Connect with us

ADMINISTRAȚIE

EXCLUSIV. Turcii, despre licitație autobuze electrice: Primăria Cluj-Napoca a urmărit favorizarea sau dezavantajarea unor firme

Publicat


autobuz karsan

Compania turcă Karsan Otomotiv Sanayii Ve Ticaret AS a contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) licitația Primăriei Cluj-Napoca de achiziționare a 40 de autobuze electrice articulate de 18 m și a stațiilor de încărcare aferente și a obținut suspendarea procedurii de atribuire pe motiv că, prin documentație, s-a urmărit ”restrângerea artificială a concurenței, urmărindu-se favorizarea sau dezavantajarea nejustificată a anumitor operatori economici”.

Contractul este estimat la 145 de milioane de lei.

Citește și Turcii contestă licitația pentru autobuze electrice a Primăriei Cluj-Napoca. Valoarea contractului, peste 145 de milioane de lei

Turcii au cerut CNCD să oblige Primăria Cluj-Napoca să modifice în parte documentația de atribuire, respectiv secțiunea care se referă la capacitatea tehnică și/sau profesională din fișa de date, prin care, ”în mod nelegal, a restrâns obiectul experienței similare prin solicitarea unor produse identice”.

Nu se asigură o concurență reală și egală

”Obiectul contestației vizează documentația de atribuire ce nu asigură o concurență reală și egală între operatorii economici. (…) Prin intermediul fișei de date, ca document ce face parte din documentația de atribuire, autoritatea contractantă (Primăria Cluj-Napoca – n.a.) a solicitat ca ofertanții la procedură să dețină experiență identică obiectului procedurii, iar nu similară.

Am constatat că secțiunea din fișa de date referitoare la experiența similară este una excesiv de restrictivă, în sensul că poate fi îndeplinită doar de un număr limitat de operatori economici, creându-se astfel obstacole nejustificate față de asigurarea unei concurente efective și reale între operatorii economici.

Prin documentația de atribuire s-a avut în vedere restrângerea artificială a concurenței, urmărindu-se favorizarea sau dezavantajarea nejustificată a anumitor operatori economici”, se arată în contestație.

Prejudiciu adus firmei

Firma din Turcia mai susține că suspendarea licitației se impune și prin necesitatea ”menținerii legalității și conservării în cadrul procedurii a respectării criteriului specific de selecție cel mai bun raport calitate-preț și evitarea atribuirii contractului prin înfrângerea obiectivului vizat de către autoritatea contractantă – economicitatea cheltuirii fondurilor publice”.

De asemenea, turcii au adus și argumente care vizează condiția pagubei iminente, arătând că se urmărește prin contestație evitarea producerii unui prejudiciu în patrimoniul Karsan dar și al tuturor ofertanților împiedicați să participe la procedură.

”Paguba pentru firmă este oricum iminenta, de vreme ce, în situația în care procedura de atribuire ar continua, ar limita efectiv participanții și ar prejudicia grav chiar interesul public al autorității contractante prin faptul că ar fi excluși de plano potențialii ofertanți în raport de cerințele care favorizează nejustificat o anumita categorie de operatori economici.

Este esențial ca măsura suspendării procedurii să fie dispusă până la clarificarea de către organul administrativ-jurisdicțional a legalității și temeiniciei documentației de atribuire.

Interesul legitim al firmei în a solicita suspendarea derulării procedurii de atribuire este justificat de necesitatea preîntâmpinării producerii unei pagube în patrimoniul propriu, dată fiind soluția probabilă a evaluării ofertei, respectiv pierderea șansei acesteia de a-i fi declarată oferta admisibilă și/sau câștigatoare.

Lipsa suspendării procedurii ar prejudicia societatea contestatoare prin neacordarea unei șanse reale de câștig al acestei proceduri și, pe cale de consecință, a acestui contract de achiziție”, mai precizează turcii de la Karsan.

”Articulate” îi încurcă

În ceea ce privește cerințele privind experiența similară, se menționează că Primăria Cluj-Napoca a cerut ofertanților să facă dovada că în ultimii 5 ani au fumizat produse similare –autobuze electrice: ”În primăvara anului 2020 a fost declanșată criza Covid-19 ce s-a materializat într-o succesiune de șocuri atât la nivelul ofertei cât si la nivelul cererii. Pe fondul acestei crize globale, în perioada 2020-2021, livrările în întreaga lume de produse au dus la blocarea, întreruperea sau oprirea completa a anumitor industrii/ piețe.

Acești factori au dus la scăderea semnificativă a activității economice în cazul majorității piețelor, motiv pentru care considerăm că perioada de 5 ani este justificată pentru a putea face dovada livrării de produse similare, oferind șansa de participare a cât mai multor ofertanți concurenți și pentru îndeplinirea condițiilor stabilite.

În acest sens, ofertanții vor face dovada că au mai furnizat în ultimii 5 ani produse de natura similară celor ce fac obiectul prezentei proceduri în valoare cumulată de minim 73 de milioane de lei fără TVA, la nivelul a maximum 5 contracte.

Prin produse similare se întelege: produse de tipul autovehicule cu tracțiune electrică articulate alimentate de o sursă energetică cu acumulatori de înaltă tensiune, clasa M3, dedicate transportului în comun de persoane”.

Reprezentanții Karsan susțin că, practic, Primăria Cluj-Napoca a solicitat ca experiența similară a ofertanților să fie identică cu obiectul contractului ce urrneaza să se atribuie, cerință care ”este în măsură să restrângă în mod nejustificat participarea la procedură a operatorilor economici care, deși au experiență similară din punct de vedere al furnizării de autobuze electrice (nearticulate), nu ar putea participa la prezenta procedură, deoarece nu au livrat / furnizat autobuze electrice articulate in contracte anterioare”.

Reduce concurența

”Operatorii economici interesați ar putea, totuși, demonstra că au experiența similară prin livrări/ furnizări de autobuze electrice similare ca și complexitate, însa nu identice, respectiv autobuze electrice articulate.

Practic, deși un operator economic are experiența similară în ceea ce privește livrări/ furnizări de numeroase tipuri de autobuze electrice, cu specificații complexe și deține întreaga capacitate tehnică/ economică/ profesională, având în portofoliul său un produs care să satisfacă pe deplin cerințele documentației de atribuire, aceasta experiență similară nu poate fi utilizată, din simplul fapt că până la data licitației nu a livrat un produs identic cu produsul ințentionat a fi achiziționat de Autoritatea contractant și anume autobuz electric articulate”, au explicat turcii,

Aceștia au atras atenția că livrarea, în trecut, a unui autobuz identic nu demonstrează în niciun fel capacitatea tehnică/ profesională a ofertanților ci, dimpotrivă, ”impunerea unei astfel de cerințe are ca scop tocmai limitarea numărului de participanți, riscându-se asigurarea unei concurențe reale”.

”Modul în care este redactată cerința este menită să reducă artificial concurența, contrar prevederilor Legii nr. 98/2016:

Capacitatea tehnică și/sau profesională, în forma actuală a fișei de date, este restrictivă, putând fi îndeplinită doar de un număr limitat de operatori economici, restrângându-se nejustificat numărul participanților.

Se elimină competiția

Învederăm CNSC și prevederile Instructiunii ANAP nr. 2/2017 care arată, la art. 5 alin. (1), că nu se poate solicita demonstrarea experienței similare prin furnizarea de produse/ prestarea de servicii/ execuția de lucrări identice cu cele care fac obiectul contractului de achiziție publică pentru a nu se restrânge competiția, fiind necesar să fie permise și cele similare sau superioare din punctul de vedere al complexității și/sau scopului”, precizează Karsan.

Astfel, prin experiență similară, Primăria Cluj-Napoca nu ar trebui să înțeleagă nici experiență identică, nici nu ar trebui să limiteze obiectul experienței similare la un singur tip autobuze, limitând artificial numărul de participanți la licitație sau riscând să nu aibă un număr de participanți pentru a putea asigura o concurență reală.

”Nu putem decât să observăm că cerința Municipiului Cluj-Napoca nu are ca scop selecția unor ofertanți în urma unui proces de evaluare corect, pentru livrarea produselor, cerința impusă fiind atât de restrictivă încât nu poate favoriza libera participare la licitație, fiind doar un artificiu în sensul eliminării unei competiții corecte între participanți”, mai susțin turcii de la Karsan.

În alte localități se poate licitație pe bune

Aceștia au dat exemplul altor licitații organizate, la București, Satu Mare, Bârlad, Curtea de Argeș, printre care și una din 2019 de la Ministerul Lucrărilor Publice, pe care Karsan a câștigat-o, și care prevedea achiziționarea de autobuze electrice cu lungimea de 18 m destinate transportului public uban de călători.

”Autoritatea contractantă în cauză a achiziționat tot autobuze electrice articulate, însă, în dovedirea cxperienței similare a permis livrarea de autobuze, fără a condiționa caracterul articulat al acestora”, se subliniază în contestație.

”Se observă că în niciuna dintre aceste proceduri, autoritățile contractante, care au achiziționat la rândul lor autobuze pentru a asigura transportul public în localitățile respective, nu au impus cerințele de experiență similară în condiții identice cu obiectul contractelor de achizitie public, ci într-o formulă mult mai permisivă în raport de similaritatea produselor”, mai scrie în contestație.

Astfe, Karsan a solicitat CNSC să oblige Primăria Cluj-Napoca la remedierea cerinței de experiență similară a documentației de atribuire din cadrul licitației, ”având în vedere caracterul excesiv, nelegal și nejustificat al descrierii restrictive impuse, ca autobuzele furnizate să fi fost și articulate”, și a propus eliminarea noțiunii ”articulate” din documentație.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Sport a la Cluj: Simona Rus (Păucă) (fostă gimnastă, antrenor CSM Cluj): Fără investiții nu poți face PERFORMANȚĂ

Publicat

Nadia Comăneci, Ecaterina Szabo, Andreea Răducanu, Emilia Eberle, Simona Păucă… Sunt doar câteva nume care au dus gimnastica românească pe treptele cele mai înalte ale podiumului. Nume care au răsunat în marile săli de gimnastică, acompaniate de imnul național. Nume care au făcut istorie în gimnastica românească și mondială.

Simona Păucă este o fostă gimnastă română de valoare mondială și antrenoare de gimnastică, actualmente retrasă din activitatea competițională, dublă medaliată cu aur la Jocurile Olimpice de vară din 1984 desfășurate la Los Angeles, sună scurta descriere de pe Wikipedia.

YouTube video

VIDEO FOTO. Sport a la Cluj: Simona Rus (Păucă) (fostă gimnastă, antrenor CSM Cluj): Fără investiții nu poți face PERFORMANȚĂ

Am întâlnit-o pe Simona Păucă, actualmente Rus, la sala de gimnastică a CSM Cluj. Este antrenoarea secției de gimnastică feminină a clubului. Fetițele, pentru că încă sunt fetițe, probabil viitoare campioane, se agită la aparate, care mai de care mai interesată și concentrată să-și execute exercițiul cât mai corect. Așezată pe câteva saltele, Simona „scanează” toate aparatele. Din când în când, corectează verbal câte o eroare de execuție.

După 10 ani de gimnastică, a trecut la antrenorat. Pentru început a activat la Dinamo București, apoi, din 2001, a venit la CSM Cluj.

„Fetele muncesc mult și rezultatele se văd”

„La grupa de performanță avem 15-16 de fete iar la grupele de inițiere, undeva la 25-30… Avem fetițe care de la 3-4 ani sunt pe aparate. Aici la noi, vârsta maximă e de 10 ani”, spune Simona.

Fie că e vorba de sol, sărituri, paralele sau bârnă, micuțele gimnaste își execută cu meticulozitate exercițiile. Apoi schimbă aparatele.

„Fetele muncesc mult și rezultatele se văd. Anul trecut, Ariana Moldovan a devenit campioană la individual compus iar în 2022, Alexandra Obancea a ieșit campioană la sărituri”, mai spune Simona.

Am întrebat de fonduri, știind că ating un punct sensibil.

„Bani mai vin de la primărie și de la ANS. Nu sunt mulți, așa că uneori punem mână de la mână, antrenori și părinți și mai dotăm sala cu aparate. Uite, de exemblu bara aceea de pe groapă, doar bara, am luat-o azi… A fost aproape 5.000 de lei. Cele de la paralele, luate tot de noi, au fost vreo 8.000 de lei. Cât privește deplasările în țară, la concursuri, le suportă clubul. Primim și invitații afară însă pentru așa ceva părinții suportă cheltuielile fetelor, iar eu pe ale mele”, mărturisește Simona.

Gimnastica românească trăiește, din păcate, din amintiri. De ce nu mai facem performanță într-un sport la care dădeam, nu de mult, ora exactă?

„Pentru că nu se mai investește în săli. Pentru că lipsesc antrenorii. Eu sunt singura angajată, colega mea e antrenor-colaborator. Dacă de mâine ea nu mai vine pentru că nu i se mai plătește indemnizația, eu rămân singură. Nu mai există interes. Situația asta e de ani de zile”, spune cu o notă de tristețe în glas, fosta campioană olimpică Simona Păucă, actualmente Rus.

„Nu prea mai am timp de joacă dar e alegerea mea”

Ariana Ioana Moldovan are 10 ani, este elevă la liceul „Alexandru Vaida Voivod” din Cluj și este campioană la individual compus, sol și sărituri. Face gimnastică de 4 ani.

„Aparatele mele preferate sunt bârna, săriturile și solul. Sabrina Voinea este sportiva mea preferată iar pe Simone Beils o apreciez foarte mult. Dintre gimnastică și școală aleg gimnastica, dar stau bine și la învățătură. E adevărat, cu școala și gimnastica, 3 ore jumătate zilnic, nu prea mai am timp de joacă dar e alegerea mea, așa că nu mă plâng”, spune zâmbind Ariana.

Concentrare, ambiție și talent, toate acestea canalizate de un antrenor capabil, pot duce spre succes. Mai trebuie investiții, acest călcâi al lui Ahile al performanței. Și Simona știe acest lucru, știe ce le lipsește micilor gimnaste pentru a putea ajunge acolo sus. Dar, din păcate, nu mai depinde de ea. Iar cei de care depinde, nu fac nimic pentru asta. Sau, cel puțin, nu încă…

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Clujenii au dat peste 10 milioane de ambalaje din plastic, aluminiu și sticlă pe bilete de autobuz

Publicat

De

Punctele de colectare a ambalajelor contra recompensă s-au dovedit a fi un mare succes la Cluj-Napoca.

Pentru reciclarea acestor deșeuri, oamenii primesc vouchere care sunt tranformate apoi în bilete de călătorie pe mijloacele de transport în comun din oraș.

Clujenii au dat peste 10 milioane de ambalaje din plastic, aluminiu și sticlă pe bilete de autobuz

Predarea se face la aparate, unde de multe ori sunt chiar cozi, și este un proiect pilot în țară.

„Rezultaul este unul care ne-a depășit cu mult așteptările, este un real succes. Până acum, de când au fost deschise cele trei puncte de colectare, la piața Flora, piața Zorilor și piața Hermes, s-au colectat peste 10 milioane de ambalaje, respectiv undeva la 700 de tone”, a spus city managerul Gheorghe Șurubaru la Napoca Live.

La aceste aparate pot fi predate PET-rui de plastic, doze de aluminiu și recipienți de sticlă.

Aparatele ar putea fi integrate în sistemul de garanție-returnare

Dacă acest sistem va continua să funcționeze în acest fel se va decide în viitorul apropiat.

Asta pentru că a intrat în vigoare sistemul de garanție-returnare (SGR) care prevede ca toate magazinele să aibă aparate de preluare a acestor ambalaje, pentru care oamenii vor primi înapoi garanția de 50 de bani care va fi plătită, în plus, la achiziționare.

„Va trebui să decidem, împreună cu primarul, dacă aceste aparate vor fi menținute pentru preluarea acestor recipienți care nu au sigla SGR, pentru că vor mai fi, iar dacă nu, le putem oricând trasforma în aparate care să preia ambalajele în noul sistem, prin parteneriate cu micii retaileri din împrejurimi”, a spus Gheorghe Șurubaru.

Foto: Arhivă

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

ANALIZĂ.Bugetul municipiului Cluj-Napoca, cel mai mare din țară: 3,9 miliarde de lei. Unde sunt Oradea, Iași, Timișoara, Craiova

Publicat

De

Bugetul general al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2024 este cel mai mare din România, relevă o analiză făcută pe marile municipii și pe sectoarele Bucureștiului, care sunt, în sine, cât un oraș.

Astfel, Cluj-Napoca se situează în acest clasament pe primul loc, cu 3,99 miliarde de lei, urmat de Oradea, cu 2,9 miliarde de lei, la egalitate cu Sector 4 din București.

În top urmează, în ordine, Sectorul 6 București – cu 2,7 miliarde de lei, Sectorul 2, Sectorul 3 și Iași – cu 2,6 miliarde, Timișoara – 2,5 miliarde, Sectorul 1 – 2,4 miliarde, Constanța – 2,3 miliarde, Brașov – 1,84 miliarde, Craiova – 1,76 miliarde, Sectorul 5 – 1,67 miliarde, Galați – 1,34 miliarde, Sibiu – 1,17 miliarde și Arad – 1,1 miliarde de lei.

Primarul Emil Boc a anunțat în 16 ianuarie bugetul pe anul în curs și proiectele care intră ”la lopată”, adoptarea având loc în 12 februarie.

Citește mai departe

EVENIMENT

ALEGERI LOCALE 2024. Cu ce candidați vor ieși partidele clujene. Pregătiri intense pentru 9 iunie

Publicat

De

vot, stampile vot

Decizia coaliției PSD și PNL de a comasa alegerile europarlamentare cu alegerile locale în 9 iunie devansează cu câteva luni pregătirile electorale ale filialelor partidelor din Cluj.

Lucrurile se precipită astfel că încep să se stabilească de zor liste de candidați atât pentru primării/ consilii locale, cât și pentru Consiliul Județean Cluj – președinte și consilieri județeni.

PNL se bazează pe Boc și Tișe

În ceea ce privește, PNL Cluj lucrurile sunt clare, după cum a menționat președintele filialei județene, eurodeputatul Daniel Buda, în sensul că la Primăria Cluj-Napoca va candida Emil Boc pentru un nou mandat, acesta declarând explicit că nu îl interesează o candidatură la europarlamentare, iar la Consiliul Județean Cluj va candida actualul președinte, Alin Tișe.

”Vrem să ne consolidăm statutul de prim partid la nivelul județului Cluj”, a spus Buda.

Acesta a precizat că majoritatea primarilor liberali în funcție vor candida pentru un nou mandat, fiind, însă, unele situații punctuale în care vor fi stabiliți noi candidați.

Un astfel de caz este la Huedin, unde actualul primar, Mircea Moroșan, nu mai dorește să candideze, în condițiile în care, în toamnă, împlinește vârsta de pensionare.

PNL a obținut la alegerile locale din 2020 președinția CJ Cluj, 9 consilieri județeni, 51 primari și 422 de consilieri locali.

PSD, în febra ședințelor

PSD Cluj va avea la sfârșitul acestei săptămâni ședințe interne, la care vor participa și primarii social-democrați, urmând ca, săptămîna viitoare, discuțiile să fie continuate cu liderii liberali clujeni.

”În acest sfârșit de săptămână vom avea mai multe întâlniri, inclusiv cu primarii, împreună cu Biroul Județean și președintele filialei județene Cluj, Vasile Dîncu, în care discutăm ce avem de făcut în noua conjunctură, după ce s-a decis comasarea alegerilor europarlamentare cu cele locale.

Vom avea discuții și cu PNL la nivel județean săptămâna viitoare. În ceea ce privește alegerile locale, avem libertatea de a face alianțe locale – comună, oraș, municipiu, județ și vom vedea ce se conturează.

În momentul de față avem peste 80% dintre candidați stabiliți în toate UAT-urile din județul Cluj pentru primării, care vor fi anunțați în perioada următoare”, a declarat pentru Cluj24 secretarul executiv al PSD Cluj, Alexandru Cordoș.

Pentru Primăria Cluj-Napoca, social-democrații au 3 potențial candidați, atât membri ai partidului, cât și din afara lui.

”La locale încă se joacă orice variantă posibilă, locală sau județeană”, a precizat Cordoș.

În urmă cu patru ani, PSD Cluj a câștigat 11 primari, 5 consilieri județeni și 181 de consilieri locali. În ultimii ani, filiala s-a întărit cu peste 50 de consilieri locali veniți de la alte partide, cum ar fi ALDE sau Pro România,

USR, candidați proprii

USR Cluj va stabili în 3 martie candidatul filialei la Primăria Cluj-Napoca, desemnat în urma alegerilor primare interne și a votului clujenilor dintre cei 3 membri rămași în finală, și anume Viorel Băltărețu, Mihaela Nia și George Trif.

”Vom avea adunarea generală a USR pe Cluj-Napoca în 3 martie și conferința județeană în 17 martie.

În prima votăm candidații la Primăria Cluj-Napoca și lista pentru Consiliul Local, iar la conferința județeană candidatul la președinția Consiliului Județean Cluj și consilierii județeni.

Nu se poate ca USR să nu aibă candidați proprii”, a precizat președintele USR Cluj, deputatul Oana Murariu.

USR a avut în județul Cluj un primar, 5 consilieri județeni și 53 de consilieri locali la alegerile locale din 2020.

Candidați proprii și la UDMR

Președintele UDMR Cluj, deputatul Csoma Botond, a declarat că Uniunea va avea un candidat propriu atât pentru Consiliul Județean Cluj, cât și pentru Primăria Cluj-Napoca, la fel ca în urmă cu 4 ani.

”Încă nu am luat o decizie, urmează să aibă loc o ședință la conducerii UDMR în care să stabilim calendarul pentru alegerile locale, dar eu voi propune să avem candidați pentru Primăria Cluj-Napoca și pentru Consiliul Județean Cluj.

Noi urmărim să obținem un număr cât mai mare de primari, consilieri locali și județeni la alegerile locale comasate din 9 iunie”, a spus Csoma.

UDMR Cluj a avut la scrutinul precedent 9 primari, 123 de consilieri locali și 5 consilieri județeni.

AUR, încolonat în spatele lui Sărmaș

AUR Cluj ar putea să îl susțină la primărie pe deputatul Sabin Sărmaș, așa cum a anunțat zilele trecute liderul partidului, George Simion, iar pentru funcția de președinte al Consiliul Județean Cluj va fi desemnat un candidat propriu.

SOS, candidați proprii

Și SOS Cluj pregătește candidați proprii la alegerile locale, care vor fi anunțați în perioada următoare.

”Vom avea candidat propriu la Primăria Cluj-Napoca și pentru șefia Consiliului Județean Cluj.

De asemenea, vom avea candidați pentru primari în toate localitățile din județ”, a arătat președintele filialei județene a SOS Cluj, Sorin Naș.

Forța Dreptei Cluj vrea candidați comuni al Alianței Dreapta Unită

Președintele Forței Drepte Cluj, Adrian Oros, a afirmat că filiala pe care o conduce ar susține un candidat comun al Alianței Dreapta Unită, din care mai fac parte USR și PMP, atât la Consiliul Județean Cluj, cât și la Primăria Cluj-Napoca.

”Vom avea întâlniri cu colegii din celelalte două parte în perioada următoare și încercăm o alianță locală, să susținem un candidat comun, să nu ne risipim energiile și voturile.

Vrem să obținem un număr cât mai mare de primari, consilieri locali și județeni”, a explicat Oros.

Președintele PMP Cluj, Cristian Lungu, nu a putut fi contactat.

Cu siguranță, în perioada următoare vor apărea o puzderie de candidați și din partea unor partidulețe dornice de afirmare.

 

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax