Connect with us

ADMINISTRAȚIE

EXCLUSIV. Turcii, despre licitație autobuze electrice: Primăria Cluj-Napoca a urmărit favorizarea sau dezavantajarea unor firme

Publicat


autobuz karsan

Compania turcă Karsan Otomotiv Sanayii Ve Ticaret AS a contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) licitația Primăriei Cluj-Napoca de achiziționare a 40 de autobuze electrice articulate de 18 m și a stațiilor de încărcare aferente și a obținut suspendarea procedurii de atribuire pe motiv că, prin documentație, s-a urmărit ”restrângerea artificială a concurenței, urmărindu-se favorizarea sau dezavantajarea nejustificată a anumitor operatori economici”.

Contractul este estimat la 145 de milioane de lei.

Citește și Turcii contestă licitația pentru autobuze electrice a Primăriei Cluj-Napoca. Valoarea contractului, peste 145 de milioane de lei

Turcii au cerut CNCD să oblige Primăria Cluj-Napoca să modifice în parte documentația de atribuire, respectiv secțiunea care se referă la capacitatea tehnică și/sau profesională din fișa de date, prin care, ”în mod nelegal, a restrâns obiectul experienței similare prin solicitarea unor produse identice”.

Nu se asigură o concurență reală și egală

”Obiectul contestației vizează documentația de atribuire ce nu asigură o concurență reală și egală între operatorii economici. (…) Prin intermediul fișei de date, ca document ce face parte din documentația de atribuire, autoritatea contractantă (Primăria Cluj-Napoca – n.a.) a solicitat ca ofertanții la procedură să dețină experiență identică obiectului procedurii, iar nu similară.

Am constatat că secțiunea din fișa de date referitoare la experiența similară este una excesiv de restrictivă, în sensul că poate fi îndeplinită doar de un număr limitat de operatori economici, creându-se astfel obstacole nejustificate față de asigurarea unei concurente efective și reale între operatorii economici.

Prin documentația de atribuire s-a avut în vedere restrângerea artificială a concurenței, urmărindu-se favorizarea sau dezavantajarea nejustificată a anumitor operatori economici”, se arată în contestație.

Prejudiciu adus firmei

Firma din Turcia mai susține că suspendarea licitației se impune și prin necesitatea ”menținerii legalității și conservării în cadrul procedurii a respectării criteriului specific de selecție cel mai bun raport calitate-preț și evitarea atribuirii contractului prin înfrângerea obiectivului vizat de către autoritatea contractantă – economicitatea cheltuirii fondurilor publice”.

De asemenea, turcii au adus și argumente care vizează condiția pagubei iminente, arătând că se urmărește prin contestație evitarea producerii unui prejudiciu în patrimoniul Karsan dar și al tuturor ofertanților împiedicați să participe la procedură.

”Paguba pentru firmă este oricum iminenta, de vreme ce, în situația în care procedura de atribuire ar continua, ar limita efectiv participanții și ar prejudicia grav chiar interesul public al autorității contractante prin faptul că ar fi excluși de plano potențialii ofertanți în raport de cerințele care favorizează nejustificat o anumita categorie de operatori economici.

Este esențial ca măsura suspendării procedurii să fie dispusă până la clarificarea de către organul administrativ-jurisdicțional a legalității și temeiniciei documentației de atribuire.

Interesul legitim al firmei în a solicita suspendarea derulării procedurii de atribuire este justificat de necesitatea preîntâmpinării producerii unei pagube în patrimoniul propriu, dată fiind soluția probabilă a evaluării ofertei, respectiv pierderea șansei acesteia de a-i fi declarată oferta admisibilă și/sau câștigatoare.

Lipsa suspendării procedurii ar prejudicia societatea contestatoare prin neacordarea unei șanse reale de câștig al acestei proceduri și, pe cale de consecință, a acestui contract de achiziție”, mai precizează turcii de la Karsan.

”Articulate” îi încurcă

În ceea ce privește cerințele privind experiența similară, se menționează că Primăria Cluj-Napoca a cerut ofertanților să facă dovada că în ultimii 5 ani au fumizat produse similare –autobuze electrice: ”În primăvara anului 2020 a fost declanșată criza Covid-19 ce s-a materializat într-o succesiune de șocuri atât la nivelul ofertei cât si la nivelul cererii. Pe fondul acestei crize globale, în perioada 2020-2021, livrările în întreaga lume de produse au dus la blocarea, întreruperea sau oprirea completa a anumitor industrii/ piețe.

Acești factori au dus la scăderea semnificativă a activității economice în cazul majorității piețelor, motiv pentru care considerăm că perioada de 5 ani este justificată pentru a putea face dovada livrării de produse similare, oferind șansa de participare a cât mai multor ofertanți concurenți și pentru îndeplinirea condițiilor stabilite.

În acest sens, ofertanții vor face dovada că au mai furnizat în ultimii 5 ani produse de natura similară celor ce fac obiectul prezentei proceduri în valoare cumulată de minim 73 de milioane de lei fără TVA, la nivelul a maximum 5 contracte.

Prin produse similare se întelege: produse de tipul autovehicule cu tracțiune electrică articulate alimentate de o sursă energetică cu acumulatori de înaltă tensiune, clasa M3, dedicate transportului în comun de persoane”.

Reprezentanții Karsan susțin că, practic, Primăria Cluj-Napoca a solicitat ca experiența similară a ofertanților să fie identică cu obiectul contractului ce urrneaza să se atribuie, cerință care ”este în măsură să restrângă în mod nejustificat participarea la procedură a operatorilor economici care, deși au experiență similară din punct de vedere al furnizării de autobuze electrice (nearticulate), nu ar putea participa la prezenta procedură, deoarece nu au livrat / furnizat autobuze electrice articulate in contracte anterioare”.

Reduce concurența

”Operatorii economici interesați ar putea, totuși, demonstra că au experiența similară prin livrări/ furnizări de autobuze electrice similare ca și complexitate, însa nu identice, respectiv autobuze electrice articulate.

Practic, deși un operator economic are experiența similară în ceea ce privește livrări/ furnizări de numeroase tipuri de autobuze electrice, cu specificații complexe și deține întreaga capacitate tehnică/ economică/ profesională, având în portofoliul său un produs care să satisfacă pe deplin cerințele documentației de atribuire, aceasta experiență similară nu poate fi utilizată, din simplul fapt că până la data licitației nu a livrat un produs identic cu produsul ințentionat a fi achiziționat de Autoritatea contractant și anume autobuz electric articulate”, au explicat turcii,

Aceștia au atras atenția că livrarea, în trecut, a unui autobuz identic nu demonstrează în niciun fel capacitatea tehnică/ profesională a ofertanților ci, dimpotrivă, ”impunerea unei astfel de cerințe are ca scop tocmai limitarea numărului de participanți, riscându-se asigurarea unei concurențe reale”.

”Modul în care este redactată cerința este menită să reducă artificial concurența, contrar prevederilor Legii nr. 98/2016:

Capacitatea tehnică și/sau profesională, în forma actuală a fișei de date, este restrictivă, putând fi îndeplinită doar de un număr limitat de operatori economici, restrângându-se nejustificat numărul participanților.

Se elimină competiția

Învederăm CNSC și prevederile Instructiunii ANAP nr. 2/2017 care arată, la art. 5 alin. (1), că nu se poate solicita demonstrarea experienței similare prin furnizarea de produse/ prestarea de servicii/ execuția de lucrări identice cu cele care fac obiectul contractului de achiziție publică pentru a nu se restrânge competiția, fiind necesar să fie permise și cele similare sau superioare din punctul de vedere al complexității și/sau scopului”, precizează Karsan.

Astfel, prin experiență similară, Primăria Cluj-Napoca nu ar trebui să înțeleagă nici experiență identică, nici nu ar trebui să limiteze obiectul experienței similare la un singur tip autobuze, limitând artificial numărul de participanți la licitație sau riscând să nu aibă un număr de participanți pentru a putea asigura o concurență reală.

”Nu putem decât să observăm că cerința Municipiului Cluj-Napoca nu are ca scop selecția unor ofertanți în urma unui proces de evaluare corect, pentru livrarea produselor, cerința impusă fiind atât de restrictivă încât nu poate favoriza libera participare la licitație, fiind doar un artificiu în sensul eliminării unei competiții corecte între participanți”, mai susțin turcii de la Karsan.

În alte localități se poate licitație pe bune

Aceștia au dat exemplul altor licitații organizate, la București, Satu Mare, Bârlad, Curtea de Argeș, printre care și una din 2019 de la Ministerul Lucrărilor Publice, pe care Karsan a câștigat-o, și care prevedea achiziționarea de autobuze electrice cu lungimea de 18 m destinate transportului public uban de călători.

”Autoritatea contractantă în cauză a achiziționat tot autobuze electrice articulate, însă, în dovedirea cxperienței similare a permis livrarea de autobuze, fără a condiționa caracterul articulat al acestora”, se subliniază în contestație.

”Se observă că în niciuna dintre aceste proceduri, autoritățile contractante, care au achiziționat la rândul lor autobuze pentru a asigura transportul public în localitățile respective, nu au impus cerințele de experiență similară în condiții identice cu obiectul contractelor de achizitie public, ci într-o formulă mult mai permisivă în raport de similaritatea produselor”, mai scrie în contestație.

Astfe, Karsan a solicitat CNSC să oblige Primăria Cluj-Napoca la remedierea cerinței de experiență similară a documentației de atribuire din cadrul licitației, ”având în vedere caracterul excesiv, nelegal și nejustificat al descrierii restrictive impuse, ca autobuzele furnizate să fi fost și articulate”, și a propus eliminarea noțiunii ”articulate” din documentație.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

FOTO. Elevii clujeni au dominat podiumul la Olimpiada Națională de Pedagogie și Psihologie

Publicat

Clujul „a făcut legea” la Olimpiada Națională de Pedagogie și Psihologie. Toți elevii participanți au luat premii.

Elevii clujeni au obținut rezultate remarcabile la Etapa națională a Olimpiadei de Pedagogie și Psihologie, desfășurată între 24-27 aprilie la Buzău. Toți elevii clujeni participanți au plecat acasă cu premii.

Rezultatele pe clase și profesori:

Profesor coordonator (proba A, proba B): Lungu Ștefania

  • Chira Iemima – XI A premiul I;
  • Ghițe Antonia – X B – premiul II;
  • Șandru Iulia -XI A – premiul II;
  • Drînda Stefania – XIA – premiu special;

Prof coordonator (proba A, proba B): Nicoleta Meseșan

  • Vatca Alexia – X A – premiul I
  • Dalia Pop – XII B – premiul II
  • Morar Alexia – X A – mențiune.

Felicitări tuturor!

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. ISU Cluj a operaționalizat centrul SMURD din Jucu

Publicat

ISU Cluj a inaugurat sâmbătă, 27 aprilie, centrul SMURD din Jucu. Noul punct de lucru face parte din Detașamentului 1 de Pompieri Cluj-Napoca.

Sâmbătă, 27 aprilie 2024, a fost operaționalizat Punctul de Lucru Jucu, parte integrantă a Detașamentului 1 de Pompieri Cluj-Napoca.

Ceremonia de inaugurare a subunității s-a desfășurat la sediul situat pe strada Crizantemelor numărul 1, din localitatea Jucu de Sus, comuna Jucu. La eveniment au luat parte Prim-adjunctul Inspectorului General al IGSU, colonel doctor inginer Constantin Florea, subprefectul județului Cluj, Florentin Burz, primarul Comunei Jucu, Valentin-Dorel Pojar, alături de colonel Gabriel Drînda, împuternicit inspector șef al ISU Cluj.

Acces mai rapid la intervențiile din zonă

Începând de astăzi, salvatorii clujeni vor putea gestiona cu o mai mare ușurință intervențiile în cazul producerii situațiilor de urgență.

Statistica arată că, numai în ultimii 5 ani, pompierii clujeni au intervenit pentru populația din raionul de intervenție alocat acestui Punct de Lucru în nu mai puțin de 2.770 de cazuri.

Totodată, echipajul SMURD, din cadrul Punctului de Lucru operaționalizat astăzi, va fi mai aproape de cei peste 30.000 de locuitori ai comunelor Jucu, Apahida, Bonțida sau Dăbâca, venind în sprijinul echipajelor Serviciului de Ambulanță Județean Cluj.

Clădire construită de la zero

Clădirea a fost construită cu sprijinul autorităților locale și are o suprafață de 334 de metri pătrați. Drept urmare, sunt disponibile două garaje moderne, unul pentru ambulanța SMURD și celălalt, de aproximativ 111 metri pătrați, pentru autospecialele de stingere a incendiilor și descarcerare.

De asemenea, subunitatea este dotată cu săli pentru dezinfecție, sterilizare, respectiv depozite. Personalul beneficiază de grupuri sanitare, vestiare, dormitoare și birouri noi.

„Să aveți parte de cât mai puține situații de urgență!”

„Este un Punct de Lucru modern, felicitări pentru această realizare! Mă aflu la a doua întâlnire din acest an cu pompierii clujeni. Sunt convins că au făcut până acum multe lucruri bune, salvând vieți. Vă doresc să aveți parte de cât mai puține situații de urgență. Totuși, sunt convins că orice solicitare o veți gestiona cu mult profesionalism. Să nu uităm deviza noastră de bază: Plecăm toți, ne întoarcem toți!”, a declarat Colonel doctor inginer Constantin Florea, Prim-adjunct al Inspectorului General al IGSU.

„Începând de astăzi, multe dintre solicitările noastre vor fi gestionate mai ușor. Vom putea interveni atât cu echipaje de stingere a incendiilor și descarcerare, precum și cu o ambulanță SMURD tip B2. Vă asigur de profesionalismul, empatia și disponibilitatea permanentă a colegilor mei, care vor fi pregătiți să facă față oricărei solicitări”, a afirmat Colonel Gabriel Drînda, împuternicit Inspector Șef al ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

U Craiova 1948 – U Cluj: 3-2. Clujenii sunt învinși în deplasare și ratează șansa de a aduce 3 puncte

Publicat

U Craiova Cluj

U Craiova 1948 și „U” Cluj s-au întâlnit, sâmbătă, pe Stadionul Ion Oblemenco din Craiova, în etapa a 7-a din play-out-ul Superligii României. Jucătorii lui Sabău sunt învinși și pierd șansa de a urca pe prima poziție din play-out.

Echipele de start

U Craiova 1948: Gurău – Negru, Compagnucci, Lacroix, Padula – Pop, Achim – Bahassa, Bauza, Baeten – Blănuța

REZERVE: Enache – Albu, Bildar, Chițu, Dragu, Ibrahim, Kvakic, Lekiatas, Mascarenhas, Sidibe, Van Durmen

ANTRENOR: Eugen Trică

„U” Cluj: Gertmonas – Roger, Thalisson Kelven, Masoero, Oancea – Gheorghe, Doukoure, Simion, Silaghi – Nistor, Roguljic

REZERVE: Gorcea – Anselmo, Bic, Chipciu, Ilie, Pănoiu, Peteleu, Pițian, Popa, Tescan

ANTRENOR: Ioan Ovidiu Sabău

ARBITRU: Horia Mladinovici

„U” Cluj pierde partida împotriva oltenilor și ratează șansa la primul loc din play-out

Prima șansă a partidei vine în minutul 6 și aparține oltenilor, balonul ajunge la Blănuță care trimite un șut dinafara careului, dar execuția acestuia este slabă și balonul este reținut fără probleme de Gertmonas.

Replica oaspeților vine două minute mai târziu când Silaghi profită de o eroare în devensiva adversă, reușind să intre în careu și să trimită un șut puternic pe poarta adversă, dar Gurău intervine salvator și scorul rămâne 0-0.

În minutul 14 oltenii își creează o nouă ocazie când Bauza a trimis o centrare la aproximativ 11 metri pentru Pop care trimite balonul cu capul spre poarta apărată de Gertmonas, iar acesta intervine decisiv și păstrează poarta intactă.

Deschiderea scorului

Deschiderea scorului a venit în minutul 16 când FC Universitatea Cluj a ieșit pe contraatac prin Dan Nistor care trimite mingea în banda dreaptă pentru Roguljic, acesta trece de un adversar și apoi trimite o centrare care este deviată și ajunge la Robert Silaghi care trimite balonul în poartă și marchează primul său gol în Superligă, scorul devenind 1-0 în favoarea oaspeților.

În continuare ardelenii sunt cei care atacă și caută să mai marcheze,

Dan Nistor primește balonul de la Roguljic și trimite o pasă inspirată pentru Valentin Gheorghe care trage spre poartă din marginea careului, dar balonul este respins de Gurău în bară și scorul rămâne 1-0.

Egalarea vine într-un moment neașteptat pentru că oaspeții erau cei care controlau jocul, dar Bauza trimite o pasă lungă perfectă de la jumătatea terenului pentru Baeten care trimite un șut perfect dinafara careului spre colțul lung și îl învinge pe Gertmonas, astfel se stabilește scorul primei reprize: 1-1.

 Repriza secundă

Prima șansă a etapei secunde a venit în minutul 56 când U Craiova a beneficiat de un atac, balonul ajungând la Bahassa care trimite o centrare cu interiorul spre centrul careului unde se afla Baeten, acesta trimite cu capul și marchează golul prin care oltenii trec în avantaj și scorul devine 2-1.

Egalarea vine în minutul 74 când Roguljic l-a servit perfect cu o pasă în interior pentru Frederico Anselmo și acesta îl execută perfect pe portarul oltenilor și duce scorul la 2-2.

Un minut mai târziu oltenii profită de o gafă în defensiva adversă,

Bauza trimite o centrare pentru Blănuța, dar acesta ratează execuția și balonul se lovește de Silaghi, mingea ajungând apoi la același Blănuța care trimite balonul în poarta goală și oltenii trec din nou în avantaj cu scorul de 3-2.

Ardelenii nu au reușit să își creeze alte șanse de a marca și pleacă fără nici un punct după partida împotriva echipei U Craiova 1948.

Cosmin Olaru

 

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Saci cu nisip pentru oprirea infiltrațiilor de apă la alunecarea de teren de pe str. Uliului

Publicat

De

saci

Mai mulți saci cu nisip au fost puși în perimetrul surpăturii de pe strada Uliului pentru a opri infiltrațiile de apă.

Muncitori ai RADP Cluj-Napoca au intervenit sâmbătă după-amiază pe strada Uliului nr. 90, unde au amplasat mai mulți saci cu nisip pentru a opri infiltrațiile de apă. Potrivit directorului RADP, aceasta ar fi fost măsura dispusă de către experți pentru a proteja zona în caz de ploaie.

„Nu este nicio soluție, este respectarea dispoziției date de către experți. Atât doar, o măsură de asigurare să nu plouă”, a declarat directorul general RADP Cluj-Napoca, Ion Pantelimon.

Ce spun locuitorii din zonă?

Proprietara casei aflate direct deasupra alunecării de teren a afirmat că nu se simte în siguranță în casă și își va căuta un alt loc unde să doarmă, alături de copilul său, până la rezolvarea situației.

„Mi-e frică să nu se ducă casa peste noapte, trebuie să îmi iau acum copilul, să mă duc undeva, să încerc să scot ceva din casă, cine știe dacă mai rămâne ceva din ea. Tot timpul a fost problemă aici cu drumul care alunecă, mereu când s-a fisurat, s-a pus beton peste.

Nu o să dorm acasă la noapte, o să văd unde pot să merg cu copilul. Ce să zic… dacă cred că doi saci de nisip opresc apa care vine pe stradă când plouă… poate niște piloni, ceva, sau un pod făcut ca lumea. Dacă nu, se duce casa în câteva zile, nici nu vreau să mă gândesc”, a spus acesta.

Nu e bună infrastructura

Un alt locuitor al străzii, prezent la fața locului, s-a declarat sceptic cu privire la soluția implementată de autorități și este de părere că nu va ajuta la nimic în cazul în care va ploua.

„Stau aici de 25 de ani, sunt al doilea de pe deal de aici. Nu s-a făcut infrastructură bună, nu s-a băgat materiale cum trebuie, nu s-au făcut rigole de scurgere ca să le canalizeze.

Dacă plouă aici peste ruptură, ce fac sacii ăia cu nisip? O să înmoaie pământul și o se rupă și mai rău. Aici trebuiau puse două prelate mari, de TIR, din folie groasă, legate împreună, ca să nu intre apa aici”, a arătat acesta.

Strada „a luat-o la vale” noaptea trecută

Amintim că o porțiune de circa 20 de metri din strada Uliului „a luat-o la vale” noaptea trecută, la fața locului intervenind un echipaj al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj. Traficul auto a fost restricționat în zonă.

Primăria Cluj-Napoca a convocat sâmbătă Comitetul Local pentru Situații de Urgență, unde au fost stabilite următoarele măsuri:

1. Închiderea circulației auto pe strada Uliului, pe tronsonul afectat de alunecari;
2. Identificarea unor rute alternative de acces;
3. Mandatarea RADP să intervină pentru amenajarea rutei alternative, acolo unde este necesar.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax