Connect with us

ADMINISTRAȚIE

FOTO/Floreștenii înecați în noroaie. Furnizorii de servicii refuză comenzile din anumite zone

Publicat


Locuitorii comunei Florești sunt blocați la propriu în noroaie. Mizeria de pe străzi și lipsa asfaltului face ca și furnizorii de servicii, precum taximetriștii, curierii sau angajații de la salubritate să nu poată intra în anumite zone locuite. 

O floreșteancă a făcut demersuri către primărie, iar răspusul primit a fost o promisiune clasică: “se va face”. 

“ Str. Prof. Dr. Valean Marginean din Floresti, zona Razoare-cartier White House , aflată în administrarea primăriei din 2014, amenajată si pietruita doar din contributia riveranilor, veșnic uitată in afara bugetului! Nepasarea administratiei locale si indolenta investitorilor fara scrupule au facut ca aceasta strada sa fie impracticabila!
Acum aflăm că de fapt nici nu e toată cadastrata, doar o bucată de 300 m. Pentru restul…..urmează ședințe, propuneri, dezbateri, aprobări…..si între timp noi nu mai putem ajunge la case, masina de gunoi nu mai poate ajunge la toți vecinii, taxi-urile refuză curse , curierii nu aduc pachetele! De ambulanta si pompieri sper sa nu avem nevoie…nu stiu cum ar ajunge la solicitări !Sesizările locuitorilor din zonă primesc răspunsuri halucinante sau deloc !

Stiu ca lucrurile acestea nu de rezolvă peste noapte….dar de când o au in grija au trecut deja peste 6 ani!” este mesajul transmis de floreșteancă.

Răspunsul primăriei 

Vă comunicăm faptul că, din evidențele instituției noastre, strada menționată nu este inclusă în totalitate în domeniul public al comunei, ci numai pe o lungime de 300 m, în partea mediană. Facem mențiunea că această stradă nu a fost înființată juridic, urmând ca aceste proceduri administrative să fie îndeplinite începând cu prima ședință a Consiliului Local Florești.

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Șeful echipei de proiect a METROULUI de Cluj: se face în 8 ani, costă 1,7 miliarde euro. Nu vor mai circula 29.000 de mașini/zi

Publicat

De

screenshot 20211015 164421

Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a declarat, vineri, că în total investiția va costa 1,7 miliarde de euro. Acesta a dezvăluit că ieri a fost aprobată și la nivel de Guvern posibilitatea finanțării inclusiv din fonduri europene, nu doar prin PNRR. Întregul traseu nu va fi gata până în 2026, cum anunța primarul Emil Boc, ci în 8 ani. 

Astăzi are loc dezbaterea privitoare la obținerea avizului de mediu, necesar pentru aprobarea Studiului de Fezabilitate și a Planului Urbanistic Zonal. Emil Boc a lipsit de la discuții.

Ionel Oprea a subliniat și că metroul de la Cluj va costa mai puțin per kilometru față de metroul din Capitală, 82 mil. de euro/km.

Echipa de proiectare a precizat și că metroul este cu atât mai necesar cu cât la Florești se înregistrează trendul de creștere al populației cel mai mare din România.

Se estimează că vor folosi metroul 164.000 de pasageri pe zi, încă de la darea în funcțiune, iar zilnic 29.000 de mașini nu vor mai circula.

În total au fost propuse 19 stații, între care vor rula 26 de trenuri complet automatizate, fără mecanic la bord.

Pentru realizarea metroului vor fi necesare și demolări, în 13 locații, cele mai multe pe strada Moților din Cluj-Napoca.

La cererea Comisiei Județene de Monumente vor fi realizate consolidări speciale ale terenului în zona centrală.

În zonele pța Mărăști, IRA, Teodor Mihaly s-a identificat sare în subteran și sunt necesare consolidări suplimentare și proceduri speciale de excavare, va fi evitată utilizarea apei și se vor folosi betoane speciale. Măsurile au dus la costuri suplimentare pe aceasta zonă.

Vor fi asigurate 7000 de parcaje automatizate pentru biciclete la gurile de metrou.

Proiectanții au prevăzut ca pe toată durata desfășurării lucrărilor să nu fie întrerupt transportul public pe axa Vest-Est.

Urmează aprobarea proiectului în Consiliile locale Cluj-Napoca și Florești, apoi aprobarea indicatorilor tehnico economici la Guvern.

500 de angajați se vor ocupa de buna funcționare a metroului din Cluj.

Per total, în Florești și Cluj-Napoca, spațiul verde reglementat va fi dublat în urma aprobării acestui Plan Urbanistic Zonal.

Prin PNRR a fost alocată finanțare doar pentru 9 stații de metrou, pe raza municipiului Cluj-Napoca.

screenshot 20211015 164351

METROU Cluj-Napoca

Citește și:

FOTO/ Metroul de la Cluj, pas cu pas. Unde vor fi localizate stațiile

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO Avarie la o conductă de apă pe Bulevardul Nicolae Titulescu. S-a sistat furnizarea APEI

Publicat

De

titu

O avarie la o conductă de apă de pe Bulevardul Nicolae Titulescu din Cluj-Napoca a dus vineri la întreruperea furnizării apei pe artera respectivă unde sunt numerele pare între strada Arieșului și strada Septimiu Albini.

Reprezentanții Companiei de Apă Someș au declarat pentru Cluj24 că se va schimba o bucată de circa 6 metri din conducta avariată, reluarea furnizării apei urmând să aibă loc în jurul orei 16.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Clujul ajunge cu greu la 20% colectare selectivă a deșeurilor. Sunt și mașini unde se amestecă deșeurile separate pe fracții

Publicat

De

La Cluj-Napoca se ajunge cu greu la 20% grad de colectare selectivă a deșeurilor, anunță city-managerul Gheorghe Șurubaru. Este drept că sunt și mașini unde se amestecă ceea ce au colectat selectiv clujenii, însă asta s-ar întâmpla cu un motiv, spune acesta.

Municipaliatea continuă eforturile pentru a asigura infrastructura necesară acestei operațiuni și instalează tot mai multe puncte îngropate. Se fac inclusiv acțiuni de conștientizare a populației privind colectarea separată, la Cinema Mărăști și Mănăștur. Aici sunt invitați reprezentanți ai asociațiilor de proprietari, cărora li se prezintă avantajele colectării selective.

”Până acum prezența este destul de slabă, dar acum dorim și să tipărim afișe la blocuri pentru a explica necesitatea colectării selective”, precizează city managerul.

Populația este pasibilă de amenzi destul de costisitoare dacă se constată că nu colectează selectiv, însă asta nu pare să deranjeze pe nimeni momentan.

Din raportările de la operatorii de salubritate și RADP, care gestionează rampa de deșeuri, suntem la 20% din procentul stabilit la nivel național pentur colectarea selectivă.

Este drept și că sunt situații în care într-o singură mașină sunt aruncate amestecat toate fracțiile colectate ca la carte de către cetățeni. Însă din verificările autorităților rezultă că firmele au mașini dedicate pe fiecare fracție, inscripționate corespunzător.

În toate cazurile în care s-a indentificat că s-a colectat separat, iar operatorii au amestecat totul, s-au aplicat sancțiuni de către Poliția locală, anunță Gheorghe Șurubaru.

Explicația pentru această operațiune ar fi faptul că în foarte multe cazuri deșeurile nu erau colectate așa cum trebuie de către clujeni, fracțiile erau amestecate, așa că operatorii pot să le ridice cu o singură mașină.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Analiză: Jumătate din flota de autobuze electrice a CTP, folosită parțial. Jumătate din tramvaie circulă în ore de vârf

Publicat

De

Specialiștii grupului Mobilitate Cluj-Napoca au realizat o radiografie la zi a parcului auto al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, iar din analiză reiese că sunt multe mijloace de transport în comun care nu sunt folosite în municipiu.

Infrastructura de troleibuze din Cluj-Napoca nu a mai crescut din 1986, deși Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2015 indica proiecte de extindere în Zorilor, pe Calea Florești sau Între Lacuri. Până în 1994 la Aeroport și pe Bulevardul Muncii circulau troleibuze iar vechile rețele de pe str. Traian Vuia/Fabricii/Muncii au stat nefolosite intre 1994 și 2013/2021.

În timp ce urbea de pe Someș a stat cu rețea de troleibuze nefolosită și cu autobuze diesel operând pe sub electrificare, orașe precum Baia Mare au construit linii noi de troleibuz spre a elimina pe cât posibil autobuzele diesel din oraș.

Rețeaua de tramvaie inaugurată în 1987 nu s-a extins deloc vreodată, în pofida extinderii constante a orașului.

Desi existau fonduri europene disponibile pentru extinderi iar PMUD sugera încă din 2015 prelungirea rețelei până în Florești, infrastructura de tramvaie are același parcurs ca și acum 34 de ani. Între timp, orașe precum Arad sau Oradea și-au extins rețeaua de tramvaie cu linii noi în zone de interes.

Troleibuze nefolosite

Flota de troleibuze include 42 de troleibuze Irisbus Agora (27 standard și 15 articulate), 20 troleibuze Irisbus Citelis (10 standard + 10 articulate), 20 de troleibuze articulate Astra Town 118 și 50 de troleibuze Solaris Trollino noi, totalizând 132 de troleibuze eficiente energetic, cu podea joasă.

Mai puțin de jumătate din flotă este folosită simultan, însă, 63 de troleibuze circulând în ora de vârf în orașul de sub Feleac. 52 dintre cele 132 sunt retrase și neutilizate încă din anii trecuți.

Autobuze folosite parțial

Flota de autobuze electrice este folosită parțial doar, aproape jumătate dintre vehicule staționând în ora de vârf. Dintre cele 41 de autobuze electrice Solaris Urbino, maxim 22 circulă în total în același timp pe traseele 27, 33, 41, 44, 45, 47 și 53.

Între timp, Turda operează simultan 17 din cele 20 de autobuze electrice iar orașul cu cele mai multe astfel de autobuze din Romania, Brașov, rulează simultan 44 din cele 51 de autobuze electrice din flotă.

Flota de autobuze diesel a crescut constant, atât cu achiziții de autobuze noi – 40 în 2014, 10 în 2015, 75 în 2018, 10 în 2019, 10 în 2020 – cât și cu achiziții de autobuze la mana a II-a, poluante – 14 în 2014, 12 în 2016, 15 în 2017, 7 în 2018, 10 în 2020, iar în acest moment circa 184 de autobuze diesel circulă simultan în urbea de pe Someș, comprativ cu 22 autobuze electrice, 63 troleibuze și 12 tramvaie.

12 tramvaie din 28

Flota de tramvaie s-a reînnoit simțitor în ultimii ani, ajungând la 28 de tramvaie moderne, de 30 m și cu podea joasă. Dintre acestea, orașul folosește simultan în ora de vârf 12 tramvaie, obținându-se un coeficient de utilizare a flotei de 42% pentru vehicule care costă peste 2 milioane de euro fiecare.

Dacă s-ar folosi 24 din cele 28 de tramvaie, intervalul de succesiune din ora de vârf s-ar reduce de la 10-12 minute la 5-6 minute. Achiziția și mentenanța a 28 de tramvaie noi pentru 12 vagoane la stradă în ora de vârf este nesustenabilă, ineficientă. Probabil că excesul de tramvaie vizează extinderea rețelei spre Florești, altfel n-ar avea sens…

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate