Connect with us

ACTUALITATE

Cum se fac BANII: Primiți cu INFLUENCERITUL? Mircea Bravo, peste 10 milioane de lei profit NET

Publicat


mircea bravo

Influencer, blogger, vlogger, creator de conținut… Sunt meserii care nu apar în nomenclator. Dacă acum câteva zeci de ani copiii voiau să se facă medici, contabili, ingineri, avocați, acum toți vor să devină influenceri, vloggeri ori creatori de conținut. Până și aglomerația de la facultățile de comunicare și publicitate de după 2000 s-a mai diluat. Tinerii și-au dat seama că diploma te ajută să-ți găsești cel mult un loc bun ca vânzător la un fast food, în timp ce, fără prea multă carte, oricine poate deveni creator de conținut.

Creator de conținut e și lelea Lucreție care-și expune pe social media găina de vânzare, dar și pițipoanca botoxată care umple Facebookul de poze cu ea sau cu pisica ei. Termenul e vag și bine acoperitor. Fiecare dintre noi e un creator de conținut.

Că nu chiar toți ajungem și influenceri ori bloggeri sau vloggeri, asta e altceva. Ca să devii influencer sau formator de opinie, trebuie să ai o coadă lunguță de urmăritori pe segmentele social media, Facebook, Youtube, Instagram ori TikTok. Nu contează că ești analfabet funcțional, ai postat o ciudățenie la care marea majoritate a puștimii rezonează, ți-ai primit like-urile care te propulsează pe „lista cu bani”.

Dacă ceva mai devreme, persoanele publice se transformau în influenceri, acum e invers. Iluștrii necunoscuți care se ocupă cu „influenceritul” devin persoane publice. Persoanele care și-au câștigat notorietatea prin postări inteligente sunt puține și alese.

Atunci când celebra expresie „Show me the money” aparținând lui Cuba Gooding jr. din filmul Jerry Maguire,  devine crezul în viață pentru foarte mulți tineri, tentativele de a accede în acel Hall of Fame al postacilor devin din ce în ce mai multe.

„Easy money”, cum ar spune celebra trupă „UK”. Cine influențează pe cine? Sau, mai corect, cine manipulează pe cine? Companiile manipulează creatorii de conținut care, la rândul lor, influențează publicul țintă.

Fee-ul, câștigul, manipulatorului intermediar, adică al influencerului, depinde de numărul celor care s-au lăsat manipulați. Cu cât mai mulți, cu atât mai bine.

În fond și la urma urmei, este un business. Cu cât îți torni mai multă apă cu gheață în cap sau mănânci mai multe râme, filmându-te, cu atât crește șansa ta de a-ți adăuga mai multe zerouri (și la propriu și la figurat) la numărul followerșilor. Ca și la venituri, de altfel.

Clujul se laudă cu aproximativ 1.500 de influenceri care au cel puțin 500 de urmăritori. Peste 600 de branduri utilizează influencerii locali pentru a se promova. Cel mai folosit canal este Instagram.

Se vede cu ochiul liber că piața entertainment-ului a crescut exponențial în ultima vreme, inclusiv la Cluj-Napoca.

Are Clujul influenceri? Are. Dar vloggeri are? Are. Youtuberi, tiktokeri, feisbuciști, instagramabili, are? D-apoi cum… Pornind de la primul influencer al urbei, primarul Emil Boc și terminând cu puștanul din Mănăștur care se filmează chinuind o mâță. Se poate trăi din activitățile astea? Se poate, și încă bine.

Cine e Mircea Bravo?

O să deschidem lista cu cineva care a pornit „de jos” în domeniu, care a muncit mult pentru a ajunge unde este acum și care, spre deosebire de mulți neaveniți în segment, are și talent și capacitatea intelectuală de a și-l valorifica. Îl cheamă Mircea Popa și este o „vinitură” din Beclean. Lumea îl știe ca Mircea Bravo, nume de scenă care a însemnat 50% din succesul lui.

Mircea are 34 de ani. A terminat Dreptul, fapt care l-a ajutat să „judece” bine ce are de gând să facă de atunci încoace. Acum 10 ani a început cu glumițe și prank-uri (farse – na.), ulterior dezvoltându-le în scheciuri umoristice care implicau și actori profesioniști. L-a ajutat și tanti Lenuța din Chinteni, Bunica, devenită între timp una dintre cele mai bine cotate influencerițe din Cluj.

Pe an ce trecea, creștea și notorietatea brandului Mircea Bravo, ca urmare și fee-ul pe care-l încasa pentru modul său original de a face publicitate. De la 1.000-2.000 de euro pentru un filmuleț a ajuns la 10.000, apoi la 20.000 de euro. Când a ajuns la 1,17 milioane de urmăritori pe Youtube, 3,4 milioane pe Facebook și 572.000 pe Instagram, a decis că e momentul să treacă la alt nivel.

Așa că s-a apucat de producție de film, alături de regizorul Cristian Ilișuan, cel care i-a fost alături de la început.

Cât de profitabilă e afacerea asta pentru Mircea Bravo?

Mircea Popa este acționar, alături de Cristian Ilișuan, în mai multe firme.

BRAVO FILMS SRL, înființată în 2021, are ca obiect principal de activitate Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune. În 2022 a avut o cifră de afaceri de 2.605.169 lei, din care 2.130.070 lei profit.

BRAVO PRODUCTIONS SRL a fost înființată în 2015, având același obiect de activitate. În 2022 a avut o cifră de afaceri de 3.676.868 lei, din care 2.540.626 lei profit.

BRAVO CREATIVE SRL, a fost înființată în 2023 și nu are încă raportată cifra de afaceri.

Locurile 2 și 3 ca cifră de afaceri în Cluj-Napoca în 2022 pe codul CAEN declarat este ocupat de BRAVO PRODUCTIONS și BRAVO FILMS.

Per total, profitul cumulat pe 2022 al firmelor în care este acționar Mircea Bravo se ridică la suma de 4.670.696 lei, adică undeva la 938.000 de euro.

De la intrarea în activitate a firmelor și până la finele anului 2022, profitul net a depășit 10 milioane de lei, mai exact 10.412.275.

Ca urmare a succesului cu filmul „Mirciulică”, BRAVO FILMS mai are o premieră în această toamnă. Este vorba de filmul ”Nuntă pe bani”.

Iată cum activitatea de vlogger și influencer poate susține și alte pasiuni, mai mult sau mai puțin costisitoare, care, la rândul lor, ca într-un perpetuum mobile, alimentează din punct de vedere financiar o activitate profitabilă în continuă creștere.

Sursa date: Termene.ro

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EDUCATIE

Ministerul Educației: În perioada probelor scrise de la Bacalaureat 2025, elevii pot face ore ONLINE

Publicat

scoala

Ministerul Educației a informat inspectoratele școlare că elevii pot face ore online în perioada probelor scrise de la Bacalaureat 2025. Este vorba despre perioada 10-16 iunie, până elevii din celelalte clase intră în vacanța de vară.

Elevii din școlile desemnate centre de examen pot face cursuri „online asincron”, adică nu vor fi conectați simultan, ci vor primi sarcini de lucru individuale, în perioada 10-16 iunie 2025.

Ministerul Educației: În perioada probelor scrise de la Bacalaureat 2025, elevii pot face ore ONLINE

Directorii unităților de învățământ vizate vor asigura suplinirea cadrelor didactice implicate în comisiile de examen”. Datele sunt menționate într-o notă a Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Mureș, citată de edupedu.ro.

Potrivit calendarului examenului de Bacalaureat 2025, elevii din clasele XII-XIII încheie cursurile în 6 iunie și din 10 până în 16 iunie susțin probele scrise: română, proba obligatorie a profilului, proba la alegere.

Însă ceilalți liceeni, din clasele IX-XI, continuă cursurile până în 20 iunie. Pentru aceștia, pot fi organizate activități online, în liceele stabilite centre de examen. Adică elevii să nu mai fie chemați la școală, ci să facă ore „online asincron”, prin care să li se dea sarcini de lucru de către profesori. În cadrul orelor online asincron, în cadrul căreia elevii și cadrele didactice nu sunt conectați online simultan.

”(…) la nivelul unităților de învăţământ, desemnate centre de examen sau, după caz, în unitățile de învăţământ care asigură resursele umane în comisiile de examen, la cererea inspectorului școlar general, cu aprobarea Ministerului Educației şi Cercetării, cursurile se pot desfășura în format online asincron în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a activităților în sistem online sau hibrid”, se precizează în documentul citat.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Spectacol de striptease și concerte la festivalul Bikefest de la Băile Cojocna. Sunt așteptați mii de motocicliști

Publicat

striptease bikers

Asociația Transilvania Bikers M.C. 1990 Cluj organizează timp de două zile, în perioada 30 mai – 1 iunie la Băile Cojocna din județul Cluj una dintre cele mai mari întruniri moto din țară, a XXVII – a editie Transilvania Bikers Bikefest.  Una dintre surprizele organizatorilor este un spectacol de striptease pentru cei peste 18 ani.

Miile de motocicliști din toată țara și din străinătate vor fi așteptați cu concerte live, paradă moto, mâncare bună, – atmosfera de festival, concursuri, jocuri, premii,  spectacol de foc și un program de striptease, pentru cei de peste 18 ani.

Pe scenă vor urca trupele Fără Zahăr, Țapinarii, Gili Barbu, Timpuri noi, Onenightstand, Storytime – Nightwish tribute.

”Tot în seara de sâmbătă vom avea spectacolul de striptease (18+) dar nu înainte ca atmosfera să fie încinsă cu un spectacol de foc de către Eternal Flames!. Este o întrunire de motocicliști si încurajăm participarea a cat mai mulți motocicliști cu motociclete. Totuși pentru cei care vor să vină cu rulota,  avem o zonă pentru care se va percepe o taxă suplimentară pe lângă biletul de intrare”, anunță organizatorii.

Biletele vor fi disponibile în curând pe AmBilet.ro.

Citește mai departe

EVENIMENT

Impozitul pe BACȘIȘ ar putea fi eliminat. Măsura a fost un EȘEC

Publicat

Salariul minim european în România

La doi ani de la implementare, impozitul pe bacșiș ar putea fi eliminat. Inițiatorii proiectului de renunțare la impozit susțin că măsura a adus venituri reduse la buget.

La 1 ianuarie 2023 s-a impus măsura impozitării bacșișului în domeniul ospitalității. Totuși, aceasta a reprezentat un eșec nu numai prin faptul că veniturile la buget au fost foarte mici, ci și prin faptul că firmele din domeniu au fost nevoite să adauge costuri suplimentare.

Impozitul pe BACȘIȘ ar putea fi eliminat. Măsura a fost un EȘEC

În primele cinci luni de la implementarea acestei decizii s-au colectat la buget mai puțin de 6 milioane de lei. Până în noiembrie 2023 s-au adunat doar 26 de milioane de lei, deși Guvernul a avut o estimare de 95 de milioane de lei.

„Impozitul pe bacșiș este perceput ca un cost suplimentar de către operatorii economici din industria ospitalității, care trebuie să își ajusteze practicile și să gestioneze complexitatea noilor reglementări.

Această situație generează un mediu dificil de conformare și duce la creșterea prețurilor pentru clienți, într-un sector deja afectat de presiuni economice și inflație.

Impozitarea bacșișului adaugă și o nouă complexitate administrativă și birocratică pentm operatorii economici din domeniul ospitalității, care trebuie să monitorizeze și să raporteze sumele de bacșiș primite și să calculeze impozitul corespunzător. Această sarcină suplimentară afectează eficiența operațională a afacerilor din acest sector”, afirmă inițiatorii proiectului, conform Fanatik.

„Chelnerii și clienții sunt cei mai afectați”

Tot ei spun că impozitarea bacșișului a afectat clienții prin creșterea prețurilor. Operatorii economici au fost nevoiți să-și ajusteze politica de prețuri pentru a compensa costurile suplimentare generate de impozitare.

„În contextul impozitării bacșișului, chelnerii și clienții sunt cei mai afectați. Chelnerii pierd o parte semnificativă din veniturile lor, iar clienții se confruntă cu prețuri mai mari și, uneori, cu servicii de calitate inferioară, deoarece chelnerii sunt descurajați să ofere servicii suplimentare.

Bacșișul reprezintă adesea o parte semnificativă din veniturile angajaților din domeniul ospitalității, iar prin impozitarea sa se reduce motivația angajaților de a oferi servicii de calitate și de a se strădui să satisfacă nevoile și dorințele clienților. Acest lucru poate duce la o scădere a calității experienței în industria ospitalității și poate afecta în final competitivitatea acestei industrii”, se precizează în expunerea de motive.

Citește mai departe

EVENIMENT

Serviciul de urgență 112 se va MODERNIZA: apare numărul 113 pentru mesajele de URGENȚĂ

Publicat

Femeie dispăruta la Cluj

Sistemul de urgență 112 se va moderniza, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Va apărea serviciul de mesaj de urgență 113, printr-un proiect major de digitalizare, semnat joi la Palatul Victoria, în valoare de 45 de milioane de euro.

Proiectul face parte dintr-un program mai amplu de digitalizare a administrației publice, în valoare totală de aproximativ 100 de milioane de euro, și vizează implementarea unor tehnologii avansate pentru gestionarea situațiilor de urgență.

Ceremonia de semnare a avut loc, joi, la Palatul Victoria.

Serviciul de urgență 112 se va MODERNIZA: apare numărul 113 pentru mesajele de URGENȚĂ

„STS face parte din trei proiecte semnate astăzi, unul în calitate de lider și două în calitate de partener. Ne uităm spre cele mai avansate tehnologii, iar printre proiectele de astăzi se regăsește îmbunătățirea calității Serviciului de urgență 112, o infrastructură critică administrată tehnic și din punct de vedere al securității cibernetice de către STS. Vorbim de servicii multimedia – apeluri video, mesaje text în timp real, dar și componente informatice care să asigure suportul necesar la nivelul entităților cu rol în gestionarea urgențelor, respectiv al echipajelor de intervenție, precum și îmbunătățirea accesibilității serviciilor pentru persoanele cu dizabilități”, a declarat general ing. Ionel-Sorin Bălan, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale.

În cadrul aceleiași ceremonii, au fost semnate și alte trei proiecte de digitalizare: Platforma Națională de Interoperabilitate, un sistem de servicii digitale pentru românii de pretutindeni și Platforma REGAS 2, pentru monitorizarea ajutoarelor de stat. Aceste inițiative au ca scop reducerea birocrației și creșterea eficienței administrației publice.

„Prin semnarea acestor contracte de digitalizare de aproape 100 de milioane de euro din fonduri europene arătăm faptul că vrem să folosim fiecare cent din banii europeni și să intensificăm ritmul de modernizare a serviciilor publice prin digitalizare. Iar beneficiarii finali sunt, în primul rând, cetățenii, atât cei din țară, cât și din diaspora, dar și mediul de afaceri”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la evenimentul de semnare a contractelor.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate