EVENIMENT
FOTO Artiștii tatuatori de la BAS Tattoo Cluj transformă studioul în clinică
Ca urmare a măsurilor impuse de către Direcția de Sănătate Publică (DSP) Cluj, echipa BAS Tattoo din Cluj-Napoca a decis să mute studioul de pe strada Salcâmului pe Bulevardul Muncii, într-un loc mai spațios care va permite desfășurarea activităților în condiții sigure din punct de vedere al igienei.
„Locația actuală, de pe Salcâmului 36, a început să devină din ce în ce mai incomodă de când cu instalarea crizei pandemice. A trebuit să relocăm recepția și sala de așteptare a clienților deoarece erau prea aproape de camerele de lucru, iar după regulile de distanțare socială, ne-am dat seama că ar fi mai sănătos dacă ar lucra doar câte un artist în același timp. Ne-am făcut ture astfel încât să nu ne suprapunem și să aglomerăm salonul. De aici au apărut inconvenientele”, povestește Marius, din partea BAS Tattoo, pentru Cluj24.
Deoarece imobilul trebuie să respecte normele de autorizare, de compartimentare și de igienizare impuse de către DSP, echipa a considerat că o variantă mai convenabilă ar fi să se orienteze spre un nou spațiu, astfel încât să poată oferi condiții în care atât clienții, cât și personalul să se simtă în siguranță.
BAS Tattoo devine clinică: „Igiena e religia domeniului nostru”
Odată cu relocarea spațiului, studioul își va schimba statutul în clinică, diferența dintre acestea constând în numărul de angajați, numărul de artiști colaboratori și numărul de persoane cu care echipa are tangențe zilnic.
În prezent, aceasta e alcătuită din 11 membri, dintre care 6 sunt artiști rezidenți, 2 sunt artiști tatuatori invitați periodic, 1 este piercer, iar 2 sunt manageri.
„Dorința noastră de a schimba statutul salonului la nivel de clinică a apărut în momentul în care ne-am dat seama că am crescut ca echipă și că tot mai mulți artiști și-au exprimat dorința de a colabora cu noi, numărul lor crescând constant, asemenea numărului clienților, motive care au făcut ca spațiul actual să fie tot mai mic și mai aglomerat”, susține Marius.
Acesta e de părere că atunci când saloanele depășesc un număr de 5 artiști, trebuie să se ia în considerare un spațiu de peste 100 de metri pătrați, pentru a putea îndeplini toate cerințele impuse de către DSP, respectiv regulile de distanțare socială.
„Igiena a fost și este religia domeniului nostru, și cel mai de preț lucru pentru fiecare dintre noi va rămâne sănătatea. Plecând de la această premisă, am început să căutăm spații pentru un nou salon și ne-am gândit că dacă tot trebuie să facem această mișcare, să o facem la un nivel mai ridicat, într-adevăr cu mult mai multe responsabilități, dar încercăm să respectăm normele impuse de către DSP în cea mai mare măsură și să ne punem în ordine cu toate condițiile de igienă”, menționează Marius.
Noul BAS Tattoo clinic va avea sediul mai departe față de cum este obișnuită clientela, mai exact pe Bulevardul Muncii, nr. 18. Artiștii sunt încrezători că vor putea răsplăti cele 10 minute în plus de drum prin condiții maxime de igienă, răbdare și calitate.
„Având în vedere că practicăm o activitate medicală, cu un grad de risc ridicat în ceea ce privește sănătatea publică, prioritizăm sănătatea clienților, încredințată mâinilor noastre, prin regulile de igienă respectate cu sfințenie și fără marjă de eroare”, adaugă Marius.
Cum va arăta noul spațiu: materiale transparente, grădină interioară, iaz cu pești
Clinica e un open space de 200 de metri pătrați, înalt de 4 metri și jumătate, care a fost compartimentat după normele impuse de DSP, menite să diminueze orice risc de contaminare sau infectare.
„Locația va fi dotată cu vestiare și grupuri sanitare, amenajate separat pentru clienți, respectiv pentru personal. Camera pentru sterilizare și cea pentru depozitarea materialelor și a stocului de consumabile sunt compartimentate cu uși și geamuri din sticlă transparentă pentru a se putea observa constant condițiile în care se efectuează sterilizarea și condițiile în care sunt stocate materialele sanitare”, explică Marius.
În centrul locației se va construi o grădină interioară de aproximativ 50 de metri pătrați care încorporează un iaz cu pești, toate acestea cu scopul de a menține un mediu cu aer curat și sănătos.
Vor fi 6 zone de lucru individuale pentru artiștii tatuatori rezidenți și două zone provizorii pentru artiștii invitați.
„Scopul nostru principal nu a fost să fim aproape, ci este să ne putem desfășura activitatea în condiții care să asigure sănătatea clienților și a noastră”, argumentează Marius cu privire la relocarea spațiului într-o zonă mai îndepărtată.
Programul în prag de sărbători
Salonul de pe strada Salcâmului va funcționa până în 29 decembrie.
„Din data de 24 decembrie până pe 26 va fi închis, iar în 27, 28, 29 decembrie se va deschide, după care vom fi închiși până pe 10 ianuarie, când vom începe direct la noua locație de pe Bulevardul Muncii”, anunță Marius.
Giveaway-ul festiv de tatuaje
Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, echipa BAS Tattoo a pregătit 3 vouchere în valoare totală de 3000 de lei, acestea fiind acordate după cum urmează:
LOCUL 1 – Voucher în valoare de 1500 de lei
(extragerea câștigătorului în data de 29 decembrie)
LOCUL 2 – Voucher în valoare de 1000 de lei
(extragerea câștigătorului în data de 28 decembrie)
LOCUL 3 – Voucher în valoare de 500 de lei
(extragerea câștigătorului în data de 27 decembrie)
Voucherele vor fi valabile începand cu anul viitor, la noua locație.
Concursul se încheie în data de 29 decembrie, iar regulile de participare sunt postate pe pagina oficială de Facebook, https://www.facebook.com/BasTattooCluj.
Amalia Oprescu
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Motivare CCR: Alegătorii, dezinformați. Unul dintre candidați a beneficiat de o promovare agresivă. Proces electoral viciat
Procesul electoral privind alegerea preşedintelui României a fost viciat pe toată durata desfăşurării lui, arată vineri Curtea Constituţională a României (CCR), în motivarea deciziei de 10 pagini prin care a anulat scrutinul prezidenţial, citată de Agerpres.
„Curtea constată că procesul electoral privind alegerea Preşedintelui României a fost viciat pe toată durata desfăşurării lui şi în toate etapele de multiple neregularităţi şi încălcări ale legislaţiei electorale care au distorsionat caracterul liber şi corect al votului exprimat de cetăţeni şi egalitatea de şanse a competitorilor electorali, au afectat caracterul transparent şi echitabil al campaniei electorale şi au nesocotit reglementările legale referitoare la finanţarea acesteia. Toate aceste aspecte au avut un efect convergent de desconsiderare a principiilor esenţiale ale alegerilor democratice”, se arată în document.
De asemenea, potrivit judecătorilor CCR ”caracterul liber exprimat al votului a fost încălcat prin faptul că alegătorii au fost dezinformați prin intermediul unei campanii electorale în cadrul căreia unul dintre candidați a beneficiat de o promovare agresivă”.
Proces electoral viciat
În document, citat de Hotnews, judecătorii Curții spun că, după declasificarea documentelor prezentate în ședința CSAT, au constatat că procesul electoral „a fost viciat pe toată durata desfășurării lui”, iar „toate aceste aspecte au avut un efect convergent de desconsiderare a principiilor esențiale ale alegerilor democratice”.
„În prezenta cauză, caracterul liber exprimat al votului a fost încălcat prin faptul că alegătorii au fost dezinformați prin intermediul unei campanii electorale în cadrul căreia unul dintre candidați a beneficiat de o promovare agresivă, derulată cu eludarea legislației naționale în domeniul electoral și prin exploatarea abuzivă a algoritmilor platformelor de social-media”, se arată în motivare.
”Denaturarea manifestării de voință a alegătorilor”
”Manipularea votului a fost cu atât mai evidentă cu cât materialele electorale de promovare a unui candidat nu au purtat însemnele specifice publicității electorale conform Legii nr.370/2004. În plus, candidatul a beneficiat și de un tratament preferențial pe platformele de social-media, ceea ce a avut ca efect denaturarea manifestării de voință a alegătorilor”, se arată în motivarea CCR.
De asemenea, potrivit Curții, „egalitatea şanselor trebuie garantată tuturor candidaţilor şi partidelor şi trebuie să stimuleze statul să adopte o atitudine obiectivă și imparţială faţă de ei şi să aplice aceeaşi legislaţie în mod echitabil tuturor”.
”Cheltuielile pentru publicitate electorală pot fi limitate pentru a garanta egalitatea şanselor [a se vedea și pct.18 și 21 al Raportului explicativ la Codul de bune practici în materie electorală. Linii directoare şi raport explicativ, adoptat de Comisia Europeană pentru Democraţie prin Drept (Comisia de la Veneţia), în cadrul celei de-a 52-a sesiuni plenare (Veneţia, 18-19 octombrie 2002)]”.
”Totodată, egalitatea de șanse trebuie evaluată și prin prisma comportamentului electoral al competitorilor, în privința utilizării rețelelor sociale, a noilor tehnologii, a sistemelor de inteligență artificială și a finanțării campaniei electorale”.
„Un candidat a încălcat legislația electorală referitoare la finanțarea campaniei”
„În prezenta cauză, Curtea ia act de faptul că un candidat a încălcat legislația electorală referitoare la finanțarea campaniei pentru alegerile prezidențiale”
”Astfel, declarațiile depuse la Autoritatea Electorală Permanentă ale unuia dintre candidați referitoare la bugetul său de campanie, pe care l-a raportat ca fiind 0 lei, sunt în contradicție cu datele prezentate în „Notele de informare” ale Ministerului Afacerilor Interne – Direcția Generală de Protecție Internă și a Serviciului Român de Informații”
”Or, este de notorietate că o campanie electorală presupune costuri și cheltuieli importante, iar situația analizată relevă o incongruență evidentă între amploarea campaniei desfășurate și inexistența asumată de candidat în privința cheltuielilor efectuate. A fost, astfel, încălcat principiul transparenței finanțării campaniei electorale, fiind induse suspiciuni cu privire corectitudinea desfășurării alegerilor”, se mai arată în motivare.
CCR a anulat, vineri, primul tur al alegerilor prezidențiale.
Cele 10 pagini ale motivării
Primarul general al Bucureștiului, Nicușor Dan, este propus de Asociația Inițiativa pentru Cultură Democratică Europeană (ICDE) de la Cluj-Napoca drept candidat comun la prezidențiale din partea PNL-USR.
”ICDE îl propune Nicușor Dan candidat comun la prezidențiale din partea PNL-USR. Este nevoie de o platformă comună civico-politică, cu o agendă de direcții prioritare, și de un candidat care să poată fi acceptat de ambele partide”, a declarat, vineri, președintele ICDE, Valentin Naumescu, pentru Cluj24.
EVENIMENT
Ajutoarele lui Moș Crăciun, PREMIATE în Iulius Mall Cluj. Cadouri în VALOARE totală de peste 40.000 de euro
Sharing is caring, iar în această perioadă fiecare dintre noi se gândește la cei dragi. Ce le putem oferi în dar pentru a ne arăta recunoștința și cum să le aducem câteva momente de bucurie? Iulius Mall Cluj îi premiază pe cei care se dovedesc a fi printre cele mai harnice ajutoare ale Moșului, astfel că, fiecare are șansa să câștige unul dintre cadourile, a căror valoare cumulată este de peste 40.000 de euro.
Până pe 23 decembrie 2024, Iulius Mall Cluj te premiază la cumpărături, pentru că toată lumea merită un cadou în această perioadă. Dacă faci parte din echipa care îl ajută pe Moș Crăciun și vii cu cel puțin două bonuri (din aceeași zi), de la două magazine diferite, a căror sumă cumulată este de cel puțin 600 de lei, primești pe loc un dar din partea Iulius Mall. Dacă ai un bon de la hipermarketul Auchan, trebuie să știi că este necesar să ai și un alt bon de minimum 200 de lei de la alt magazin din Iulius Mall Cluj. Regulamentul campaniei este disponibil pe site-ul Iulius Mall.
Ajutoarele lui Moș Crăciun, PREMIATE în Iulius Mall Cluj. Cadouri în VALOARE totală de peste 40.000 de euro
Centrul de premiere se află în zona magazinului iStyle din Iulius Mall Cluj. Aici poți să primești pe loc vouchere la: Teilor, Obsentum, Il Passo, Wonderland, My Geisha, Jacadi, Marty, Cărturești, Nordsee, Totto Space, Gerovital, Altex, Magnolia, Meli Melo, Spartan, Cheesy Pasta, U-Man, AlecoAir sau răcoritoare. În fiecare zi a campaniei, primele 166 de persoane înscrise sunt premiate.
Vino în Iulius Mall, pregătește cele mai speciale daruri pentru familie și prieten, iar noi te premiem!
EVENIMENT
VIDEO FOTO. Licitație caritabilă pentru ”Căsuța Bucuriei” Cluj. Un tricou al U-BT și o minge de baschet, vândute cu 5.600 lei
Cea de-a treia ediție a evenimentului caritabil „Dăruieşte cu Bucurie”, organizat pentru a strânge banii necesari casei de tip familial ”Căsuța Bucuriei” Cluj-Napoca, a reunit zeci de clujeni cu dare de mână care au urmărit un concert de colinde și un spectacol de dans, dar au și licitat, cu generozitate, pentru mai multe obiecte unice.
”Toate fondurile strânse din licitație și donații vor fi folosite pentru a le oferi fetelor de la Căsuța Bucuriei un viitor mai bun”, au spus organizatorii.
Amfitrionul serii a fost actorul Bogdan Bob Rădulescu.
Licitație cu strigare
Licitația caritabilă cu obiecte unice a inclus, printre altele, un set de colecție al echipei masculine de baschet U-Banca Transilvania, o minge de baschet și un tricou al căpitanului Patrick Richard, semnate de jucători, care a început de la un preț de 1000 de lei și a fost adjudecat cu 5600 de lei.
Au mai fost scoase la vânzare un tablou al lui Ioan de Moisa, mai multe tablouri ale Margaretei Tighinean, un voucher pentru o cină cu chef Adi Hădean, tricou si flanele ale echipei CFR Cluj semnate de antrenorul Dan Petrescu si jucători, un desen al Celinei Cordoș, tricoul campionilor de la Astra Giurgiu, tricoul echipei Universitatea Cluj Rugby, semnat de jucătorii echipei, tricou semnat de echipa României de Canotaj, câștigătoare a unei medalii al Jocurile Olimpice de la Paris, centura neagră a judoka Simona Richter + o poză cu autograf.
”Căsuța Bucuriei”, înființată în decembrie 2014, are în îngrijire 10 fete. Sediul casei de copii este pe strada Dragoș Vodă nr. 8 Cluj-Napoca.