Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Finanțare de 300 de milioane de euro pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea, aprobată de Guvern

Publicat


Guvernul aprobă o finanțare de 300 de milioane de euro de la BEI pentru proiectul de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Negocierea unui contract de finanțare în valoare de 300 de milioane de euro cu Banca Europeană de Investiții (BEI), destinat cofinanțării proiectului de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, a fost discutată miercuri în ședința Guvernului României.

„Aprobăm azi finanțarea a două mari proiecte feroviare deja începute, de peste 320 de kilometri, susținute prin PNRR. Vom avea asigurată o parte din cofinanțare de la Banca Europeană de Investiții, aproximativ 600 milioane de euro, este vorba de electrificarea, reabilitarea liniei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, a spus Marcel Ciolacu, la începutul şedinţei de guvern.

Lucrări pe o distanță de 160 de kilometri

Proiectul de electrificare a căii ferate este inclus în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și prevede lucrări pe o distanță de peste 160 de kilometri, asigurând legături mai rapide între cele două orașe majore, Cluj și Oradea. Linia va permite trenurilor să circule la viteze mai mari și va reduce semnificativ timpul de călătorie.

Electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor este cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord – Vest. Valoarea totală a investiției este de 7,66 miliarde de lei, fără TVA, iar finalizarea celor 4 contracte este estimată pentru anul 2026.

Viteze de 120-160 km/h

După finalizarea lucrărilor, viteza maximă de circulație a trenurilor va crește la 120 km/h – 160 km/h, iar durata călătoriei între Cluj-Napoca la Episcopia Bihor va fi de 2 ore și 14 minute pentru un tren IR. Un tren RE va parcurge distanța dintre Cluj-Napoca și Oradea în 2h și 20 minute.

Tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră este prima linie de cale ferată de pe rețeaua feroviară care va fi nu doar reabilitată pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h, ci și electrificată, pe întregul traseu în lungime totală de 166,2 kilometri, fiind totodată și prima linie de cale ferată, electrificată, după anul 1990, cu fonduri europene.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate