Connect with us

POLITICA

Este realist „Planul Simion” de a construi apartamente la 500-600 euro/mp?

Publicat


simion AUR

George Simion este primul candidat pentru alegerile prezidențiale care își anunță planul cu care vrea să obțină voturile românilor. După ce și-a lansat candidatura în urmă cu două săptămâni, liderul AUR a venit în fața românilor cu primele măsuri din planul său prezidențial.

„Planul Simion”, așa cum l-a intitulat, cuprinde un program îndrăzneț prin care George Simion își propune construirea a 100.000 de locuințe pe an pentru români. Cât de realist este acest plan? Cifrele din piață demonstrează viabilitatea unui asemenea plan.

„Ne-au spus unii și alții că nu e posibil să construim case la 35.000 de euro. Este un preț de producție dacă ai terenul la dispoziție și utilitățile. Este un preț realist la 500-600 de euro metru pătrat în condițiile de astăzi, în 2024”, a declarat George Simion în cadrul discursului său.

Este realist „Planul Simion” de a construi apartamente la 500-600 euro/mp?

În momentul de față, potrivit datelor din industria imobiliară, prețul de construcție medie, doar al clădirii, fără infrastructură și teren, variază între 500 și 600 euro/mp suprafață desfășurată. Suprafața utilă minimă pentru un apartament cu un dormitor, conform Legii Locuinței, este de 52mp. Astfel, pentru un apartament cu 2 camere, prețul vehiculat de candidatul AUR la alegerile prezidențiale este unul fezabil.

Programul se va desfășura pe o durată de 10 ani, adică va cuprinde două mandate de președinte al României, rezultând o valoare medie anuală de 100.000 locuințe pe an. Primii doi ani sunt pentru identificarea terenurilor, autorizare, proiectare și realizarea infrastructurii.

„Am spus la Arenele Romane că îmi doresc ca toți românii să fie proprietari pe pământul lor, pe casa lor. Românii sunt proprietari chiar mai mult decât media europeană, doar că proprietari sunt părinții, bunicii noștri. Genereația mea nu, stă în chirii sau este îndatorată la bănci. Ce cred că trebuie să facă un președinte și un guvern este să ia apărarea propriilor cetățeni, să impună firmelor de utilități să construiască toată infrastructura necesară așa cum îi obligă legea, să impună băncilor să nu dubleze sau tripleze rata dobânzilor”, a mai declarat George Simion.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

INVESTIȚII publice și private de peste 4 miliarde de EUR în infrastructură și PROIECTE majore de reconversie urbană la Cluj

Publicat

rpc

Investiții publice în proiecte de infrastructură de peste 3 miliarde de EUR, și private de peste 1 miliard de EUR în dezvoltări majore de reconversie urbană, noi fabrici și cel mai mare volum de dezvoltare comercial și hotelier din țară: 250.000 mp și 600 de camere sunt principalele concluzii ale dezbaterii ”Cluj-Napoca Real Estate Roundtable” organizate, luni, de Romania Property Club.

·        Investiții majore în proiecte de infrastructură depășesc 3 miliarde de Euro (metroul cu o nouă finanțare, centura metropolitană și trenul metropolitan).

·        Compania IULIUS a primit PUZ-ul pentru proiectul RIVUS de pe fosta platformă Carbochim, o investiție care depășește 500 milioane de EUR.

·        Cu o valoare a PIB-ului pe cap de locuitor de 24.900 EUR, Clujul are al doilea cel mai înalt nivel din țară.

·        Cu aproximativ 250.000 mp de spații comerciale în dezvoltare și 75.000 mp în pregătire, Clujul reprezintă cel mai activ hub de retail de pe piața românească.

·        Piața locală de office a cunoscut o revitalizare în 2024: s-au semnat tranzacții pentru 40.000 mp, inclusiv cea mai mare din afara Capiatlei: 8.500 mp.

·        Sectorul industrial contorizează investiții de 350 de milioane de EUR în noi fabrici la Turda, Huedin și Săndulești.

·        În contextul creșterii economice constante și a unei oferte noi slabe, Clujul rămâne cea mai scumpă piață rezidențială la nivel național cu un preț mediu de 3.230 de EUR/mp pentru apartamente noi, conform Imobiliare.ro.

·        Sectorul hotelier are în lucru patru hoteluri de 3* și 4*, totalizând 600 camere noi până în 2027.

rpc

INVESTIȚII publice și private de peste 4 miliarde de EUR în infrastructură și PROIECTE majore de reconversie urbană la Cluj

Autoritățile au reușit să găsească o nouă sursă de finanțare de 2,2 miliarde de EUR pentru unul din cele mai așteptate proiecte de infrastructură: metroul. În 2031, 19 stații ar trebui să conecteze una din cele mai populate zone Florești/Gilău cu centrul orașului, platforma Emerson și cartierul Sopor. În această vară au debutat lucrările pentru centura metropolitană, un proiect de 1 miliard de EUR pentru 42 de km. Un alt proiect important în desfășurare este trenul metropolitan în valoare de 230 de milioane de EUR. Acesta ar trebui să conecteze toate suburbiile și platformele industriale, asigurând un acces rapid în centrul orașului pentru 17.000 de persoane.

Una din cele mai mari investiții imobiliare este proiectul de jumătate de miliard de EUR al Iulius pentru fosta platformă Carbochim de pe malul Someșului, care a primit recent aprobarea PUZ-ului. Proiectul RIVUS redă orașului 14 hectare de fostă platformă industrială ca proiect multifuncțional, oferind comunității accesul la râul Someș într-o manieră interactivă. Valorificarea râului a stat la baza conceptului arhitectural, de la designul fluid și focusul pe elementele naturale, până la principiile de sustenabilitate implementate. Iulius aduce prin acest proiect în premieră în România viziunea biroului de arhitectură olandez UNStudio, recunoscut la nivel mondial pentru proiecte emblematice precum Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, Lyric Theatre Complex din Hong Kong, metroul din Doha sau Podul Erasmus din Rotterdam.

„În acest an s-au semnat tranzacții de închiriere pentru 40.000 de mp”

Cu aproximativ 250.000 mp de spații comerciale în dezvoltare și 75.000 mp în pregătire, Clujul reprezintă cel mai activ hub de retail de pe piața românească. ”Încă din această etapă, noul proiect ajunge la un procent de 50% de parteneriate agreate pentru zona de retail, ce va avea 145.000 de mp închiriabili. RIVUS va aduce numeroase premiere în regiune: primul centru de arte performative și prima sală de spectacole integrate într-un proiect real-estate; primul Jumbo din Cluj – 8.000 mp; centre de entertainment pentru toate vâstele, inclusiv conceptul Hype Arena; cele mai noi tehnologii cinematografice, în premieră în regiune; fresh market; cea mai mare librărie din țară – 2.500 mp; cel mai variat mix de dining din regiune, cu peste 30 de restaurante și cafenele și o ancoră DIY” explică Sorin Guttman, Manager, RIVUS.

Piața locală de office a cunoscut o revitalizare în 2024 după o perioadă plină de provocări. În acest an s-au semnat tranzacții de închiriere pentru 40.000 de mp. Una din cele mai mari tranzacții de birouri la nivel național a fost semnată pentru o clădire din portofoliul Iulius: 8.500 de mp pentru o companie IT.

Sectorul industrial contorizează investiții semnificative în acest an, de aproximativ 350 de milioane de EUR. Germanii de la STADA au inaugurat recent o fabrică de medicamente în parcul industrial de la Arieș în urma unei investiții de 70 de milioane de EUR. Knauf Gips a obținut aviz favorabil pentru o nouă fabrică de gips-carton și profile metalice din Huedin, o investiție de 76 milioane de euro. Lasselsberger și-a anunțat intenția de a investi 200 de milioane de EUR într-o nouă unitate de producție la Săndulești.

„Cel mai mare volum de dezvoltare hotelier la nivel național”

În contextul creșterii economice constante (Clujul are o valoare a PIB-ului pe cap de locuitor de 24.900 EUR, al doilea cel mai înalt nivel din țară) și a unei oferte care nu ține pasul cu cererea, Cluj-Napoca este cea mai scumpă piață rezidențială la nivel național. Conform datelor Imobiliare.ro pentru luna septembrie 2024, prețul pentru apartamente noi a ajuns la o valoare de 3.230 EUR/mp, iar prețul mediu pentru toate apartamentele listate la vânzare este cu 75% mai mare față de media națională.

În domeniul hotelier, 2024 a marcat inaugurarea unui nou brand: Courtyard by Marriott a deschis pe piața clujeană un hotel de 4* cu 114 camere. Datele companiei de consultanță Est Hospitality arată o competiție serioasă din partea aparamentelor tip ”short-term rentals”, numărul înnoptărilor în hoteluri pentru 2023 fiind încă sub nivelul pre-pandemic. Cu toate acestea, finalizarea noului terminal al aeroportului Avram Iancu, un proiect de 80 de milioane de EUR, precum și un calendar bogat de evenimente culturale, de entertainment și sportive încurajează investitorii să plaseze capital în acest domeniu. Peste 600 de camere afiliate unor branduri internaționale sunt în dezvoltare, cu termen de finalizare 2027, reprezentând cel mai mare volum de dezvoltare hotelier la nivel național. Branduri precum Four Points by Sheraton sau Ibis Styles vor intra pe piața clujeană în următorii ani.

În aceste condiții, Cluj-Napoca și județul Cluj rămân unele dintre cele mai puternice hub-uri de business la nivel național, cu numeroase oportunități imobiliare.

 

Citește mai departe

SPORT

Cazinourile și industria luxului: Cum reușește marketing-ul premium să atragă jucătorii de elită (P)

Publicat

jocuri

Când te gândești la cazinouri de lux, probabil îți vine în minte imaginea aia clasică din filmele cu spioni sau mafie: săli mari, pline de oameni bine îmbrăcați, candelabre de cristal, mese de joc unde se învârt bani grei și un aer general de opulență. Totul e făcut să te atragă, să te facă să vrei să intri și să te pierzi acolo. Dar de ce sunt cazinourile astea atât de tentante pentru cei care au bani mulți de cheltuit? Nu e doar din cauza strălucirii. E mult mai mult la mijloc, iar fiecare detaliu e gândit cu atenție, astfel încât să ofere o experiență memorabilă celor care sunt dispuși să joace sume mari.

Dacă ți s-a întâmplat vreodată să joci Book of Ra free acasă, știi cum e să te lași prins de joc și să încerci să-ți testezi norocul. Acum, imaginează-ți senzația asta, dar amplificată de un spațiu unde totul strălucește, unde ai parte de atenție constantă și unde tot ce vezi și simți e menit să te facă să te simți important. Asta încearcă să facă cazinourile de lux: să-ți ofere mai mult decât jocul în sine. Ele creează o lume în care, pentru câteva ore, totul se învârte în jurul tău.

Cum reușesc cazinourile de lux să ofere experiențe exclusive pentru high-rollers

Uite, hai să fim sinceri. Dacă te duci la un cazinou de lux și ești genul de persoană care joacă sume mari, nu ești acolo doar ca să vezi dacă ai noroc. Te duci pentru că vrei ceva mai mult. Și cazinourile astea știu foarte bine lucrul ăsta. De-asta, totul începe încă dinainte să ajungi acolo. Dacă ești un client important, îți aranjează tot: de la cum ajungi la cazinou până la ce cameră ai. E genul ăla de tratament care te face să simți că ești special. Te preiau de la aeroport cu limuzina, îți rezervă cea mai bună cameră din hotel, iar când intri pe ușă, ești întâmpinat cu un zâmbet și un pahar de șampanie.

Cazinourile și industria luxului: Cum reușește marketing-ul premium să atragă jucătorii de elită (P)

Dar nu se opresc aici. În cazinourile de lux, high-rollers primesc tratamente VIP, de parcă ar fi la ei acasă. Au acces la locuri exclusiviste, unde găsesc tot ce își pot dori: mobilier de lux, băuturi fine, chiar și un butler personal, dacă așa vor. Când te uiți în jur, totul e făcut să-ți dea impresia de eleganță și rafinament. Totul e scump și arată scump, și exact asta vrea cazinoul să vezi. Pentru că dacă te simți bine, dacă te simți răsfățat, ești mai predispus să te relaxezi și, da, să joci sume mai mari.

Și nu e doar despre unde dormi sau ce bei. E despre tot ce poți face cât timp ești acolo. Poți să mergi la spectacole private, la cine cu preparate pregătite de bucătari faimoși, sau la degustări de vinuri rare. Îți place muzica? Nicio problemă. Te cheamă la concerte exclusiviste, unde nu poate să vină oricine. Toate astea fac parte din experiența pe care o oferă cazinoul, și fiecare detaliu e gândit să te facă să te simți de parcă ești într-o altă lume. O lume în care totul e despre tine.

Știi care e ideea? Într-un astfel de cazinou, nu trebuie să-ți faci griji pentru nimic. Orice vrei, orice nevoie ai, sunt acolo să o rezolve. Și asta e o strategie bine pusă la punct. E vorba de a-ți face sejurul atât de plăcut și lipsit de griji, încât să-ți dorești să revii. Pentru că un client fidel, care joacă sume mari, e mult mai valoros pentru un cazinou decât 100 de jucători obișnuiși care vin o dată și atât.

Parteneriatele dintre cazinouri și brand-urile de lux

Acum, poate te întrebi: cum reușesc cazinourile să păstreze imaginea asta de lux și exclusivitate? Totul se învârte în jurul unor trucuri simple. Cazinourile știu foarte bine că acei clienți high-rollers sunt genul de oameni care vor tot ce e mai bun. De la mașini la haine, de la mâncare la vinuri, tot ce aleg ei e de top. Așa că, pentru a menține standardele astea, cazinourile colaborează cu branduri de lux. Și nu vorbim doar de produse. Vorbim de evenimente, de experiențe.

De exemplu, dacă ești cazat într-un cazinou de lux, nu te vei trezi cu un săpun obișnuit în baie. Vei găsi produse de la cele mai exclusiviste branduri. Poate chiar primești un mic cadou – un parfum sau un ceas elegant, ceva ce să îți amintească de șederea ta acolo. Sau poate, în timp ce iei cina, descoperi că se organizează o prezentare de modă privată, unde sunt prezentate ultimele creații ale unui designer celebru. Totul face parte din experiența asta de lux.

Și asta nu e tot. Cazinourile organizează tot felul de evenimente tematice, unde high-rollers pot să-și petreacă timpul împreună, să discute afaceri sau pur și simplu să se relaxeze. Degustări de vinuri scumpe, cine gourmet, lansări exclusive de produse – totul într-un cadru privat, unde doar cei care contează sunt invitați. E o combinație între joc și lux, iar asta le oferă o experiență pe care nu o găsesc altundeva. Și odată ce ai gustat din asta, îți e greu să te mulțumești cu mai puțin.

Pentru brandurile de lux, e o afacere excelentă. De ce? Pentru că, prin aceste parteneriate, reușesc să ajungă exact la publicul lor țintă. Cei care vin la cazinourile de lux sunt oameni care au bani și care își permit să cheltuie fără să se gândească prea mult. Așa că, dacă un cazinou le oferă acces la produse și experiențe exclusiviste, e clar că vor fi mai predispuși să cumpere și să devină loiali acestor branduri. E un win-win pentru ambele părți.

Concluzie

Deci, ce face un cazinou de lux să fie atât de atrăgător pentru high-rollers? Nu e doar despre mese de joc și șansa de a câștiga bani. E vorba de cum te fac să te simți. E vorba de atmosfera aia care te face să te simți special, de felul în care fiecare detaliu e gândit să îți ofere confort și satisfacție. Fie că vorbim de camere elegante, servicii personalizate sau evenimente private, totul e construit în jurul ideii de a-ți oferi o experiență pe care nu o poți avea oriunde.

Citește mai departe

EVENIMENT

GREVĂ de avertisment la Arhivele Naționale Cluj, PRIMA din istoria de 192 de ani a Arhivelor Naţionale ale României

Publicat

arhive

Angajații serviciilor județene și ai Serviciului Municipiului București din cadrul Arhivelor Naţionale ale României intră, luni, 4 noiembrie 2024, între orele 12-14, în GREVĂ DE AVERTISMENT care va fi şi prima din istoria Arhivelor Naţionale ale României şi din istoria Ministerului Afacerilor Interne.

„În cazul în care factorii decizionali nu vor aproba revendicările corpului profesional, se va declanşa GREVA GENERALA, începând cu data de 11 noiembrie 2024!

GREVĂ de avertisment la Arhivele Naționale Cluj, PRIMA din istoria de 192 de ani a Arhivelor Naţionale ale României

Angajații serviciilor județene ale Arhivelor Naționale ale României au ajuns la această formă de protest din cauză că toate demersurile de până acum nu au avut rezultatul scontat.

Funcţionarii publici şi personalul contractual din serviciile județene ale Arhivelor Naţionale ale României au încercat, prin toate mijloacele legale posibile, să elimine inechitatea și discriminarea salarială la care sunt supuși față de Aparatul Central. Subliniem că suntem singura instituție rămasă în această situație de discriminare evidentă!

„Statul român este obligat să asigure documentelor istorice condiţii de păstrare și de conservare”

Totodată, nerezolvarea inechităților salariale va duce la probleme serioase, cu urmări catastrofale pentru o societate democratică: nesoluţionarea numeroaselor solicitări privind vechimea în muncă sau reconstituirea dreptului de proprietate, neeliberarea actelor de stare civilă pentru dobândirea cetățeniei române, scăderea capacităţii instituției de gestionare a celor mai importante documente istorice care aparțin Fondului Arhivistic Naţional. Practic, funcţionarea unei societăţi democratice, nu poate exista în afara Arhivelor Naționale ale Romaniei!

Mai mult decât atât, statul român este obligat să asigure documentelor istorice condiţii de păstrare și de conservare, care să le facă accesibile şi peste cinci secole, iar angajaţilor trebuie să le garanteze aplicarea principiilor constituţionale ale egalităţii de tratament între toţi salariaţii şi să evite discriminarea acestora. Inechitățile și discriminarea salarială, lipsa acută de personal și condițiile precare de muncă au dus la plecări masive din Arhivele Naționale, personalul îndreptându-se spre alte instituții salarizate corect, care respectă principiul ” la muncă egală, salariu egal”.

Dacă demisiile vor persista în Arhivele Naționale, în majoritatea structurilor județene se va pune lacătul pe ușă!

Domnilor Guvernanți, avem încredere că vă veți îndrepta atenția spre una dintre cele mai importante instituții din România, care gestionează 343.334 m.l. de documente create începând cu anul 1001”, se arată în comunicat.

Citește mai departe

EVENIMENT

S-a ÎNCHEIAT numărarea voturilor în Republica Moldova. Rezultate OFICIALE: Maia Sandu a CÂȘTIGAT cu 55,41%

Publicat

maia 1

S-a încheiat numărarea voturilor în Republica Moldova. Rezultatele finale la alegerile prezidențiale arată că Maia Sandu a câștigat al doilea tur, cu o diferență de peste 10 puncte procentual față de rivalul său, Alexandr Stoianoglo.

Preşedinta Republicii Moldova, Maia Sandu, a câştigat un al doilea mandat, arată rezultatele preliminare publicate pe site-ul Comisiei Electorale Centrale (CEC), după procesarea a 99.86% din procesele verbale, transmise de toate secţiile de vot, atât din ţară, cât şi din străinătate, scrie Hotnews.

S-a ÎNCHEIAT numărarea voturilor în Republica Moldova. Rezultate OFICIALE: Maia Sandu a CÂȘTIGAT cu 55,41%

Scrutinul a fost validat de Comisia Electorală Centrală.

Maia Sandu a obţinut, potrivit datelor centralizate de CEC un scor de 55.41%, în timp ce contracandidatul său, Alexandr Stoianoglo , a fost votat de 44.59% dintre alegători.

1.698.891 de moldoveni s-au prezentat duminică la urne în țară și străinătate, reprezentând 54.31% din numărul total al cetățenilor cu drept de vot.

Dintre aceştia, 930.512 din alegători au susţinut-o pe Maia Sandu, iar pe Alexandr Stoianoglo 748.781.

Candidatul socialiştilor Alexandr Stoianoglo s-a impus în urma rândul votanţilor interni, însă Maia Sandu a contrabalansat prin votul din diasporă.

Cele mai active secții de votare au fost: Moscova, Rusia, Brescia, Italia și București, România.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax