Connect with us

ECONOMIE

Dispare COMISIONUL din contribuții pentru pensiile private și apare un nou prag pentru INVESTIȚII

Publicat


bani pixabay

În ședința de joi, Guvernul a aprobat un proiect de ordonanță de urgență care modifică și completează unele acte normative în domeniul pensiilor de stat administrate private, respectiv Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative și Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private. Această măsură este în concordanță cu angajamentele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, scrie Alba24.ro.

Documentul vine în contextul actual caracterizat de nivelurile ridicate ale ratei inflației în zona Euro, fenomenul de creștere a prețurilor la energie, creșterea riscului de piață cauzată de o volatilitate ridicată pe piețele financiare, respectiv situația piețelor financiare din Uniunea Europeană marcate de deteriorare a echilibrelor macroeconomice generate de conflictul armat ruso-ucrainean.

O altă motivație este dată de deprecierea valorii titlurilor de stat aflate în portofoliile fondurilor de pensii, previziunile care arată încetinirea ritmului de creștere economică determinate, printre altele, și de fenomenul creșterii ratelor dobânzilor la împrumuturi, dar și de efectele crizei sanitare generate de pandemia de coronavirus care se resimt și în prezent.

Astfel, pentru a contracara posibilele efecte negative asupra sistemului de pensii private din România și asupra participanților la acest sistem, cât și pentru a răspunde provocărilor actuale, prin actul normativ adoptat se urmărește și întărirea capacității de supraveghere a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și o mai mare responsabilizare a administratorilor în ceea ce privește desfășurarea activității acestora.

Printre modificările aduse cadrului de reglementare primar aplicabil sistemului de pensii private (Legea nr. 411/2004, Legea nr. 204/2006 și Legea nr. 187/2011), amintim cele prin care:

– se introduc principii privind regulile de investire și atribuțiile directorilor de investiții din cadrul administratorilor;

– se stabilește un procent de 3% în situația în care statul român are dețineri sau participații în cadrul entităților de private equity, respectiv 5% în cazul în care fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate atât din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ale statului român, diferențierea s-a realizat în scopul „oferirii unui cadru facil de alocare mai diversificată a activelor pentru creșterea investițiilor pe piața locală”, astfel cum este menționat în cadrul „Tabloului de bord privind acoperirea recomandărilor specifice de țară din 2019 și 2020”;

– se introduc dispoziții tranzitorii aplicabile deținerilor existente în prezent pentru investițiile deja efectuate în aceste instrumente financiare aflate în portofoliile fondurilor de pensii private, acestea putând fi păstrate pe întreaga perioadă de existență a societăților sau fondurilor de investiții private de capital, administratorii neputând efectua investiţii suplimentare contractelor aflate în derulare decât în condițiile investiționale stabilite prin noua soluție legislativă;

– se precizează atribuțiile structurii de management al riscului în cadrul administratorilor și  principiile privind modul de evaluare a activelor fondurilor și responsabilitatea administratorilor;

– se suplimentează activitățile privind administrarea unui fond de pensii;

– se stabilește obligația administratorului de a deține permanent un nivel adecvat de lichiditate, a cărui valoare acoperă activitatea curentă pentru o perioadă de cel puțin 6 luni;

– se prevede obligația de constituire la nivelul entității a unui comitet de investiții format din membrii independenți (care va adopta decizii pentru operațiunile de investire/dezinvestire), precum și a unui comitet de remunerare;

– se introduc prevederi privind cerințele pentru persoanele cu funcții-cheie și introducerea unor prevederi exprese privind autorizarea acestor persoane;

– se completează documentația aferentă cererii de autorizare, de constituire;

– se stabilește un comision unic de administrare, perceput de administrator pentru prestarea activităților principale și a celor secundare/conexe;

– se introduce obligația respectării, în orice moment, pe parcursul activității, a condițiilor de autorizare și a celor de funcționare;

– se completează cerințele de raportare și transparență;

– se stabilește dreptul participanților și al beneficiarilor de a cere plata activului personal net sau a pensiei private. Acest drept este imprescriptibil;

– se introduce posibilitatea ca, în cazul declanșării procedurii de administrare specială, ASF să poată desemna Fondul de Garantare a Drepturilor din Sistemul Pensii drept administrator special, în condițiile stabilite prin reglementări, pentru asigurarea unui nivel suplimentar de siguranță a sistemului de pensii private, în cazul în care niciun alt administrator nu îndeplinește cerințele legale în acest sens;

– sunt introduse prevederi referitoare la mandatul directorului general, reglementat de Legea nr. 187/2011.

În prezent, Pilonul II de pensii administrează activele a peste 7,9 milioane de cetățeni români, acest nivel de acoperire fiind datorat faptului că acest sistem are un caracter obligatoriu.

Comision unic de administrare. Dispare comisionul din contribuții

Proiectul adoptat de Guvern prevede stabilirea unui comision unic de administrare, perceput de administrator pentru prestarea activităților principale și a celor secundare/conexe.

În prezent, comisionul de administrare se constituie prin deducerea unui cuantum din contribuțiile plătite, dar nu mai mult de 0,5%, cu condiția ca această deducere să fie făcută înainte de convertirea contribuțiilor în unități de fond și prin deducerea unui procent din activul net total al fondului de pensii administrat privat, dar nu mai mult de 0,07% pe lună.

Odată cu noile reglementări, dispare comisionul din contribuții.

„Comisionul de administrare se constituie prin deducerea unui procent din activul total al fondului de pensii administrat privat, dar nu mai mult de 0,07% pe lună, astfel: 0,02% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este sub nivelul ratei inflaţiei; 0,03% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la un punct procentual peste rata inflaţiei; 0,04% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 2 puncte procentuale peste rata inflaţiei; 0,05% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 3 puncte procentuale peste rata inflaţiei, 0,06% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este cu până la 4 puncte procentuale peste rata inflaţiei; 0,07% pe lună dacă rata de rentabilitate a fondului este peste 4 puncte procentuale peste rata inflaţiei”, se precizează în proiectul adoptat de Guvern.

Un nou prag pentru investiții

Proiectul stabilește un procent de 3% pentru investiții în situația în care statul român are dețineri sau participații în cadrul entităților de private equity, respectiv de 5% în cazul în care fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate atât din fonduri alocate prin PNRR și ale statului român.

„Investiţii private de capital sub forma acţiunilor la societăţi din România, din state ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European sau sub forma titlurilor de participare la fondurile de investiţii private de capital din România, din state membre ale Uniunii Europene sau din state aparţinând Spaţiului Economic European, în procent de până la 1% din valoarea totală a activelor fondului de pensii; în situația în care statul român deține actiuni sau participații în cadrul acestor entități, administratorul poate investi în aceste instrumente financiare, în procent de până la 3%; acest procent poate fi majorat până la 5% în situația în care statul român deține acțiuni sau participații în cadrul acestor entități, fondurile de investiții private de capital în care se investește sunt finanțate din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și domeniile în care se realizează investiția sunt supuse aprobării Autorității de Supraveghere Financiară și a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene”, se precizează în proiect.

Plata activului personal net sau a pensiei va fi imprescriptibil

Guvernul a stabilit că dreptul participanților și al beneficiarilor de a cere plata activului personal net sau a pensiei private este imprescriptibil.

Sursa: Alba24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Universitatea Craiova – CFR Cluj, 0-1. Clujenii obțin victoria în deplasare și păstrează șanse să obțină locul doi în Superligă

Publicat

Universitatea Craiova - CFR Cluj

Universitatea Craiova și CFR Cluj s-au întâlnit joi, pe Stadionul Ion Oblemenco în etapa a 6-a din play-off-ul Superligii României.

Clujenii s-au impus pe terenenul universității și păstrează șanse pentru obținerea locului secund în Superligă.

Universitatea Craiova – CFR Cluj, 0-1. Clujenii obțin victoria în deplasare și păstrează șanse să obțină locul doi în Superligă

Echipele de start

Universitatea Craiova: Popescu – Vlădoiu, Badelj, Zajkov, Bancu – Mekvabishvili, Crețu – Ivan, Houri, Baiaram – Markovic
REZERVE: Lazăr – Bana, Biesa, Căpățină, Cîmpanu, Danciu, Mateiu, Ndong, Raul Silva, Soiri
ANTRENOR: Costel Gâlcă

CFR Cluj: Sava – Mogoș, Boben, Kresic, Camora – Keita, Muhar, Tachtsidis – Deac, Michael, Otele
REZERVE: Bălgrădean, Hindrich – Ajeti, Aussi, Avounou, Birligea, El Kaddouri, Fica, Filip, Manea, Radu, Serebe
ANTRENOR: Francisc Dican
ARBITRU: Istvan Kovacs

CFR Cluj obține victoria și păstrează șanse la locul secund în Superligă

Prima ocazie a partidei vine în minutul 11 când în urma unei lovituri de la colțul terenului, Ciprian Deac a trimis o centrare perfectă pentru Vasile Mogoș, dar acest reia slab balonul și trimite spre poartă, dar balonul este reținut fără probleme de Popescu.

Următoarea șansă de a marca aparține tot oaspeților care risipesc o nouă șansă din corner, Ciprian Deac trimite o centrare care ajunge cu noroc la același Vasile Mogoș, acesta trimite un voleu mai puternic decât prima dată, dar Popescu reușește o paradă de excepție și scorul rămâne 0-0.

Prima șansă a gazdelor vine în minutul 35 când Markovic în urma unor „fente” la marginea careului alege să tragă de pe loc, balonul fiind deviat de un fundaș al clujenilor ca mai apoi să fie respins de Sava.

Cea mai mare ocazie a gazdelor vine în minutul 40 când Markovic reușește o cursă în urma căreia a pasat în banda dreaptă pentru Houri ca mai apoi acesta să paseze înapoi atacantului Markovic care trimite un șut din prima, dar portarul Sava intervine salvator și păstrează poarta intactă, astfel scorul primei reprize rămâne 0-0.

Repriza secundă

Repriza secundă începe cu super ocazia echipei CFR Cluj care în minutul 50 realizează un atac pozițional în urma căruia Tachtsidis trimite o pasă perfectă printre fundașii adverși până la Ciprian Deac care preia din întoarcere și trimite cu piciorul stâng puțin pe lângă poarta gazdelor.

Replica gazdelor vine în minutul 60 și îl are protagonist pe Baiaram care primește un balon în 6 metri, prins între doi avdersari cu spatele la poartă alege să lovească balonul cu călcâiul, dar execuția nu-l surprinde pe Sava care reține balonul fără probleme.

Deschiderea scorului a venit în minutul 71 când Muhar a trimis o pasă pe sus pentru Birligea, dar acesta nu ajunge în posesia mingii, balonul fiind recuperat mai apoi de Tachtsidis care a trimis o pasă înapoi la același Birligea care trage printre picioarele lui Popescu și marchează, iar scorul devine 1-0 în favoarea clujenilor.

Asediul CFR-ului a continuat și după deschiderea scorului, Ciprian Deac a executat o lovitură liberă cu ajutorul căreia l-a servit perfect pe Otele care trimite cu capul spre poarta lui Popescu, dar acesta intervine crucial și respinge mingea în corner, urmând centrarea aceluiași Deac din lovitură de la colțut terenului, dar Birligea trimite balonul pe lângă poartă și scorul rămâne 1-0.

Ultima șansă a Universității Craiova a avut loc în minutul 87 când Crețu a trimis o centrare perfectă pentru noul intrat Pyry Soiri care a lovit balonul cu capul din 2 metri distanță de poartă, dar Sava intervine eroic și își salvează echipa ca mai apoi partida să se termine cu scorul de 1-0 în favoarea clujenilor care o egalează pe Universitatea
Craiova în clasament cu patru partide rămase de disputat.

Cosmin Olaru

Foto:  Facebook/ CFR Cluj

Citește mai departe

EDUCATIE

Viitorul universităților tehnice se discută la Cluj-Napoca. Evenimentul este moderat de profesorul Mircea Miclea

Publicat

De

Eveniment Viitorul universităților tehnice

Vineri, 26 aprilie, are loc la Cluj-Napoca evenimentul „Viitorul universităților tehnice”, inițiat și moderat de Mircea Miclea.

Scopul evenimentului este de a propune  scenarii de construcție a unui viitor mai bun pentru universitățile tehnice.

Viitorul universităților tehnice se discută la Cluj-Napoca. Evenimentul este moderat de profesorul Mircea Miclea

„Dacă suntem trei, suntem un colegiu, spuneau profesorii din universități medievale, ca să arate că în lumea în care trăim cunoașterea are nevoie doar de oameni și dialog, nu de sigla unor instituții.

Am chemat lângă mine, la o discuție panel, publică, alți 3 profesori universitari, cu care să abordam tema: Viitorul universtăților tehnice.

Pornim de la principiul că viitorul nu se prezice, ci se construiește. Scopul nostru este de a propune și discuta public câteva scenarii de construcție a unui viitor mai bun pentru universități tehnice”, spune Mircea Miclea.

La discuția-panel sunt invitați reprezentanți din mediul academic, mediul economic, studenți, dar și toți cei care sunt interesați de acest subiect.

Ca vorbitori s-au înscris, pe lângă prof. Mircea Miclea – Universitatea Babeș-Bolyai – COGNITROM, prof. Dan Micu de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, prof. Radu Porumb de la Universitatea Națională de Științe și Tehnologie Politehnica București și conf. Attila Simó de la Universitatea Politehnica Timișoara.

Eveniment inițat de un fost ministru al Educației

Mircea Miclea este psiholog, profesor la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației de la Universitatea Babeș-Bolyai, cercetător și fondatorul școlii cognitive în psihologia românească.

El a fost ministru al Educației în perioada decembrie 2004 – noiembrie 2005.

De asemenea, a fost președintele comisiei prezidențiale în mandatul lui Traian Băsescu și a realizat Raportul pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării, diagnoză care a stat la baza Pactului național pe educație semnat în 2008 de toate partidele politice și apoi la baza legii educației nr. 1/2011 în vigoare în prezent, dar modificată masiv de guvernările care s-au succedat în ultimii 10 ani.

Mircea Miclea este fondatorul Institutului de cercetare-dezvoltare COGNITROM

interconectarea în spirit ingineresc în sfera educației

În preambulul evenimentului, prof. Dan Doru Micu, director al Centrului de Cercetare pentru Tranziție Energetica (Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea din Florida, U. S. A, Universitatea Beijing Jiaotong, China) îi invită pe curioși să asculte discuția deschisă și plină de căldură „Conexiuni – Clădirea conectării în educație”, pe care a avut-o cu Cristian Popa, ca realizator, despre interconectarea în spirit ingineresc în sfera educației.

Discuția o puteți urmări mai jos.

YouTube video

Evenimentul „Viitorul universităților tehnice” are loc la Chios Social Lounge, vineri, 26 aprilie, de la ora 12.00. Intrarea este liberă publicului larg, dar necesită o înscriere online, AICI.

Citește mai departe

EVENIMENT

Proiectul USR care SCURTEAZĂ durata proceselor în instanță a devenit LEGE

Publicat

ciocan

Proiectul USR care scurtează durata proceselor în instanță a devenit lege. El a fost adoptat joi în Camera Deputaților.

„Legea USR care prevede repartizarea digitalizată a experților judiciari și ar putea să scurteze durata unui proces chiar și cu un an-doi a fost adoptată, astăzi, în Camera Deputaților. În acest moment, sunt procese care durează doi, trei, patru ani doar pentru că expertiza necesară în dosar este întârziată și cu un an de zile. Se ajunge la astfel de situații aberante pentru că experții sunt repartizați prin tragere la sorți, dar înainte de acest gest nu sunt eliminați de pe listă cei care au, deja, în lucru expertize.

Proiectul USR care SCURTEAZĂ durata proceselor în instanță a devenit LEGE

Practic, desemnarea se face fără a se ține cont de disponibilitatea reală și încărcătura de lucru a experților de pe listă. O parte dintre aceștia ajung să fie sufocați de expertize, în vreme ce alții nu au atribuite astfel de sarcini, chiar dacă ar avea disponibilitatea necesară.

„Nu mai vrem procese fără sfârșit, iar soluțiile digitale ne pot ajuta. În prezent sunt experți judiciari care nu primesc ani la rând o expertiză, iar alții au multe proceduri de expertiză derulate în același timp, chiar și mai mult de 10. Sigur că atunci durata acestora crește, ca să nu vorbim de faptul că și riscul unor greșeli din graba și presiunea de a le termina este mai mare. Prin desemnarea aleatorie în sistem informatizat a experților judiciari, algoritmul luând în calcul și gradul lor de încărcare, scurtăm durata proceselor păstrând corectitudinea procedurii”, subliniază Oana Murariu, avocată și deputată USR, inițiatoarea legii.

oana murariu

Legea va merge la promulgare

Legea USR presupune ca în mod digital să fie repartizat aleatoriu un expert, dar programul informatic va ține cont să facă această repartizare doar experților care nu au dosare în desfășurare sau au puține expertize în lucru.

Noua lege va contribui astfel la creșterea calității actului de justiție în beneficiul final al justițiabililor, care nu vor mai pierde ani în șir în așteptarea concluziilor expertizelor judiciare și finalizarea proceselor. Încrederea generală a oamenilor în actul de justiție va crește și ea prin implementarea noii proceduri.

Softul nu doar că este ușor de pus la punct, dar are și sursă de finanțare cât se poate de sigură și clară: banii din PNRR pentru digitalizarea Justiției.

Legea USR care scurtează durata proceselor în instanță, inițiată de deputata Oana Murariu, va merge acum la promulgare”, se arată în comunicatul USR.

Citește mai departe

EVENIMENT

U-BT Cluj, de neînvins. A câștigat primul meci din semifinale, împotriva FC Argeș, cu 91-71

Publicat

De

U-BT Cluj-Napoca - FC Agreș

U-BT Cluj-Napoca a început cu dreptul campania de calificare în finala Ligii Naționale de baschet masculin.

Baschetbaliștii clujeni au învins, joi, pe teren propriu acasă, echipa FC Argeș Pitești, în primul meci din semifinale.

U-BT Cluj, de neînvins. A câștigat primul meci din semifinale, împotriva FC Argeș, cu 91-71

Prima parte a întâlnirii a fost una echilibrată cu puncte de ambele părți. La pauză, scorul a fost unul „strâns”, 49-45.

În partea a doua, U-BT a reușit să se desprindă, iar prima semifinală cu FC Argeș s-a terminat 91 la 71.

Cel mai bun din 5 partide

Baschetbaliștii clujeni s-au calificat în semifinale după ce i-au învins pe cei de la Dinamo București cu 3-0 la general.

În ceea ce privește echipa FC Argeș Pitești, aceasta a învins-o pe Rapid București tot cu scorul 3-0 la general.

Următorul meci al U-BT cu FC Argeș pe BT Areana va avea loc sâmbătă, 27 aprilie.

Semifinalele se vor decide conform sistemului cel mai bun din 5 partide. Confruntarea cu numărul 3 este programată marți, 30 aprilie, la Pitești.

Foto: Facebook/ U-BT Cluj-Napoca

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax