Connect with us

ECONOMIE

Firmele își vor putea plăti taxele până la Crăciun. Guvernul a adoptat noi măsuri

Publicat


Perioada pentru care nu se percep dobânzi și penalități pentru obligațiile fiscale neachitate la termen, a căror scadență s-a împlinit după declanșarea stării de urgență, se prelungește până în data de 25 decembrie 2020.

Până la această dată, organele fiscale nu vor începe executarea silită, dând posibilitatea debitorilor de a se decide cu privire la accesarea facilităților fiscale oferite corespunzător situației sale fiscale.

Alte măsuri conform comunicatului MFP

Aplicarea procedurii alternative simplificate de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni, pentru obligațiile bugetare principale și accesorii a căror scadență/termen de plată s-a împlinit după data la care a fost declanșată starea de urgență și până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

Beneficiari ai facilității de eșalonare simplificată sunt toți contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au în derulare o înlesnire la plată potrivit Codului de procedură fiscală și care nu înregistrează obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență, sau acestea au fost achitate până la eliberarea certificatului fiscal.

Această măsură are ca scop, pe de o parte, din perspectiva contribuabililor, susținerea conformării la plată, pentru contribuabilii aflați în dificultate generată de lipsa de lichidități financiare, ca urmare a crizei provocate de pandemia COVID-19, iar pe de altă parte, din perspectiva statului, asigurarea încasării unor sume certe și periodice la bugetul general consolidat.

Pentru acordarea eșalonării contribuabilul, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

a) să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020, inclusiv. La cerere, debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare;

b) să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență și neachitate ulterior.

c) să nu se afle în procedura insolvenței;

d) să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;

e) să aibă depuse toate declarațiile fiscale;

f) să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Eșalonarea la plată nu se acordă pentru sume de până la 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 de lei, în cazul persoanelor juridice.

Mai mult, pot beneficia de eșalonarea simplificată și debitorii aflați în insolvența pentru obligațiile curente născute după declararea stării de urgență, dar și cei care au eșalonare la plată conform Codului de procedură fiscală.

Întrucât eșalonarea simplificată nu presupune constituirea de garanții, legiuitorul, în acord cu mediul de afaceri și ceilalți parteneri sociali, a instituit plata unei dobânzi. Nivelul de dobânzii este redus la jumătate, respectiv 0,01% pe zi de întârziere adică la 3,65 % pe an (față de Codul de procedură fiscală care prevede nivelul dobânzii de 0,02% pe zi de întârziere)

Debitorul poate solicita modificarea eșalonării prin includerea în eșalonare a obligațiilor născute după acordarea eșalonării la plată de 2 ori pe perioada eșalonării.

Dacă debitorul pierde eșalonarea, poate solicita menținerea acesteia tot de 2 ori.

Debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare, care poate cuprinde rate diferențiate de plată.

Beneficiile acordate prin măsuri

•          este o alternativă la măsurile fiscale adoptate după intrarea în starea de urgență, pentru care perioada de aplicare încetează la data de 25 octombrie 2020;

•          este o procedură simplificată de acordare a eșalonării la plată, pentru contribuabilii care au fost buni platnici până la data intrării în starea de urgență. Față de procedura normală de acordare a eșalonării, potrivit Codului de procedură fiscală, procedura și documentele depuse de debitori sunt simplificate, în sensul că se acordă eșalonare numai în baza unei cereri, fără a fi depuse alte documente.

•          termenul de soluționare este mult diminuat – 5 zile de la data depunerii cererii, întrucât nu este necesară o analiză amplă asupra situației fiscale a debitorului;

•          se suspendă executarea silită pentru obligațiile bugetare ce fac obiectul eșalonării la plată;

•          nu se constituie garanții, ținând cont de termenul scurt de acordare eșalonării la plată (12 luni), de situația dificilă cu care se confruntă contribuabilii din perspectiva lichidităților financiare mult diminuate față de perioada anterioară intrării în starea de urgență, precum și de necesitatea susținerii mediului de afaceri pentru revitalizarea activității;

•          nu se consideră a fi restante obligațiile bugetare pe perioada eșalonării la plată;

•          pe perioada eșalonării la plată, contribuabilii trebuie să achite toate obligațiile născute în această perioadă, cu posibilitatea de prelungire a termenelor de plată;

•          debitorul poate solicita, o singură dată pe perioada de valabilitate a eșalonării la plată, modificarea eșalonării la plată prin includerea în eșalonare a obligațiilor ce constituie condiție de menținere a valabilității acesteia;

•          debitorul poate menține eșalonarea la plată, pierdută, o singură dată pe perioada de valabilitate a eșalonării la plată, respectiv în cele 12 luni de eșalonare.

Karla Fanea

Sursa: MFP

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Efectele benefice ale florilor şi plantelor. Campanie pentru susţinerea domeniului floristic

Publicat

Asociaţia Antreprenorilor din Domeniul Floristic din România (AADF) lansează o campanie de susţinere a celor din domeniu. Aceasta, în contextul scăderii vânzărilor de flori din cauza pandemiei de COVID-19.

Susţine şi tu floriştii români

“Susţine floriştii din România, fă din decembrie luna cadourilor florale! Anul acesta, sărbătorile de iarnă vor fi și mai calde! Decembrie devine luna cadourilor florale în cadrul campaniei de susținere a floriştilor din România, organizată de A.A.D.F. – Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic din România. În contextul scăderilor înregistrate în domeniul floristic, scădere cauzată de pandemia COVID-19, A.A.D.F lansează o #campaniepentrufloristi.

Adresată consumatorului final, campania își propune să-i sensibilizeze pe aceștia și să îi îndrepte spre achiziționarea de flori, plante, aranjamente și decorațiuni specifice de iarnǎ. Domeniul floristic din Romȃnia este greu încercat de perioada pandemiei”, arată AADF.

Efectul antistres al florilor

Printre altele, iniţiatorii campaniei oferă şi câteva motive pentru a achiziţiona flori şi plante.

“Florile au efect antistres. Studiile subliniază efectul calmant al florilor. De altfel, un studiu major efectuat de Universitatea Harvard arată faptul că florile sunt un calmant natural. Acestea au capacitatea de a spori fericirea și creativitatea. Florile și plantele, în general, oferă schimbări pozitive atât în comportament, cât și în stările emoționale”, mai arată AADF.

“Florile aduc zâmbete și cresc moralul în cazul vȃrstnicilor

Florile sunt foarte potrivite și pentru vârstnici.  Un studiu realizat de Universitatea de Stat din New Jersey arată că florile contribuie la menținerea unei stări pozitive a  persoanelor în vârstă. Florile îi ajută să facă mai ușor față unor probleme cauzate de îmbătrânire. Studiul arată că astfel de cadouri florale scad depresia, ajută la îmbunătățirea memoriei și le oferă o stare de bine, inclusiv celor afectați de excluziunea socială.

Îți arăți dragostea – Sărută-mă sub vâsc! De ce vâscul nu trebuie să lipsească de sărbători

Pandemia și distanțarea socială cresc senzația de însingurare. Departe de prieteni și de cei dragi, partenerul și copiii sunt singurii pe care îi putem avea aproape de Sărbători. Tocmai de aceea, păstrează tradiția și, de sărbători, bucură-te de dragostea familiei tale și de pupicii primiți sub vâsc.

Masa de Crăciun va fi mai elegantă

Aranjamentele din flori sau decorațiunile cu brad, așezate pe masă de sărbătoare îi conferă un aer festiv, elegant și rafinat. De ce să nu te bucuri de un décor festiv și în seara de Crăciun? Florile preferate, coronița cu brad și lumânări sau alt décor de iarnǎ își vor face loc printre bucatele alese, gătite în casă, sporind bucuria Crăciunului.

Oferi un cadou de sărbători înmiresmat – Abonamente de flori

Nu uita de prietenii și de rudele tale și, anul acesta, fă-le și lor un cadou floral. Alege un abonament de flori/plante care să îi ajute să treacă mai ușor peste perioada de stat în casă și care să îi bucure în fiecare zi. Parfumul florilor pline de culoare, vivacitatea plantelor, frumusețea decorurilor de sărbătoare cu brad și lumânări și bucuria primirii unui cadou deosebit le va face timpul petrecut în casă mai plăcut.

Cadoul floral, o dublă faptă bună

Ce spui de un Crăciun înflorit pentru tine și cei dragi? Susține campania și bucură-i pe cei dragi în același timp. Cumpără flori/plante sau decoruri specifice de iarnă, pentru tine şi pentru a le oferi apropiaților tăi și ajuți în același timp micii antreprenori din domeniul floristic să reziste în perioada pandemiei. Dacă luna decembrie e luna cadourilor și a faptelor bune, acum ai ocazia să ajuți și să bucuri printr-un singur gest. Fă-le cadouri florale celor dragi și, în același timp, susține #campaniapentrufloristi”, mai arată iniţiatorii campaniei.

#campaniapentrufloristi

“Traversăm o perioada dificilă, dar aceasta nu ne împiedică să ne unim forțele, să strângem rândurile și să ne ajutăm reciproc pentru a o traversa cât mai creative. Desigur, domeniul floristic este afectat de perioada pandemică, încă în curs, dar noi membrii asociației, considerăm necesar să îndemnăm pe toți colegii noștri, florişti români,  antreprenori în domeniul floristic, să privim cu speranțǎ viitorul, să ne eficientizăm resursele și să reușim, cu ajutorul clienților noștri, să ne continuăm activitatea.

Am apreciat #campaniapentrufloristi inițiată de Diana Bolcaș și avem deschiderea să o îmbrățișăm și autoritatea să o transformăm într-o campanie, la nivel național. Florile nu vor dispărea niciodată din obișnuințele de consum ale oamenilor, noi suntem doar datori să găsim calea potrivită de a ajunge la cât mai mulți dintre ei, mai ales în această perioadă”, spune președintele AADF, Filomena Brisc. (MaAv)

Citește mai departe

ECONOMIE

Guvernul vine în ajutorul companiilor din domeniul HoReCa. Valabilitatea voucherelor de vacanţă prelungită

Publicat

Vineri a fost aprobat un proiect de ordonanţă de urgenţă ce prevede sprijinirea companiilor din domeniul HoReCa.

„Propunerea din actul normativ este ca ajutorul de stat să fie de 20% din pierderile pe 2020, raportate la cifra de afaceri din anul anterior”, a precizat Ionel Dancă, șeful Cancelariei premierului.

„Este o schemă de ajutor de stat discutată cu reprezentanţii mediului de afaceri, care urmează a fi notificată Comisiei Europene şi, după aprobarea Comisiei Europene, ordonanţa de urgenţă va fi adoptată în forma finală şi operaţionalizată. Este unul dintre cele mai importante programe de sprijin pentru industria HoReCa şi pentru agenţiile de turism în perioada aceasta”, a spus Dancă.

O altă veste bună este și că valabilitatea voucherelor de vacanţă acordate în 2019 şi în 2020 a fost prelungită până la data de 31 decembrie 2021, potrivit unui act normativ aprobat de Executiv. Același act prevede și că acest tip de vouchere vor fi acordate și în 2021.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu: „Companiile de stat nu au primit bani pentru creșteri salariale. Dacă au făcut economii, este treaba lor”

Publicat

Ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, a declarat sâmbătă într-o conferință de presă că nu au fost alocați de către Guvern bani suplimentari pentru creșteri salariale, în ceea ce privește companiile de stat. Ministrul a afirmat că angajații ar putea primi mai mulți bani doar în cazul în care companiile de stat au făcut economii.

„Eu am avut grijă ca la rectificare să nu fie alocate surse suplimentare pentru banii de salarii. Dacă au făcut economii prin restructurare, posibil să-şi dea, este treaba lor şi nu intru peste managementul lor. Dar un lucru este clar, ei nu au primit bani suplimentari”, a spus Cîțu.

În ceea ce privește zvonurile că la companii precum Metrorex, CNAIR sau Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, angajaţii vor primi bani în plus, Florin Cîțu a răspuns că nu cunoaște situația, asigurând că nu au fost alocați bani pentru acest lucru.

Sursa: agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

În atenția pensionarilor! Soțul supraviețuitor ar putea primi 25% din pensia celui decedat, dacă au fost căsătoriți cel puțin 10 ani

Publicat

Ministerul Muncii a pus joi în dezbatere publică proiectul noii Legi a pensiilor, proiect care prevede că soţul supravieţuitor care nu alege să beneficieze de pensie de urmaş, va putea beneficia lunar de 25% din pensia soțului decedat, pe lângă pensia proprie, cu condiția ca durata căsătoriei să fie mai mare de 10 ani.

Proiectul mai prevede ca soțul supraviețuitor să nu se fi recăsătorit, pentru a putea beneficia astfel de ajutorul lunar de 25% din pensia celui decedat.

Se menține opțiunea de a primi jumătate din pensia celui decedat

„Pensia de urmaş se menţine şi, în plus de actualele prevederi, apare o nouă prestaţie, şi anume ajutorul pentru soţul supravieţuitor, care va primi 25% din pensia soţului decedat. Acest ajutor va putea fi cumulat cu propria pensie”, se arată într-un comunicat al ministerului.

Pentru cei care nu doresc să opteze pentru această variantă, se va menţine şi opţiunea actuală care prevede beneficierea de 50% din pensia soţului decedat, cu condiția renunţării la pensia proprie.

Alte condiții care trebuie îndeplinite:

Proiectul pus în dezbatere mai arată că cei care doresc să primească ajutorul de 25% din pensia soțului decedat, trebuie să fie beneficiar de pensie de limită de vârstă, să aibă stagiul complet de cotizare şi vârsta standard de pensionare, iar suma totală să nu depăşească 80% din salariul minim brut.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate