ECONOMIE
Dragoș Damian, CEO Terapia: George Simion, unde ai fost în ultimii 15 ani? Unde au fost toți politicienii?
În urmă cu aproape 15 ani pornisem din banii mei o campanie ”Cumpără Fabricat în România”, inspirată de un banner din centrul Sibiului, pe care scria că a cumpăra ceva fabricat pe plan local va crea locuri de muncă, va crește economia comunității, va atrage investitori noi.
Este perfect adevărat, anii de capitalism au arătat că patriotismul economic face diferența, vezi VW în Germania, Renault în Franța, Skoda în Cehia. Astfel încât, daca ne luam doar după vânzarea de autovehicule, este greu de înțeles cum unii se declară suveraniști, naționaliști sau patrioți dacă nu au un Duster sau o Puma în garaj.
Politicienii îndeamnă doar în campaniile electorale la ”Cumpără Fabricat în România”
După vreo câțiva ani am lăsat baltă proiectul, râdea lumea de mine. Ce-i drept, singurul susținător al proiectului a fost George Simion – dar era în 2019, campanie electorală, la fel ca și acum …..
Putem discuta mult despre ce înseamnă a cumpăra astăzi, la aproape 20 de ani de apartenență la EU, doar produse fabricate în România – ați văzut cum politicienii îndeamnă, coincidență sau nu, în campaniile electorale, la ”Cumpără Fabricat în România” – repet întrebarea pentru toți politicienii, unde au fost în ultimii 15 ani?
Nu avem voie să ignorăm rolul supermarketurilor
Putem înjura supermarketurile că-și cresc prețurile, dar dacă stăm zi-lumină la cozi interminabile prețurile vor crește, este legea cererii și ofertei. Putem vorbi despre 70% produse romanești la raft – poate la rafturile de vis-a-vis de Ministerul Agriculturii; și putem vorbi despre cele mai ieftine alimente din UE – asta făcând abstracție de paritatea puterii de cumpărare, există formatori de opinie economică care cred că toți suntem proști. Sunt aceeași care laudă creșterea zburdalnicului nostru PIB, fără să spună că el se ridică spre noi culmi prin inflație, îndatorând țară și încovoind deficitele bugetare, de cont curent și de balanță comercială.
Dar nu avem voie să ignorăm rolul supermarketurilor la întărirea comunităților, mai ales al celor mici, la formarea de capital, la crearea de joburi pe verticală și orizontală, la digitalizare, la aducerea fermierului lângă cumpărător și la albirea economiei negre și gri. Și la multe altele, într-un cuvânt, la modernizarea României. Supermarketurile au devenit parte din istoria noastră din ultimii 25 de ani.
Supermarketurile au contribuit la modernizarea României. Trebuie boicotat din supermarketuri doar tutunul, alcoolul și băuturile energizante – de către cei care au sub 18 ani.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






