Connect with us

ECONOMIE

Firmele își vor putea plăti taxele până la Crăciun. Guvernul a adoptat noi măsuri

Publicat


Perioada pentru care nu se percep dobânzi și penalități pentru obligațiile fiscale neachitate la termen, a căror scadență s-a împlinit după declanșarea stării de urgență, se prelungește până în data de 25 decembrie 2020.

Până la această dată, organele fiscale nu vor începe executarea silită, dând posibilitatea debitorilor de a se decide cu privire la accesarea facilităților fiscale oferite corespunzător situației sale fiscale.

Alte măsuri conform comunicatului MFP

Aplicarea procedurii alternative simplificate de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni, pentru obligațiile bugetare principale și accesorii a căror scadență/termen de plată s-a împlinit după data la care a fost declanșată starea de urgență și până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

Beneficiari ai facilității de eșalonare simplificată sunt toți contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au în derulare o înlesnire la plată potrivit Codului de procedură fiscală și care nu înregistrează obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență, sau acestea au fost achitate până la eliberarea certificatului fiscal.

Această măsură are ca scop, pe de o parte, din perspectiva contribuabililor, susținerea conformării la plată, pentru contribuabilii aflați în dificultate generată de lipsa de lichidități financiare, ca urmare a crizei provocate de pandemia COVID-19, iar pe de altă parte, din perspectiva statului, asigurarea încasării unor sume certe și periodice la bugetul general consolidat.

Pentru acordarea eșalonării contribuabilul, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

a) să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020, inclusiv. La cerere, debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare;

b) să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență și neachitate ulterior.

c) să nu se afle în procedura insolvenței;

d) să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;

e) să aibă depuse toate declarațiile fiscale;

f) să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Eșalonarea la plată nu se acordă pentru sume de până la 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 de lei, în cazul persoanelor juridice.

Mai mult, pot beneficia de eșalonarea simplificată și debitorii aflați în insolvența pentru obligațiile curente născute după declararea stării de urgență, dar și cei care au eșalonare la plată conform Codului de procedură fiscală.

Întrucât eșalonarea simplificată nu presupune constituirea de garanții, legiuitorul, în acord cu mediul de afaceri și ceilalți parteneri sociali, a instituit plata unei dobânzi. Nivelul de dobânzii este redus la jumătate, respectiv 0,01% pe zi de întârziere adică la 3,65 % pe an (față de Codul de procedură fiscală care prevede nivelul dobânzii de 0,02% pe zi de întârziere)

Debitorul poate solicita modificarea eșalonării prin includerea în eșalonare a obligațiilor născute după acordarea eșalonării la plată de 2 ori pe perioada eșalonării.

Dacă debitorul pierde eșalonarea, poate solicita menținerea acesteia tot de 2 ori.

Debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare, care poate cuprinde rate diferențiate de plată.

Beneficiile acordate prin măsuri

•          este o alternativă la măsurile fiscale adoptate după intrarea în starea de urgență, pentru care perioada de aplicare încetează la data de 25 octombrie 2020;

•          este o procedură simplificată de acordare a eșalonării la plată, pentru contribuabilii care au fost buni platnici până la data intrării în starea de urgență. Față de procedura normală de acordare a eșalonării, potrivit Codului de procedură fiscală, procedura și documentele depuse de debitori sunt simplificate, în sensul că se acordă eșalonare numai în baza unei cereri, fără a fi depuse alte documente.

•          termenul de soluționare este mult diminuat – 5 zile de la data depunerii cererii, întrucât nu este necesară o analiză amplă asupra situației fiscale a debitorului;

•          se suspendă executarea silită pentru obligațiile bugetare ce fac obiectul eșalonării la plată;

•          nu se constituie garanții, ținând cont de termenul scurt de acordare eșalonării la plată (12 luni), de situația dificilă cu care se confruntă contribuabilii din perspectiva lichidităților financiare mult diminuate față de perioada anterioară intrării în starea de urgență, precum și de necesitatea susținerii mediului de afaceri pentru revitalizarea activității;

•          nu se consideră a fi restante obligațiile bugetare pe perioada eșalonării la plată;

•          pe perioada eșalonării la plată, contribuabilii trebuie să achite toate obligațiile născute în această perioadă, cu posibilitatea de prelungire a termenelor de plată;

•          debitorul poate solicita, o singură dată pe perioada de valabilitate a eșalonării la plată, modificarea eșalonării la plată prin includerea în eșalonare a obligațiilor ce constituie condiție de menținere a valabilității acesteia;

•          debitorul poate menține eșalonarea la plată, pierdută, o singură dată pe perioada de valabilitate a eșalonării la plată, respectiv în cele 12 luni de eșalonare.

Karla Fanea

Sursa: MFP


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ECONOMIE

Luni este ULTIMA zi de înscriere a firmelor din HoReCa pentru COMPENSAȚIA de 20%

Publicat

Luni este ultima zi în care firmele din HoReCa se mai pot înscrie în schema de ajutor care acordă o compensare de 20% din diferenţa dintre cifrele de afaceri din 2019 şi din 2020. Perioada de aplicare a fost deschisă în data de 29 iunie 2021 şi urma să se închidă marţi, 20 iulie, cu posibilitate de prelungire, însă ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a emis un ordin care extinde această perioadă, pentru a permite cât mai multor firme cu cifre de afaceri certificate pe codurile CAEN eligibile să acceseze schema.

Ministerul Economiei a estimat numărul potenţialilor beneficiari ai schemei de compensare la 30.000, iar până cu o zi înainte de expirarea termenului iniţial de depunere a a dosarelor online, au aplicat 8.000 de firme, potrivit unui comunicat al ministerului.

Valoarea totală a cererilor de ajutor însuma atunci aproximativ 2,5 miliarde de lei.

Schema de sprijin pentru HoReCa este finanţată de Guvernul României, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu un credit de angajament de 2,5 miliarde de lei, creditul bugetar acordat schemei prin Legea Bugetului 2021 fiind de un miliard de lei.

Plăţile pe această schemă de ajutor de stat sunt pro-rata, subliniază Ministerul Economiei.

Plata ajutorului nu depinde de ordinea înscrierii în platforma STS dedicată schemei, iar dacă bugetul total este depăşit de suma totală solicitată de beneficiari, cota bugetată de 2,5 miliarde de lei va fi împărţită proporţional tuturor firmelor acceptate.

Pe parcursul perioadei iniţale de înscriere, o parte dintre firmele care au încercat să aplice au întâmpinat greutăţi în identificarea expertului contabil sau a auditorului care a certificat diferenţa de cifră de afaceri pentru CAEN-uri.

Sursa: Hotnews

Citește mai departe

ACTUALITATE

Aveți mașină mai veche de 15 ani? Impozitul ar putea CREȘTE considerabil

Publicat

Proprietarii unor mașini mai vechi de 15 ani ar putea să plătească un impozit mai mare față de cel pe care-l plătesc în prezent. Suma ar putea ajunge chiar și la 900 de lei pe an. Autoritățile se gândesc să modifice codul fiscal pentru că parcul auto din România este îmbătrânit și poluează aerul foarte mult.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, spune că țara noastră trebuia să ia urgent anumite măsuri, deoarece Uniunea Europeană își dorește să revoluționeze piața auto, iar primul pas este acela de a le propune dealerilor auto să vândă doar modele electrice.

Conform ultimelor studii, în România există un total de opt milioane de mașini, iar 40% dintre acestea sunt mai vechi de 17 ani. Media de vârstă a unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât media europeană.

„Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant”

Tanczos Barna a vorbit de faptul că Uniunea Europeană încurajează achiziționarea mașinilor electrice pentru a reduce poluarea. O lege ar putea să fie implementată în anul 2035. Comisia Europeană dorește ca toate modelele vândute de dealerii auto să fie electrice, fără emisii de carbon. Până se va aplica această măsură, România trebuie să scape de toate mașinile mai vechie de 15 ani de pe străzi.

Astfel, autoritățile iau în calcul să vină în sprijinul românilor care nu au venituri mari pentru a-și schimba mașinile vechi. Aceștia ar putea primi suma de 3.000 de euro. Prin programul Rabla primesc 1.500 de euro, dacă îşi cumpără o maşină pe motorină sau benzină. Guvernul se mai gândește și la câteva soluții pentru a descuraja importul de autoturisme la mâna a doua.

Banii pe care autoritățile îi vor pune la bătaie ar putea veni dintr-un fond oferit de Uniunea Europeană pentru a-i ajuta pe proprietarii fără posibilități financiare. Se vor aplica însă şi câteva măsuri de descurajare. Pe lângă modificarea codului fiscal, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în țările membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele.

Citește mai departe

ACTUALITATE

INCREDIBIL! În pandemie, românii au lucrat MAI MULT decât media europeană

Publicat

Anul trecut, numărul orelor lucrate a scăzut cu aproape 10% în România, față de 2019, arată datele Eurostat. Scăderea din România este sub media europeană, de 12%.

Scăderea poate fi explicată prin măsurile luate ca răspuns la pandemia COVID-19, care a determinat mulți oameni să alterneze între perioade de muncă și perioade de absență de la muncă în 2020. Ca urmare, mai mulți oameni au lucrat mai puține ore decât de obicei și au lipsit de la locul de muncă.

La nivel național, a existat o scădere a orelor lucrate în toate statele membre. Cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Grecia (-19,7%), Spania (-19,5%), Portugalia și Italia (ambele -19,0%).

Țările UE în care s-a înregistrat reduceri mai mici de 5% sunt Finlanda (-4,4%), Danemarca și Luxemburg (ambele -4,1%) și Olanda (-3,2%).

Pe întreg teritoriul UE, 26,9 milioane de persoane ocupate au raportat că au lucrat mai puțin decât programul obișnuit de lucru în 2020. în timp ce în 2019 numărul era de 24,4 milioane de persoane angajate.

Motivul principal al creșterii numărului de persoane care au lucrat mai puține ore decât de obicei în 2020 a fost disponibilizarea temporară: numărul disponibilizărilor temporare a crescut de la 0,5 milioane în 2019 la 3,9 milioane în 2020.

În plus, 5,8 milioane de persoane au lucrat mai puține ore decât în ​​mod obișnuit din alte motive (care includ concedii parentale și speciale, precum și educația și formarea) în 2020, în creștere de la 4,7 milioane în 2019.

În aceeași perioadă, numărul persoanelor care au lucrat mai mult decât orele obișnuite a scăzut, indiferent de motivul pentru care lucrează mai mult. Numărul de persoane careau lucrat ore suplimentare a scăzut de la 7,3 milioane în 2019 la 5,8 milioane în 2020.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ECONOMIE

PLĂȚILE pentru Măsura 2 au fost DEBLOCATE. 241 de milioane de euro vor ajunge la BENEFICIARI

Publicat

De

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a anunțat că a obținut toate avizele aferente finanțării Măsurii 2 şi deblochează a treia tranşă de plăți din această schemă de ajutor de stat din fonduri UE. 241 de milioane de euro vor ajunge la beneficiari, de săptămâna viitoare.

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a semnat joi ordinul privind procedura care deblochează plățile, care a și apărut în Monitorul Oficial. Ministerul va începe de vineri să trimită contractele către beneficiari.

„Atenționăm beneficiarii să semneze în timp util contractele de finanțare. Reamintim că termenul de semnare a contractului de finanțare este de 20 de zile de la data sosirii contractului la bancă.

În cazul în care contractele sunt semnate în cel mai scurt timp de către beneficiari, primele plăți se vor face începând de la mijlocul săptămânii viitoare”, au precizat reprezentanții ministerului.

Cum se fac plățile

Ordinea plăţilor se face în ordinea numerelor de identificare în Registrul Unic Electronic (număr RUE). Numărul RUE estimat să fie depăşit la această tranșă este în jur de 16.000.

Până în prezent, plățile au fost făcute până la RUE 9.633.

Încă din luna ianuarie ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a avertizat că bugetul acestor măsuri a fost suplimentat în 2020 fără acoperire.

Sumele pentru Măsura 2 au fost majorate de la 265 de milioane de euro, din fonduri europene, la 765 de milioane de euro, tot din fonduri UE, fără a exista un contract de finanțare europeană care să acopere acea sumă.

Inițial, a precizat ministrul, în Măsura 2 exista finanțare pentru 4.000 de firme. Însă, după modificările legislative fără acoperire în bani, făcute în timpul campaniei electorale din 2020, numărul înscrierilor a ajuns la 22.000, din care 19.000 au rămas în lista de finanțare.

Astfel, Ministerul a întreprins anul acesta mai multe acțiuni de deblocare a resurselor de fonduri UE necesare încheierii cu succes a acestei scheme de ajutor de stat și pentru grăbirea plăților.

Acoperirea sumelor lipsă implicate de majorarea schemei, prin lege, s-a făcut în urma multor eforturi administrative întreprinse de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului alături de Ministerul Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, pentru mutarea banilor europeni din Măsura 3, întreruptă din cauza fraudării acesteia.

Sursa: Mediafax

Foto: Arhivă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate