ACTUALITATE
Control al ITM Cluj privind telemunca. Au fost aplicate amenzi de 6.000 lei pentru neasigurarea triajului epidemiologic
În perioada 10.11.2020-24.11.2020 ITM Cluj a desfășurat, în cadrul unei campanii organizate la nivel național, acțiuni de control pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea şi sănătatea la locul de muncă, în vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID-19.
Motivarea campaniei
Luând în considerare necesitatea asigurării în continuare a unei protecții adecvate împotriva îmbolnăvirii cu coronavirusul SARS-CoV, prevăzută de Legea nr.55/202 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se impune intensificarea controalelor desfășurate de lnspecția Muncii, în vederea verificării și conştientizării angajatorilor cu privire la aplicarea legislației care reglementează stabilirea unor programe individualizate de muncă, munca la domiciuliu, munca în regim de telemuncă precum și cu privire la sigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor.
Obiectivele campaniei
ldentificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariați în vederea conștientizării şi determinării acestora de a organiza programul de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră şi de a implementa munca la domiciliu și telemunca, în vederea reducerii riscului de contaminare cu Coronavirus la locul de muncă precum și pe timpul deplasării la și de la locul de muncă precum și cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor.
Verificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariați cu privire la aplicarea prevederilor legate privind munca la domiciliu, telemunca, declarea programului
de lucru și securitatea şi sănătatea in muncă.
Obiective speciale
Existența în contractele individuale de muncă/actele adiționale sau, după caz, în deciziile angajatorului, a elementelor specifice aferente efectuării muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă.
Modalitatea prin care au fost stabilite programe individualizate de muncă și condițiile în care acestea sunt implementate.
Evidența timpului de muncă – art. 119 din Codul Muncii.
Respectarea prevederilor legale privind timpul de muncă și timpul de odihnă.
Respectarea art. 117 din Codul Muncii conform căruia ,,Programul de muncă și modul de repartizare a acestuia pe zile sunt aduse la cunoștință salariaților și sunt afișate la sediul angajatorului”.
Modul de desfășurare a activității în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, modificarea locului de muncă ori a atribuțiilor acestuia.
Rezultatele campaniei
Cu ocazia acestei Campanii, ITM Cluj a efectuat controale la un număr de 73 angajatori din județul Cluj. Au fost aplicate amenzi în cuantum total de 6.000 lei la un număr de 5 angajatori pentru neasigurarea triajului epidemiologic în unitatea controlată, lipsa instruirii lucrătorilor cu privire la modul de realizare a triajului epidemiologic la intrarea la serviciu și neasigurarea distanței minime de 2 m între mese.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






