Connect with us

EVENIMENT

FOTO. Tinerii din medii defavorizate au șansa să devină însoțitori de zbor. Cum îi ajută o asociație din Cluj

Publicat


zbor

Tinerii din medii defavorizate au șansa să devină însoțitori de zbor beneficiind de sprijnul Asociația Zbor din Cluj-Napoca, prima din Europa care organizează cursuri pentru această meserie.

Asociația oferă burse complete care acoperă costurile cursurilor, asigurându-se că tinerii pot accesa această formare profesională fără a fi împiedicați de barierele financiare.

Prin programe acreditate la nivel european, organizația asigură locuri de muncă pentru aceștia în parteneriat cu companii aeriene din România și UE.

Atestat recunoscut internațional

Mihai Marc, membru fondator al asociației, dar și instructor de zbor la Shell Team Aviation, a declarat, vineri, că membrii fondatori, împreună cu alți membri donatori care și-au anunțat susținerea în acest proiect sunt gata să își doneze resursele materiale, timpul și competențele lor profesionale pentru a ajuta acești copii să își îndeplinească obiectivele personale urmând programe de instruire organizate de către UE, și monitorizate în permanență de către Autoritatea Aeronautică Civilă din România.

”Acești copii, la finalizarea cursurilor, vor obține un atestat de zbor care este valabil la nivelul UE și recunoscut pe plan internațional. După ce vor avea acest atestat, prin intermediul contractelor de colaborare prin care Shell Team Aviation le are cu partenerii aerieni, atât în România cât și în UE, li se vor oferi și un loc de muncă”, a spus Marc.

Meseria, un stil de viață

Potrivit acestuia, meseria de însoțitor de zbor, este un stil de viață,  nu reprezintă un job.

”Acești copii, odată ce vor fi angajați, printre beneficiile pe care le primesc, se numără în primul rând, și uniformele și hrana din timpul zborului.

Vor avea de-a face cu oameni din diverse medii culturale, vor avea posibilitatea să călătorească, să fie cazați în hoteluri de 4 și 5 stele și, practic, operatorul aerian le va pune la dispoziție tot ce au nevoie pentru a continua această muncă”, a adaugat Mihai Marc.

Georgiana Vlădescu, președinta asociației, a declarat la rândul său că proiectul nu este doar despre locul de muncă, este și despre incluziune.

”Sunt copii care nu au șansa să își atingă visul, din lipsă de resurse financiare, iar noi vrem să îi susținem și să le arătăm că totul este posibil”, mărturisește aceasta.

Situația tinerilor în România

În România, rata de șomaj în rândul tinerilor este de 23%. 20% dintre tinerii de 20 și 24 de ani nu au un job, nu urmează o facultate, iar un sfert din copiii din mediul rural abandonează școala din considerente financiare.

Potrivit Organizației Internaționale a Aviației Civile, industria aeronautică va înregistra o creștere de 4,3% până în 2036, creând, astfel, peste 15 milioane de locuri de muncă la nivel internațional.

Cum poți dona?

Persoanele fizice pot dona recurent folosind cardul bancar direct pe site-ul asociației, www.asociațiazbor.com, la secțiunea Donează, iar pentru persoanele juridice legea fiscală oferă posibilitatea de a redirecționa impozitul pe profit fie trimestrial, fie la final de an.

Începând de anul viitor, pe perioada ianuarie-mai 2025 vor putea redirecționa și persoanele fizice 3,5% din salariu.

Andreea Paparuș



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Bărbat de 37 de ani din Dej, DISPĂRUT în Germania. Dacă l-ați văzut, sunați la 112

Publicat

marius muresan

În data de 15 mai a.c., în jurul orei 13.00, Poliția municipiului Dej a fost sesizată despre faptul că Mureșan Marius, în vârstă de 37 de ani, ar fi plecat în Germania în cursul anului 2024, iar din luna ianuarie a anului 2025, familia nu ar mai fi reușit să stabilească legătura cu acesta.

SEMNALMENTE : Înălțime aproximativă – 1,83 m, greutate de circa 100 de kg, ochi căprui, păr șaten închis, tuns scurt, barbă tip cioc.

Bărbat de 37 de ani din Dej, DISPĂRUT în Germania. Dacă l-ați văzut, sunați la 112

Nu se cunosc detalii privind vestimentația acestuia.

Persoanele care pot furniza orice informaţii despre persoana plecată voluntar, sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112!

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

VIDEO FOTO. Mașina solară a studenților UTCN, gata de start. Prinde peste 100 km/h. Va participa la un concurs în Australia

Publicat

UTCN

Solis, mașina electrică, alimentată cu energie solară, construită de studenții UTCN, va participa, în luna august, la concursul Bridgestone World Solar Challenge în Australia. Vehiculul a fost prezentat, joi, la UTCN HUB, în fața conducerii universității și a sponsorilor.

Mașina studenților clujeni va străbate peste 3000 de km prin deșertul australian, startul urmând să fie dat în 24 august în orașul Darwin, din nord, iar linia de finish va fi în orașul Adelaide, situat în sudul continentului.

”Vom conduce zilnic între orele 8-17”

Studentul Raymond Nemeth, unul dintre piloții echipei, a declarat că noul model al mașinii solare a fost construită având la bază principiul eficienței absolute.

”Am refăcut caroseria complet, am completat suprafața de panouri solare. Vom conduce zilnic între orele 8-17, vom campa în deșert, în corturi.

Bugetul echipei pentru participarea la această competiție este de peste 250.000 de euro, acoperit de sponsori, dar mai avem nevoie de bani.

Este nu doar un test de inginerie ci și unui de disciplină și spirit de echipă”, a spus Nemeth.

Conducerea UTCN sprijină în fiecare an acest proiect

UTCN

Prof. Ștefan Breban, unul dintre coordonatorii echipei, a spus că este a 5-a variantă a vehiculului cu care se va merge în Australia.

”Un astfel de proiect permite creșterea nivelului de încredere și de prestigiu al școlii românești”, a spus acesta.

Prorectorul UTCN, Daniela Popescu, a declarat la rândul său că echipa trebuie să viseze că va fi câștigătoare în Australia, să nu se limiteze doar la a participa.

”Conducerea UTCN sprijină în fiecare an acest proiect și vom continua și anul viitor. Noi suntem în rivalitate cu autovehicule solare unde se investesc de zece ori mai muți bani decât suntem noi capabili în Cluj, România în 2025 să investim”, a subliniat Popescu.

Viteză de peste 100 de km/h

Eric Lefter, team-manager-ul echipei, a declarat pentru Cluj24 că mașina solară are trei roți și funcționează cu o baterie de 3 Kw/h.

”Vehiculul are o lungime de 5,3 m, o lățime de 1,4 m și poate prinde o viteză de 100-110 km/ h. Suprafața acoperită de panourile fotovoltaice este de 5,8 mp”, a precizat Lefter.

În perioada următoare, Solis va fi scoasă în teren și testată pe un circuit de karting, iar în luna iulie va fi trimisă în Australia.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cea mai mare flotă de Bolt și Uber din Cluj-Napoca a fost ÎNCHISĂ, joi, de ANAF

Publicat

uber

Cea mai mare flotă de Bolt și Uber din Cluj-Napoca a fost închisă, joi, de ANAF. Mai mult, aceasta e cu conturile blocate până la terminarea inspecției Serviciului de Investigare a Criminalității Economice de la IPJ Bihor și ITM Cluj.

Pe surse, Cluj24 a aflat că 468 de șoferi ride-sharing au, de astăzi, aplicațiile blocate până la finalizarea anchetei.

bolt

Cea mai mare flotă de Bolt și Uber din Cluj-Napoca a fost ÎNCHISĂ, joi, de ANAF

Șoferii de pe platformele Uber și Bolt din Cluj-Napoca au anunțat un protest de amploare pentru zilele de 1 și 2 iunie 2025. Aceștia intenționau să își suspende activitatea timp de 48 de ore, în semn de nemulțumire față de condițiile actuale de lucru și politicile companiilor de ride-sharing.

„Fraților și surorilor, până când mai acceptăm bătaia asta de joc?
Suntem tratați ca niște simpli executanți de comenzi. Ni se cere să livrăm servicii premium la preț de nimic. Uber și Bolt își cresc profiturile pe spatele nostru, în timp ce nouă ne rămân firimiturile.
Tarifele scad. Comisioanele cresc. Costurile explodează.
Noi punem mașina, timpul, nervii, combustibilul, și la final suntem tot noi cei care ieșim în pierdere.
Asta nu mai e colaborare.
E exploatare.
Dar adevărul e simplu: fără noi, aplicațiile nu au valoare.
Fără noi, pasagerii nu se mișcă din loc.
Noi suntem motorul.
E momentul să ne trezim.
Să nu mai fim duși cu zăhărelul, să nu mai acceptăm tarife de mizerie. Să arătăm că suntem uniți și conștienți de valoarea noastră.

1 și 2 IUNIE
Toți șoferii OFFLINE timp de 48 de ore.
Fără curse. Fără profit pentru ei. Fără compromisuri.

Nu mai porni motorul pentru 1 leu/km real.
Nu mai alimenta o platformă care te stoarce și te lasă gol.
Stăm pe loc – ca să putem merge mai bine mai departe”, propunea un șofer, preluat de Clujenii.

Citește mai departe

EVENIMENT

Oncos construiește un centru de vârstnici la Leghia. Proiectul, lăudat de membrii Comisiei de Urbanism a județului

Publicat

De

Un centru rezidențial modern pentru vârstnici va fi construit în satul Leghia, comuna Aghireșu, în apropierea fostei tabere școlare. Proiectul a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) a județului Cluj, în ședința de joi.

Proiectul a fost lăudat atât de arhitectul-șef al județului, Claudiu Salanță, cât și de președintele CJ Cluj, Alin Tișe, care a subliniat intenția instituției de a investi în reabilitarea Taberei Școlare Leghia, aflată în imediata vecinătate a noului proiect.

Proiect în mijlocul naturii, cu servicii moderne

Beneficiarul proiectului este ONCOS Transilvania SRL, companie clujeană cu activitate în domeniul avicol, iar proiectarea este realizată de Planwerk Arhitectură și Urbanism SRL.

Amplasamentul vizat are o suprafață de 11.992 mp, fiind situat în intravilanul satului Leghia. Terenul se află într-un cadru natural pitoresc, fiind înconjurat de pădure pe trei laturi, cu acces direct din DJ 108 C, dinspre sud.

Se demolează construcții vechi, se păstrează doar ce e funcțional

Pe teren există în prezent mai multe construcții, dintre care doar o locuință cu anexe gospodărești este funcțională și va fi păstrată și reabilitată. Celelalte clădiri – fosta pensiune, sala de evenimente, anexele de lângă piscina fostei tabere, împreună cu terenul de sport și resturile unor structuri de beton – vor fi demolate, pentru a face loc noii investiții.

Clădirea centrului pentru vârstnici va fi construită pe o amprentă care nu depășește volumul construcțiilor existente și va respecta o retragere de minimum 25 de metri față de liziera pădurii, conform normelor de mediu și urbanism. Regimul de înălțime propus este P+E+R, iar construcția va fi adaptată topografiei terenului, cu o așezare în trepte.

Cămin modern, cu cazare tip hotelier și tip locuință

Centrul va avea o capacitate de 60–80 de persoane și va funcționa sub forma unui cămine de bătrâni, oferind multiple funcțiuni:

  • Primire și recepție
  • Spații de cazare, în regim mixt (tip hotelier și tip locuință)
  • Asistență medicală
  • Spații pentru ergoterapie și activități social-culturale
  • Zone administrative și servicii comune
  • Spații pentru personal, vizitatori și gospodărire internă
  • Servicii tehnico-edilitare

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate