Connect with us

EVENIMENT

Documentele EXPIRATE în timpul stării de alertă NU mai pot fi folosite, începând de marți, 7 iunie 2022

Publicat


Actele de identitate, permisele de conducere sau autorizațiile provizorii de circulație care au expirat în timpul stării de alertă, dar au avut valabilitatea prelungită prin lege cu încă trei luni de la încetarea stării de alertă își pierd valabilitatea de marți, 7 iunie. Cei care nu își preschimbă aceste documente sunt pasibili de amenzi ce pot depăși 1.000 de lei.

Conform Ministerului de Interne, în 7 martie 2022 la nivel național erau înregistrate aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 1 martie 2020 – 7 martie 2022, iar până în 28 mai 2022 pentru aproximativ 267.000 de documente nu a fost solicitată preschimbarea.

Pașii pentru obținerea unei noi cărți de identitate

Românii care sunt în această situație trebuie să meargă la serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru schimbarea cărții de identitate, având în vedere că aceste documente își pierd valabilitatea la 7 iunie.

Pentru evitarea aglomerației la sediul acestor servicii publice, MAI le recomandă oamenilor să acceseze platformele de programare on-line şi/sau telefonic existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor.

Potrivit legii, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Aproximativ o jumătate de milion de permise de conducere expirate

Și Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) a reamintit, luni, că permisele de conducere/autorizațiile de circulație provizorie care au expirat în perioada de alertă, își pierd valabilitatea de marți, 7 iunie.

Instituția precizează că, la data încetării stării de alertă, potrivit statisticilor sale, erau aproximativ 500.000 de documente expirate (permise de conducere/autorizații de circulație provizorie).

Pentru evitarea aglomerației la sediile serviciilor publice regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, DRPCIV le recomandă celor aflați în această situație să solicite preschimbarea documentelor parcurgând următorii pași:

-programare online AICI,
-achitarea contravalorii documentelor solicitate (prin intermediul CEC, BCR, rețeaua de stații SelfPay, online – ghișeul.ro sau drpciv.ro sectiunea servicii online – plăți, mandat poștal, etc.)
-pregătirea documentelor necesare pentru preschimbarea permisului de conducere/înmatricularea vehiculelor (lista documentelor se regăsește pe site-ul www.drpciv.ro, secțiunea documente și formulare.
-prezentarea la sediu conform programării.

Potrivit art.2 alin.(1) din OMAI nr.123/2013 privind condițiile de eliberare a permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permisului de conducere ori în cazul schimbării numelui titularului, cererea pentru preschimbarea permisului de conducere poate fi depusă la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, indiferent de domiciliul titularului.

Stadiul emiterii documentelor poate fi urmărit, în timp real, aici, secțiunea servicii online – emitere permis/emitere certificat.

Documente necesare pentru preschimbarea permisului auto:

1) Cererea solicitantului care se obține și se completează în format electronic la ghișeu (împreună cu declarația de furt/pierdere, după caz);
2) Actul de identitate al solicitantului, original;
3) Dovada de plată a contravalorii permisului de conducere – 89 lei (pentru modalitățile de plată consultați secțiunea taxe și tarife).
4) Permisul de conducere în original;
5) Documentul emis de o unitate medicală autorizată din care rezultă că titularul este apt din punct de vedere medial să conducă autovehicule din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere (fișa medicală).

Lista unitaților autorizate este disponibilă pe site-ul Ministerului Sănătății.

Sursa: Hotnews



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Militar arestat de Tribunalul Militar Cluj-Napoca pentru trafic de droguri

Publicat

Un militar a fost arestat de Tribunalul Militar Cluj-Napoca pentru trafic de droguri. A fost prins în flagrant în timp de vindea 2-MMC.

Tribunalul Militar Cluj Napoca a dispus măsura arestării unui militar pentru trafic de droguri, după ce acesta a fost prins în flagrant în timp ce vindea substanțe psihoactive.

Militar arestat pentru trafic de droguri

Bărbatul a fost reținut de DIICOT după ce luni, 15 iulie a fost prins vânzând circa 500 de grame de substanță psihoactivă 2-MMC.

„La data de 15.07.2024, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul  Teritorial Târgu Mureș au dispus reținerea unui inculpat (militar), cercetat pentru comiterea infracțiunii de efectuarea, fără drept, de operațiuni cu produse susceptibile a avea efecte psihoactive.

Măsura a fost luată după ce, în aceeași zi, acesta a fost prins în flagrant în timp ce a vindea cantitatea de aproximativ 500 de grame de substanță psihoactivă (2 MMC)”, au transmis reprezentanții DIICOT.

Arestat preventiv pentru 30 de zile

Marți, un judecător din cadrul Tribunalului Militar Cluj Napoca a dispus arestarea preventivă a inculpatului pentru 30 de zile.

„Astăzi, judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Militar Cluj Napoca a dispus măsura arestării preventive a inculpatului,  pe o durată de 30 de zile.

Activitățile judiciare au fost realizate împreună cu polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Târgu Mureș.

Facem precizarea că, pe întreg parcursul procesului penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de Procedură Penală, precum și de prezumția de nevinovăție”, a mai arătat DIICOT.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Vești bune pentru ȘOFERI! Circulația pe Valea Oltului ar putea fi REDESCHISĂ mai repede

Publicat

valea oltului

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că circulația pe Valea Oltului ar putea fi redeschisă mai repede, având în vedere că în primele opt zile ale lucrărilor desfășurate a fost defrișată 30% din suprafața de 10 hectare de pădure.

„Până astăzi (ziua a 8-a) a fost defrișată 30% din suprafața de 10 ha de pădure din zona critică a viitoarei autostrăzi. Pe acest sector de aproximativ 8 km o parte a secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești trece foarte aproape de DN7”, a transmis CNAIR, citată de Alba24.ro.

Vești bune pentru ȘOFERI! Circulația pe Valea Oltului ar putea fi REDESCHISĂ mai repede

Ca urmare a operațiunilor de defrișare în care sunt implicate și utilaje grele, se menține ridicat riscul de cădere pe carosabil a arborilor, rocilor și maselor de pămant.

Pe măsură ce acestea ajung pe zona drumului, echipele antreprenorului degajează carosabilul pentru a putea deschide rapid circulația atât în perioada celor două ferestre de timp programate în timpul zilei (07:30 – 08:00 și 16:30-17:00) cât și la ora 20:00 (când se suspendă lucrările pe ziua respectivă).

Operațiunile de defrișare pe Valea Oltului se desfășoară și în weekend, pentru ca intervalul impus pentru închiderea circulației pe sectorul Boița – Lazaret al DN7, în perioada 8 iulie – 9 august, să poată fi respectat.

Circulația pe Valea Oltului ar putea fi redeschisă mai repede

„Am solicitat antreprenorului turc (Asocierea Mapa-Cenghiz) să caute soluții pentru suplimentarea pe cât posibil a numărului de utilaje și muncitori în zonele mai ușoare, pentru a crește randamentul lucrărilor.

Antreprenorul mi-a dat asigurări ca de săptămâna viitoare va lua această măsură pentru două puncte deoarece acum platforma de lucru permite.

Însă în zonele dificile aflate la înălțime, nu pot fi aduse mai multe utilaje deoarece nu este suficient spațiu de manevră.

În ceea ce privește masa lemnoasă rezultată am atras atenția șefului de șantier să se asigure că este respectată Hotărârea de Guvern iar masa lemnoasă este predată Ocoalelor Silvice, primăriilor și cetățenilor cărora li s-au acordat despăgibiri în natură”, a transmis, duminică, directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Citește mai departe

EVENIMENT

EXCLUSIV. Cazuri cutremurătoare de abuz asupra copiilor, la Cluj. Peste 700 de persoane, inclusiv victime, au sunat la 119

Publicat

De

La Cluj au fost peste 700 de apeluri la numărul 119 în șase luni

119 este numărul unic destinat cazurilor de abuz împotriva copiilor. Este vorba de orice formă de abuz, exploatare sau neglijare a minorului. Iar cazurile nu sunt puține.

Serviciul de Call Center 119, destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor, a fost operaționalizat în anul 2022. De atunci și până acum, la numărul 119, la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Cluj au fost înregistrate 5.653 de apeluri.

Cazuri cutremurătoare de abuz asupra copiilor, la Cluj. Peste 700 de persoane, inclusiv victime, au sunat la 119 în doar 6 luni

În primele șase luni ale anului 2024 la serviciul de call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor au fost recepționate 734 de apeluri.

Nicoleta Molnar, directorul general al DGASPC Cluj, a declarat pentru Cluj24.ro că numărul 119 este apelat de profesori, de vecini, de prieteni ai celor abuzați sau chiar de către victime.

Cazurile sunt diverse, unele cutremurătoare, și se intervine rapid. Sigur, scopul nu este acela de a lua copilul din familia extinsă, însă se ajunge și la această soluție, acolo unde nu mai există alternative.

La Cluj, de când numărul 119 este funcțional, au fost sesizate 2.090 de cazuri de abuzul fizic, psihologic și emoțional, de altfel cele mai multe.

Au fost sesizate și 311 cazuri de neglijare a copilului, dar și cazuri de bullying, copii care refuză să meargă la școală, cazuri de exploatare prin muncă, fapte care au pus în pericol viața minorilor, exploatare sexuală, violență în școală, violență prin internet și chiar trafic de minori.

Oricine are cunoștință despre un copil abuzat poate suna la 119.

Fetițe neglijate și lăsate singure în casă timp îndelungat

Un caz grav de abuz privește două fetițe, surori, care, arată Nicoleta Molnar, directorul general al DGASPC Cluj, au ajuns în grija asistenților maternali. În acest caz au intervenit reprezentanții Primăriei din localitatea de domiciliu.

„Fetițele, de sub 5 și 3 ani erau lăsate nesupravegheate timp îndelungat, în condiții mizere. DGASPC Cluj a fost sesizată de Primăria locală cu privire la faptul că mama obișnuiește să plece de acasă, lăsând minorele în grija bunicii care nu avea capacitatea mentală corespunzătoare să îngrijească copiii, confruntându-se cu un consum de alcool cronic.

Mai mult, bunica pleca deseori și le încuia pe minore în casă”, a precizat Nicoleta Molnar pentru Cluj24.ro.

Copilele au ajuns în grija asistenților maternali

Mama minorelor a fost consiliată în repetate rânduri de către reprezentanții Primăriei și ai DGASPC Cluj cu privire la importanța supravegherii corespunzătoare și constante ale minorelor, însă a refuzat să își asume responsabilitatea creșterii acestora.

Femeia spunea că vrea să plece în străinătate și să își refacă viața alături de noul concubin. Tatăl fetițelor era încarcerat.

„Pentru că nu s-a identificat nicio persoană din familie sau comunitate care să dorească plasamentul minorelor, acestea au fost plasate în grija asistenților maternali profesioniști”, a mai spus Nicoleta Molnar.

Bebeluș salvat cu ajutorul pompierilor. Mama amenința că îl omoară și își ia viața

Un alt caz, deosebit de grav, a fost anunțat la Cluj, la numărul de telefon 119, de reprezentanții unei fundații. Din nefericire, mama, o femeie fără adăpost, avea tendințe psihotice.

„Copilul avea sub un an și nu era recunoscut de tată. DGASPC Cluj a fost sesizat de reprezentanții fundației că contractul cu mama copilului expiră curând, ceea ce însemna că aceasta nu va mai beneficia de găzduire”, a precizat Nicoleta Molnar.

Mai mult, comportamentul ei era unul problematic. Aceasta amenința atât angajații, cât și pe ceilalți beneficiari ai fundației și refuza colaborarea.

„Reprezentanții DGASPC Cluj au intenționat să colaboreze cu mama în vederea găsirii unei soluții privind problema locuirii, însă aceasta s-a închis în camera ei, împreună cu bebelușul, amenințând că se va sinucide împreună cu minorul.

Având în vedere că viața copilului a fost expus unui risc iminent, reprezentanții DGASPC, în colaborare cu echipele de pompieri și salvare au pătruns în cameră și au salvat copilul. Mama copilului a fost sprijinită prin evaluarea și internarea la psihiatrie”, a mai precizat Nicoleta Molnar.

În prezent, copilul se află în grija asistentului maternal profesionist. Nici în acest caz nu s-au identificat rude sau persoane care ar putea oferi plasament familial copilului.

Copil grav neglijat. La aproape 10 ani nu mergea la școală

Un alt caz care a fost soluționat de DGASPC Cluj este al unui copil neglijat grav de propriul tată. Cei doi trăiau în alt județ, dar DGASPC Cluj a fost sesizată pentru ca mama copilului trăia în județul Cluj

„Minorul, care avea sub 10 ani, era grav neglijat. Nu era școlarizat și nu era înscris la medicul de familie. DGASPC Cluj a fost sesizat de DGASPC din alt județ despre faptul că tatăl copilului susținea că nu poate îngriji copilul, deoarece mama copilului a plecat, iar singur nu se descurcă, neavând adăpost.

Mama copilului avea domiciliul în județul Cluj. După scurt timp, copilul a revenit sub grija mamei lui, locuind împreună cu aceasta la o prietenă de-a mamei, din județul Cluj”, a mai spus directorul general al DGASPC Cluj.

Conform evaluărilor, însă, copilul a suferit de neglijare gravă. Deși părinții au fost consiliați, aceștia și-au exprimat dorința de a renunța la responsabilitatea de a îngriji copilul.

Astfel, în prezent, minorul este în plasament la o asociație.

Puteți suna 24 din 24 de ore

La numărul 119, care este gratuit, răspund 24 din 24 de ore specialiști în protecția copilului, care sunt formați să deosebească situațiile în care copiii sunt în pericol iminent.

Numărul 119 este destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare, neglijare copilului și a fost parte integrantă din Programul Național de Suport al Guvernului pentru copiii, în contextul pandemiei de Covid 19 – DIN GRIJĂ PENTRU COPII.

La acest număr, a precizat Nicoleta Molnar, pot suna copiii aflați în situații de abuz, exploatare sau neglijare, părinții, rudele sau persoanele care au cunoștință de astfel de cazuri, 24 din 24 de ore.

„Scopul acestui număr unic la nivel național este de a depista și interveni cu specialiști din domeniul protecției copilului, în timp real, în situațiile în care integritatea fizică și psihică a copiilor este în pericol”, a mai spus directorul general al DGASPC Cluj.

Ce este exact abuzul împotriva copilului

Intervenția în teren se realizează cu ajutorul echipelor mobile. De asemenea este un serviciu gratuit, anonim și confidențial care oferă și consiliere și suport psiho-emoțional, îndrumare în domeniul drepturilor copilului, consultanță în domeniul protecției copilului, îndrumare și referire către instituțiile abilitate să ofere asistență necesară.

„Prin abuz asupra copilului se înţelege orice acţiune voluntară a unei persoane care se află într-o relaţie de răspundere, încredere sau de autoritate faţă de acesta – este şi cazul părinţilor – prin care este periclitată viaţa, dezvoltarea fizică, mentală, spirituală, morală sau socială, integritatea corporală, sănătatea fizică sau psihică a copilului.

Abuzul poate îmbrăca diferite forme, fiind clasificat ca abuz fizic, emoțional, psihologic, sexual și economic”, conform directorului DGASPC Cluj.

Cum se intervine

În primul rând, spune Nicoleta Molnar, se face evaluarea inițială, un proces prompt și sumar prin care este colectată și verificată, într-o primă instanță, informația cu privire la suspiciunea sau situația de violență asupra copilului, respectiv de violență în familie.

Urmează apoi evaluarea detaliată, comprehensivă și multidimensională a situației copiilor victime ale violenței, respectiv a adulților și/sau copiilor victime ale violenței în familie, precum și a familiei acestora și a presupusului făptuitor/agresor.

Apoi se face planul de reabilitare și/sau de reintegrare socială pentru copilul victimă a violenței, respectiv pentru adultul și/sau copilul victime/victimă ale/a violenței în familie.

Cazul este monitorizat și reevaluat periodic.

Când trebuie să sunați la 119 – numărul unic destinat cazurilor de abuz împotriva copiilor

Principalele situații care trebuie semnalate de urgență la 119 sunt:

  • Viața copilului este în pericol.
  • Copilul este grav rănit.
  • Copilul a suferit un abuz sexual.
  • Copilul sub vârsta de 8 ani este lăsat singur în casă.
  • Copilul solicită de urgență ajutorul.
  • Copilul refuză să meargă acasă.
  • Copilul este grav neglijat.
  • Copilul este implicat în munci intolerabile.

Situațiile de urgență semnalate prin intermediul serviciului Telefonul Copilului sunt evaluate inițial de către echipa mobilă, dar când timpul de deplasare a echipei mobile depășește durata de o oră, se contactează asistentul social de la Serviciile publice de asistență sociale de la nivelul Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copiilor și Adopție.

Nicoleta Molnar a precizat pentru Cluj24.ro, că decizia cu privire la demersurile ulterioare evaluării inițiale în caz de urgență, cu excepția situațiilor grave, în care cazul se preia automat, se ia împreună cu consilierii din cadrul serviciului de intervenție în regim de urgență.

Deciziile sunt două, scoaterea copilului din familie și dus plasament, în regim de urgență, sau rămânerea copilului în familie.

Semnale mai puțin evidente care arată că un copil a fost abuzat

Există semne vizibile prin care se poate recunoaște că un copil a fost abuzat. Dar sunt și semnale mai puțin evidente care pot indica un eventual abuz.

Potrivit reprezentanților DGASPC Cluj, acestea sunt:

  • Tulburări de comportament
  • Tulburări ale somnului
  • Tulburări de alimentaţie
  • Autostigmatizare, autoculpabilizare
  • Ticuri
  • Dificultăţi în relaţionare şi comunicare
  • Scăderea randamentului şcolar, absenteism şi abandon şcolar
  • Stare depresivă, uneori cu tentative de suicid.

Persoanele care au cunoștință de cazuri de abuz asupra copiilor sunt rugate să sune în cel mai scurt timp la numărul unic de urgență pentru copii – 119.

Dacă viața copilului este pusă în pericol, persoanele sunt rugate să apeleze imediat la serviciul de urgență – 112.

Foto: Consiliul Județean Cluj

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Lucrările la centrul pentru vârstnici de pe Calea Baciului, în grafic. Tarcea: Se lucrează, chiar dacă afară sunt 32 de grade

Publicat

Lucrările la centrul pentru vârstnici de pe Calea Baciului au avansat în ultimele luni și sunt în grafic, a arătat viceprimarul Dan Tarcea, aflat într-o vizită pe șantier.

Viceprimarul Dan Tarcea a efectuat marți o vizită inopinată pe șantierul viitorului centru pentru vârstnici de pe Calea Baciului, numărul 18. El a prezentat stadiul lucrărilor și câteva caracteristici ale viitorului centru de bătrâni.

Lucrările la centrul pentru vârstnici de pe Calea Baciului, în grafic

Centrul va avea 42 de camere și o capacitate de 70 de persoane. Lucrările trebuie finalizate în luna februarie 2026, fiind în grafic până acum.

„Mă aflu pe Calea Baciului, acolo unde urmează să construim centrul pentru vârstnici. Până în acest moment, lucrările sunt în grafic. Centrul va avea o suprafață de 1.410 metri pătrați, cu 42 de camere și o capacitate de 70 de persoane. Este un centru care va fi administrat de Primăria municipiului Cluj-Napoca, este un centru foarte așteptat de foarte mulți clujeni, vor fi amenajate locuri de parcare, locuri amenajate special pentru persoanele cu dizabilități, astfel încât cei care nu au posibilitatea să aibă grijă de părinții lor, să îi poată aduce în acest centru modern, de ultimă generație”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea.

Se lucrează și la 32 de grade!

Muncitorii lucrează pe șantier în ciuda temperaturilor ridicate, viceprimarul subliniind că antreprenorul asigură pauze de odihnă și hidratare pentru angajați. În prezent se lucrează la partea de subsol a clădirii, mai precis la hidroizolații.

„Stadiul lucrărilor este unul avansat față de ultima dată când am fost aici, am venit aici într-o vizită inopinată să verific situația șantierului. Oamenii sunt pe șantier, chiar dacă afară sunt 32 de grade. Am discutat cu șeful de șantier ce soluții are pentru această perioadă și o să lucreze cu pauze și cu hidratare corespunzătoare pentru cei care sunt pe șantier. Se lucrează la partea de hidroizolații, astfel încât să nu fie probleme cu umezeala. În partea din față se lucrează deja la componenta de subsoluri. Luna viitoare ar trebui să fie finalizat și radierul peste această clădire. Au fost câteva mici sincope la această componentă de hidroizolație, dar lucrările au intrat în grafic”, a mai arătat Tarcea.

Investiții pentru toate categoriile sociale

Primăria Cluj-Napoca își propune să investească în infrastructură pentru toate categoriile sociale și de vârstă, a afirmat Dan Tarcea

„Discutăm de o clădire cu două etaje și un etaj retras, o clădire de ultimă generație pentru bunicii și pentru părinții noștri, unde vor putea să își petreacă bătrânețile. Această investiție face parte din obiectivul nostru de a crea investiții pentru toate categoriile sociale, pentru ca fiecare cetățean al municipiului Cluj-Napoca să își găsească un loc aici, acasă, la Cluj”, a transmis viceprimarul.

Investiție de 6 milioane de euro

Amintim că în mai s-a dat startul lucrărilor la viitorul Centru pentru persoane vârstnice de pe Calea Baciului numărul 18. Primăria investește circa 6 milioane de euro din fonduri proprii pentru edificarea centrului pentru vârstnici.

Construcția are termen de execuție 20 de luni de la acest moment. Astfel, dacă graficul va fi respectat de constructor, centrul ar urma să fie finalizat în luna februarie 2026. Viitorul imobli va fi certificat drept „clădire verde”.

Centrul va avea o capacitate de 70 de locuri, în camere de una sau de două persoane. Serviciile oferite de acest centru se vor adresa vârstnicilor fără probleme deosebite de sănătate, care nu au aparținători și au un nivel scăzut al veniturilor.

Persoanele în vârstă vor avea facilități la nivel european în viitorul centru, cu parc pentru activități fizice în aer liber, bibliotecă, spații de socializare, acces la calculatoare, la activități de fizioterapie și recuperare.

Lucrările vor fi realizate de asocierea SC Boemial Invest SRL, SC Marina Properties SRL, SC Arhimar Serv SRL.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax