Connect with us

ECONOMIE

Corina Crețu, despre PNRR: Este incoerent, nerealist și netransparent. E doar vârful icebergului

Publicat


Europarlamentarul Corina Crețu spune, despre criticile aduse de Comisia Europeană PNRR-ului, că sunt binevenite pentru că urmăresc să îndrepte greșelile făcute de Guvernul României, însă „criticile majore sunt acelea că PNRR-ul trimis este incoerent, nerealist și netrasparent”

„Criticile pe care le-a adus Comisia Europeană PNRR-ului sunt bine întemeiate și, până la urmă, binevenite – pentru că urmăresc să îndrepte greșelile făcute de Guvernul României în acest document. Pentru că e vorba de sume foarte mari, e firesc să existe o rigurozitate foarte mare la Bruxelles privind modul în care urmează a fi cheltuiți banii. Criticile majore sunt acelea că PNRR-ul trimis de Guvern este incoerent, nerealist și netransparent”, spune europarlamentarul Corina Crețu.

Ea explică faptul că PNRR-ul este incoerent pentru că pe parcursul documentului apar, pentru aceeași investiție, sume diferite.

„De exemplu, pentru renovarea secțiilor de terapie pentru nou-născuți se cer 80 de milioane euro, într-o formă a documentului, în alta apar 71 de milioane euro. La fel se întâmplă și la alte capitole: de exemplu, educație sau modernizarea infrastructurii feroviare. PNRR-ul României este nerealist pentru că multe sume sunt exagerate: de exemplu, sunt prevăzute 133.000 euro de persoană pentru un training. Mai mult, PNRR-ul este netransparent, pentru că nu reiese clar cum au fost făcute calculele, ce rată a schimbului valutar a fost folosită, nu există costuri detaliate, de multe ori nu sunt trimise documente justificative”, scrie, pe Facebook, Corina Crețu.

Europarlamentarul spune că Guvernul României a căzut acest prim examen și „e cu atât mai grav cu cât aceste critici încep de la lucruri foarte simple, de bază”.

„Mă tem că aceste critici sunt doar vârful icebergului și că, în următoarea perioadă, vor fi multe alte probleme identificate în PNRR. Din păcate, cred că devine din ce în ce mai clar de ce Guvernul României a recurs la lipsa de transparență – pe care, așa cum știți, eu am criticat-o constant. Se pare, însă, că aceeași opacitate pe care Guvernul a practicat-o în țară, a fost aplicată și în raport cu Comisia Europeană”, a mai spus Corina Crețu.

Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) ar putea fi aprobat doar în septembrie, ceea ce va duce la întârzieri mari, a declarat, joi seara, la emisiunea STIU, de la Aleph News, europarlamentarul PSD Victor Negrescu, după ce Comisia Europeană a transmis zeci de observații.

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat joi, la Antena 3 că documentul PNRR prezentat de România a fost desființat de specialiștii Comisiei Europene. Ciolacu a vorbit despre rușine și despre conflict de interese în cazul celor care au întocmit documentele.

La rândul său, premierul Florin Cîțu a arătat într-o postare pe Facebook că Planul Național de Redresare și Reziliență nu a fost respins și nu a fost retrimis de Comisia Europeană, caracterizând informațiile apărute drept fake news.

(sursa: Mediafax)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ECONOMIE

FALIMENT în industria românească a asigurărilor. Asiguraţii City Insurance vor fi DESPĂGUBIŢI din Fondul de Garantare

Publicat

Industria autohtonă a asigurărilor a ajuns la maturitatea şi un nivel de reglementare prin care să poată trece cu bine peste efectele oricăror disfuncţionalităţi şi avem convingerea că toţi asiguraţii cu poliţe încheiate la City Insurance vor beneficia, atunci când este cazul, de despăgubiri prin intermediul Fondului de Garantare a Asiguraţilor, a declarat, sâmbătă, Mădălin Roşu, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).

Despăgubiri prin Fondul de Garantare

‘Avem convingerea că toţi asiguraţii cu poliţe încheiate la City Insurance vor beneficia, atunci când este cazul, de despăgubiri prin intermediul Fondului de Garantare a Asiguraţilor. De asemenea, BAAR doreşte să dea încă o dată asigurări că, şi în această situaţie, va acţiona cu respectarea nu doar a legii, ci şi a celor mai înalte standarde de profesionalism şi eficienţă, fără bariere birocratice pentru a-şi îndeplini rolul său pe plan extern.

Ne exprimăm speranţa că, industria autohtonă a asigurărilor a ajuns la maturitatea, experienţa şi un nivel de reglementare prin care să poată trece cu bine peste efectele oricăror disfuncţionalităţi care pot apărea la un moment dat şi împreună cu implicarea de care autorităţile statului dau dovadă în acest moment, şi mă refer aici şi la cele două Ordonanţe de Urgenţă anunţate de către premier, avem certitudinea că putem gestiona acest moment într-un mod optim’, a spus Roşu.

City Insurance era insolvabil

Potrivit asociaţiei profesionale, având în vedere faptul că asigurătorul nu mai îndeplinea indicatorii de solvabilitate, respectiv de capital minim, fiind în incapacitate de plată, măsura retragerii autorizaţiei, luată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) este una în concordanţă cu legislaţia şi normele generale de guvernanţă în domeniu.

‘În acest moment, în transparenţă pe site-ul Ministerului de Finanţe este publicat Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă care permite Fondului de Garantare să facă plăţi imediat după retragerea de către ASF a autorizaţiei de funcţionare a City Insurance, respectiv majorarea plafonului de despăgubire de la 450.000 lei la 500.000 lei pentru fiecare contract de asigurare’, notează sursa citată.

Retragerea autorizaţiei de funcţionare

Autoritatea de Supraveghere a Financiară a anunţat, vineri, că a decis retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii Asigurare-Reasigurare City Insurance şi a solicitat deschiderea procedurii falimentului împotriva societăţii.

Instituţia menţionează, într-un comunicat de presă, că, în baza Deciziei nr. 714/03.06.2021, Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A avea obligaţia de a transmite spre aprobare către ASF un Plan de finanţare pe termen scurt, în termen de o lună de la data primirii Deciziei nr.714/03.06.2021, în vederea restabilirii nivelului fondurilor proprii de bază eligibile care acoperă MCR sau pentru modificarea profilului de risc, astfel încât, în termen de 3 luni, MCR să fie din nou respectată.

Plan de redresare

De asemenea, asigurătorul trebuia să transmită un Plan de redresare refăcut, în termen de 2 luni de la data primirii Deciziei nr.714/03.06.2021, cu măsuri pentru restabilirea nivelului fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa de capital de solvabilitate pentru modificarea profilului de risc, astfel încât nivelul SCR să fie restabilit în termenul legal, de la data constatării nerespectării SCR prin Decizia ASF nr. 325/10.03.2021.

Totodată, începând cu date de 5 aprilie 2021, ASF aminteşte că a sesizat Ministerul Public, dar şi alte autorităţi ale statului cu privire la faptele constatate la SAR City Insurance S.A.

În perioada 2014-2021, ASF a impus societăţii City Insurance SA, dar şi conducerii societăţii mai multe sancţiuni, respectiv amenzi în valoare totală de 18.736.666 lei precum şi a emis o decizie de majorare de capital de solvabilitate aplicată societăţii de 16.500.000 de euro.

City Insurance S.A. este principalul asigurător românesc, cu o cotă de piaţă de 17%. A fost înfiinţată în anul 1998 de către un grup de investitori şi are sediul central în Bucureşti. Societatea are 400 de angajaţi şi 42 de birouri şi filiale, oferind o gamă largă de asigurări generale. AGERPRES

Citește mai departe

ECONOMIE

Dragoș Damian (CEO Terapia Cluj): Guvernul României să meargă în Moscova, Baku sau Kiev să rezolve dezastrul din iarna asta

Publicat

De

Potrivit directorului brandului clujean Terapia, Dragoș Damian, Moscova, Baku și Kiev dau ora exactă pentru UE la utilități și combustibili, și acolo trebuie să meargă Guvernul României ca să rezolve dezastrul din iarna asta.
”Pelerinajul ridicol la Cotroceni ai șefilor din energie, soluții post-factum gen compensări sau plafonări și scuze cum că “energia s-a scumpit în toata lumea” arată disperarea și lipsa de soluții a guvernării.
Mai mult ca sigur că prezentând acest tabel voi fi catalogat drept trădător de țară, trădător de UE, spion, poate voi fi ridicat de acasă. De altfel mă întreabă prieteni și mă înjură hateri: “de ce nu îți vezi de medicamente, unde “mafia” este cel puțin la fel de mare ca în energie?”. Și într-adevăr, sunt multe similitudini:
1. decidenti, coaliții, asociații, camere de comerț, consultanți, lobby-iști, toți pe statele de plată ale importatorilor de medicamente și energie;
2. agențiile de reglementare au devenit de-a lungul timpului sinecuri politice, unde foarte greu mai gasesti experți autentici care cunosc domeniul; de fapt dacă urmăriți cu atenție, “specialiștii” din cele două domenii, medicamente și energie, sunt când în ministere, când în firmele de audit, când brokeri, când freelanceri. Mercenari;
3. strategii și politici tarifare și de prețuri care descurajează investițiile în țară și favorizează importurile – după care apar analiști care ne povestesc de vulnerabilitățile date de lipsa investițiilor și de deficitul de balanță comercială;
4. autorități fricoase, care pentru a lua o decizie în evident interes public cer înainte de toate voie de la Bruxelles, ca să nu îl supărăm;
Toate cele de mai sus ne-au transformat într-o țară dependentă de importuri, fie ele medicamente, energie sau orice altceva. Dependența este mai mare decât ne imaginăm pentru că din corupție, prostie și slugărnicie față de UE ne-am făcut praf toata industria – reamintesc, gazul și petrolul sunt chimie, care aduce, alături de medicamente, jumătate din deficitul balanței comerciale.
Nu în ultimul rand, atunci când vă uitați în tabel întrebați-vă și în al cui buzunar se duce diferența de 2-3-5 ori dintre prețurile la utilități și combustibili de la noi și cele din Rusia, Azerbaijan și chiar Ucraina (țară în război). Și cât de gravă va deveni situația după închiderea minelor de cărbune, inadecvarea Green Deal-ului la realitățile și nevoile noastre și redundanța exploatării gazelor din proiectul MGD cand se da drumul la Nord Stream și Southern Gaz Corridor. Bonus, Europa Centrală mai are o soluție, Baltic Pipe Project, care va aduce gaz din Mările Nordului și Baltică.
Soluția la criza aflată doar la început din iarna asta și din 2022 este de a pune laolaltă o delegație de la Cotroceni și Victoria care să meargă la Moscova, Baku și Kiev ca să negocieze energie mai ieftină pentru România. Îmbătrânesc, dar tot mai aștept ca orice ardelean naiv un Președinte și un Prim Ministru care sa acționeze curajos, în interesul românilor, chiar dacă, ferească sfântul, supărăm Bruxelles-ul”, spune Dragoș Damian.
preturi energie

preturi energie

Citește mai departe

ECONOMIE

Cameramanul lui Emil Boc de pe vremea când era premier construiește încă 8 blocuri la Cluj-Napoca, în zonă de case

Publicat

De

digger cluj1

Ovidiu Daniel Moldovan, cameramanul lui Emil Boc de pe vremea când acesta era prim-ministru, are mare succes în lumea dezvoltatorilor imobiliari. Construiește un bloc de 6 etaje pe strada Brâncuși în timp ce ridică alte 8 blocuri pe strada Oașului, într-o zonă de case.

Dintotdeauna respectiva zonă a fost una de case, cu regim maxim de înălțime parter plus mansardă. Noul Plan Urbanistic General din 2014 a transformat zona într-una cu regim mic de înălțime, pe un parcelar de tip urban.

Un Plan Urbanistic Zonal de urbanizare a fost aprobat în 2018 pentru latura Vestică, cu motivarea că zona este tot mai intens locuită, prin care se aprobă imobile de 4 etaje, cu locuire colectivă și activități comerciale.

Firma lui Ovidiu Daniel Moldovan, Digger Contractors SRL, a profitat de situație și acum realizează acolo 8 blocuri. Două dintre ele, aliniate la stradă, vor avea 4 etaje, restul sunt cu regim mai mic de înălțime.

Asociat la Digger este și Borodi Liviu Călin.

Anul trecut, firma a avut profit 5,1 milioane de lei, cu un număr mediu de 5 angajați.

Autorizațiile de construcție:

A.C. nr. 1822/20.12.2019 pentru „Imobil de locuințe colective Corp A2 – Lot A3, regim de înălțime D+P+2E;

A.C. nr. 88/22.01.2020 pentru „Imobil de locuințe colective, regim de înălțime D+P+2E – Corp A2 – Lot 4A;

A.C. nr. 310/06.03.2020 pentru „Imobil mixt, corp A1 – lot A9, regim de înălțime S+P+3E+Er;

A.C. nr. 1824/20.12.2019 pentru „Imobil de locuințe colective Corp A2 – Lot A8, regim de înălțime D+P+2E;

A.C. nr. 91/22.01.2020 pentru „Imobil de locuințe colective, regim de înălțime D+P+2E-Corp A2 – Lot 7A;

A.C. nr. 80/22.01.2020 pentru „Locuințe colective, corp A2 – LotA6;

A.C. nr. 1823/20.12.2019 pentru „Imobil de locuințe colective, -Corp A2 – Lot A2, regim de înălțime D+P+2E;

A.C. nr. 1821/20.12.2019 pentru „Imobil mixt, corp A1 – lot A1, regim de înălțime S+P+3E+Er.

digger oasului1

Citește și:

Cameramanul lui Emil Boc de pe vremea când era premier construiește bloc de 6 etaje pe Brâncuși

foto: facebook Digger Oasului

Citește mai departe

ECONOMIE

Firma GOTO Parking, obligată de instanță să nu mai afișeze mesaje denigratoare la Aeroportul Internațional Cluj

Publicat

De

GOTO Parking, firma care administrează parkingul din fața Aeroportului Internațional Cluj, a afișat, timp de câteva zile, pe ecranele publicitare din incintă, un mesaj prin care îi anunță pe angajații aeroportului că trebuie să plătească dacă parchează pe locurile din fața celor două terminale. Conducerea Aeroportului a acționat în instanță firma, care a fost obligată să retragă acele mesaje denigratoare.

”Mesaj important pentru angajații aeroportului

Din cauza abuzurilor lui David CICEO, începând cu 1 septembrie 2021 parcarea în spațiile exploatate de GOTO Parking SRL se va face CU PLATĂ.

Vă recomandăm să utilizați zona din partea de Vest, dincolo de Terminalul Vechi, pe care David CICEO o ține blocată fără a se gândi la problemele pe care le-a creat angajaților aeroportului.

Am atacat în instanță acest abuz, pentru remedierea situației.

Domnul Ciceo a fost anunțat de o săpătămână și nu v-a spus”, este mesajul afișat.

Potrivit directorului Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo, conform contractului încheiat cu Consiliul Județean Cluj, firma trebuie să asigure 100 de locuri libere pentru angajați. Mai mult, acesta a arătat că GOTO Parking nu a respectat contractul semnat și prin faptul că nu a efectuat reparații la parcarea pe care a preluat-o de la UTI.

„Urmează să vedem ce fac funcționarii care sunt în comisia de la Consiliul Județean care analizează acest contract. Nu și-au respectat obligațiile – trebuia făcut un hotel, un parking supraetajat, funcționarii nu ne-au mai răspuns și există o sentință definitivă care menționează că funcționarii nu și-au îndeplinit contractul cu bună credință. Dacă vă uitați pe review-uri, cel mai prost stă aeroportul la parcare. În parcarea pe care o gestionăm noi avem un program de modernizare, bineînțeles că durează puțin, dar am preluat o parcare total distrusă”, a mai declarat David Ciceo.

Aeroportul din Cluj a cerut emiterea ordonanței președințiale în contradictoriu cu pârâta GOTO SRL.

Judecătorii au obligat firma să înceteze afișarea oricăror afirmații denigratoare pe panourile informative aflate în parcarea situată în fața Aeroportului sau cu un conținut similar, până la soluționarea definitivă a dosarului nr. 16913/211/2021 al Judecătoriei Cluj-Napoca.

Sentința a fost pronunțată joi, 16.09.2021, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

Citește și:

https://cluj24.ro/foto-video-scandal-pe-parcarea-aeroportului-angajatii-pusi-sa-plateasca-taxa-77431.html

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate