Connect with us

ACTUALITATE

Facebook împreună cu AFP lansează în România un program ANTI FAKE NEWS

Publicat


Facebook, împreună cu AFP (Agence France-Presse) lansează astăzi în Romania un examinator al informațiilor, certificat prin Reţeaua Internaţională de Verificare a Faptelor, conform unui comunicat emis de AGERPRES. Acesta este un program de verificare a informațiilor din spațiul virtual, News Feed Facebook.

Raportarea postărilor de tip fake news

Astăzi se lansează un examinator al informațiilor corecte, programul este derulat de AFP împreună cu Facebook și are ca scop circularea în spațiul public a știrilor reale și corecte.

Dacă o postare se raportează ca fiind un fake news, aceasta este prezentată în josul News Feedului și i se reduce numărul de distribuiri. În felul acesta informația falsă nu mai este răspândită, iar paginilor care distribuie sau creează informații false li se va elimina capacitatea de a genera bani și de a face publicitate. De asemenea, când o postare a fost marcată ca fiind falsă, Facebook avertizează persoanele care văd postarea sau încearcă să o distribuie. 

Lupta cu fenomenul fake news, o „responsabilitate serioasă”

,,Suntem încântaţi să lansăm în România, alături de AFP, programul nostru de verificare independentă a informaţiei. Lupta împotriva ştirilor false este o responsabilitate pe care o luăm în serios, de aceea lucrăm constant la modalităţi de stopare a răspândirii dezinformării pe platforma noastră.

AFP este partenerul nostru cheie pentru verificarea informaţiei, având jurnalişti în teren în întreaga lume. Aşteptăm cu nerăbdare ca parteneriatul nostru să continue pe măsură ce ne extindem în România, a declarat Jakub Turowski, head of Public Policy pentru Polonia, Statele Baltice, România şi Bulgaria. 

Se urmărește și eliminarea clickbait-ului

Acest program este în conformitate cu cadrul în trei părţi al Facebook pentru îmbunătăţirea calităţii şi autenticităţii postărilor din News Feed.

Prin intermediul acestuia, Facebook elimină conturile şi conţinutul care încalcă Standardele de Comunitate sau politicile publicitare, reduce distribuirea de ştiri false şi conţinut inadecvat, cum ar fi clickbait, şi informează oamenii prin oferirea de mai multe informaţii despre postările pe care le văd. 

„Programul va cuprinde 18 limbi”

Lansarea programului de verificare independentă a informaţiei AFP survine la două luni din momentul în care am iniţiat verificarea digitală în limba germană. Aceasta subliniază angajamentul agenţiei de a contracara dezinformarea în mediul online şi validează încă o dată expertiza noastră în domeniu. Odată cu lansarea programului în România, programul va cuprinde 18 limbi la nivel global, dintre care 15 ţări europene“, a spus Christine Buhagiar, director regional pentru Europa la AFP. AGERPRES

Dana Coțovanu

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate