Connect with us

EVENIMENT

Criză de apă în Feleacu. Situația se repetă vară de vară: Zona este considerată una de lux, deși condițiile sunt inadmisibile

Publicat


Locuitorii din Feleacu semnalează că, vară de vară, se confruntă cu întreruperi ale furnizării cu apă. O cititoare Cluj24 arată că infrastructura Companiei de Apă Someș nu a ținut pasul cu dezvoltarea comunei.

Locuitorii comunei Feleacu din județul Cluj se confruntă din nou cu o criză de apă, problemă care apare în fiecare vară. Sâmbătă, Compania de Apă Someș SA a anunțat că întrerupe furnizarea apei în localitate.

Anunțul companiei a provocat nemulțumirea locuitorilor comunei, în condițiile în care temperaturile au depășit 3o de grade Celsius în cursul zilei.

Infrastructura nu mai face față dezvoltării

O cititoare din Feleacu a transmis un mesaj prin care oferă explicații privind cauza întreruperilor și cere mediatizarea situației.

Comuna Feleacu a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimii ani, atrăgând un număr mare de noi locuitori, însă infrastructura de apă nu a ținut pasul cu această creștere, este de părere femeia.

„Ani la rând, în fiecare vară rămânem fără apă zile întregi. În ultimii ani comuna Feleacu s-a dezvoltat și a crescut mult ca și nr de locuitori. Zona este considerată ca fiind una de lux, deși condițiile de care dispunem sunt inadmisibile. Compania de Apă Someș SA a aprobat mai multe autorizații pentru racordare la rețeaua de apă, deși rezervorul existent nu mai face de mult față”, a reclamat locuitoarea din Feleacu.

„Angajații Companiei de Apă Someș invocă motive nefondate”

Locuitorii au făcut numeroase sesizări la Compania de Apă Someș SA și la Primăria Feleacu, dar fără succes. Astfel, ei cer sprijinul presei pentru a aduce în atenția publicului această problemă și pentru a obține răspunsuri de la autoritățile responsabile.

„Locuitorii comunei au făcut numeroase sesizări atât la Compania de Apă Someș SA, cât și la Primăria Feleacu. Bineînțeles că aceste sesizări nu au fost nici până în ziua de azi rezolvate. Angajații Companiei de Apă Someș SA invocă mereu același motive nefondate sau chiar îți închid telefonul în nas. Asta în fericitul caz când îți răspund la telefon”, a adăugat cititoarea.

Locuitorii din Feleacu, îngrijorați

Astfel, locuitorii comunei se arată îngrijorați, odată cu venirea verii, în special pentru familiile cu copii mici și pentru vârstnicii bolnavi.

„E abia începutul verii și problemele nu au ezitat să apară deja. Ne gândim cu groază la ce va urma vara aceasta. Ajungem acasă de la serviciu cu emoții dacă vom avea sau nu apă.

Gândiți-vă la familiile cu copii mici sau la vârstnicii bolnavi care se trezesc din senin fără apă în casă.

Doamne ferește de un incediu de vegetație, ori de vreun scurtcircuit (pentru că și curentul se ia zilnic, așa scurt, cât să îți arată aparatele casnice)”, a mai subliniat aceasta.

„Feleacu revine la condițiile de acum 40 – 50 de ani”

În ciuda acestor dificultăți, Primăria Feleacu și Compania de Apă Someș SA își pasează responsabilitatea reciproc, lăsând locuitorii fără soluții concrete.

„Primăria Feleacu nu face nimic și aruncă toată responsabilitatea de pe cei de Apă. Cei de la Apă spun că Primăria ar trebui să facă unele sesizări. Deci se aruncă vina de la unul la altul în timp ce noi stăm fără apă.

Ironia și mai mare e, că în comună se leagă la canalizare (ceea ce e foarte bine), dar noi nu avem apă.

Nu există suprasolicitare, ci doar subdimensionare a rețelei. Acest calvar îl trăim în fiecare vară.

În 2024 Feleacu revine la condițiile de acum 40 – 50 de ani când îți duceai apa cu găleata în casă”, a conchis aceasta.

Ce spune primarul comunei?

Primarul comunei Feleacu, Gabriel Costea, a adus clarificări privind situația furnizării cu apă. El arată că s-a aflat în contact permanent cu Compania de Apă, iar cauza întreruperii ar fi unor consumul de apă cu alte scopuri decât consumul menajer.

O întâlnire pentru identificarea soluțiilor este programată săptămâna viitoare, iar primarul a cerut montarea unui nou rezervor de apă. Până atunci, se vor utiliza cisterne pentru a suplini lipsa apei potabile.

„(…) Din partea companiei, am fost informat că au echipe pe teren și încearcă să echilibreze sistemul în această noapte pentru a putea porni pompele de la stația de pompare. Se alimentează și bazinul din zona școlii cu cisterne.
Compania de Apă ne-a comunicat că din cauza suprasolicitării sistemului de alimentare cu apă, din cauza unor consumuri care nu sunt destinate consumului menajer, întâmpină probleme în mai multe localități.
Am stabilit cu domnul Călin Neamțu o întâlnire pentru săptămâna viitoare pentru a discuta soluții care să prevină pe viitor astfel de probleme în Feleacu. De asemenea, menționez că încă de la finalul lunii mai, odată cu apariția primelor probleme în alimentarea cu apă în Feleacu, am solicitat conducerii companiei să analizeze necesitatea montării unui nou rezervor de apă în Feleacu. La momentul respectiv, mi s-a comunicat că nu este necesar, deoarece avariile ar fi fost rezolvate.
De asemenea, directorul general al companiei a menționat că se va face o analiză a tuturor pompelor care pompează din zona Eugen Ionescu și zona Wonderland spre Feleacu și, cel mai probabil, acestea vor fi înlocuite. Personal, consider că aceasta este problema principală, deoarece cantitatea de apă care ajunge în rețeaua de distribuție din Feleacu este insuficientă. Problemele au apărut la gospodăriile unde apa ajunge prin punerea în funcțiune a stației de pompare”, a arătat edilul.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Emil Boc, numit în Consiliul Politic al Convenției primarilor UE pentru climă și energie

Publicat

De

Emil Boc

Emil Boc va face parte din Consiliul Politic al Convenției Primarilor UE pentru climă și energie.

Primarul Clujului spune că prin această numire se consolisează angajamentul orașului față de tranziția climatică și energetică.

Emil Boc, numit în Consiliul Politic al Convenției primarilor UE pentru climă și energie

În Europa, Convenția primarilor este condusă de un Consiliu Politic format din primari și lideri locali.

“Membrii consiliului de administrație se întâlnesc în mod regulat și sunt invitați la discuții cu liderii instituțiilor UE cu privire la modul de promovare a acțiunilor locale privind energia și clima”, a precizat Emil Boc.

Din Consiliu mai fac parte lideri ai orașelor europene precum Jevgeni Ossinovski, primarul din Tallinn, Åsa Lindhagen, viceprimar Stockholm, Eckart Würzner, primarul orașului Heidelberg, Martin W.W Horn, primarul din Freiburg, Rafał Trzaskowski, primarul Varșoviei, Julije Domac, directorul REGEA și Marc Serra Sole, vicepreședinte pentru Tranziție climatică în regiunea Barcelona.

Cluj-Napoca – oraș neutru din punct de vedere climatic

Cluj-Napoca a fost desemnat în „Misiunea UE pentru Orașe Neutre din Punct de Vedere Climatic” și continuă să fie un exemplu de acțiune locală în domeniul energiei durabile și al combaterii schimbărilor climatice, a mai arătat Emil Boc.

“Prin această nouă responsabilitate, voi contribui la sprijinirea autorităților locale din Europa în atingerea obiectivelor climatice și energetice, oferind un cadru pentru colaborare și dezvoltare sustenabilă.

Tot în vara acestui an, am acceptat să fac parte din boardul Global Covenant of Mayors.

GCoM este cea mai mare alianță globală a orașelor în domeniul schimbărilor climatice, reunind o coaliție globală de peste 13.000 de orașe și administrații locale și peste 100 de parteneri de sprijin”, a mai precizat primarul Clujului.

Orașele și partenerii GCoM, spune primarul, împărtășesc o viziune pe termen lung de sprijinire a acțiunilor voluntare pentru combaterea schimbărilor climatice și pentru o societate rezilientă și cu emisii reduse.

“GCoM deservește orașele și administrațiile locale prin mobilizarea și sprijinirea unor acțiuni ambițioase, măsurabile și planificate privind clima și energia în comunitățile lor, prin colaborarea cu rețelele de orașe/regionale, guvernele naționale și alți parteneri în vederea realizării viziunii noastre”, arată Emil Boc.

Coaliția cuprinde orașe de pe 6 continente și 146 de țări, reprezentând peste 1 miliard de persoane sau mai mult de 13 % din populația globală.

Primarul Clujului, Emil Boc, a fost în urmă cu doi ani și președinte al Comisiei pentru Politica de Coeziune Teritorială și Buget (COTER) a Comitetului European al Regiunilor.

Citește mai departe

EVENIMENT

Aeroportul Cluj scoate la licitație un spațiu pentru simigerie la parterul aerogării

Publicat

aeroport cluj facebook

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj organizează licitație publică pentru închirierea unui spațiu pentru activități de alimentație publică – simigerie, în zona de plecări, la parterul clădirii.

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj anunță organizarea unei licitații publice pentru închirierea unui spațiu destinat desfăşurării activităţii de alimentație publică – simigerie.

Spațiul, identificat P75-B4, este situat în terminalul pasageri PLECĂRI, în zonă publică, la parter, în proximitatea filtrului de securitate din latura de Est a Terminalului Plecări, având o suprafață totală de 13 mp.

Licitația va avea loc pe data de 24 octombrie 2024, la ora 9, la sediul aeroportului.

Spațiu de închiriat la parterul Aeroportului Cluj

Obiectul procedurii de licitație publică este închirierea unui spațiu destinat desfăşurării activităţii de alimentație publică – simigerie, identificat ca spațiul P75-B4, Terminal Pasageri PLECĂRI, zonă publică, parter, în proximitatea filtrului de securitate din latura de Est a Terminalului Plecări, având o suprafață totală de 13 mp., aparținând domeniului privat al Județului Cluj, aflat în administrarea regiei, închiriat conform Hotărârii Consiliului Județean Cluj nr. 112/28.05.2020 și în temeiul dispozițiilor O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, art. 332 – 333.

Persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire prin mijloace electronice sau pe suport de hârtie, de la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A. Serviciul Achiziții Publice, în urma unei solicitări scrise pe adresa de e-mail: office@airportcluj.ro.

Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14.10.2024, ora 16:00. Data-limită de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 08:50.

Citește mai departe

EVENIMENT

34 de burse oferite prin concurs de Fundaţia „Mitropolitul Bartolomeu” pentru anul şcolar şi universitar 2024-2025

Publicat

Fundația „Mitropolitul Bartolomeu” a anunțat deschiderea unui nou concurs pentru acordarea a 34 de burse elevilor, studenților, masteranzilor și doctoranzilor pentru anul școlar și universitar 2024-2025.

Fundaţia „Mitropolitul Bartolomeu” anunţă deschiderea unui nou concurs pentru 34 de burse oferite elevilor de liceu, studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor, în anul şcolar şi universitar 2024-2025.

34 de burse, acordate de Fundația „Mitropolitul Bartolomeu”

Brusele sunt repartizate după cum urmează:

  • 18 burse pentru elevi, în valoare de 300 lei pe lună
  • 12 burse pentru studenți, în valoare de 400 lei pe lună
  • 3 burse de cercetare pentru masteranzi, în valoare de 400 lei pe lună
  • 1 bursă de cercetare pentru doctorat, în valoare de 500 lei pe lună

Bursele pentru elevi, se acordă pe o perioadă de 8 luni, cele pentru studenţi şi masteranzi pe o perioadă de 9 luni, iar bursa pentru doctorat se acordă pe o perioadă de 12 luni, toate începând cu 15 noiembrie 2024.

Masteranzii şi doctoranzii interesați de aceste burse vor trebui să prezinte un proiect de cercetare pe o temă interdisciplinară, din domeniile: teologia şi interpretarea ştiinţelor, teologia şi bioetica, teologia şi mediul înconjurător, teologia şi artele, teologia şi lumea.

Calendarul înscrierilor

Calendarul şi etapele desfăşurării concursului:

  • 28 octombrie 2024: termenul limită pentru depunerea dosarelor, direct sau prin poştă, la sediul Fundaţiei (400117 Cluj-Napoca, P-ţa Avram Iancu 18);
  • 7 noiembrie 2024: afişarea rezultatelor;
  • 8 noiembrie 2024: contestaţii şi afişarea rezultatelor finale.

Condiţiile de participare, fișa tip a aplicantului, precum şi actele necesare pentru întocmirea dosarului se găsesc în Regulamentul de burse aprobat de Colegiul Director al Fundaţiei şi publicat pe site-ul www.fundatiabartolomeu.ro. Fundaţia va încheia cu fiecare bursier un contract în care vor fi prevăzute drepturile şi obligaţiile ce revin ambelor părţi pe toată perioada derulării bursei.

Bursele acordate anul acesta, în valoare de peste 100.000 de lei

Fondul alocat pentru bursele din acest an şcolar este de 103.200 lei, iar până în prezent, Fundația „Mitropolitul Bartolomeu” a acordat 533 de burse unor tineri din întreaga ţară, în valoare totală de 1.448.700 lei.

Fundaţia „Mitropolitul Bartolomeu” a fost înfiinţată în urmă cu 16 ani de vrednicul de pomenire Arhiepiscop şi Mitropolit Bartolomeu Anania şi reprezintă proiectul generos şi inspirat al unui om cu viziuni largi, care a ştiut să ofere și după plecarea sa din această lume o şansă pentru tinerii merituoşi, dar lipsiţi de posibilităţi materiale. Fundația are ca scop principal acordarea de burse tinerilor merituoși dar lipsiți de posibilități financiare, din resursele proprii, pe care le administrează potrivit dorinței fondatorului ei.

Citește mai departe

POLITICA

VIDEO. Pariul lui George Simion: Construcția de case de la zero pentru SINISTRAȚII din Galați

Publicat

simion

George Simion, președintele AUR, a anunțat că începe construcția caselor pentru sinistrații din comuna Pechea, județul Galați. Liderul AUR a spus că realizarea acestor case până pe data de 13 octombrie reprezintă pariul său.

„Începem construcția caselor aici în comuna Pechea din Galați. Deja avem trasat tot. (…) E pariul pe care îl pun cu voi, dragi prieteni, și cu cei care tot spun că nu se poate, nu se poate. Credeți că de pe 27 septembrie până pe 13 octombrie ridicăm primele case.

VIDEO. Pariul lui George Simion: Construcția de case de la zero pentru SINISTRAȚII din Galați

Colegii mei sunt mobilizați. Avem tot ce ne trebuie. Vă așteptăm și pe voi sâmbătă și duminică dacă sunteți de bună credință și vreți să dați o mână de ajutor. Am săpat primele trei fundații, primele trei temelii. Avem fier beton, avem plasă, avem BCA și vrem, dacă primim teren, pentru că acest teren pe care îl vedeți aici ne-a costat 30.000 euro, dacă primarul face ceea ce spune vrem să ajungem la 30, 40, 50 de case.

Putem doar împreună! Poate România sau nu poate? Hai românilor! Eu știu că putem reconstrui țara”, a spus George Simion, în cadrul unui video postat pe pagina sa.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax