Connect with us

CULTURA

FOTO. Ce îi așteaptă pe spectatori în weekend, la DUBLA PREMIERĂ de la Opera din Cluj. Gândurile interpreților despre personaje

Publicat


cavalleria 0039 rep 2022.09.19 nik 1393

Opera Națională Română din Cluj-Napoca își deschide stagiunea 2022-2023 cu una dintre cele mai apreciate și speciale opere din repertoriul compozitorului italian Pietro Mascagni și continuarea acesteia prin creația dirijorului Mario Menicagli, în cadrul premierei duble a spectacolului „Cavalleria rusticana/Dodici anni dopo”, pentru care cortina se va ridica în data de 24 și 25 septembrie, de la ora 18:30. Fiecare reprezentație va avea distribuție diferită, astfel că publicul va avea ocazia în ambele seri să se bucure de interpretări unice. Spectacolele vor avea o pauză și se vor încheia în jurul orei 21:30.

„Cavalleria rusticană a mai fost în repertoriul Operei noastre, s-a jucat ani la rând, prima dată a fost dirijată chiar de Mascagni în 1927. Nu s-a dat de mulți ani, ne-am dorit să reprogramăm titlul în preajma sărbătorilor Pascale, dar din cauza deteriorării decorurilor și a costumelor, am decis să amânăm până când vom face o nouă producție”, a spus Florin Estefan, managerul general al Operei Naționale din Cluj-Napoca, în deschiderea conferinței de presă.

140 conferinta presa 2022.09.21 nik 2496

Santuzza prin ochii actrițelor

Acesta a adresat mai multe întrebări câtorva artiști de operă prezenți la eveniment, care au dezvăluit care este relația lor cu personajul pe care îl interpretează.

Zsuzsa Barabas, în rolul Santuzzei (în data de 25 septembrie), și-a exprimat părerea despre diferența între Santuzza din prima operă și cea din a doua, ținând cont că acțiunea e plasată la o distanță de 12 ani între cele două piese.

„Santuzza de <<Cavalleria>> e mult mai dramatică. Pentru mine, e un rol mult mai liric care mi-a dat niște bătăi de cap, dar am reușit să depășesc această problemă și pot să spun că mă regăsesc în rol”, a spus Barabas.

De aceeași părere este și Ștefania Barz, care o va juca pe Santuzza în „Cavalleria rusticana”, în data de 24 septembrie.

„Se spune că fiecare cântăreț are un rol al lui care se potrivește mânușă cu vocea, caracterul, experiența de viață și sufletul personajului și sunt convinsă că Santuzza e rolul meu. Simt că sunt toată Santuzza, cu tot dramatismul, fiindcă în interiorul meu am fost mereu zbuciumată și am avut trăiri puternice și profunde. În Santuzza mă regăsesc 99%, ceea ce mă ajută și la interpretarea vocală. E ca și cum sunt două personaje, Ștefania și Santuzza, dar de fapt suntem una și aceeași construcție”, a împărtășit ea.

cavalleria 0147 rep 2022.09.19 nik 1430

Alfio, dublă ipostază, dublă interpretare. Ce cred interpreții despre personaj

Geani Brad a povestit despre provocările întâmpinate în ceea ce privește intrarea în rolul dramatic al lui Alfio, pe care îl va juca în data de 24 septembrie.

„E foarte interesant că Alfio nu îl provoacă pe Turridu la duel, ci se lasă provocat de el, iar asta mi-a dat de gândit. M-am întrebat de ce e cuprins de remușcări dacă e un bărbat puternic și cred că, în închisoare fiind, a aflat și el de Turridu, iar asta a avut un impact asupra lui. Observă copilul, și cred că din cauza asta suferă și are remușcări.

Vocal, ambitusul e mai larg. E o premieră pentru un bariton, fiindcă în general rolul lui nu ajunge la nota sol. Până acum nu am făcut roluri cu nota sol jos, dar va fi o surpriză plăcută pentru public, deoarece aria lui Alfio mi se pare cea mai frumoasă”, a punctat interpretul.

Cristian Hodrea e cel care îl va juca pe Alfio duminică, artistul exprimându-și părerea despre personaj.

„Alfio e un personaj în două ipostaze, cea a lui Mascagni și cea a lui Menicagli, când își reevaluează viața și lucrurile prin care a trecut în închisoare. Atunci, el vine cu dorința de a obține iertarea cu orice preț. E dispus să își sacrifice viața și chiar crede că poate să fie iertat astfel.

Dacă ar fi să îmi dau cu părerea, partea rațională din Alfio reușește să se impună și, prin iertarea pe care o cere și ajutorul celorlalte personaje, reușește să reconcilieze o întreagă societate. Cam asta îmi doresc să vadă publicul”, a menționat Hodrea.

cavalleria 0061 rep 2022.09.19 nyc 0850

Surprizele de la spectacol, de la regie și costume la un pian de 140.000 de euro

„Cavalleria rusticana” este cea mai cunoscută dintre cele 16 opere compuse de Pietro Mascagni, a cărei poveste începe într-o dimineață de Paște în Sicilia secolului al XIX-lea. Santuzza îl caută pe iubitul ei, Turridu, care a trădat-o și s-a întors la fosta logodnică, Lola, construindu-se o intrigă amplificată de personaje complexe ce invită la introspecție, lăsând finalul deschis pentru o continuare surprinzătoare.

Opera „Dodici anni dopo”, scrisă un secol mai târziu de Mario Menicagli, reia acțiunea la 12 ani după episodul tragic din „Cavalleria rusticana”, marcând ziua în care Alfio iese din închisoare și se îndreaptă spre sat, în secret, sperând să fie iertat. Finalul operei se conturează într-o atmosferă de rescumpărare.

Regia e semnată de Mihaela Bogdan, iar costumele de Anca Pintilie. Momentele artistice vor fi susținute de scenografia aparținând Teatrului Goldoni din Livorno, precum și de pianul Bösendorfer 230 Viena Concert, adus special la Cluj pentru stagiunea 2022-2023 a Operei. Acesta costă 140.000 de euro și este compus din 85% molid.

„Dragostea pentru muzică ne motivează să ne depășim limitele. Acesta e și motivul pentru care am ales să susținem Opera Națională Română din Cluj-Napoca, pentru a veni în sprijinul pianiștilor, care vor concerta la cel mai înalt nivel”, au transmis cei de la Bösendorfer.

Markus Walther, Sales and Marketing Manager Europe al Bösendorfer, prezent la conferința de presă de miercuri, a afirmat că este încântat de începutul unei noi prietenii între Viena și Cluj.

063 conferinta presa 2022.09.21 nik 2410

afiș cavalleria rusticana dodici anni dopo

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate