ACTUALITATE
Cum se fac BANII: Primiți cu INFLUENCERITUL? Mircea Bravo, peste 10 milioane de lei profit NET
Influencer, blogger, vlogger, creator de conținut… Sunt meserii care nu apar în nomenclator. Dacă acum câteva zeci de ani copiii voiau să se facă medici, contabili, ingineri, avocați, acum toți vor să devină influenceri, vloggeri ori creatori de conținut. Până și aglomerația de la facultățile de comunicare și publicitate de după 2000 s-a mai diluat. Tinerii și-au dat seama că diploma te ajută să-ți găsești cel mult un loc bun ca vânzător la un fast food, în timp ce, fără prea multă carte, oricine poate deveni creator de conținut.
Creator de conținut e și lelea Lucreție care-și expune pe social media găina de vânzare, dar și pițipoanca botoxată care umple Facebookul de poze cu ea sau cu pisica ei. Termenul e vag și bine acoperitor. Fiecare dintre noi e un creator de conținut.
Că nu chiar toți ajungem și influenceri ori bloggeri sau vloggeri, asta e altceva. Ca să devii influencer sau formator de opinie, trebuie să ai o coadă lunguță de urmăritori pe segmentele social media, Facebook, Youtube, Instagram ori TikTok. Nu contează că ești analfabet funcțional, ai postat o ciudățenie la care marea majoritate a puștimii rezonează, ți-ai primit like-urile care te propulsează pe „lista cu bani”.
Dacă ceva mai devreme, persoanele publice se transformau în influenceri, acum e invers. Iluștrii necunoscuți care se ocupă cu „influenceritul” devin persoane publice. Persoanele care și-au câștigat notorietatea prin postări inteligente sunt puține și alese.
Atunci când celebra expresie „Show me the money” aparținând lui Cuba Gooding jr. din filmul Jerry Maguire, devine crezul în viață pentru foarte mulți tineri, tentativele de a accede în acel Hall of Fame al postacilor devin din ce în ce mai multe.
„Easy money”, cum ar spune celebra trupă „UK”. Cine influențează pe cine? Sau, mai corect, cine manipulează pe cine? Companiile manipulează creatorii de conținut care, la rândul lor, influențează publicul țintă.
Fee-ul, câștigul, manipulatorului intermediar, adică al influencerului, depinde de numărul celor care s-au lăsat manipulați. Cu cât mai mulți, cu atât mai bine.
În fond și la urma urmei, este un business. Cu cât îți torni mai multă apă cu gheață în cap sau mănânci mai multe râme, filmându-te, cu atât crește șansa ta de a-ți adăuga mai multe zerouri (și la propriu și la figurat) la numărul followerșilor. Ca și la venituri, de altfel.
Clujul se laudă cu aproximativ 1.500 de influenceri care au cel puțin 500 de urmăritori. Peste 600 de branduri utilizează influencerii locali pentru a se promova. Cel mai folosit canal este Instagram.
Se vede cu ochiul liber că piața entertainment-ului a crescut exponențial în ultima vreme, inclusiv la Cluj-Napoca.
Are Clujul influenceri? Are. Dar vloggeri are? Are. Youtuberi, tiktokeri, feisbuciști, instagramabili, are? D-apoi cum… Pornind de la primul influencer al urbei, primarul Emil Boc și terminând cu puștanul din Mănăștur care se filmează chinuind o mâță. Se poate trăi din activitățile astea? Se poate, și încă bine.
Cine e Mircea Bravo?
O să deschidem lista cu cineva care a pornit „de jos” în domeniu, care a muncit mult pentru a ajunge unde este acum și care, spre deosebire de mulți neaveniți în segment, are și talent și capacitatea intelectuală de a și-l valorifica. Îl cheamă Mircea Popa și este o „vinitură” din Beclean. Lumea îl știe ca Mircea Bravo, nume de scenă care a însemnat 50% din succesul lui.
Mircea are 34 de ani. A terminat Dreptul, fapt care l-a ajutat să „judece” bine ce are de gând să facă de atunci încoace. Acum 10 ani a început cu glumițe și prank-uri (farse – na.), ulterior dezvoltându-le în scheciuri umoristice care implicau și actori profesioniști. L-a ajutat și tanti Lenuța din Chinteni, Bunica, devenită între timp una dintre cele mai bine cotate influencerițe din Cluj.
Pe an ce trecea, creștea și notorietatea brandului Mircea Bravo, ca urmare și fee-ul pe care-l încasa pentru modul său original de a face publicitate. De la 1.000-2.000 de euro pentru un filmuleț a ajuns la 10.000, apoi la 20.000 de euro. Când a ajuns la 1,17 milioane de urmăritori pe Youtube, 3,4 milioane pe Facebook și 572.000 pe Instagram, a decis că e momentul să treacă la alt nivel.
Așa că s-a apucat de producție de film, alături de regizorul Cristian Ilișuan, cel care i-a fost alături de la început.
Cât de profitabilă e afacerea asta pentru Mircea Bravo?
Mircea Popa este acționar, alături de Cristian Ilișuan, în mai multe firme.
BRAVO FILMS SRL, înființată în 2021, are ca obiect principal de activitate Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune. În 2022 a avut o cifră de afaceri de 2.605.169 lei, din care 2.130.070 lei profit.
BRAVO PRODUCTIONS SRL a fost înființată în 2015, având același obiect de activitate. În 2022 a avut o cifră de afaceri de 3.676.868 lei, din care 2.540.626 lei profit.
BRAVO CREATIVE SRL, a fost înființată în 2023 și nu are încă raportată cifra de afaceri.
Locurile 2 și 3 ca cifră de afaceri în Cluj-Napoca în 2022 pe codul CAEN declarat este ocupat de BRAVO PRODUCTIONS și BRAVO FILMS.
Per total, profitul cumulat pe 2022 al firmelor în care este acționar Mircea Bravo se ridică la suma de 4.670.696 lei, adică undeva la 938.000 de euro.
De la intrarea în activitate a firmelor și până la finele anului 2022, profitul net a depășit 10 milioane de lei, mai exact 10.412.275.
Ca urmare a succesului cu filmul „Mirciulică”, BRAVO FILMS mai are o premieră în această toamnă. Este vorba de filmul ”Nuntă pe bani”.
Iată cum activitatea de vlogger și influencer poate susține și alte pasiuni, mai mult sau mai puțin costisitoare, care, la rândul lor, ca într-un perpetuum mobile, alimentează din punct de vedere financiar o activitate profitabilă în continuă creștere.
Sursa date: Termene.ro
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






