Connect with us

EVENIMENT

De ce a „luat-o la vale” strada Uliului? Concluziile expertizei comandate de Primărie

Publicat


Emil Boc, soluții strada Uliului Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca a primit rezultatele expertizei privind alunecarea de teren de pe Uliului și a dat drumul lucrărilor la fața locului. Potrivit municipalității, raportul nu stabilește o cauză exactă a surpăturii.

Alunecarea de teren de pe strada Uliului, petrecută în urmă cu aproape două luni, nu ar fi fost provocare de vreo acțiune anume. Aceasta este concluzia expertizei tehnice desfășurate de SC Geoexpert Transilvania SRL și predată Primăriei Cluj-Napoca.

Cauzele alunecării de teren

Potrivit documentului, alunecarea de teren nu a avut o cauză exactă, ci ar fi fost rezultatul degradării și erodării terenului de-a lungul timpului.

„În ceea ce privește cauza apariției fenomenului de instabilitate, nu poate fi precizată o cauză care să fi acționat și care să fi provocat singură alunecarea terenului.

Cauzele primare favorizante și declanșatoare a fenomenului de instabilitate au fost: acțiunea apei asupra pământului, tipul pământului (PUCM și pământuri prăfoase), stratificația terenului (alternanța și înclinarea stratelor, activități antropice), lipsa continuității vegetației pe suprafața versantului, variațiile termice (insolația, fenomenul de îngheț-dezgheț), posibile exfiltrații (nu s-a putut demonstra), localizarea în cadrul unui corp deluvial preexistent.

Care sunt concluziile expertizei?

Cluj24 a solicitat recent administrației locale o copie a expertizei efectuate în zona alunecării de teren de pe strada Uliului, însă biroul mass-media a refuzat să o pună la dispoziție, arătând că „documentaţia întocmită este proprietatea intelectuală a întocmitorului şi numai acesta are dreptul de a decide dacă, în ce mod şi când va fi adusă opera la cunoştinţa publică”.

Astfel, vă prezentăm principalele concluzii ale expertizei, comunicate de Primăria Cluj-Napoca.

„În urma alunecărilor de teren în zona imobilului din Municipiul Cluj-Napoca, strada Uliului, nr. 90 s-a constituit o comisie și s-au impus o serie de măsuri imediate pentru stoparea fenomenului și asigurarea securității zonei. Dată fiind situația de urgență constatată pe teren, a fost convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Cluj în data de 28.04.2024 și s-au hotărât măsurile ce trebuie luate, așa cum s-a menționat în Hotărârea nr. 3/28.04.2024. În perioada 29-30.04.2024 s-au deplasat la fața locului inspectori din cadrul I.R.C Nord-Vest I.J.C Cluj și s-a dispus semnalizarea zonei afectate din strada Uliului pentru circulația rutieră și cea pietonală și efectuarea de monitorizări a deținătorilor de utilități din zona afectată și intervenția de urgență în cazul unor avarii”, se arată în comunicatul de presă.

Piloții forați, soluția aleasă pentru stabilizarea drumului

În urma expertizei tehnice, SC Geoexpert Transilvania SRL a propus două soluții, prima fiind cea recomandată de experți și aflată în curs de implementare.

„SC Geoexpert Transilvania SRL a realizat raportul de expertiză tehnică nr. E091/2024, raport prin care au fost prevăzute două soluții pentru a asigura stabilitatea amplasamentului, prima dintre aceastea fiind cea recomandată de experți.

Prima soluție presupune executarea unei sprijiniri cu piloți forați de diametru mare, solidarizați la partea superioară cu o grinda de coronament, amplasați în aval de platforma drumului. A fost propusă și extinderea structurii de sprijin pe latura estica pînă la interceptarea zidului de sprijin existent. Pe zona nealunecată se pot utiliza parametri de forfecare consolidați drenanți cu reducearea coeziunii la 50% fata de valorile date la studiul geotehnic pentru straturile 1, 2, 2a.

A doua soluție presupune efectuarea unei sprijiniri cu piloți forați ancorați amplasați în aval de platforma drumului”, se mai arată în document.

Lucrări demarate „de urgență”

Odată înaintată propunerea, Primăria Cluj-Napoca a și demarat lucrările în teren.

„Ca urmare a finalizării expertizei tehnice s-au achiziționat servicii de proiectare faza DALI, DTAC, PT, DDE, documentații pentru obținerea avizelor și verificare documentații tehnice. După finalizarea proiectului tehnic si având în vedere starea de urgență este necesară începerea lucrărilor de execuție, lucrări care au fost demarate de curând (iunie 2024)”, a mai comunicat biroul de massmedia al Primăriei Cluj-Napoca.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

„Zi Sabin și vin!”… Dar nepotul lui Vasile Dîncu n-a mai venit: AVENTURILE exotice ale deputatului Sărmaș pe bani publici

Publicat

sarmas

În campania electorală recent încheiată, domnul deputat Sărmaş a captat atenția electoratului cu sloganul „Zi Sabin și vin!”. Acest mesaj optimist și plin de promisiuni părea să aducă speranță și schimbare. După campanie, am avut ocazia să schimbăm câteva mesaje cu domnul Sărmaș, invitându-l să participe la o emisiune post-electorală alături de colegul nostru, Dinu Criste. Scopul emisiunii era să analizăm împreună rezultatele obținute și să-i adresăm câteva întrebări pertinente legate de anumite aspecte observate în timpul campaniei electorale.

Am crezut că va accepta invitația. DAR NU A MAI VENIT. Ne-a pasat. În schimb, domnul Sărmaş şi-a făcut live-ul pe Instagram și a preferat să participe la emisiunile unor publicații unde a investit financiar pe durata campaniei. Este important de menționat că noi nu i-am cerut bani și nici nu îi cerem. Am dorit doar să îi oferim ocazia să le explice celor care l-au ales de ce voturile lor au fost “zero la pătrat” și de ce credem noi că i-a fraierit pe cei care i-au acordat încrederea.

„Zi Sabin și vin!”… Dar nepotul lui Vasile Dîncu n-a mai venit: AVENTURILE exotice ale deputatului Sărmaș pe bani publici

Am vrut să-l întrebăm de ce nu a candidat și pentru Consiliul Local Cluj, dacă tot a dorit ca voturile primite să conteze undeva. Încă îl mai așteptăm pe domnul Sărmaş, dar până atunci, să vedem puțin cine este acest român verde pe care îl respectăm fără doar și poate.

Cine este Sabin Sărmaș?

Un deputat de Cluj care pare să fi descoperit rețeta perfectă pentru huzurul pe banii publici! Domnul Sărmaș, un veritabil globe-trotter parlamentar, s-a transformat într-un turist de lux, tocând banii românilor pe deplasări externe ce nu au avut absolut niciun efect pentru contribuabili.

Un mandarin al turismului parlamentar, Sărmaș a efectuat excursii pe toate continentele, în mandatul său ca președinte al Comisiei pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor. Camera Deputaților a acoperit pentru acest hobby costuri fabuloase de peste 300.000 de lei.

Să facem o scurtă trecere în revistă a destinațiilor exotice alese cu atâta grijă de domnul deputat:

– Rwanda (1-18 iunie 2022) – 33.946 de lei. Aici, Sărmaș probabil a căutat inspirație printre gorile și savane.
– Japonia (mai 2022) – 42.644 de lei. Cinci zile în Țara Soarelui Răsare, poate pentru a studia cum se desenează caracterele japoneze.
– Algeria (9-22 iulie 2022) – 25.375 de lei. Să fie vorba de o pasiune ascunsă pentru desertul saharian?
– Thailanda (30 iulie – 7 august 2022) – 33.134,65 lei. Probabil pentru a descoperi secretul elefanților roz.

Totalul? 303.077,76 lei cheltuiți pe nimic altceva decât distracție parlamentară fără realizări palpabile.

Unchiul strateg

Sărmaș nu e doar un simplu deputat; el este nepotul lui Vasile Dîncu, președintele PSD Cluj și strategul social-democraților. Poate e o coincidență că PSD-ul a scos un lamentabil 11% la Cluj-Napoca la alegerile locale din 9 iunie, în timp ce nepotul a absorbit o mare parte din voturile social-democrate. Blat electoral? Posibil, dar asta rămâne o întrebare deschisă.

Misterul campaniei electorale

Conform Autorității Electorale Permanente (AEP), Sărmaș a virat 165.000 de lei în contul de campanie, etichetați ca “împrumut”. De unde și de la cine? Nimeni nu știe. Pe lângă asta, a cheltuit 125.000 de lei pe reclamă electorală pe Facebook. Dar suma totală rămâne un mister, mult mai mare, cheltuită în precampanie.

Sărmaș trebuie să vină cu răspunsuri clare și transparente. De unde a avut fondurile generoase? Cine sunt sponsorii misterioși și ce interese au în sprijinirea unui “candidat independent”? Clujenii merită să știe cum au fost cheltuiți banii și ce legături se ascund în spatele acestei opulențe electorale.

Noi credem că Sabin Sărmaș, care în opinia noastră este un adevărat artist al cheltuielilor publice și maestrul evaziunilor financiare, trebuie să explice public toate aceste sume aruncate pe excursii și campanii dubioase.

Să nu credeți că acum ne-am legat de domnul Sărmaș așa din senin și nici nu ne facem speranțe că nu mai sunt și alții ca el. O să revenim.

Mircea Sime

Citește mai departe

EVENIMENT

Avertizare meteo imediată de VREME REA pentru Cluj-Napoca și mai multe localități din județ

Publicat

De

Administrația Națională de Meteorologie a emis o avertizare meteo imediată (nowcasting) de vreme rea pentru municipiul Cluj-Napoca și pentru mai multe localități din județ, vineri după-amiază.

Astfel, până la ora 19.30, în mai multe localități din județ sunt așteptate verse torențiale care vor acumula 15…25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, izolat grindină.

Localitățile vizate sunt Cluj-Napoca, Baciu, Apahida, Florești, Cojocna, Feleacu, Iclod, Chinteni, Sânpaul, Borșa, Panticeu, Cornești, Așchileu, Dăbâca și Vultureni.

Citește mai departe

EVENIMENT

Se închide tronsonul de cale ferată Cluj-Aghireșu, la 1 iulie. Trenurile, înlocuite cu AUTOCARE, până în 2026

Publicat

De

Tronsonul feroviar Cluj-Aghireșu se închide timp de doi ani pentru realizarea lucrărilor de electrificare și reabilitare, anunță vineri CFR SA. Trenurile vor fi înlocuite cu autocare.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că, de luni, 1 iulie, circulația pe tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Aghireșu se va închide total. Transferul între cele două stații se va realiza cu autocare.

Tronsonul, reprezentând Lotul 1 al obiectivului  Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, va fi închis până în 30 aprilie 2026 pentru desfășurarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii. Traseul are lungimea de 30,41 de kilometri.

Transfer cu autocare

Serviciul public de transport de călători, în perioada lucrărilor de modernizare a căii ferate pe acest lot, va fi asigurat de către operatorii de transport feroviar (OTF) cu autocare.

Acestea vor înlocui trenurile, de luni, 1 iulie, până la data de 30 aprilie 2026, conform programului de circulație stabilit de cei trei operatori – SNTFC CFR Călători SA, SC Interregional SRL și SC Transferoviar Călători SRL.

Care sunt traseele autocarelor?

Cele 53 de autocare puse la dispoziția călătorilor de către operatori vor circula în locul trenurilor conform orarului stabilit de fiecare operator în parte. Ele vor asigura legătura rutieră inclusiv cu stațiile de cale ferată de pe loturile 2, 3 și 4, de la Aghireș la Oradea, astfel:

SNTFC CFR Călători – operator național – 19  autocare pe traseul Cluj Napoca – Aghireș – Huedin – Aleșd – Oradea, pe următoarele rute:

  • Auto 3620 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 3621 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 3622 Huedin – Aghireş
  • Auto 3623 Cluj Napoca – Aghireş
  • Auto 3624 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 3625 Cluj Napoca – Aghireş
  • Auto 3626 Aleşd – Aghireş
  • Auto 3627 Aghireş – Aleşd
  • Auto 3628 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 3629 Cluj Napoca – Aghireş
  • Auto 3630 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 3631 Cluj Napoca – Aghireş
  • Auto 3633 Aghireş – Huedin
  • Auto 3634 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 3635 Cluj Napoca – Aghireş
  • Auto 3636 Huedin – Aghireş
  • Auto 3637 Aghireş – Huedin
  • Auto 3638 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 3639 Huedin – Oradea.

SC Interregional SRL – operator privat – 26 de AUTOCARE pe traseul Cluj Napoca – Aghireș – Stana – Huedin – Bratca – Aleșd, pe următoarele rute:

  • Auto 10550 Huedin – Cluj Napoca
  • Auto 10551 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 10552 Huedin – Cluj Napoca
  • Auto 10553 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 10554 Huedin – Cluj Napoca
  • Auto 10555 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 10556 Huedin – Cluj Napoca
  • Auto 10557 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 10558 Huedin – Cluj Napoca
  • Auto 10559 Cluj Napoca – HuedinAuto 10560 Huedin – Cluj Napoca
  • Auto 10561 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 10562 Huedin – Cluj Napoca
  • Auto 10563 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 10564 Stana (Izvoru Crişului) – Cluj Napoca
  • Auto 10565 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 10566 Huedin – Cluj Napoca
  • Auto 10567 Cluj Napoca – Stana (Izvoru Crişului)
  • Auto 10569 Cluj Napoca – Huedin
  • Auto 10677 Bratca – Aleşd
  • Auto 10678 Aleşd – Bratca
  • Auto 10679 Bratca – Aleşd
  • Auto 10680 Aleşd – Bratca
  • Auto 10681 Bratca – Aleşd
  • Auto 10682 Aleşd – Bratca
  • Auto 10683 Bratca – Aleşd

SC Transferoviar Călători SRL – operator privat – 8 AUTOCARE doar pe traseul Cluj Napoca – Aghireș și retur:

  • Auto 10400 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 10401 Cluj Napoca – Aghireş
  • Auto 10402 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 10403 Cluj Napoca – Aghireş
  • Auto 10404 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 10405 Cluj Napoca – Aghireş
  • Auto 10406 Aghireş – Cluj Napoca
  • Auto 10407 Cluj Napoca – Aghireş

CFR SA mulțumește publicului călător pentru înțelegere și îi recomandă să solicite permanent informaţii despre orele de sosire și de plecare ale autocarelor fie din stațiile CFR, fie la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet și, de asemenea, să consulte periodic SITE-urile OPERATORILOR DE TRANSPORT FEROVIAR, pentru informaţii actualizate despre condițiile de circulație:

  • CFR Călători: https://www.cfrcalatori.ro;
  • Interregional Călători: https://interregional.ro/ro/#/contact/telefon 0264.596.775;
  • Transferoviar Călători: https://transferoviarcalatori.ro/ro/suport/relatii-cu-publicul/telefon 0238.434.380.

Reamintim faptul că, lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate pe tronsonul feroviar Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria (166,2 km) sunt finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, cu o valoare totală pe cele 4 loturi de 7,68 miliarde de lei, fără TVA, și au termen estimat de finalizare anul 2026.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

O clujeancă face un apel la OMENIE. „Când vezi călătorii murați de ploaie în stație, lasă-i să urce în autobuz”

Publicat

ctp

Transportul în comun clujean e pe drumul cel bun: mijloace de transport noi, electrice, orare respectate și aplicații mobile utile. Unde mai trebuie lucrat puțin este la factorul uman.

Prezentam acum ceva vreme cazul șoferilor care nu pornesc aerul condiționat în zilele caniculare. Azi ne-a fost semnalată o altă situație, ce ține mai mult de omenie și bunăvoință decât de profesionalism.

O clujeancă face un apel la OMENIE: „Când vezi călătorii murați de ploaie în stație, lasă-i să urce în autobuz”

O clujeancă ne-a relatat un fapt petrecut joi, pe str. Observatorului, la capăt de linie, în jurul orelor 17.00, când făcea ravagii o ploaie torențială.

„Stația era plină, sub acoperișul ei nu se mai putea adăposti nimeni. Oamenii erau murați, chiar dacă unii aveau umbrele. Eu așteptam 45 și mai  erau 8 minute  până la plecare. Peste drum de stație era parcat autobuzul  care trebuia să plece în cursă. Oare ce-ar fi fost dacă acesta ar fi venit în stație, chiar dacă nu era încă ora de plecare, și ar fi lăsat pasagerii să urce? Șoferul putea să-și vadă de treabă în acea pauză iar oamenii ăia n-ar mai fi stat în ploaie. E doar o simplă observație ce ține de omenie și respect față de semeni”, ne-a scris clujeanca.

Contactat de Cluj24, directorul CTP Cluj, Liviu Neag a spus: „Adevărat, acest lucru ține de om și de modul în care gestionează el situația în momentul respectiv. Nu are nicio interdicție să facă asta dar nici nu-l putem obliga. Bineînțeles, în cele din urmă este vorba de empatie și respect”.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax