Connect with us

EVENIMENT

Cum apar perturbările de zbor și ce putem face în cazul întârzierii sau anulării unei curse?

Publicat


microsoft wizz

Perturbările din industria aviatică pot afecta planurile pasagerilor, în special în sezonul estival, care aduce mai mulți pasageri pe aeroporturile din toată lumea. Cum apar și ce putem face în cazul perturbărilor de zbor?

Compania aeriană Wizz Air oferă pasagerilor informații esențiale pentru călătorii fără probleme vara aceasta, în cadrul unei campanii educative despre călătorii cu informații utile pentru pasageri.

În contextul provocărilor din sectorul aviației, compania își propune să ajute pasagerii să aibă o călătorie cât mai plăcută și să reducă impactul eventualelor perturbări.

Ce sunt perturbările?

Perturbările din industria aviatică prezintă provocări unice. Aceste perturbări pot subiective și obiective.

Cele subiective se referă la probleme aflate în controlul companiei, cum ar fi întârzierile din cauza mentenanței.

De cealaltă parte, perturbările obiective sunt în afara controlului companiei aeriene și reprezintă provocări semnificative. Acestea includ evenimente precum greve ale controlorilor de trafic aerian sau ale angajaților din aeroporturi, constrângeri legate de sloturile aeroportuare și condițiile meteorologice nefavorabile.

Vouchere alimentare în cazul întârzierilor de peste două ore

În ceea ce privește întârzierile, Wizz Air subliniază importanța de a rămâne informat prin mai multe canale, inclusiv e-mail, telefon sau aplicație. Notificările privind întârzierile sunt expediate prompt prin e-mail și SMS.

În cazul unei întârzieri de peste două sau trei ore (în funcție de distanța rutei), sunt oferite vouchere pentru alimente. Agenții de handling de la sol distribuie aceste vouchere fie la poarta de îmbarcare, fie la biroul de informații, în funcție de configurația aeroportului.

În plus, agenții de handling pun la dispoziția pasagerilor o scrisoare de întârziere în care le sunt prezentate drepturile în caz de perturbări. Pasagerii sunt obligați să semneze un formular de confirmare a primirii acestei scrisori.

Anularea, reprogramarea sau overbooking-ul

În cazul anulării, amânării sau overbooking-ului unui zbor, Wizz Air se asigură că pasagerii sunt informați prin e-mail, telefon sau aplicație. Pasagerii trebuie să rămână în contact cu agenții de handling pentru asistență la cazare și transport.

La fel ca în cazul voucherelor pentru alimente, asistența din partea agenților de handling are loc la poarta de îmbarcare, la biroul de check-in sau la biroul de bilete, în funcție de configurația aeroportului.

Inițial, agenții de handling colectează informații cu privire la necesitățile de hotel și transport, care sunt apoi transmise coordonatorului pentru cazarea pasagerilor (TAC), responsabil cu rezervarea cazării și a transportului terestru. Odată ce aceste aranjamentele sunt realizate, agenții de handling pun la dispoziția pasagerilor camere de hotel. Se organizează transportul între aeroport și hotel, pasagerii fiind informați de către agenții de handling cu privire la orele aproximative de preluare.

Pasagerilor li se asigură cazare, în cazul anulării sau întârzierii zborului

Atunci când pasagerii sunt afectați de o anulare sau întârziere, dacă următorul zbor al aceleiași companii aeriene către destinația inițială are loc la o dată ulterioară, pasagerilor li se asigură cazare pentru toate zilele premergătoare zborului respectiv. În cazul în care zborul este reprogramat și se achiziționează un nou bilet de la un alt transportator aerian, pasagerilor li se oferă cazare pentru o singură noapte.

În cazul în care disponibilitatea redusă și imposibilitatea agenților de handling de a găsi camere de hotel nu permit cazarea pasagerilor, aceștia sunt informați printr-un e-mail că pot căuta soluții de cazare pe cont propriu, având ulterior opțiunea să solicite pe website-ul companiei aeriene restituirea sumei achitate, într-o valoare rezonabilă, pe baza documentelor care atestă rezervarea camerei de hotel.

În caz de necesitate, pasagerii afectați de o anulare și care au nevoie de asistență pentru efectuarea unei noi rezervări pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială și solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif standard indicat pentru fiecare țară.

În cazul în care pasagerii și-au rezervat bilete prin intermediul agențiilor de turism terțe și al agențiilor online, pasagerii sunt sfătuiți să contacteze direct acești terți. În aceste situații, agențiile de turism terțe și agențiile online primesc toate notificările și informațiile relevante privind zborurile afectate, fiind responsabile de transmiterea acestora mai departe, către pasageri.

Bagaj pierdut, întârziat sau deteriorat

În cazul pierderii, întârzierii sau deteriorării bagajelor, este esențial să raportezi imediat orice daune, înainte de a ieși din sala de bagaje de la sosiri. Asigură-te că informațiile de contact furnizate agenților noștri sunt actuale, pentru a facilita comunicarea odată ce bagajul este găsit.

Înainte de călătorie, atașează bagajelor tale etichete cu nume sau marcaje pentru o identificare ușoară. Aceste măsuri ajută la eficientizarea procesului de rezolvare a situațiilor legate de bagajele pierdute, întârziate sau deteriorate.

Asistență specială pentru zborurile perturbate

Pentru pasagerii care au nevoie de asistență specială sau pentru cei cu dizabilități, Wizz Air oferă asistență dedicată pe site-ul său, punând la dispoziție un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate pentru cererile de asistență:

  • Dacă ai nevoie de un scaun cu rotile sau de alt tip de asistență, te rugăm să ne informezi cu cel puțin 48 de ore înainte de zbor. Poți face acest lucru și în timpul procesului de rezervare și check-in. Cu toate acestea, te putem asista și direct la aeroport, dacă este necesar. Te rugăm să ne comunici clar nevoile tale pentru a-ți putea oferi cel mai bun ajutor, cum ar fi punerea la dispoziție a unui ambulift pentru pasagerii care nu pot folosi scările.
  • Femeile însărcinate trebuie să prezinte un certificat medical care să ateste faptul că sunt apte să călătorească, eliberat de un medic între săptămânile 28 și 34 de sarcină (sau săptămâna 32 în cazul unei sarcini cu gemeni). Călătoria nu este permisă după săptămâna 32 sau 34 de sarcină.
  • Pentru pasagerii cu echipamente medicale, cum ar fi aparate portabile de oxigen, este necesar un certificat care să ateste că sunt apți de zbor. Aparatele portabile de oxigen nu trebuie să conțină oxigen. Dacă ai nevoie de asistență pentru oxigen suplimentar din partea Wizz Air, te rugăm să ne informezi cu cel puțin 48 de ore înainte de zbor.

Pentru informații suplimentare, asigură-te că citești toți termenii și condițiile relevante, precum și întrebările frecvente, disponibile pe wizzair.com sau prin intermediul aplicației pentru mobil a Wizz Air.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

Elevii încep astăzi școala. Structura anului școlar 2024-2025 și calendarul examenelor pentru anii terminali

Publicat

Aviz epidemiologic școală

Luni, 9 septembrie 2024, aproximativ trei milioane de elevi din România încep cursurile anului școlar 2024-2025. Structura anului școlar 2024-2025 cuprinde cinci module.

Trei milioane de elevi din România încep școala luni, 9 septembrie. Anul școlar 2024-2025 este organizat în cinci module de învățare, fiecare despărțit de câte o vacanță, la fel ca în anii anterior. Prima vacanță este programată între 26 octombrie și 3 noiembrie 2024.

Structura anului școlar 2024-2025

Programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde” vor avea loc în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, la alegerea fiecărei unități de învățământ.

  • Modul 1: 9 septembrie 2024 – 25 octombrie 2024
  • Vacanță: 26 octombrie 2024 – 3 noiembrie 2024
  • Modul 2: 4 noiembrie 2024 – 20 decembrie 2024
  • Vacanță: 21 decembrie 2024 – 7 ianuarie 2025
  • Modul 3: 8 ianuarie 2025 – 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025 sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București;
  • Vacanța din februarie: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie – 2 martie 2025
  • Modul 4: 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025 sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz – 17 aprilie 2025
  • Vacanță: 18 aprilie 2025 – 27 aprilie 2025;
  • Modul 5: 28 aprilie 2025 – 20 iunie 2025
  • Vacanță: 21 iunie 2025 – 7 septembrie 2025.

Simulările naționale pentru clasele terminale – clasa a VIII-a și clasa a XII-a – au loc în ultimele două săptămâni din martie 2025.

Calendar Evaluare Națională 2025

  • 23 iunie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 iunie 2025: Matematică – probă scrisă
  • 27 iunie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă

Calendar Bacalaureat 2025

  • 27 ianuarie-7 februarie 2025 – probele de competențe la română, informatică și limbi străine
  • 10 iunie 2025: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 11 iunie 2025: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 13 iunie 2025: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 16 iunie 2025: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

Bursele acordate în noul an școlar

Anul școlar aduce burse semnificative pentru elevi, inclusiv burse de excelență olimpică între 700 și 3.000 de lei, burse de merit de minimum 450 de lei și burse de reziliență de 300 de lei.

De asemenea, bursele sociale și cele pentru elevii din învățământul profesional și tehnic vor fi de minimum 300 de lei, iar mamele minore vor primi burse de cel puțin 700 de lei pentru a susține participarea școlară.

Citește mai departe

POLITICA

George Simion, vizită fulger pe șantier. Vrea să facă o casă în 12 zile

Publicat

George Simion a mers din nou pe șantier, pentru a vedea stadiul lucrărilor la casa pe care vrea să o construiască în 12 zile pentru o familie amărâtă din Giurgiu.

În ziua a patra, constructorii au început deja zidăria, iar casa a început să prindă contur.

George Simion, vizită fulger pe șantier. Vrea să facă o casă în 12 zile

„Materialele pentru cea de-a patra zi au costat aproximativ 10.000 de lei. Am cumpărat 13 metri cubi de cărămidă, pe care am dat 6.240 de lei, 60 de saci multibat, 35 de lei sacul, dar și șase metri cubi de nisip, pe care am dat 1.200 de lei. Toate materialele sunt românești, din Târgu Jiu. Pe 15 septembrie, casa va fi gata, la cheie, pentru familia din Giurgiu care a rămas fără locuință, în urma unui incendiu. Rămâneți alături de noi să vedeți stadiul lucrărilor”, anunță George Simion, pe blogul său.

Potrivit liderului AUR, la finalul lucrărilor, casa va fi construită cu un preț total de 30.000 de euro, fără profitul constructorilor, plafonat la maximum 5.000 de euro.

Citește mai departe

POLITICA

George Simion, prezent la festivalul „România Cea Frumoasă” din comuna Florești

Publicat

Sâmbătă, 7 septembrie, liderul AUR, George Simion, a participat la festivalul „România Cea Frumoasă” din Florești, unde a stat de vorbă cu localnicii și vizitatorii festivalului.

Ieri, 7 septembrie, președintele AUR, George Simion, a participat la festivalul „România Cea Frumoasă”, organizat în comuna Florești.

George Simion s-a întâlnit cu localnicii și vizitatorii evenimentului, fiind primit cu drag de mulți dintre ei, și-a făcut timp să stea de vorbă cu oamenii, să le asculte părerile și preocupările, demonstrând, ca întotdeauna, disponibilitatea de a fi în mijlocul românilor.

Prezența sa a întărit legătura pe care o are cu cetățenii din Florești și din județul Cluj.

Citește mai departe

EDUCATIE

80.000 de lei pentru organizarea Galei de Excelență „10 pentru Cluj”

Publicat

De

gala 1

Primăria Cluj-Napoca alocă suma de 80.000 de lei de la bugetul local pe anul 2024 pentru organizarea Galei de Excelență „10 pentru Cluj”.

„10 pentru Cluj” este un eveniment dedicat elevilor clujeni, organizat anual de Primăria și Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca, cu sprijinul mediului de afaceri clujean şi al instituțiilor locale şi europene.

Consiliul Local Cluj-Napoca va dezbate, în următoarea ședință, un proiect ce prevede alocarea sumei de 80.000 lei de la bugetul local pe anul 2024 pentru organizarea evenimentului Gala de Excelență „10 pentru Cluj”. Suma ar urma să acopere cheltuielile legate de prestațiile artiștilor,  de partea de sonorizare și de promovare a evenimentului.

Educația, prioritatea zero la Cluj-Napoca

Evenimentul, ajuns în acest an la ediția a XVI-a, îşi propune să aducă în atenția publică exemple de tineri talentați, creativi, premiați la competiții și concursuri naționale și internațional.

„Cluj-Napoca e cunoscut în țară şi străinătate ca un important centru academic, universitar, economic, cultural, ştiinţific, sportiv şi religios în plină dezvoltare şi un exemplu de conviețuire și dinamică urbană.

Cluj-Napoca se poziționează ca hub european al inovării, iar elevii bine pregătiți, alături de studenți și profesori, reprezintă principalul avantaj competitiv al comunității. Educația la cel mai înalt nivel, alături de crearea unui mediu propice pentru dezvoltarea personală în afara şcolii, reprezintă prioritate zero. Creativitatea, inovarea, adaptabilitatea şi potențialul tinerilor clujeni trebuie sprijinite constant şi consecvent”, se arată în proiectul de hotărâre.

Proiectul propune desfășurarea evenimentului în perioada octombrie-decembrie 2024, cu festivitatea de premiere organizată în a doua parte a lunii decembrie 2024, la Casa de Cultură a Studenților „Dumitru Fărcaş” Cluj-Napoca.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax