Connect with us

EDUCATIE

Consiliul Elevilor Cluj despre bursele școlare: Ridicarea mediei de acordare cu un punct, o cauză de stres pentru copii

Publicat


Nevoia elevilor de a fi susținuți este una prea bine cunoscută, dar ce se întâmplă când statul încearcă sa limiteze resursele? Cu siguranță, bursele reprezintă un mijloc de motivare a elevilor, un mijloc prin care aceștia se simțeau susținuți de către autorități, iar măsura de mărire a mediei de la care se acordă bursa are, fără îndoială, efecte dramatice. Această măsură a provocat un val de nemulțumiri în rândul elevilor, care par a-și pierde încrederea în cei care ar trebui să îi încurajeze și care ar trebui să le ofere cele mai bune condiții de învățare pentru a obține performanța.

Consiliul Elevilor Cluj arată că, odată cu reapariția problemei burselor, prin ridicarea pragului minim la media de 9.50, ”nemulțumirea elevilor față de cum este organizat acest an școlar este mai mare ca niciodată, iar acest lucru este evident pentru noi”.

După consultarea realizată în cadrul structurii la nivel județean, noi am tras următoarele concluzii asupra subiectului burselor. Începând din toamna anului trecut Consiliul Elevilor a militat pentru majorarea burselor, a căror prag era mult prea nesemnificativ în raport cu cerințele unui elev din județul nostru, indiferent că acesta studia în urban sau rural, de multe ori simpla achiziționare a rechizitelor depășind suma alocată unui elev.

Odată cu venirea anului 2022, am fost surprinși de decizia Ministerului Educației Naționale prin care cuantumul minim al burselor școlare urma să se dubleze, consecința fiind mărirea pragului de acordare a acestora la media 9,50.

Acestea au dus la un cumul de diferite emoții în rândul elevilor, deoarece dublarea cuantumului este un lucru mult așteptat, dar totodată ridicarea mediei de acordare cu un punct presupune o cauză de stres pentru copii, mai ales că anul școlar 2021-2022 a venit la pachet cu o multitudine de provocări, una dintre ele fiind problema elevilor în a se readapta la  procesul de învățare fizic.

Motivație pentru elevi

“Bursa ar trebui să reprezinte o motivație pentru elevi și, în cazul burselor de studiu, un sprijin financiar. Este suficient sa luăm de exemplu un copil care ar fi eligibil pentru bursa de studiu, dar și pentru cea de merit…care e diferența? Nici una. Sunt de părere că cei care beneficiază de bursa de studiu au nevoie de mai mult decat 200 de lei”, spune Carla Pădurean, președintele Consiliului Școlar din Liceul Teoretic “Avram Iancu” Cluj-Napoca.

Deoarece învățământul online a avut un impact enorm asupra procesului educațional, măsura pe care o propunem noi, reprezentanții elevilor clujeni, este aceea de a se ridica pragul de acordare a burselor la media 9 de la 8,50 în momentul de față și de a se păstra inițiativa dublării sumei de bani primite de către elevi, iar, începând cu anul școlar următor, cuantumul burselor să fie defalcat. Pentru elevii cu media între 9,00 și 9,49 să existe un anumit cuantum, iar pentru notele între 9,50 și 10,00 să existe un alt cuantum, aferent notei.

Notele elevilor au crescut

“De când participăm la cursuri online, notele elevilor au crescut vizibil, profesorii fiind uneori și mai îngăduitori cu noi pentru că am fost nevoiți sa ne obișnuim cu un alt mediu de lucru, sunt de acord cu regândirea pragului de acordare a burselor. Valoarea monetară a acestora era destul de mică și poate elevii nu se simțeau motivați sa invete mai mult pentru ca nu constituia o mare diferență”, ne mai spune Veronica Văcăraș, reprezentanta elevilor din Liceul Teoretic “Nicolae Bălcescu” Cluj-Napoca.

Dorința noastră în momentul de față este să fim ascultați, să se ia decizii favorabile nouă și unui sistem educațional mai sănătos.

Cerem să ni se ofere atenția voastră, a autorităților locale și naționale, deoarece de la începutul perioadei pandemice sunteți mai mult indiferenți la adresa elevilor, iar asta se poate observa clar prin acțiunile luate mai ales în anul școlar 2021-2022, care în opinia reprezentanților din Cluj nu au fost în concordanță cu necesitățile elevilor, ba dimpotrivă, au alterat puternic procesul de predare-învățare, care oricum se află în reconstrucție după perioada de școală online. Dacă situația burselor persistă și nu vom reuși să ajungem la un consens cu autoritățile, vom lua toate măsurile ca problema elevilor să fie auzită prin toate mijloacele posibile.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



EDUCATIE

Un liceu și o grădiniță din Cluj-Napoca trec în sistem online din cauza Covid-19

Publicat

De

Colegiul Național „Gheorghe Șincai” și Grădinița cu program prelungit „Poienița” din Cluj-Napoca trec în sistem online începând de marți, 18 ianuarie.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a aprobat luni suspendarea cursurilor în format fizic în cele două unități de învățământ preuniversitar din Cluj-Napoca.

Suspendarea cursurilor față în față va fi în vigoare pe o perioadă de 10 zile potrivit deciziei.

Potrivit prefectului județului Cluj, Tasnádi Szilárd, decizia a fost luată având în vedere că în cel puțin 50% dintre clasele colegiului și grupele grădiniței sunt cazuri de Covid-19.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Citește mai departe

EDUCATIE

191 de directori și 64 de directori adjuncți ai școlilor din Cluj și-au preluat mandatele. Majoritatea au rămas în funcții

Publicat

De

directori licee,directori scoli generale,mandat scoala

Directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din Cluj, care au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante, au preluat luni mandatul pentru următorii 4 ani.

Este vorba de 191 de directori și 64 de directori adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar de stat care au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante în unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Cluj, concurs desfășurat în perioada septembrie-decembrie 2021.

Directorii și directorii adjuncți au semnat un contract de management educațional cu inspectorul școlar general, iar directorii și un contract de management administrativ-financiar cu primarul unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază teritorială se află unitatea de învăţământ preuniversitar, respectiv cu preşedintele consiliului judeţean, pentru unităţile de învăţământ preuniversitar special.

„Îi felicit pe directorii care au participat la concurs și care au promovat în procent foarte mare. În foarte mare măsură nu sunt schimbări, stabilitatea la nivelul managementului fiind un indicator important al reușitei școlare în județul Cluj, dar mă bucur să văd că sunt și cadre didactice care nu au mai ocupat funcții de conducere și care și-au dorit să își asume acest rol.

Directorul este reprezentantul legal al unităţii de învăţământ şi realizează conducerea executivă a acesteia, organizând și monitorizând întreaga activitate educaţională, răspunzând de aplicarea legislaţiei în vigoare, la nivelul unităţii de învăţământ, de elaborarea bugetului și încadrarea în bugetul aprobat, de atragerea de resurse extrabugetare, de angajarea personalului din unitate, prin încheierea contractului individual de muncă, coordonează activitatea de elaborare a ofertei educaţionale a unităţii de învăţământ, a regulamentelor, a tuturor documentelor de prognoză și diagnoză a calității procesului educațional.

Având un mandat de 4 ani, sunt convinsă că vor fi mult mai motivați să implementeze proiecte și strategii educaționale pe termen lung, care să contribuie la dezvoltarea instituțiilor pe care le conduc.

Le doresc tuturor mult succes, să fie acei factori de echilibru, care să coaguleze echipe în jurul lor și să aibă disponibilitate de comunicare cu toți partenerii educaționali”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

În județul Cluj au rămas 23 de posturi de directori și alte 15 de directori adjuncți care nu au fost ocupate prin concurs.

Pe aceste posturi au fost numite cadre didactice prin detașare în interesul învățământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar, respectiv 31 august 2022, au arătat reprezentanții Inspectoratului Școlar Cluj.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

GREVĂ în învățământul clujean. Ce vor PROFESORII. Lista revendicărilor

Publicat

De

elevi
Salariații din învățământul clujean, membri ai sindicatelor Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, vor intra în grevă de avertisment miercuri, 19 ianuarie 2022, între orele 11-13, cu încetarea activității.
Protestul membrilor celor două organizații sindicale este cauzat de refuzul guvernanților de a purta negocieri cu reprezentanții federaţiilor sindicale din educaţie și de a adopta măsuri concrete pentru:
1. ACORDAREA, încă de la începutul anului 2022, a salariilor de bază prevăzute de anexele la Legea-cadru nr. 153/2017 pentru personalul din învățământ (cadre didactice, personal didactic auxiliar și nedidactic);
2. ALOCAREA procentului de 6% din P.I.B. pentru finanțarea educației;
3. ADOPTAREA UNEI MĂSURI LEGISLATIVE DE NATURĂ REPARATORIE, prin care întregul personal didactic să beneficieze de calculul și plata corecte ale drepturilor salariale cuvenite conform tranșelor de vechime în învățământ (de la data de 01.09.2017), respectiv ale drepturilor reglementate ca majorări/creșteri salariale (începând cu 01.01.2019), potrivit Legii-cadru nr. 153/2017;
4. ACORDAREA SPORURILOR PENTRU CONDIȚII DE MUNCĂ prevăzute de Regulamentele emise în baza Legii-cadru nr. 153/2017;
5. PLATA ORELOR SUPLIMENTARE pentru munca prestată de personalul didactic auxiliar și nedidactic peste timpul normal de muncă;
6. SUPLIMENTAREA NUMĂRULUI DE POSTURI DIDACTICE AUXILIARE ȘI NEDIDACTICE necesare pentru ca unitățile de învățământ să își desfășoare activitatea în condiții cât mai bune.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Citește mai departe

ACTUALITATE

Sorin Cîmpeanu: EXPLOZIE a fenomenului de bullying în şcoli. Este extrem de GRAV

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat că şcoala a fost afectată în timpul pandemiei „enorm, înfricoşător de mult” şi că „pierderile educaţionale sunt foarte mari”, greu de recuperat, necesitând perseverenţă şi implicare.

„Există o explozie a fenomenului de bullying în şcoli – extrem de grav. O spun psihologii, cei cu pregătire, cu competenţă în a se pronunţa asupra acestui subiect. Există, vedem bine, din păcate, doar în ultimele zile, o multiplicare a tentativelor de suicid în rândul adolescenţilor. Există – şi o spun iarăşi medicii – o multiplicare a afecţiunilor oftalmologice”, a spus ministrul, la Prima Tv.
Cîmpeanu a adăugat că în această perioadă s-au adâncit inechităţile deja existente în sistemul românesc de învăţământ, dar că a crescut şi abandonul şcolar. Astfel, din 2015 până în 2019 s-a înregistrat o scădere a abandonului şcolar de la 18-19% la 15,3%. Însă, în 2020, abandonul şcolar a crescut din nou la 15,6%, atingând în mediul rural o valoare medie de 26%.

A crescut abandonul școlar

„Acestea sunt datele din 2020. Privesc cu mare îngrijorare către INS şi oricât de mult am spera să nu crească semnificativ aceste cifre deja îngrijorătoare (…) atunci când vom avea cifrele pentru anul 2021, mă tem că ele vor fi încă şi mai grave. Toate acestea sunt efecte asupra sistemului de educaţie, generate de pandemie. Este vorba de efecte negative care s-au suprapus peste problemele cronice deja existente în sistemul de învăţământ din România”, a precizat el.
De asemenea, Cîmpeanu a atras atenţia asupra faptului că există studenţi care încheie al doilea an universitar, dar care nu au intrat încă într-un amfiteatru şi nu au participat la lucrări practice.
El a reamintit că la finalul lunii decembrie a fost adoptat un program naţional pentru reducerea abandonului şcolar.

Sursa: Agerpres

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate