CULTURA
Concertul de deschidere a noii stagiuni la Filarmonica de Stat ”Transilvania” Cluj-Napoca. La vioară, Remus Azoiței
Noua stagiune de concerte și evenimente muzicale ale Filarmonicii de Stat ”Transilvania” Cluj-Napoca începe, vineri, 27 septembrie, ora 19.00, cu un concert simfonic ce va avea loc la Colegiul Academic. Maestrul Cristian Mandeal, dirijor principal, se va afla la pupitrul Orchestrei Filarmonicii, avându-l ca solist pe violonistul Remus Azoiței. Din programul serii vor face parte Dmitri Şostakovici – Concertul nr. 1 în la minor pentru vioară, op. 77 (99) și Johannes Brahms – Simfonia nr. 1 în do minor, op. 68.
Concertul nr. 1 în la minor pentru vioară, op. 77 (99)a fost compus în timpul campaniei împotriva formalismului în muzică, Șostakovici însuși aflându-se în rândul celor șase compozitori cenzurați în epocă. Din cauza acestui mediu ostil, Șostakovici a păstrat concertul nepublicat până la moartea lui Stalin în martie 1953.
Istoricul muzical Boris Schwarz a notat că, în anii postbelici, Șostakovici și-a împărțit muzica în două idiomuri. Primul era „simplificat și accesibil pentru a se conforma liniilor directoare ale Kremlinului”, în timp ce al doilea era „complex și abstract pentru a satisface propriile standarde artistice ale compozitorului”.
Având în vedere natura sa complexă, concertul mai sus menționat se încadrează în cea de-a doua categorie și, ca atare, a fost prezentat în premieră în octombrie 1955. Concertul conține faimosul motiv DSCH (într-o „ortografiere” germană a inițialelor compozitorului), de fapt o inversiune a unui tetracord, motiv pe care compozitorul rus îl folosește în multe lucrări ale sale pentru a se reprezenta.
Concertul, în patru părți
Concertul Filarmonii de stat ”Transilvania” are o formă simfonică, în patru părți. Prima parte este o nocturnă melancolică, elegiacă, urmată de un Scherzo (partea a II-a) cu tensiuni metrice inegale și un puls ritmic constant.Urmează partea a III-a Passacaglia, care se încheie cu o cadență prelungită ce conduce fără pauză la finalul burlesc.
Simfonia nr. 1 în do minor, op. 68 este o lucrare la care Brahms a lucrat cel puțin paisprezece ani, unele schițe datând din 1854. Brahms însuși a declarat că scrierea simfonia, de la schițe la ultimele retușuri, a durat 21 de ani. Premiera acestei simfonii, dirijată de prietenul compozitorului, Felix Otto Dessoff, a avut loc pe 4 noiembrie 1876, la Karlsruhe, pe atunci în Marele Ducat de Baden.
Perioada lungă de timp în realizarea Simfoniei în do minor, care va fi, în final, prima sa lucrare de acest fel, are o dublă explicație. În primul rând, faptul că Brahms era extrem de autocritic, ceea ce l-a determinat să distrugă multe dintre primele sale schițe.
În al doilea rând, exista, în epocă, o anumită așteptare din partea prietenilor lui Brahms și a publicului, potrivit căreia el trebuia să continue „moștenirea lui Beethoven” și să producă o simfonie de o demnitate și o anvergură intelectuală pe măsură – o așteptare pe care Brahms simțea că nu o poate îndeplini cu ușurință având în vedere reputația monumentală a lui Beethoven.
Despre dirijorul Cristian Mandeal
Cristian Mandeal este dirijor principal al Orchestrei Filarmonicii clujene ”Transilvania” începând cu stagiunea 2023/2024.
În cei peste 40 de ani de activitate dirijorală neîntreruptă, Cristian Mandeal s-a aflat la pupitrul majorității orchestrelor din România, dar și al unor orchestre de prestigiu de pe scenele internaționale.
Cristian Mandeal a studiat pianul, compoziția (cu Ștefan Niculescu) și dirijatul (cu Constantin Bugeanu) la Conservatorul „Ciprian Porumbescu” din București, perfecționând-se apoi cu Herbert von Karajan (Berlin) și Sergiu Celibidache (München). Parcursul său profesional a început cu activitatea de corepetitor la Opera Română din capitală (1974/1977), devenind ulterior dirijorul Filarmonicilor din Târgu-Mureș (1977/1980), Cluj (1980/1987) și București (1987/2009). De asemenea, a fost Director Artistic al Festivalului și Concursului Internațional „George Enescu”, edițiile 2001 și 2003.
În paralel cu funcțiile deținute în România, Cristian Mandeal a fost Director Artistic al Northern Israelian Orchestra din Haifa (1999/2002) și al Orchestrei Naționale Basce din San Sebastián, Dirijor Permanent al Orchestrei „Haydn” din Bolzano e Trento (2000/2003), Dirijor Invitat Permanent al Orchestrei „Halle” din Manchester (2005/2010), al Filarmonicii din Belgrad (2006/2007) și al Filarmonicii din Copenhaga.
Orchestre cu care a colaborat
În ampla listă a orchestrelor internaționale cu care a colaborat, se regăsesc câteva dintre ansamblurile de frunte: Wiener OperOrchester, Deutsche OperOrchester Berlin, Staatskapelle Berlin, Staatskapelle Dresden, DresdnerPhilharmonie, MünchnerPhilharmonie, BayerischesRundfunkOrchester, HessischesRundfunkOrchester, OperundMuseumsgesellschaftOrchester din Frankfurt, SüdwestRundfunkOrchester din Baden Baden și Saarbrücken, London Symphony Orchestra, London Philharmonic Orchestra, BBC London Orchestra, BBC Scottish Orchestra din Glasgow, City of Birmingham Symphony Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra Liverpool, RTE-Dublin, Orchestre Nationale de Belgique, Filarmonica Cehă, Orchestra Simfonică și Orchestra Radio din Praga, Orchestra Radio Slovenă din Ljubljana, Orchestra della Santa Cecilia din Roma, RAI Milano, Orchestra National de Catalunia din Barcelona, Israel Philharmonic Orchestra din Tel Aviv, Jerusalem Symphony Orchestra, Gulbenkian Orchestra și Orchestra Națională Portugheză din Lisabona, Orchestrele Filarmonicilor din Tokyo, São Paulo, Ciudad de Mexico, Helsinki, Monte Carlo, Copenhaga, Moscova, Varşovia, Sofia, Belgrad, Zagreb, GöteborgSymphony Orchestra.
Repertoriul extraordinar de vast al dirijorului Cristian Mandeal (atât în domeniul simfonic, cât și în cel de operă) se concentrează, în special, pe secolul al XIX-lea și prima jumătate a secolului al XX-lea.
A dirijat peste șaizeci de prime audiții absolute, lucrări ale compozitorilor români, dar și ale unor compozitori străini, în parte dedicate dirijorului însuși. Este un promotor neobosit al creației lui George Enescu, promovând-o pe toate meridianele.
Un capitol aparte îl reprezintă opera Oedipe, pe care a prezentat-o în primă audiție britanică, la Festivalul de la Edinburgh (2002), și italiană, la TeatroLirico din Cagliari (2005). În anul 2008, a devenit președintele Societății „George Enescu” din Londra.
Despre violonistul Rermus Azoiței
Numit de către revista britanică The Strad ca fiind ”un virtuoz incurabil cu suflet și tehnică fabuloase”, violonistul Remus Azoiței a debutat la 8 ani cu orchestra simfonică din orașul său natal, Galați. După ce în 1995 a absolvit Conservatorul din București la clasa lui Daniel Podlovski, Remus Azoiței obține o bursă de studii la renumita Juilliard School din New York, unde are șansa să studieze cu Dorothy Delay și Itzhak Perlman, la finalul pregătirii sale obținând titlul de Master of Music. De-a lungul timpului el a beneficiat si de îndrumarea violonistului Bujor Prelipcean.
Remus Azoiței a concertat în săli prestigioase precum Carnegie Hall în New York, Concertgebouw Amsterdam, SalleCortot Paris, Konzerthaus Berlin, St-Martin-in-the-Fields și Wigmore Hall în Londra, Teatro La Fenice Veneţia, Auditorio Nacional Madrid sau Konzerthaus Viena, apărând de asemeni în festivalurile muzicale de la Tokyo, Cambridge, Londra, Berlin, Heidelberg și Santander, ș.a.
A colaborat cu artiști renumiți printre care se numără Lawrence Foster, David Geringas, Gérard Caussé, Michael Sanderling sau Adrian Brendel, fiind, de asemenea, solist al unor ansambluri de prestigiu precum Berlin Kammer Orchestre, Orchestre Nationale de Belgique, Philharmonic Chamber Orchestra of London sau Orchestre Philarmonique de Radio France.
În 2005, el a interpretat Dublul concert de Bach alături de violonistul Nigel Kennedy în cadrul Festivalului Internațional George Enescu, concert preluat de către 19 posturi de radio si televiziune din Europa, incluzând BBC, Arte și Mezzo. Cu ocazia debutului său la celebra WigmoreHall din Londra, ziarul Sunday Express scria că “a cântat un concert de neuitat în fața unei săli Wigmore arhipline și a ridicat publicul în picioare. Iată un muzician excepțional”.
Înregistrare în premieră mondială
Remus Azoiței a înregistrat în premieră mondială integrala lucrărilor pentru vioară și pian de George Enescu, alături de pianistul Eduard Stan, pentru casa de discuri Hanssler din Germania.
Comentând pe marginea acestei realizări, revista britanică The Strad spune că “Azoiței are toate atuurile: sensibilitate marcantă, dulceață a sunetului (dar nu dulceag) și o paletă coloristică și dinamică imensă”, pe când publicațiaGramophone descrie “Stilul rafinat și vibrant al lui Remus Azoiței… un interpret distinct care combină temperament, măiestrie șieleganță a execuției într-un mod foarte special”.
În 2009, el a susținut un turneu de 15 concerte în capitale ale Europei, Washington DC și New York alături de pianistul Eduard Stan. După debutul său în capitala americană, ziarul Washington Post a notat că “Azoiţei cântă cu sensibilitate melodică fluentă și tehnică strălucitoare.” În 2014, Remus a realizat un alt CD pentru Chandos, alături de grupul Schubert Ensemble, disc elogiat îndelungde presa internațională.
În 2001, Remus Azoiței a fost numit profesor de vioară al Academiei Regale de Muzică din Londra, la acel moment fiind de asemeni cel mai tânăr profesor de vioară din întreaga istorie de 200 ani a Academiei.
Bazele Societății Enescu
În 2007, el a pus bazele Societății Enescu din Londra, fiind unul din membrii fondatori precum și directorul său artistic, poziție pe care o ocupă în continuare.
În 2005, el a fost decorat de către Președintele României cu titlul de Ofițer al Ordinului Meritul Cultural, iar în mai 2013 Regele României Mihai l-a numit Ofițer al ordinului „Coroana României”. În 2016, el a fost ales câștigătorul Concursului Național “Oamenii Timpului”, care celebrează anual personalități ale viețiiromânești din țară, cât si din diaspora; el este de asemeni câștigătorul Marelui Premiu “Constantin Brâncoveanu” pe domeniul Arte în 2017.
În 2018, el a pus bazele Fundației “Azoiței” pentru susținerea muzicienilor români din țarăși de peste hotare.
Remus Azoiței cântă pe o vioară Niccolo Gagliano, creată în 1740.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
UPDATE. Fată de 13 ani, lovită de o mașină pe o stradă din Turda. Care este starea ei de sănătate
O fată de 13 ani a fost lovită, joi, de o mașină, pe Calea Victoriei din Turda, anunță ISU Cluj.
Aceasta a fost preluată de către echipajul SMURD și transportată la spital.
”La o primă evaluare, victima era conștientă, dar prezenta multiple traumatisme”, au spus pompierii.
Poliția Cluj despre accident
Polițiștii au precizat că accidetul fost înregistrat pe strada Calea Victoriei din municipiul Turda iar din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că, un bărbat, de 46 de ani, care circula cu autoturismul înspre municipiul Câmpia Turzii, ar fi accidentat o minoră de 13 ani, aflată în traversarea părții carosabile prin loc neamenajat.
”În urma impactului, minora a necesitat îngrijiri medicale de specialitate.
Testarea conducătorului auto cu aparatul etilotest a indicat rezultat negativ.
În cauză se efectuează cercetări pentru stabilirea tuturor împrejurărilor”, au precizat polițiștii.
Universitatea Cluj este în Top 3 la numărul de spectatori prezenți pe stadion în actualul sezon al Superligii. Celelalte două echipe sunt Universitatea Craiova și Rapid București.
Potrivit paginii oficiale de Facebook a Superligii, 19.940 de spectatori a fost cel mai mare număr de fani înregistrați pe stadion la un meci din actualul sezon. Acesta a fost atins la partida Universitatea Craiova-Rapid.
Universitatea Cluj, în topul numărului de SPECTATORI în actualul sezon al Superligii
Pe locul doi în top se află Universitatea Cluj-Dinamo, urmărit din tribune de 18.067 de spectatori.
Locul trei este ocupat de meciul Rapid-Universitatea Cluj, cu 12.691 de suporteri.
Au mai fost peste 12.000 de spectatori la partidele CFR Cluj-Universitatea Cluj, Rapid-CFR Cluj, Rapid-Dinamo și Universitatea Cluj-Universitatea Craiova.
EVENIMENT
Clujean ARESTAT pentru șantaj și violență. A obținut 12.000 de euro sub amenințarea publicării unor imagini intime
Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca a dispus arestarea preventivă a unui bărbat din Cluj acuzat de șantaj, violarea vieții private, lovire și fals informatic. A amenințat cu publicarea unor imagini intime, obținând astfel 12.000 de euro.
Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca a admis arestarea preventivă pentru 30 de zile a unui bărbat din Cluj, acuzat de șantaj în formă continuată, violarea vieții private, lovire și fals informatic.
„Procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, a solicitat în data de 09.10.2024 Judecătoriei Cluj-Napoca, arestarea preventivă a unei persoane, pe o perioadă de 30 de zile, de la data de 09.10.2024 până la data de 07.11.2024, propunerea fiind admisă.
Față de inculpat, în cursul zilei de 08.10.2024, s-a dispus prin ordonanță punerea în mișcare a acțiunii penale sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de șantaj în formă continuată (20 acte materiale), violarea vieții private în formă continuată (10 acte materiale), lovire sau alte violente și fals informatic”, se arată într-un comunicat al Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca.
A șantajat cu publicarea unor imagini compromițătoare
Faptele s-au desfășurat între mai 2024 și 6 octombrie 2024, în mod repetat, inculpatul constrângând persoana vătămată prin amenințări și cerând sume de bani pentru a nu publica imagini compromițătoare. Valoarea totală a banilor oferiți de persoana vătămată sub amențare se ridică la aproximativ 12.000 de euro.
„În referatul cu propunere de luare a măsurii arestării preventive s-a reținut, în esență, faptul că inculpatul, în perioada mai 2024 – 06.10.2024, în mod repetat si în baza aceleasi rezolutii infracționale, în cel puțin 20 de ocazii, a constrâns-o pe persoana vătămată prin amenințări cu publicarea mai multor imagini compromițătoare (intime) cu persoana vătămată, precum si cu exercitarea de acțiuni păgubitoare împotriva ei, să îi remită diferite sume de bani, în scopul obținerii în mod injust a unui folos patrimonial, precum si să îndeplinească diferite solicitări făcute cu scopul nepatrimonial al menținerii unui control asupra persoanei vătămate (precum pornirea locației telefonului mobil, ștergerea conversatiilor cu acesta, pornirea funcției videocall pentru verificarea persoanei vătămate), ca urmare a constrângerilor exercitate persoana vătămată îndeplinind atât solicitările adresate, cât si operatiunile de transfer a sumelor de bani solicitate, fie în conturile unor persoane indicate de inculpat, fie prin remiterea lor direct acestuia, achitând astfel aprox. 12.000 euro”, se mai arată în comunicat.
Bărbatul, acuzat că a filmat fără drept victima în ipostaze intime
De asemenea, inculpatul a realizat și distribuit fără drept imagini intime cu persoana vătămată către persoane cunoscute acesteia, provocându-i suferință psihică și afectându-i imaginea publică.
„Totodată inculpatul, în perioada mai 2024-06.10.2024, în mod repetat si în baza aceleași rezoluții infracționale, în două ocazii, respectiv în jurul datelor de 02.05.2024 și 14.07.2024, a efectuat, fără drept, înregistrări si fotografii în care persoana vătămată manifesta comportamente sexuale explicite sau apărea in ipostaze nud, în timp ce aceasta se afla fie la locuința personală din mun. Cluj-Napoca, fie în interiorul camerei de hotel la care era cazată de pe raza mun. Târgu Mures, după care a transmis, în alte 8 ocazii, prin intermediul aplicațiilor de socializare, respectivele imagini cu caracter intim privind pe persoana vătămată către mai multe persoane cunoscute acesteia, de natură să provoace acesteia o suferință psihică si să aducă atingere imaginii sale prin prisma profesiei pe care o ocupă”, transmite Parchetul.
A distribuit fotografii indecente pe rețelele de socializare
Într-un alt incident, acesta a agresat-o fizic pe persoana vătămată în Târgu Mureș, provocându-i urme vizibile.
„De asemenea, s-a mai reținut că același inculpat, în data de 13.09.2024, în timp ce se afla cu persoana vătămată pe raza mun. Târgu Mures, a agresat-o fizic pe aceasta, prin lovirea si prinderea acesteia de mâini, lăsându-i urme vizibile, iar în perioada mai 2024 – 06.10.2024, inculpatul a creat și utilizat diferite conturi pe rețelele de socializare, folosind datele și fotografiile reale ale persoanei vătămate si a distribui fotografii cu aceasta în ipostaze indecente, fără dreptul acesteia si fără ca respectivele conturi să provină de la titularul real, în scopul lezării imaginii persoanei vătămate de natură a produce un prejudiciu moral acesteia”, potrivit comunicatului trimis presei.
Precizăm că inculpatul beneficiază de prezumția de nevinovăție până la o eventuală condamnare definitivă.
EVENIMENT
16 locuri de afișaj electoral în Cluj-Napoca pentru alegerile prezidențiale. Anunțul Primăriei
Primăria Cluj-Napoca anunță că 16 locuri pentru expunerea afișajului electoral au fost stabilite pentru scrutinele din 24.11.2024, respectiv 08.12.2024. Amplasamentele au fost realizate pe baza art. 41, alin (1), din Legea nr. 370/2004, pentru alegerea Președintelui României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile punctului nr. 39, din anexa la Hotărârea nr. 1061/2024, privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea acţiunilor necesare pentru alegerea Preşedintelui României, în anul 2024. după cum urmează:
1. P-ța Mihai Viteazul (pe aleea din fața monumentului închinat domnitorului Mihai Viteazul);
2. P-ța Gării- str. Căii Ferate (în zona pietonală dinspre str. Craiovei);
3. P-ța 1 Mai (în zona stației C.T.P. – delimitată prin balizele de semnalizare);
4. B-dul 21 Decembrie 1989 (staţia C.T.P.- vis a vis de piaţa agroalimentară Mărăşti, sensul de coborâre înspre centru);
5. Stația C.T.P. de la IRA (sensul de coborare înspre centru);
6. Str. Alexandru Vaida-Voevod (în zona staţiei C.T.P. din fața centrului comercial Iulius Mall, sensul de coborăre înspre cart. Mărăști);
7. Baza Sportivă Gheorgheni – str. Alexandru Vaida Voevod, FN (în zona teraselor);
8. B-dul Eroilor (în zona Monumentului Memorandiștilor);
9. P-ța Ștefan cel Mare (pe trotuarul din spatele Bastionului Croitorilor);
10. Strada L. Pasteur nr. 60 (pe platforma din preajma Primăriei de cartier Zorilor);
11. Str. Observatorului (pe platoul betonat situat între imobilele de la numerele poștale 107 și 109). 12. Splaiul Independenței (în stația de tramvai, sensul de coborâre înspre centru, în zona BT Arena);
13. Calea Mănăștur, la intersecția cu str. Câmpului (în stația C.T.P. de pe Calea Mănăștur, sensul de coborâre înspre centru);
14. Calea Florești (în stația C.T.P., vis-a-vis de Carrefour Market-Calea Florești, sensul de coborâre înspre centru);
15. Str. Primăverii (în zona parkingului și a fântânii arteziene);
16. B-dul 1 Decembrie 1918 (vis-a-vis de imobilul cu nr. 126, bl. E, la intrarea în baza de agrement Grigorescu).