ACTUALITATE
Cum se va intra în Palatul de Justiție Cluj? Jandarmii vor verifica temperatura tuturor celor care solicită accesul în sediu
De la data încetării stării de urgenţă pe teritoriul României, accesul publicului în Palatul de Justiţie din Cluj-Napoca se va face în conformitate cu prevederile Deciziei nr. 60 din data de 12 mai 2020 a preşedintelui Curţii de Apel Cluj, după cum urmează:
Art. 3. Accesul publicului în sediul Curţii de Apel Cluj. (1) Se interzice accesul în Sediul Palatului de Justiţie din Cluj oricărei persoane care nu face parte din personalul angajat al Curţii de Apel Cluj, Tribunalului Cluj, Tribunalului Specializat Cluj, Judecătoriei Cluj-Napoca şi celorlalte instituţii care îşi au sediul în Palat sau nu are calitatea de parte, de reprezentant legal ori convenţional al părţii sau participant în orice altă calitate la procesele aflate pe rol în ziua şi pentru ora la care se solicită accesul.
(3) Accesul persoanelor citate în cauzele pe rol este permis în sediul instanţei numai în ziua şi pentru ora menţionate în citaţie, cu 15 minute înainte de ora stabilită pentru proces, şi se va face prin prezentarea citaţiei şi a unui act de identitate.
(4) Accesul avocaţilor, al consilierilor juridici, al experţilor şi altor participanţi la proces se permite, de regulă, pentru ziua procesului aflat pe rol, în baza legitimaţiei şi a delegaţiei de avocat, cu respectarea distanţei minime sociale, de 1,5 m., a obligaţiei de a purta echipament de protecţie constând în mască şi mănuşi, a obligaţiei de a încălţa echipament de protecţie încălţăminte, la poarta de acces, pentru păstrarea igienei spaţiilor comune.
(5) Reprezentanţi ai presei scrise si audiovizuale au dreptul de acces în sediul instanţei, în baza unei cereri motivate, aprobate de conducătorul instanţei, cu respectarea obligaţiilor instituite prin decizie, în condiţii de securitate, în spaţii permanent igienizate şi dezinfectate.
(6) Situaţiile excepţionale determinate de necesitatea accesului în Palatul de Justiţie a unor alte categorii de persoane, ori pentru cazuri urgente, vor fi rezolvate prin solicitarea, de către persoana care asigură paza, a acordului telefonic al preşedintelui secţiei/instanţei pentru care se solicită accesul (Judecătoria, Tribunalul ori Curtea de Apel Cluj). În registrul de intrări/ieşiri din instanţă, personalul care asigură paza sediului Palatului de Justiţie va consemna acordul/dezacordul preşedintelui secţiei/instanţei. Datele de contact ale preşedinţilor de secţie/instanţe din Palatul de Justiţie vor fi puse la dispoziţia personalului care asigură paza sediului.
(7) Se interzice accesul în sediul Curţii de Apel Cluj a tuturor persoanelor, inclusiv a celor care au calitatea de angajaţi ai instanţei, cu privire la care autorităţile române competente au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea acestora. Măsura se aplică şi persoanelor care au călătorit, în ultimele 14 zile, într-una dintre zonele de risc, celor care au intrat în contact în ultimele 14 zile cu o persoană diagnosticată/monitorizată pentru posibilă infecţie cauzată de SARS-CoV-2 şi care prezintă una sau mai multe dintre următoarele simptome: febră, tuse, dificultăţi de respiraţie. Aceste persoane vor fi îndrumate să se adreseze de îndată autorităţilor medicale competente – direcţia de sănătate publică de la domiciliu/locuinţa efectivă – pentru asigurarea de asistenţă medicală şi luarea măsurilor de carantină sau de autoizolare prevăzute de lege.
Apel Cluj sau acela al instanţelor arondate, au obligaţia de a înştiinţa completul de judecată despre această situaţie, de regulă, prin poşta electronică.
(9) În cazul existenţei unor suspiciuni privind posibilitatea ca o persoană să se afle în situaţiile prevăzute de alin.6 sau a unor simptome evidente, i se va solicita să completeze o declaraţie pe proprie răspundere privind aspectele menţionate la alineatele precedente şi va fi informat de îndată medicul de medicina muncii, prin intermediul primului-grefier, dacă face parte din personalul angajat al instanţei. În cazul în care se interzice accesul în sediul Curţii de Apel Cluj, se asigură informarea de îndată a completului de judecată/compartimentului spre care a declarat că se îndreaptă persoana în cauză, prin intermediul primului-grefier, pentru respectarea drepturilor procedurale ale părţilor în proces.
(10) Persoanelor care nu se află în situaţiile menţionate mai sus dar care manifestă în mod evident o stare generală alterată sau simptome comune de gripă sau alt tip de infecţie respiratorie, nu li se permite accesul în sediul Curţii de Apel Cluj şi li se pune în vedere sa consulte medicul de familie. Vor avea în vedere transmiterea actelor de procedură la dosar preponderent în formă electronică şi examinarea posibilităţii de a solicita amânarea judecării cauzei sau soluţionarea acesteia şi în lipsă.
(11) Persoanele fără manifestări clinice de infecţie respiratorie şi care nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute în alineatele precedente sunt rugate, ca pe toată durata prezenţei în sediul Curţii de Apel Cluj, să respecte măsurile de igienă şi de protecţie recomandate de autorităţile naţionale competente pentru prevenirea infecţiei cu SARS-CoV-2, virusul gripal sau alte infecţii respiratorii transmisibile.
(12) Accesul la Serviciul de probaţiune judeţean va fi reglementat de către conducătorul acestui serviciu.
Art.4. Condiţii de acces. (1) Persoanele din cadrul detaşamentului care asigură paza la cele două intrări principale ale Palatului de Justiţie vor asigura verificarea temperaturii corporale a tuturor celor care solicită accesul în sediul instanţei, prin mijloacele tehnice aflate la dispoziţie, fiind interzis accesul în cazul persoanelor a căror temperatură corporală depăşeşte 37,5 C. În absenţa unei dotări tehnice corespunzătoare, accesul se permite prin asumarea propriei răspunderi a fiecărei persoane care solicită accesul, cu toate consecinţele prevăzute de lege.
(2) La intrare în sediul instanţei, este obligatorie dezinfectarea mâinilor şi utilizarea echipamentului de protecţie, constând în mască de protecţie şi mănuşi, precum şi încălţarea echipamentului de protecţie la nivelul încălţămintei pentru păstrarea igienei spaţiilor comune. În situaţii excepţionale, justiţiabililor li se asigură o mască de protecţie şi o pereche de mănuşi, la intrarea în sediul instanţei, atunci când aceştia, din motive obiective, nu dispun de un echipament de protecţie adecvat.
(3) Pe toată durata prezenţei în sediul Curţii de Apel Cluj, este obligatorie respectarea măsurilor de igienă şi de protecţie recomandate de autorităţile naţionale competente pentru prevenirea infecţiei cu SARS-CoV-2, virusul gripal sau alte infecţii respiratorii transmisibile.
(4) Este obligatorie respectarea distanţei sociale, de minimum 1.5 m., şi evitarea unor contacte directe care nu respectă distanţa socială recomandată, pentru o perioadă mai mare de 15 minute.
Art. 5. Staţionarea publicului. (1) Staţionarea în sediul Palatului de Justiţie este permisă numai până la finalizarea dosarului sau a procedurii pentru care a fost permis accesul.
(2)Se interzice staţionarea publicului în Palatul de Justiţie, după ora 13, cu excepţia participanţilor la procedurile judiciare (justiţiabili, avocaţi, consilieri, experţi etc.) programate în ziua respectivă, a căror derulare excede limitei de timp anterior menţionată.
(3) Activitatea desfăşurată de către avocaţi în sediul Palatului de Justiţie se va realiza cu respectarea Protocolului de punere la dispoziţie a spaţiului situat în Palatul de Justiţie din Cluj.
(4) Numai în situaţiile în care justiţiabilii sau ceilalţi participanţi la proces nu au posibilitatea transmiterii cererilor, căilor de atac şi altor înscrisuri la instanţe prin fax ori prin e-mail şi nici aceea a consultării dosarelor şi a informaţiilor necesare în format electronic şi se prezintă pentru depunerea de înscrisuri ori pentru studiul cauzelor aflate pe rol, se va permite accesul către arhivele şi registraturile instanţelor, cu păstrarea distanţei sociale minime, de 1,5 m, pentru cel mult trei persoane simultan către fiecare arhivă/registratură, având prioritate avocaţii, consilierii juridici, consilierii de probaţiune şi experţii. Timpul de staţionare în aceste spaţii nu va depăşi 3 minute pentru depuneri de documente, respectiv 15 minute pentru studiul dosarelor, decât în situaţii cu totul excepţionale, cu acordul grefierului arhivar-şef.
(5) Cererile privind solicitarea de informaţii de interes public, conform Legii nr. 544/2001, vor fi transmise prin e-mail, fax ori telefonic, datele de contact fiind disponibile şi numai în situaţii excepţionale, temeinic justificate, prin prezentarea la Biroul de informaţii şi relaţii publice, cu păstrarea distanţei sociale minime de 1.5 m. Timpul de staţionare în aceste spaţii nu va depăşi 5 minute pentru depuneri de solicitări ori pentru furnizarea pe loc a informaţiilor solicitate. Dacă răspunsul nu poate fi transmis în aceste interval de timp, va fi avută în vedere formularea ulterioară a răspunsului, în scris, cu respectarea termenelor legale.
Art. 8 Distanţa socială. (1) Distanţa socială minimă pentru asigurarea protecţiei este de 1.5 m.
(2) Se interzice prezenţa simultană, în acelaşi birou, a mai mult de trei persoane, la o distanţă mai mică de 1,5 m. între participanţi, cu excepţia situaţiilor în care atribuţiile de serviciu nu pot fi îndeplinite altfel.
(3)Şefii de secţii/ compartimente vor lua măsuri în sensul respectării dispoziţiilor alin.2, prin stabilirea decalată a programului de lucru şi flexibilizarea acestuia. Va fi avută în vedere, pe parcursul unei zile, prezenţa esenţială în instanţă, iar complementar, munca de la domiciliu.
(4) Predarea/ preluarea oricăror documente între compartimente/ secţii/ birouri/ persoane se va realiza în cel mai scurt timp posibil, fiind interzisă deplasarea şi staţionarea în alte birouri decât cele personale.
(5) În timpul desfăşurării şedinţei de judecată, preşedintele completului va asigura măsurile de distanţare socială în rândul publicului, solicitând o distanţă de cel puţin 1,5 m între participanţi, Se va permite accesul în sala de judecată numai cu respectarea acestei condiţii.
(6) Publicul care aşteaptă intrarea în sala de judecată, va respecta, de asemenea, distanţa de minimum 1,5 m între participanţi, cu sprijinul efectivelor de jandarmi.
(7) În funcţie de configuraţia fiecărei săli de judecată, angajaţii cu atribuţii economico-administrative vor urmări ca distanţa de la care publicul (justiţiabili, avocaţi etc) se adresează completului de judecată, grefierului ori procurorului de şedinţă să fie de minimum 2 m. Se va urmări ca această distanţă să fie asigurată şi între pupitrul judecătorilor, grefierului, procurorului şi spaţiul în care sunt staţionate persoanele private de libertate.
Art.14. Reguli de acces în sala de judecată şi aplicarea dispoziţiilor privind judecarea procesului. (1)În sala de judecată, preşedintele completului, prin poliţia şedinţei, va ordona ca primul rând de scaune să nu se ocupe, iar distanţele sociale de protecţie să fie asigurate în rândul participanţilor la proces. Se vor asigura condiţiile pentru aerisirea sălii de judecată, 10 minute la fiecare oră şi dezinfectare, prin suspendarea şedinţei şi intercalarea cauzelor care se judecă în camera de consiliu, fără citarea părţilor şi pentru purtarea unei măşti de protecţie şi mănuşi de către membrii completului, avocaţi, procuror şi toţi ceilalţi participanţi la proces.
Art.19. Măsuri de protecţie. Este obligatorie utilizarea măştilor de protecţie, în birourile ocupate de cel puţin două persoane, în sala de judecată şi pe holurile de acces, respectarea distanţei sociale recomandate şi evitarea unor contacte directe, mai mult de 15 minute.
Art.21. Programul de lucru. (1) La compartimentele Arhivã şi Registraturã, programul de lucru cu publicul se va desfãşura, până la vacanţa judecãtoreascã, în fiecare zi lucrãtoare, în intervalul cuprins între orele 9.00 şi 12.00.
(2) Activitatea Biroului de informare şi relaţii publice se desfăşoară în fiecare zi lucrãtoare, în intervalul cuprins între orele 8.00 şi 13.00.
Aceste dispoziţii rămân valabile pe toată perioada menţinerii riscurilor de contaminare şi de îmbolnăvire, care au determinat adoptarea lor. Măsurile instituite sunt obligatorii la nivelul Curţii de Apel Cluj, ca instanţă de sine stătătoare, precum şi la nivelul instanţelor judecătoreşti aflate în aria de competenţă a Curţii de Apel Cluj, ele putând fi adaptate ori completate, acolo unde specificul fiecărei instanţe şi volumul de activitate impun.
A. P.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
La CFR Cluj a avut loc o ședință după meciul cu UTA, scor 1-3. Echipa avea atunci două remize și o înfrângere consecutive. Neluțu Varga, patronul de la CFR Cluj, este de părere că lucrurile se îmbunătățesc la echipa lui, după acea ședință.
După ședință, CFR Cluj a avut o victorie în meciul cu Poli Iași, scor 2-1.
Jucătorii de la CFR Cluj și-au pus cenușă-n cap. Ce spune patronul Varga
Patronul echipei consideră că lucrurile se îmbunătățesc. La ședință, jucătorii i-au promis lui Varga că își vor schimba atitudinea și vor da totul pe teren.
„Eu zic că lucrurile se îmbunătățesc. După ședința pe care am avut-o cu ei, am senzația că lucrurile și-au intrat în normal. Am avut ședință săptămâna trecută, după înfrângerea cu UTA, i-am luat la șuturi după meciul cu Aradul.
Atunci mi-au promis că își reconfigurează atitudinea și vor da totul pe teren. Mi-au spus că merită să am încredere în ei, că își vor ține promisiunea față de mine de a intra în play-off”, a spus Ioan Varga.
Acum, CFR Cluj este pe locul 4 în campionat cu 18 puncte obținut în primele 11 meciuri disputate.
Echipa lui Nelu Varga are 5 puncte mai puțin, decât liderul „U” Cluj, care are 23. CFR Cluj are cinci victorii, trei remize și tot atâtea înfrângeri în acest sezon.
ADMINISTRAȚIE
Arhitectul-șef al Clujului SUSȚINE traseul centurii metropolitane. Care sunt ARGUMENTELE sale
Arhitectul-șef al Clujului, Claudiu Salanță, a postat pe pagina sa de Facebook o argumentare a traseului centurii metropolitane sud a Clujului propus în proiect.
„Municipiul Cluj-Napoca are o serie de condiționări geografice care nu pot fi ignorate în realizarea unor proiecte de infrastructură majoră.
De exemplu, centura metropolitană a Clujului (propusă aproape pe același traseu stabilit încă din 1968, cu excepția legăturilor cu Gilău si Baciu) este prevăzută în zona sudică a municipiul și se suprapune parțial cu o zonă împădurită.
Arhitectul-șef al Clujului SUSȚINE traseul centurii metropolitane. Care sunt ARGUMENTELE sale
Prin proiect se propune traversarea zonei prin intermediul unor tuneluri astfel încât zona să poată fi reîmpădurită. Dacă este să analizăm puțin situația cu traseul centurii în această zonă constatăm că:
– dacă s-ar amplasa traseul centurii mai la sud sau sud-vest nu s-ar aduce niciun beneficiu de mediu, ba chiar din contra, impactul ar fi și mai mare deoarece lungimea suprapusă cu zona împădurită ar crește.
– dacă s-ar amplasa traseul centurii mai la nord sau nord-est acesta s-ar suprapune cu zona de locuințe colective din Mănăștur.
Practic, opțiunea cea mai bună este traseul propus prin proiect. În condițiile actuale de trafic și dezvoltare ale municipiului nu cred că putem să luăm în calcul varianta prin care această centură nu se realizează”, a scris Salanță.
„Nu poți să faci un drum fără să spargi o piatră”
„Câștig fara pierdere nu exista. Nu poti sa faci un drum fara sa spargi o piatra. Oricât de crud ar suna, putina padure trebuie taiata in afara orasului ca sa nu te sufoci in el. Daca asa ar fi gandit cei dinaintea noastra nu s-ar fi construit nici un baraj si nici unul din noi nu am fi avut in confortul casei noastre energie electrica. Haideti sa impadurim ce taiem 100 metri mai incolo. Centura se poate face. Daca se vrea cu adevarat si se poate trece peste „ofensa” adusa teroristilor ecologici”, comentează un clujean.
Contactat de Cluj24, Claudiu Salanță a spus: „Acest proiect al centurii metropolitane sud s-a discutat în comisii încă din 2021. Au trecut 3 ani și abia acum au apărut contestatari. Licitația e făcută pentru tronsonul Baciu-Cora-Mănăștur. pe tronsonul Florești-Gilău încă nu e deschisă licitația, acolo se mai poate modifica. Dar, revin, din 2021, când existau 8 variante de traseu propuse, venim în al 12-lea ceas cu obiecții și în loc să avansăm, batem pasul pe loc.
Se cunoaște problema din Florești, nimeni nu vrea să îngrădească accesul la apă, așa cum se vehiculează dar acolo a trebuit să facem o reconfigurare din cauza poligonului armatei. Au fost discuții cu MApN dar nu s-a găcit încă nicio soluție.
Varianta propusă, cea cu tuneluri, este de câteva ori mai scumpă decât cea la suprafață, bineînțeles. Tot ceea ce se va distruge se va reîmpăduri, fie că este vorba de traseul propriu-zis, fie că e vorba de organizările de șantier. E vorba de vreo 36 ha prevăzute a fi defrișate.”
„Nu vrem să băgăm bețe în roate proiectului”
„Argumentul prezentat mai sus nu tine cont de propunerile alternative. E caz clasic de straw man fallacy, eroare de logică. Noi am zis de tuneluri mai lungi in Faget, apoi tip mină, nu la suprafață, ca sa nu se rada padurea, in alte parti schimbat traseul, de pilda dupa Delta Florești, nu inainte de lac, pentru ca taie accesul floreștenilor la apă”, a scris la comentarii activistul de mediu Adrian Dohotaru.
Acesta a completat pentru Cluj24: „De 5 ani de zile am avut aceleași propuneri ca acum, dar autoritățile nu ne-au primit la nicio solicitare de discuție amănunțită publică privind traseul în unele zone ori tuneluri mai lungi în altele, cum e Făget sau în zona Hoia-Baciu.
Nu vrem să băgăm bețe în roate proiectului, solicităm doar tuneluri mai lungi. Înțelegem că se va împăduri ulterior, este chiar o obligativitate, nu un favor care ni se face, însă ne îndoim că va fi vorba de doar 36ha de pădure, o cifră care de altfel a tot crescut, de la 18ha cât se preconiza la început. Noi estimăm undeva la peste 100ha.
Problema mare e că nu va fi natură ci plantație iar perioada de timp în care acei copaci vor ajunge la maturitate va fi destul de lungă. Conform unui sondaj realizat de Active Research, Facultatea de Sociologie și Asociația Societatea Organizată Sustenabil SOS pentru campania Inelul Verde Metropolitan, peste 55% dintre locuitorii Clujului își doresc această centură metropolitană dar nu cu prețul distrugerii inelului verde a orașului.”
EVENIMENT
Două fetițe, ARSE pe față și mâini după un experiment demonstrativ desfășurat la Cluj-Napoca
Două fetițe de 7 respectiv 11 ani, au suferit arsuri pe față și pe mâini după ce au participat la un experiment demonstrativ desfășurat în cadrul Romanian Science Festival. ISU Cluj a intervenit și le-a transportat la spital.
„Un echipaj SMURD și un echipaj al serviciului de ambulanță județean Cluj au acordat asistență medicală pentru două minore, în vârstă de 7 și 11 ani, care au suferit arsuri la nivelul feței și a membrelor superioare, după ce au asistat la un experiment demonstrativ, parte dintr-un eveniment public, care a avut loc într-un parc, de pe strada Teodor Mihali din municipiul Cluj-Napoca.
Două fetițe, ARSE pe față și mâini după un experiment demonstrativ desfășurat la Cluj-Napoca
Solicitarea venit astăzi, în jurul orei 14.00, iar în momentul sosirii la fața locului copii erau cooperanți și prezentau o stare generală bună. Cele două minore au fost consultate, iar ulterior au fost transportate la spital pentru investigații și îngrijiri de specialitate”, a comunicat ISU Cluj.
Foto: Arhivă
Un accident a avut loc, sâmbătă, pe A3. O mașină s-a răsturnat în afara carosabilului. Doi cetățeni maghiari au fost consultați însă au refuzat transportul la spital.
„Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au fost solicitați in această după-amiază să intervină după ce un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile pe autostrada A3, în zona km 42.
FOTO. ACCIDENT pe A3. Mașină RĂSTURNATĂ
La fața locului au ajuns o autospecială cu modul de descarcerare, un echipaj al serviciului de ambulanță județean Cluj, iar preventiv a fost prealertat și elicopterul SMURD din Punctul Aeromedical Jibou.
Au fost consultați la locul accidentului de către echipajul SAJ doi bărbați de cetățenie maghiară care au refuzat transportul la spital.
Pompierii au asigurat măsuri de prevenire a incendiilor prin deconectarea bornelor bateriilor, precum și alte măsuri specifice pentru siguranța persoanele implicate în accident”, a transmis ISU Cluj.