranță la caz, să conduci cu ochii în patru”, a concluzinat Bobby Varga.

De-a lungul timpului, acesta a ”furat” meserie de la alți șoferi mai vechi, astfel încât să fie în stare să conducă ambulanța cât mai repede, dar și, lin, deopotrivă, pentru a nu face mai mult rău pacientului transportat:

”Nu poți lua curba brusc, nu poți frâna brusc.

Pacientului din spate i se poate face rău doar prin simplul fapt că îl scuturi, se agită, îi crește tensiunea, îi înrăutățești starea.

Și atunci trebuie să fi foarte atent la volan, nici să nu simtă ce manevre faci. Totul este să te interesezeze, să vrei să faci asta”.

Intervenția la 9 electrocutați la Tarnița

Pe lângă faptul că este șofer pe ambulanță SMURD sau pe motocicletă, acesta este și paramedic, ceea ce înseamnă că, odată ajuns la caz, se transformă în salvator de vieți și acordă primul ajutor.

Un caz care l-a solicitat la maxim a fost înn 2016 la o intervenție în zona lacului Tarnița, când conducea o mașină de pompieri, după o sesiune de rotație de la SMURD.

”Se știa doar că erau ceva electrocutați și noi eram cel mai aproape.

Eram trei pe o mașină de pompieri, doi paramedici și șoferul care nu avea curs de paramedic, iar acolo am dat peste 9 persoane electrocutate, din care una în stop-cardiorespirator, una inconștientă, iar restul cu diverse probleme.

A trebuit să ne descurcăm singuri cam 15 minute până au venit alte echipaje în sprijin, s-a actival Planul Roșu.

A fost crunt, m-am simțit neputincios atunci, știam ce am de făcut, dar nu am avut echipamente medicale.

Fiind cel mai experimentat, alergam de la o victimă la alta, colegul paramedic a făcut 20 de minute masaj cardiac la victima în stop cardio-respirator, șoferului i-am explicat ce are de făcut.

S-a descurcat cum a putut

E o mare calitate să înveți, în anumite cazuri, să te descurci cu ce ai la fața locului, pentru că nu întotdeauna sunt condiții ideale, să faci maxim ce poți și să fii împăcat că ai făcut tot ce ai putut. Niciun accident, nicio intervenție nu seamănă una cu alta, fiecare are particularitățile sale.

După 17 ani de experiență la SMURD îmi cam dau seama la un caz dacă o victimă are șanse de supraviețuire sau nu, dar, totuși, câteodată viața continuă să mă surprindă și să constat că scapă oameni pe care îi credeam pierduți. Nimeni nu cheamă SMURD de bine ce le este.

Iar satisfacția că ai salvat o viață dă un sens la tot ce faci și te încarcă cu energie pozitivă. Fără partea de satisfacții e greu, mai compensează din partea dramatică a meseriei”, a mai spus șoferul paramedic.

Meserie cu plăcere

Bobby Varga face ce face din pasiune și recunoaște că vine cu drag la serviciu: ”Când faci ceea ce-ți place, lucrurile merg mai ușor, chiar dacă este o meserie grea, mai ales pe partea emoțională”.

Lui Bobby, meseria aleasă i se potrivește ca o mănușă, mai ales de când conduce și motocicleta SMURD, hobby-ul său fiind vehiculele pe două roți.

Acasă conduce un motor, dar a ajuns să facă asta și la serviciu, așa că este de două ori câștigat, chiar dacă, la o intervenție, este îmbrăcat în costumul specific din piele în care căldura acumulată este, uneori, insuportabilă.

Locul de muncă ideal

”E locul de muncă ideal și fac ceea ce fac cu drag.

Cu motocicleta am avut și satisfacții. Am învățat să nu conduc cu viteză excesivă, dar reușesc să mă strecor mai bine în traficul din Cluj. Nu știu să am peste 3 minute timp de intervenție cu motocicleta.

Am ajuns o dată din Mănăștur, de la Colina, la IRA, și am străbătut tot orașul în mai puțin de 3 minute, pentru a ajunge la un caz. Era zi de weekend, nu prea era trafic. Într-o zi normală se face mai mult, evident.

Am ajuns să cunosc orașul foarte bine, străzile, mai bine ca un taximetrist. Făceam patrulă cu motocicleta și mi-am făcut un fel de hartă în cap, dacă trebuie să ajung în punctul A, pe ce străzi trebuie să o iau”, a subliniat Bobby.

I-a născut în brațe

Pe lângă cazurile tragice pe care le-a trecut pe răboj, șoferul paramedic de la SMURD a avut parte și de unele fericite, cum este cel în care o femeie a născut în brațele sale.

Totul s-a întâmplat la o stână din zona de munte a Clujului, când a fost solicitată ambulanța la o gravidă, al cărei soț anunțase că femeia are contracții la 5 minute.

”Bărbatul ne-a rugat să nu intrăm că are câini și o aduce el la ambulanță. A intrat în coliba de la stână și a ieșit rapid spunând că <<e bai>>.

Eu am reușit să intru primul, am pus femeia în poziție de naștere și m-am trezit cu copilul în brațe. Au venit apoi și colegii cu kit-ul de naștere, cu echipamentul de rigoare.

A fost un sentiment plăcut, să asist la venirea pe lume a unui copil, o experiență de neuitat”, și-a amintit Istvan ”Bobby” Varga.

Sursa video: ISU Cluj – Facebook

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax