Connect with us

ECONOMIE

FOTO. Povestea clujencei care a fondat în urmă cu 10 ani firma de IT, Wolfpack Digital. De la Londra, în centrul Clujului

Publicat


Wolfpack

Clujeanca Georgina Lupu Florian a transformat un apartament mic din Piața Muzeului într-o companie IT premiată internațional. La 10 ani de la lansare, Wolfpack Digital lucrează cu clienți din Europa, SUA, Canada, Australia și Asia, păstrând rădăcinile în inima Clujului, și o cultură de echipă construită pe încredere, diversitate, curaj și inovare, inspirată de simbolul puternic al lupilor.

Într-o lume tech în care outsourcing-ul pur este adesea alegerea comodă pentru o creștere rapidă, o companie din Cluj arată că există și alt drum: implicare strategică, inovare autentică și o echipă în care fiecare contează.

Wolfpack Digital aniversează 10 ani de activitate anul acesta, iar data de 13 august are dublă semnificație: este totodată Ziua Internațională a Lupilor și ziua de naștere a fondatoarei companiei, Georgina (Gina) Lupu Florian. Ea conduce astăzi una dintre cele mai de impact agenții de dezvoltare software din Europa fondate de o femeie.

Inovația se naște din competență

„Pentru mine, a fi femeie în fruntea unei companii tech nu este doar despre a demonstra că se poate, ci despre a redefini ce înseamnă leadership-ul în acest domeniu. Înseamnă să aduc în fiecare decizie o combinație de curaj, empatie, rigoare și creativitate.

Înseamnă să creez un spațiu în care oamenii să se simtă ascultați, respectați și încurajați să își depășească limitele.

Cred cu tărie că inovația autentică se naște din competență și diversitate – de gândire, de experiențe, de perspective – iar asta este fundația pe care am construit Wolfpack Digital în ultimii 10 ani”, a declarat Gina.

De la Londra înapoi acasă: începutul unei ”haite” clujene

Povestea Wolfpack Digital începe în 2015, când Gina a decis să lase Londra pentru a se întoarce acasă, la Cluj. Studiase în cadrul unui program de masterat în inginerie și business management acolo și lucrase ca Lead iOS Developer pentru un startup care crea bijuterii inteligente.

Însă dincolo de cod, era implicată în strategii de produs și business, colaborând strâns cu antreprenori în procesul de transformare a ideilor în produse viabile în cadrul mai multor proiecte.

Cu un background multidisciplinar – inginerie, psihologie organizațională, business management, PR și comunicare – Gina nu a găsit un loc unde să le poată îmbina firesc. Așa că l-a creat.

Iubind Romania, și-a dorit să creeze ceva „acasă” și încă de la început, compania a pus un accent egal pe calitatea produselor digitale și pe cultura organizațională sănătoasă. Așa cum spune ea, începutul companiei a reprezentat „un moment în care toate punctele s-au conectat.”

Idei în produse

Încă de la început, Wolfpack Digital a fost construită pe două direcții clare: colaborarea cu antreprenori și companii curajoase pentru a transforma idei în produse digitale de impact și crearea unui loc de muncă sănătos și creativ, în care oamenii cresc împreună și sunt uniți de valori comune și de dorința de impact.

Misiunea companiei e aceea de a aduce performanță și frumusețe în lume prin tehnologie, atingând cât mai multe vieți posibil, cu sens.

Primele luni s-au desfășurat într-un apartament mic din Piața Muzeului. Angajații lucrau ca între prieteni – în papuci de casă, cu planuri mari discutate la cafea, sau în timp ce pregăteau masa împreună. Acea atmosferă relaxată, dar plină de energie și creativitate, a rămas în ADN-ul echipei.

Astăzi, peste 70 de oameni alcătuiesc echipa Wolfpack Digital. Iar pentru Gina, esența a rămas neschimbată: dincolo de performanță, cei mai importanți sunt oamenii – cei cărora se adresează aplicațiile web și mobile (clienți și utilizatori) și cei care compun echipa.

Familie, viziune și produse create de la zero

În 2018, s-a alăturat companiei și soțul Ginei, Adrian Florian, în rol de CTO la acea vreme, după ce a coordonat proiecte de impact într-unul dintre cele mai dinamice startup-uri auto din Europa.

„Ne implicăm în tot procesul creării unui produs – de la primele schițe până la scalare. Asta presupune curaj, răbdare, ambiție, competență, și o echipă unită de valori comune,” spune el.

Într-un deceniu, Wolfpack Digital a creat peste 200 de aplicații digitale, dintre care peste 80% au fost dezvoltate de la zero, prin asumarea responsabilității pentru întreg procesul de design și dezvoltare al produsului digital.

Aceasta presupune stăpânirea bună a  managementului de produs digital și o înțelegere avansată a aspectelor ce țin de business și de strategie de produs.

Clienții vin din Europa, SUA, Australia, și Asia, iar portofoliul cuprinde atât startup-uri tech, cât și proiecte de digitalizare pentru corporații sau companii mari, cuprinzând aplicații financiare, sociale, sau medicale care au atras milioane de dolari în finanțări și sunt folosite zilnic de sute de mii de utilizatori. Câteva nume sonore din portofoliul Wolfpack Digital sunt Sephora, Deezer, Walgreens Boots Alliance, sau aplicația autohtonă Voxa.

Lupul – simbolul care unește echipa

Numele companiei, inspirat din numele fondatoarei, reflectă valorile cultivate încă de la început: agilitate, performanță, comunicare, loialitate, curaj, forță colectivă, si integrare in ecosistem. Lupul este un animal de haită – și exact așa funcționează și echipa Wolfpack Digital.

Fiecare membru contează. Fiecare contribuție are sens. Echipa crede mult în importanța susținerii ecosistemului din care face parte, și, de aceea, membrii ei contribuie cu pasiune la proiecte și programe antreprenoriale naționale și internaționale prin mentorat și oferirea de resurse.

Aceste acțiuni au dus la recunoașterea companiei ca fiind una dintre cele mai implicate sustinatoare ale antreprenoriatului tech, Georgina castigând premiul „Ecosystem Hero of the Year” la Central European Startup Awards in 2024, la Bratislava.

Recunoaștere internațională și planuri pentru viitor

Wolfpack Digital a fost recunoscută la nivel internațional, cu premii precum premiul Webby pentru AI Responsabil câștigat împreună cu EqualityAI (New York, 2024), sau European Technology Awards pentru App Development (Paris, 2021) și nominalizarea unei aplicații dezvoltate la Apple Design Awards (California, 2023).

De asemenea, compania a fost inclusă de Bursa de Valori București în topul celor 50 de semifinaliști ai programului „Made in Romania” (2022), o recunoaștere importantă a impactului său pe piața locală.

„Am pornit dintr-un birou mic, cu multă curiozitate și ambiție, și cu o echipă unită de aceeași pasiune. Încă de atunci misiunea noastră a fost clară: să construim calitativ, agil, și creativ, țintind mereu obținerea unui randament al investiției cât mai bun pentru clienții și partenerii noștri, în timp ce ne bucurăm de călătoria noastră împreună.

Vrem să arătăm că România poate crea tehnologie valoroasă, nu doar să o execute”, mai spune Gina Lupu Florian.

Un deceniu mai târziu

Astăzi, Wolfpack Digital nu mai este doar o companie IT din Cluj, ci un exemplu de cum un business sustenabil, pornit local poate avea un impact global. Cu rădăcini adânc înfipte în comunitatea clujeană și privirea îndreptată spre viitor, echipa își propune să contribuie la o lume digitală mai sănătoasă, construită cu grijă, încredere și pasiune.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate