ACTUALITATE
Cum se fac BANII: Primiți cu INFLUENCERITUL? Mircea Bravo, peste 10 milioane de lei profit NET

Influencer, blogger, vlogger, creator de conținut… Sunt meserii care nu apar în nomenclator. Dacă acum câteva zeci de ani copiii voiau să se facă medici, contabili, ingineri, avocați, acum toți vor să devină influenceri, vloggeri ori creatori de conținut. Până și aglomerația de la facultățile de comunicare și publicitate de după 2000 s-a mai diluat. Tinerii și-au dat seama că diploma te ajută să-ți găsești cel mult un loc bun ca vânzător la un fast food, în timp ce, fără prea multă carte, oricine poate deveni creator de conținut.
Creator de conținut e și lelea Lucreție care-și expune pe social media găina de vânzare, dar și pițipoanca botoxată care umple Facebookul de poze cu ea sau cu pisica ei. Termenul e vag și bine acoperitor. Fiecare dintre noi e un creator de conținut.
Că nu chiar toți ajungem și influenceri ori bloggeri sau vloggeri, asta e altceva. Ca să devii influencer sau formator de opinie, trebuie să ai o coadă lunguță de urmăritori pe segmentele social media, Facebook, Youtube, Instagram ori TikTok. Nu contează că ești analfabet funcțional, ai postat o ciudățenie la care marea majoritate a puștimii rezonează, ți-ai primit like-urile care te propulsează pe „lista cu bani”.
Dacă ceva mai devreme, persoanele publice se transformau în influenceri, acum e invers. Iluștrii necunoscuți care se ocupă cu „influenceritul” devin persoane publice. Persoanele care și-au câștigat notorietatea prin postări inteligente sunt puține și alese.
Atunci când celebra expresie „Show me the money” aparținând lui Cuba Gooding jr. din filmul Jerry Maguire, devine crezul în viață pentru foarte mulți tineri, tentativele de a accede în acel Hall of Fame al postacilor devin din ce în ce mai multe.
„Easy money”, cum ar spune celebra trupă „UK”. Cine influențează pe cine? Sau, mai corect, cine manipulează pe cine? Companiile manipulează creatorii de conținut care, la rândul lor, influențează publicul țintă.
Fee-ul, câștigul, manipulatorului intermediar, adică al influencerului, depinde de numărul celor care s-au lăsat manipulați. Cu cât mai mulți, cu atât mai bine.
În fond și la urma urmei, este un business. Cu cât îți torni mai multă apă cu gheață în cap sau mănânci mai multe râme, filmându-te, cu atât crește șansa ta de a-ți adăuga mai multe zerouri (și la propriu și la figurat) la numărul followerșilor. Ca și la venituri, de altfel.
Clujul se laudă cu aproximativ 1.500 de influenceri care au cel puțin 500 de urmăritori. Peste 600 de branduri utilizează influencerii locali pentru a se promova. Cel mai folosit canal este Instagram.
Se vede cu ochiul liber că piața entertainment-ului a crescut exponențial în ultima vreme, inclusiv la Cluj-Napoca.
Are Clujul influenceri? Are. Dar vloggeri are? Are. Youtuberi, tiktokeri, feisbuciști, instagramabili, are? D-apoi cum… Pornind de la primul influencer al urbei, primarul Emil Boc și terminând cu puștanul din Mănăștur care se filmează chinuind o mâță. Se poate trăi din activitățile astea? Se poate, și încă bine.
Cine e Mircea Bravo?
O să deschidem lista cu cineva care a pornit „de jos” în domeniu, care a muncit mult pentru a ajunge unde este acum și care, spre deosebire de mulți neaveniți în segment, are și talent și capacitatea intelectuală de a și-l valorifica. Îl cheamă Mircea Popa și este o „vinitură” din Beclean. Lumea îl știe ca Mircea Bravo, nume de scenă care a însemnat 50% din succesul lui.
Mircea are 34 de ani. A terminat Dreptul, fapt care l-a ajutat să „judece” bine ce are de gând să facă de atunci încoace. Acum 10 ani a început cu glumițe și prank-uri (farse – na.), ulterior dezvoltându-le în scheciuri umoristice care implicau și actori profesioniști. L-a ajutat și tanti Lenuța din Chinteni, Bunica, devenită între timp una dintre cele mai bine cotate influencerițe din Cluj.
Pe an ce trecea, creștea și notorietatea brandului Mircea Bravo, ca urmare și fee-ul pe care-l încasa pentru modul său original de a face publicitate. De la 1.000-2.000 de euro pentru un filmuleț a ajuns la 10.000, apoi la 20.000 de euro. Când a ajuns la 1,17 milioane de urmăritori pe Youtube, 3,4 milioane pe Facebook și 572.000 pe Instagram, a decis că e momentul să treacă la alt nivel.
Așa că s-a apucat de producție de film, alături de regizorul Cristian Ilișuan, cel care i-a fost alături de la început.
Cât de profitabilă e afacerea asta pentru Mircea Bravo?
Mircea Popa este acționar, alături de Cristian Ilișuan, în mai multe firme.
BRAVO FILMS SRL, înființată în 2021, are ca obiect principal de activitate Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune. În 2022 a avut o cifră de afaceri de 2.605.169 lei, din care 2.130.070 lei profit.
BRAVO PRODUCTIONS SRL a fost înființată în 2015, având același obiect de activitate. În 2022 a avut o cifră de afaceri de 3.676.868 lei, din care 2.540.626 lei profit.
BRAVO CREATIVE SRL, a fost înființată în 2023 și nu are încă raportată cifra de afaceri.
Locurile 2 și 3 ca cifră de afaceri în Cluj-Napoca în 2022 pe codul CAEN declarat este ocupat de BRAVO PRODUCTIONS și BRAVO FILMS.
Per total, profitul cumulat pe 2022 al firmelor în care este acționar Mircea Bravo se ridică la suma de 4.670.696 lei, adică undeva la 938.000 de euro.
De la intrarea în activitate a firmelor și până la finele anului 2022, profitul net a depășit 10 milioane de lei, mai exact 10.412.275.
Ca urmare a succesului cu filmul „Mirciulică”, BRAVO FILMS mai are o premieră în această toamnă. Este vorba de filmul ”Nuntă pe bani”.
Iată cum activitatea de vlogger și influencer poate susține și alte pasiuni, mai mult sau mai puțin costisitoare, care, la rândul lor, ca într-un perpetuum mobile, alimentează din punct de vedere financiar o activitate profitabilă în continuă creștere.
Sursa date: Termene.ro
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
Un candidat a depus o cerere de anulare a primului tur de alegeri la CCR: „Nu a fost egalitate de șanse”

Curtea Constituțională a României a înregistrat, marți, o cerere de anulare a primului tur al alegerilor prezidențiale de duminică, scrie Agerpres. Aceasta aparține președintelui Partidului Noua Românie, Sebastian Popescu.
Președintele Partidului Noua Românie, Sebastian Popescu, care a candidat pentru Cotroceni, a declarat marți că a cerut Curții Constituționale anularea scrutinului din 4 mai, motivul central invocat fiind acela că „nu toți competitorii electorali, cei 11, au avut șanse egale în aceste alegeri”. Instanța constituțională urmează să stabilească o dată pentru soluționare.
„Nu a fost nicio egalitate de șanse”
El a confirmat pentru Agerpres depunerea contestației la Curtea Constituțională a României și a explicat că prin acest demers a dorit să transmită „un mesaj de alarmă”.
„Sunt mai multe motive invocate acolo, detaliate pe larg, dar motivul central, să spun așa, este acela că nu toți competitorii electorali, cei 11, au avut șanse egale în aceste alegeri, raportat la ceea ce a hotărât Curtea anul trecut, prin Hotărârea nr. 32, prin care s-au anulat alegerile. Pornind de acolo, a spus Curtea niște lucruri extrem de interesante cu privire la egalitatea de șanse. Nu a fost nicio egalitate de șanse în acest an. Televiziunile, mass-media, influencerii, jurnaliștii formatorii de opinie, casele de sondare a opiniei publice, toate au împărțit candidații în două mari categorii: relevanți și irelevanți. În prima categorie, patru, dintre care doi au și ajuns în finală, ceilalți, irelevanți”, a spus Sebastian Popescu.
„Asta nu este democrație”
El a subliniat că a pornit în cursa electorală cu „un handicap enorm, imens”.
„Ștampila de irelevant, transmiterea mesajului obsesiv către electorat că: nu votați astfel de oameni, că-i votați degeaba, votați util!, și așa mai departe, o manipulare grosolană. Păi, dacă ar fi vorba doar de votul util nu mai permitem 11, permitem 4 sau 2 direct, și am rezolvat problema. Asta nu este democrație, trebuie să lași cetățeanul să-și formeze el opinia despre toți candidații pe care trebuie să-i prezinți nepărtinitor, mai ales mass-media, și în mod echitabil, în mod egal. Pe mine nu m-au invitat decât câteva televiziuni private foarte puțin și Televiziunea Română și Radioul Public. În rest, eu nu am existat pe nicăieri. Așa au pățit încă cel puțin 6 contracandidați ai mei, împreună fiind în plutonul irelevanților”, a declarat pentru Agerpres Popescu.
Acesta a acuzat faptul că „nu există respect față de alegeri democratice, față funcția de președinte” și totul este „o manelizare excesivă, o superficializare” și „niște jocuri exclusiv de culise pentru putere, unde românul nu există, interesul lui nu există, România nu există”.
„Există doar pentru anumite grupuri de interese care vor puterea pentru ei și nimic mai mult”, a completat Popescu.
„Un mesaj de alarmă”
El a precizat că prin contestația depusă la CCR a dorit să transmită „un mesaj de alarmă” și să spună lucrurile „extrem de grave” care s-au întâmplat, din punctul său de vedere.
Sebastian Popescu a menționat că, deși contestația este formulată pentru a cere anularea alegerilor, pentru că, altfel, nu avea procedură legală, nu se putea adresa CCR cu alt capăt de cerere, sunt formulate, în subsidiar, și alte cerințe.
„Scopul nu este de a crea haos, de a anula, efectiv, alegerile, că, oricum, nu se vor anula, pentru că sunt multe motive care să nu producă o astfel de decizie. Rolul acestei contestații este a atrage atenția, că nu am învățat nimic din ce s-a întâmplat anul trecut și, pe alocuri, a fost mai grav anul acesta”, a menționat Popescu.
El a mai precizat că se așteaptă ca cererea sa să fie respinsă ca „inadmisibilă”.
Din datele publicate pe site-ul Autorității Electorale Permanente, după centralizarea tuturor proceselor verbale, Sebastian Popescu (PNR) a obținut 25.994 voturi (0,28%) la alegerile din 4 mai.

Piața de mașini second-hand este sezonieră, ceea ce înseamnă că, dacă așteptați momentul potrivit, vă puteți bucura de o selecție mai mare de vehicule, la prețuri mai mici. Această tendință se remarcă mai ales vara și iarna, când numărul cumpărătorilor de mașini scade semnificativ.
În iunie se înregistrează cea mai scăzută activitate a cumpărătorilor pe piața auto
Un studiu realizat de compania de date auto carVertical a dovedit faptul că activitatea cumpărătorilor de pe piața de mașini second-hand fluctuează semnificativ pe parcursul anului. În iunie, pe platforma carVertical au fost verificate cele mai puține mașini, reprezentând 7,6% din numărul total de rapoarte istorice achiziționate de utilizatorii serviciilor companiei pe tot parcursul anului. Decembrie, cu 7,8%, a fost pe locul doi și luna mai, pe trei, cu 8% din totalul anual de rapoarte.
Vrei să-ți CUMPERi o mașină second-hand? Poți face ECONOMII semnificative dacă o iei vara
„Activitatea mai scăzută a cumpărătorilor din lunile mai și iunie poate fi atribuită tendințelor sezoniere de pe piața auto. După trecerea iernii, interesul pentru achiziționarea de mașini crește de obicei pe măsură ce cumpărătorii caută să-și schimbe mașinile. Cu toate acestea, pe măsură ce se apropie vara, activitatea încetinește din nou, mulți oameni orientându-se mai mult către călătorii și activități în aer liber în detrimentul cumpărării de mașini”, explică Matas Buzelis, expert auto al carVertical.
În timpul verii, mulți vânzători oferă reduceri pentru modelele de mașini mai vechi pentru a face loc stocului nou. Acest lucru creează o oportunitate pentru cumpărători de a-și schimba mașina, aceștia putându-și achiziționa o mașină mai nouă la un preț atractiv.
Cele mai populare luni pentru cumpărarea unei mașini sunt octombrie (cu 9,3% din toate verificările efectuate anual pe carVertical), noiembrie (8,8%) și septembrie (8,7%). Mulți cumpărători se grăbesc să achiziționeze un vehicul înainte de venirea iernii, toamna devenind astfel o perioadă extrem de activă pe piața mașinilor rulate. Cu toate acestea, cererea crescută din această perioadă duce și la prețuri mai mari, astfel încât cumpărătorii ar trebui să fie pregătiți să cheltuiască mai mult dacă cumpără toamna.
Puteți economisi bani dacă așteptați momentul potrivit
Sfârșitul anului este un moment favorabil pentru schimbarea mașinii. Pentru a-și îndeplini obiectivele de vânzări și pentru a scăpa de modelele mai vechi înainte de Anul Nou, dealerii de mașini oferă adesea reduceri sau stimulente suplimentare.
„Mulți oameni nu vor să cumpere o mașină chiar înainte de finalul anului. Deoarece este nevoie de mai mult timp pentru a vinde un vehicul în această perioadă, cumpărătorii pot avea o putere de negociere mai bună și pot obține un preț mai mic”, explică Buzelis.
Pentru companii, sfârșitul exercițiului financiar semnalează adesea că este timpul să își actualizeze flota auto, ceea ce duce la introducerea pe piață a unui număr mai mare de vehicule provenite din flote.
„Să cercetați istoricul mașinii”
Odată ce iarna se încheie, șoferii încep să caute vehicule noi și piața devine mai activă. Pe măsură ce vânzătorii observă creșterea interesului din partea cumpărătorilor, devin mai puțin dispuși să negocieze prețurile.
Deși lunile de iarnă și cele de vară pot oferi oportunități bune de a găsi o mașină la un preț atractiv, experții sfătuiesc cumpărătorii să nu achiziționeze niciun vehicul în grabă.
„Cumpărarea unei mașini second-hand vine întotdeauna cu anumite riscuri, așa că este important să luați decizii bine informate, să cercetați istoricul mașinii, să efectuați un test drive și să inspectați vehiculul la un service autorizat înainte de a lua o decizie”, ne sfătuiește Buzelis.
EVENIMENT
Rareș Bogdan, dezvăluiri bombă: Ciucă era gata să se retragă din cursă. Condiția pusă lui Ciolacu a fost să nu candideze nici el

Europarlamentarul Rareș Bogdan a dezvăluit că, imediat după alegerile europarlamentare, Nicolae Ciucă era pregătit să renunțe la candidatura la prezidențiale pentru un candidat comun PNL-PSD – cu o singură condiție: ca Marcel Ciolacu să nu fie acel candidat.
Rareș Bogdan a dezvăluit, la Cluj Live, că pe 15 iunie, după europarlamentare, candidatul PNL pentru alegerile prezidențiale, Nicolae Ciucă, s-a oferit să se retragă din cursă: „Sunt dispus să nu mai candidez, dacă avem un candidat comun și dacă tu, Marcel Ciolacu, nu ești acela”, ar fi spus liderul PNL.
Propunerile pentru o candidatură au fost Emil Hurezeanu, Ioan-Aurel Pop și Crin Antonescu, însă liderul PSD le-ar fi respins. „Sau prietenul tău Eduard Hellvig”, a replicat ironic șeful PSD.
Rareș Bogdan susține că România putea avea un președinte respectat și echilibrat, dacă liderii ar fi dat dovadă de maturitate politică: „Ioan-Aurel Pop ar fi fost ideal: intelectual, suveranist, un vorbitor excepțional. Prindea și din valul naționalist, și din electoratul moderat.”
Liderul liberal acuză încăpățânarea lui Ciolacu: „A refuzat orice discuție. Și acum ne aflăm într-o situație pe care nimeni nu și-o dorea.”
PNL rămâne, spune Rareș Bogdan, un partid rațional: „Avem 280.000 de membri, peste 1.100 de primari, mii de consilieri. Nu ne place ideea de a susține un alt candidat decât al nostru, dar ne gândim la România.”
În final, europarlamentarul subliniază: „Am avut doi oameni onești – Nicolae Ciucă și Crin Antonescu. Dar n-a fost să fie. Din păcate.”
ADMINISTRAȚIE
950 de cereri depuse online pentru finanțări nerambursabile de la CJ Cluj. Și etapele următoare se vor derula exclusiv online

950 de cereri au fost depuse exclusiv online pentru acordarea finanțărilor nerambursabile de la Consiliul Județean Cluj, informează instituția. Etapele următoare – contestații, contractare și decontare – se vor derula de asemenea exclusiv online, utilizând platforma Ghișeul Unic.
Consiliul Județean Cluj a încheiat perioada în care entitățile non-profit, precum și entitățile publice care implementează programe și proiecte din sfera tineretului și activităților socio-educaționale, sportului, culturii, și a cultelor religioase au avut posibilitatea de a depune, exclusiv online, pe platforma Ghișeul Unic, documentația necesară în vederea obținerii de fonduri nerambursabile.
În continuare, în perioada 5-16 mai, comisiile special constituite la nivelul Consiliului Județean, pentru fiecare domeniu în parte, derulează procedura de evaluare și selecție a proiectelor depuse.
„Beneficiile incontestabile ale digitalizării s-au remarcat și în acest domeniu. Entitățile interesate au putut depune cererile de finanțare online, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la sediul Consiliului Județean, economisind, astfel, timp și bani. Mai important decât atât este însă faptul că am reușit să oferim entităților clujene o procedură integrată, în care nu doar depunerea cererilor ci toate etapele se derulează exclusiv online, ceea ce simplifică și oferă transparență acestui proces. Ne dorim la Cluj o administrație fără hârtii, sens în care avem în derulare contracte pentru digitalizarea serviciilor pe care le oferim”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Cele mai multe cereri, înregistrate în sfera cultelor
În intervalul de timp alocat depunerii solicitărilor pentru fonduri nerambursabile au fost înregistrate 950 de cereri pentru toate cele patru domenii de interes. Defalcat, 430 de cereri au fost înregistrate în sfera cultelor, 195 pentru cultură, 204 în domeniul sportului, respectiv 121 în cel al tineretului.
După finalizarea procedurii de evaluare și selecție a proiectelor, pe site-ul oficial al forului administrativ județean, www.cjcluj.ro va fi afișată lista tuturor entităţilor ale căror inițiative îndeplinesc condiţiile cerute pentru acordarea de finanţare şi suma propusă a fi alocată fiecărei organizații în parte, decizia finală urmând a fi luată prin hotărâre în cadrul unei şedinţe a Consiliului Județean.
Întregul proces va avea loc online
Totodată, aceste structuri non-profit vor fi înştiinţate în format electronic în legătură cu aprobarea finanţării programului propus, valoarea finanţării acordate, precum şi în ce priveşte alte aspecte legate de decontarea în condiţii corespunzătoare a cheltuielilor proiectului.
În vederea simplificării procedurilor, și etapele următoare – depunerea contestațiilor, semnarea contractelor și transmiterea documentelor de decont – se vor desfășura tot online, prin aceeași platformă digitală.