Connect with us

EVENIMENT

EXCLUSIV Apărătorul de pe Calea Moților. Am găsit instituția care te apără de abuzuri și de încălcările legii la Cluj

Publicat


Avocatul Poporului, instituția care în urmă cu patru ani era atât de hulită în stradă de mii de români, nemulțumiți de prestația și de apropierea șefului de atunci, Victor Ciorbea, de partidele aflate la putere are, dacă nu știați, și la Cluj un birou. 

Sediul de pe Calea Moților

Biroul Teritorial Cluj (BTC) are sediul pe Calea Moților, în același spațiu cu instituția de control Curtea de Conturi, și se ocupă de solicitările petenților din patru județe: Cluj, Maramureș, Bistrița-Năsăud și Sălaj.

Instituția Avocatului Poporului (AVP) funcționează din 1997 și a fost creată pentru apărarea drepturilor persoanelor în raporturile lor cu autorităţile publice și are în țară 14 birouri teritoriale și trei centre zonale.

Avocatul Poporului activează la Cluj nu de ieri, de azi, ci de 15 ani!, însă ieșirile sale în presă – prin care să fie prezentate rezultatele muncii biroului – au fost zero!

Un birou low profile

Astfel, biroul AVP de la Cluj are o prezență mai mult decât discretă în online: n-are un site propriu (totul e centralizat pe site-ul instituției, avp.ro, de unde nu afli nimic referitor la rezultatele Biroului Teritorial Cluj).

Nu știi cine coordonează activitatea pe cele patru județe din NV Transilvaniei și nu ai date despre declarațiile anuale de avere și de interese ale șefului aflat în funcție.

Ca să fim corecți până la capăt, pe internet găsești adresa biroului de la Cluj, un număr fix de telefon, la care se răspunde foarte prompt, dar și un număr de fax.

Coordonează biroul din 2018

Din 6 decembrie 2018, Biroul Teritorial Cluj are un nou coordonator, pe Ioana Szabo, ajutată fiind de trei colege care trebuie să soluționeze petiții și reclamații ce vizează apărarea drepturilor omului în cele patru județe.

În cei doi ani și jumătate, Biroul Teritorial Cluj a încercat o singură dată, la începutul lunii iunie a acestui an, să-și prezinte rezultatele într-o conferință, dar „nimeni din presă n-a fost interesat de asta”, după cum afirmă Ioana Szabo, și doar un site local din Cluj a preluat comunicatul, așa încât … a renunțat.

Întrebările cluj24.ro

Cluj24.ro a realizat un interviu cu Ioana Szabo, coordonatoarea biroului Avocatul Poporului de la Cluj.
Din interviu poți afla cu ce se ocupă instituția asta, rezultatele BTC în cei doi ani și jumătate, cât câștigă coordonatoarea biroului, ce legătură are cu politicul, despre satisfacții și neîmpliniri.

La intrarea de pe Calea Moților, unde se află sediul Biroului Teritorial Cluj a AVP, te întâmpină o poartă din fier forjat

Ca o notă personală: cu cât imaginea biroului de la Cluj pare neprietenoasă (la intrare există o poartă mare din grilaj de fier deschisă de un jandarm aflat într-o baracă de 1,5 X 1,5 metri, care te face să te-ntrebi dacă instituția asta a fost creată să apere drepturile persoanelor sau pe cele ale funcționarilor dinăuntrul barelor, iar lipsa informațiilor publice despre BTC este mai degrabă o lacună birocratică decisă la nivel central de AVP, cu atât deschiderea șefei de la Cluj și a colegelor sale către presă a fost un exercițiu surpriză.

cluj24.ro: De ce o poartă cu grilaj?

Noi suntem o instituție deschisă oricui, dar aici suntem comodatari, iar titulară este Curtea de Conturi, de aceea este un jandarm la poartă.

Dar să vă răspund: sunt și petenți care au probleme de sănătate mintală și avem nevoie de jandarmi la poartă. E adevărat că au fost foarte puține cazurile, pentru că de cele mai multe ori am încercat să ajungem la o înțelegere cu petenții.

Ioana Szabo coordonează activitatea Biroului Teritorial Cluj a Avocatului Poporului din decembrie 2018

Care sunt rezultatele biroului pe care îl conduceți?

Suntem aici din 6 decembrie 2018. Atunci am dat concurs pe acest post cu o comisie externă și l-am luat. În 2019, am acordat 471 audiențe, am înregistrat 139 de petiții și 430 de apeluri telefonice.

În acest an, am efectuat 28 de anchete. Ancheta este unul din instrumentele noastre de lucru, care se face după deschiderea unui dosar și care impune verificarea la fața locului a reclamației pe baza unei împuterniciri date de Avocatul Poporului.

De regulă, anchetele pot fi anunțate – în sensul că anunțăm autoritățile că vrem să realizăm o anchetă, dar au fost situații în care am făcut anchete fără anunțarea în prealabil, adică inopinate.

Sesizări din oficiu (cele mai multe sunt preluate din presă) au fost, în 2019, 168. În plus, Avocatul Poporului a emis 16 recomandări la propunerea colegelor din Biroul Teritorial Cluj.

Dacă e să le împărțim pe județe, în 2019 am înregistrat 13 petiții din Bistrița Năsăud, 85 din Cluj, 16 pe Maramureș și 25 pe Sălaj. În 2020, an pandemic, am avut 11 anchete, 189 de sesizări din oficiu, 578 de apeluri telefonice, 333 de petiții și 78 de audiențe.

Dată fiind situația în care ne-am aflat în 2020, reclamațiile în perioada asta au fost primite prin poștă sau prin telefon. Iar în prima jumătate a acestui an, am înregistrat 5 anchete, am preluat 69 de apeluri telefonice, am avut 88 de sesizări din oficiu și o anchetă.

Unde ați făcut anchete?

În toate județele. Am avut la Spitalul de Psihiatrie Pediatrică și Toxicomanie Cluj în baza unei sesizări din oficiu. Apoi la Centrul de Protecție a Copilului din Beclean (Bistrița Năsăud) pentru acuzații de proxenetism, prostituție și automutilare și la case de tip familial.

Am avut anchete la licee din Cluj, Bistrița Năsăud și Maramureș, la primăriile din Baia Mare, Vișeu și Gilău. Am bifat toate cele patru DGASPC (Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului – n.r.) din cele patru județe.

Ce reclamă petenții?

Adulții reclamă încălcări la dreptul de proprietate (17), dreptul la un nivel de trai decent (21), protecția copiilor și tinerilor (16), dreptul persoanei vătămate de o persoană publică (34), pensii, accesul liber la justiție (3), dreptul la informație (3), accesul la cultură (1), egalitatea în drepturi (1), dreptul la un mediu sănătos (2).

Din momentul în care primim o petiție, avem obligația ca în două zile să anunțăm petentul că reclamația sa a fost înregistrată, îi comunicăm demersurile pe care urmează să le desfășurăm, după care trecem la treabă și contactăm autoritățile publice în cauză.

La final, informăm petentul despre rezultatele demersurilor noastre și cum va fi soluționată reclamația sa. Acesta este modul în care soluționăm un dosar.

În cazul sesizărilor din oficiu, monitorizarea presei din cele patru județe vine în ajutorul nostru. E vorba de subiecte din presa online din aceste județe, subiecte care se referă la posibile abuzuri sau încălcări ale drepturilor copiilor sau adulților.

Sunteți membru de partid?

Nu. N-am nimic de-a face cu politica, nici la televizor nu mă uit.

Cât câștigați ca șefă a Biroului Teritorial Cluj?

Am fost expert până în martie 2021 și până atunci am avut 5.420 de lei net pe lună, cu 20 de ani vechime în muncă. În martie, am participat la un concurs de promovare, iar acum am în jur de 6.100 de lei.

Și colegele dumneavoastră?

Cam tot la fel, diferențele sunt date de vechime și de pregătirea profesională.

Ca birou, sunteți foarte greu de descoperit. Pe internet nu există decât niște informații seci despre Biroul Teritorial Cluj al Avocatului Poporului: nu aveți decât o adresă, un telefon fix și un număr de fax. Lumea nu știe cine sunteți dumneavoastră, nu știe cine e șeful biroului, ce faceți și ce rezultate aveți, iar cei care nu sunt familiarizați cu internetul ar putea avea probleme să vă contacteze. Cum comentați?

Nu avem site pe birouri, ci doar la nivel central, iar informațiile care apar pe birouri sunt doar cele de contact. Funcția de coordonator de birou nu e stabilită în organigramă ca funcție de conducere.

Noi, toate, suntem personal de execuție. De exemplu, eu n-am niciun beneficiu pentru că, să zicem, coordonez Biroul Teritorial Cluj.

Ba da, am greșit, am trei zile de concediu în plus. Dar cineva trebuie să coordoneze activitatea din punct de vedere administrativ. Și de asta e acest post.

Ați ținut vreo conferință de presă de când coordonați biroul?

În urmă cu aproximativ o lună, am trimis o invitație pentru o conferință de presă către cel puțin 30 de publicații online din Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș și Sălaj.

A preluat-o doar un singur site din Cluj. În rest, nimeni n-a fost interesat. Ce să facem mai mult de atât? Că nu pot să vin să bat la ușa dumneavoastră și să vă forțez …

Dar în 2019 am avut activități de promovare la prefecturi, dar și-n orașe mai mici: Târgu Lăpuș, Beclean, Jibou. Și-atunci le-am solicitat primăriilor să facă public anunțul că venim în teritoriu, data și ora la care venim.

Credeți că instituția Avocatul Poporului este utilă?

Categoric, da.

Puteți să argumentați?

În primul rând, pentru că vine în sprijinul oamenilor în respectarea drepturilor lor. În plus, din succesul unor dosare pe care le-am avut și prin rezolvarea efectivă a lor.

Satisfacția noastră, și la nivelul biroului teritorial, vine din situațiile punctuale, minore aparent dacă e să le privești global, dar care au avut o rezolvare favorabilă datorită intervenției noastre.

Vă dau un exemplu: bursele pentru elevii cu dizabilități n-au fost acordate niciodată. Am avut o petiție a unei mame din Bistrița care a reclamat acest fapt și ne-am zbătut un an și jumătate până când am reușit.

Consiliul Județean Bistrița Năsăud a adoptat o hotărâre de acordare a burselor pentru toți copiii din învățământul special. Și-acum în toate cele patru județe e la fel.

Spuneați că sunteți satisfăcută, mulțumită, atunci când rezolvați punctual câte un caz. Dacă ar fi să vă acordați o notă pentru activitatea de până acum, care ar fi aceea?

Nu știu să vă spun, eu sunt cam aspră cu mine, dar cred că mi-aș da 8,50.

Și pentru Birou?

Cred că la fel. Știu că întotdeauna e loc de mai bine și cred că e obligația noastră să vrem asta. Dar dacă am fi toți de 10, cred că ne-am plafona și nu ne-am dori altceva.

Scurt CV Ioana Szabo

Ioana Szabo are 44 de ani, este căsătorită, are trei copii (două fetițe și un băiat), și a absolvit Facultatea de Drept din cadrul UBB Cluj și are un master în Administrație Publică.

A fost jurist, a lucrat la Institutul Diplomatic Român, a fost înalt demnitar public, inspector școlar guvernamental, director adjunct în Ministerul Educației.

Înainte de a veni la Biroul Teritorial Cluj, a lucrat în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

Dacă vrei să afli care sunt atribuțiile Avocatului Poporului, intră pe acest link.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Moldovenii își vor alege PREȘEDINTELE pe 20 octombrie. Unde pot VOTA la Cluj-Napoca

Publicat

Vot la Spitalul de Urgență Cluj cu urna mobilă

Cetățenii din Republica Moldova vor ieși pe 20 octombrie la vot pentru a-și alege președintele. Ei pot să-și exercite dreptul în două secții la Cluj-Napoca.

Simultan cu alegerile prezidențiale, ei își pot exprima votul și la referendumul republican constituțional de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană.

Moldovenii își vor alege PREȘEDINTELE pe 20 octombrie. Unde pot VOTA la Cluj-Napoca

Cele două secții de votare din Cluj-Napoca vor fi amplasate la  Casa de Cultură a Studenților, Piața Lucian Blaga nr. 1-3.

Cetățenii moldoveni vor putea vota cu buletin de identitate valabil, pașaport valabil sau expirat, cu mențiunea ca cetățenii să aibă 18 ani împliniți în ziua alegerilor, anunță Ambasada Republicii Moldova în România.

Secțiile de votare vor fi deschise între o ora 07:00 (locală) şi ora 21:00 (locală).

Citește mai departe

EVENIMENT

Cum va fi VREMEA în următoarele 4 săptămâni. Ploi puține și temperaturi scăzute

Publicat

toamna

ANM anunță că în următoarele 4 săptămâni temperaturile maxime vor varia între 14 și 20 de grade. După 4 noiembrie, acestea scad la valori sub 10 grade. Vor fi precipitații puține comparativ cu anii trecuți.

Vor fi perioade cu ploi, în centru, nord, est și vest, după 24 octombrie.

Săptămâna 14-20 octombrie

Valorile termice se vor situa în jurul celor specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României.

Cum va fi VREMEA în următoarele 4 săptămâni. Ploi puține și temperaturi scăzute

Regimul pluviometric va fi deficitar la nivelul întregii țări, dar mai ales în sud-vestul teritoriului.

Săptămâna 21-27 octombrie

Temperaturile medii vor fi în general apropiate de cele normale pentru acest interval, în cea mai mare parte a țării.

Cantitățile de precipitații vor fi ușor deficitare în regiunile vestice și sudice, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

Săptămâna 28 octombrie – 3 noiembrie

Temperatura medie a aerului va avea valori apropiate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Regimul pluviometric va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval, în cea mai mare parte a țării.

Săptămâna 4-11 noiembrie

Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României.

Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale pentru această perioadă, în majoritatea regiunilor.

Citește mai departe

EVENIMENT

Poliția Cluj despre cele 2 fete arse: Nu au păstrat DISTANȚA recomandată la experiment. Li s-au aprins șuvițe de păr

Publicat

politia

Sâmbătă, în cadrul evenimentului Romanian Science Festival desfășurat la Cluj-Napoca, două fete, una de 7 ani, cealaltă de 11 ani, au suferit arsuri pe față și pe mâini în urma unui experiment demonstrativ.

„La data de 12 octombrie a.c., în jurul orei 14.30, polițiștii din cadrul Poliției municipiul Cluj-Napoca au fost sesizați prin apel 112 de către un bărbat, despre faptul că la aceeași dată, în jurul orei 13.45, două minore de 7, respectiv 11 ani, în timp ce participau la un experiment, în cadrul unui atelier de chimie, s-ar fi dezechilibrat și ar fi căzut peste masa pe care se desfășura experimentul.

Poliția Cluj despre cele 2 fete arse: Nu au păstrat DISTANȚA recomandată la experiment. Li s-au aprins șuvițe de păr

În urma cercetărilor efectuate de către polițiști a reieșit faptul că cele două minore nu ar fi păstrat distanța recomandată, moment în care li s-ar fi aprins șuvițe de păr.

În urma evenimentului, minorele au fost transportate la spital pentru acordarea îngrijirilor medicale.

În continuare se desfășoară cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă și pentru stabilirea tuturor circumstanțelor în care a avut loc evenimentul”, a transmis IPJ Cluj.

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Cursuri de robotică la Cluj-Napoca pentru copii de la 7 ani. Cererile sunt foarte multe, este listă de așteptare

Publicat

robptoca

În era tehnologiei, educația copiilor se extinde dincolo de sălile tradiționale de clasă. Un exemplu este Smart RobotX Cluj-Napoca, un hub dedicat învățării practice prin intermediul roboticii și programării. Dedicat copiilor cu vârste între 7 și 14 ani, hub-ul oferă cursuri de robotică și o gamă largă de experiențe complexe iSTEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică), gândite pentru a dezvolta abilități esențiale în domeniul IT.

Lansat cu scopul de a pune bazele educației tehnice încă la vârste fragede, Smart RobotX a devenit oportunitatea clujenilor interesați de robotică și programare. Andrei Stan, co-fondatorul hub-ului, subliniază că cererea pentru astfel de cursuri este în continuă creștere:

robotică

„Și în acest an școlar, cererea este foarte mare. Ne confruntăm, momentan, cu situația în care avem cereri foarte multe și va fi nevoie să ne dezvoltăm business-ul, în contextul în care numărul de locuri alocate momentan a fost rezervat în proporție de 85% deja din iunie, de la finalul anului școlar trecut, pentru anul acesta.

Este vorba de cursanți care au fost alături de noi și în anii anteriori. În acest context, toamna aceasta am mai putut crea doar două grupe de curs noi, am putut prelua doar 15 copii noi. Am ajuns ca, în acest context, să avem copii pe o listă de așteptare.
Tocmai de aceea, în primăvară avem în vedere deschiderea unei noi săli, cu o investiție de aproximativ 80.000 de euro și această nouă locație va fi într-o altă zonă a Clujului față de cea în care ne află acum (momentan suntem pe Calea Turzii), cel mai probabil va fi vorba despre cartierul Grigorescu, încât să fie o zonă accesibilă și pentru copiii din Florești și nu numai”.

Copiii învață aici să proiecteze propriile mecanisme, să le imprime la imprimantele 3D, apoi să le construiască și, ulterior, să le programeze. La roboții creați se atașeaza motoare, senzori astfel încât mecanismul sa funcționeze corepunzător.

300 de copii au trecut pe la cursuri

Experiențele oferite de Smart RobotX sunt structurate astfel încât să combine toate aspectele roboticii. Răzvan Crețu, profesor de robotică în cadrul hub-ului, explică impactul acestor cursuri asupra copiilor: „Sunt profesor în cadrul Smart RobotX de aproape 3 ani de zile. În această perioadă, am lucrat cu peste 300 de copii.

Eu sunt de profesie inginer, dar partea această de robotică mi-a plăcut de când eram mic, pe atunci neexistând cursuri de robotică sau de programare.

Tocmai de aceea, acum îmi place foarte mult să lucrez cu copiii, pentru că văd pe ei cum se dezvoltă de la o oră la alta, văd pe ei cum țin minte efectiv tot ce îi învăț, își dezvoltă foarte bine abilitățile practice și tehnice, în sensul că la noi, vin și învață și cum să potrivească bine un șurub, învață despre cum funcționează un motor, învață despre senzori, despre lumini, învață despre toate componentele folosite în realizarea unui robot”.

Muncă în echipă

Astfel, în schimbul unor sume de bani, mulți părinți aleg să își înscrie copiii la astfel de activități, fiind atât un loc unde de dezvoltare intelectuală, cât și personală.

„Pe lângă aceste abilități tehnice, copiii își dezvoltă și soft skill-uri precum munca în echipă. De obicei, cu grupele mai mari, lucrăm la proiecte mai complexe, care nu se pot face individual și atunci lucrăm în echipă.

Acest lucru îi ajută pe copii foarte mult să se cunoască între ei și îi ajută mai ales să se încadreze cu realizarea proiectului într-un deadline, pentru că noi lucrăm cu ei în cursuri de câte o oră și jumătate și trebuie să învețe să își termine proiectele în limita de timp impusă.”, adaugă Răzvan Crețu.

Orientare în carieră

Recent, Smart RobotX a avut ocazia să participe la Festivalul de Toamnă al Economiei Germane, unde au fost organizate ateliere de robotică pentru copii. Standul a fost plin de energie, iar cei mici s-au bucurat de oportunitatea de a construi și programa roboți. Entuziasmul și curiozitatea copiilor pentru robotică au fost evidente, demonstrând un interes crescut pentru tehnologie și educație.

”Cursurile de la Smart RobotX nu sunt doar o activitate educativă, ci și o oportunitate de orientare în carieră. Copiii descoperă pe parcursul atelierelor dacă sunt pasionați de domenii precum mecanica, programarea, fizica aplicată sau proiectarea. Dacă descoperă că au înclinații pentru acest tip de activitate, vor putea să-și continue studiile și să se pregătească pentru cariere în domenii tehnice.

Hub-ul Smart RobotX Cluj-Napoca este mai mult decât un centru educațional, este un loc unde copiii pot explora tehnologii moderne într-un mediu distractiv și educativ. Punând accent pe dezvoltarea abilităților tehnice și a celor sociale, Smart RobotX pregătește noua generație pentru joburile viitorului, într-un oraș care devine tot mai important pe harta inovației din România”, arată reprezentanții Smart RobotX.

Prețul cursului este de 420 lei pe lună/abonament, indiferent de numărul de săptămâni.

Daria Leontina Mustea

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax