Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Clujul pentru toţi. CTP, transportul în comună. Când Clujul se pretinde oraş smart. Părerea specialiştilor

Publicat


Nu, nu e o greşeală în titlu. Transport în comun, însă ca într-o comună, în timp ce Clujul se cere a fi cel mai deştept oraş, măcar din ţară. Atât de deştept încât, de exemplu, săptămâna trecută a răzuit bordurile cu flexul, ca să încapă tramvaiele nou achiziţionate! Vorba aia: Unde eşti tu, Ţepeş, doamne… Başca faptul că populaţia Clujului reclamă că sunt gălăgioase. Dar directorul Companiei de Transport Public, Liviu Neag, nu aude nici zgomotul tramvaielor, nici plângerile clujenilor, poate şi pentru că tot bate pe picior sub cetera Ansamblului Folcloric “Dor Transilvan”, pe care îl conduce. Da, şi nouă ne este dor. De normalitate.

vezi şi:

CTP „a luat” bordurile la polizor. Noile tramvaie achiziționate de Primăria Cluj sunt mai mari și mai gălăgioase decât ar fi trebuit

Transport în comun – CTP. Observaţiile specialiştilor

Clujul Civic conţine o analiza legată de transportul public din Cluj.  CTP este o companie nemodernizată şi care oferă servicii deficitare, în pofida faptului că locuitorii urbei noastre par foarte satisfăcuţi de serviciile sale.

  • Cartierele „noi”, precum Borhanci, Europa etc. sunt deservite cu o frecvenţă mai rară decât chiar a comunelor înconjurătoare oraşului.
  • Nu exista transport public de noapte. Deşi orasul nostru este recunoscut pentru viaţa de noapte mai animată decât în majoritatea oraşelor României, la Cluj există o singură linie, 25N, cu o frecvenţă de 30 de minute şi doar până la ora 1, care oricum de la începutul stării de urgenţă s-a suspendat şi nici acum nu este reluată.
  • Comunicarea cu comunitatea este aproape inexistentă. Anul trecut locuitorii din Chinteni au prezentat o listă cu 200 de semnături ale unor persoane care şi-ar dori să folosească transportul public dacă frecvenţele ar fi imbunătăţite. Răspunsul directorului CTP a fost: „Puteţi garanta că aceste 200 de persoane îşi vor face abonament?” Evident, frecvenţele îmbunătăţite nu au mai venit niciodată.

Răboj în loc de internet

  • CTP nu are o pagină pe Facebook, sau un call center, cum au oraşe mai sărace decât Clujul, precum Chişinău.
  • CTP nu a pus la dizpoziţia angajaţilor săi uniforme de lucru şi nici măcar la punctul din Piaţa Ştefan Cel Mare nu vei găsi pe cineva care să vorbească o boabă în engleză.
  • CTP nu are nicio idee cum să maximizeze eficienţa spaţiilor deţinute, să existe InfoCenter unde să găseşti o hartă cu o linie sau cu întreaga reţea, detalii despre abonamente şi chiar detalii despre angajare. Eventual, şi în engleză pentru turişti şi rezidenţi străini. Spaţiile arată ca-n „Bangladesh”.
  • CTP nu are o structura modernă de management. Totul se face exact ca acum 30 de ani. Din păcate, şi resursa umană pare a fi într-o anumită măsură depăşită de tehnologiile moderne şi venită din evul mediu. Un exemplu e recenta licitaţie pentru extinderea reţelei: în loc ca proiectul să se fi făcut în AutoCAD, a fost făcut cu creionul şi liniarul. În 2020.

Şoferul şef, primarul

  • Strategia de extindere a liniilor de troleibuz pare a veni direct din 1989. Se electrifică linii cu frecvenţe scăzute, precum 48L spre Emerson, unde circulă maximum 3 troleibuze pe oră şi nu la toate orele. În acelaşi timp, recomandările din Planul de Mobilitate Urbană, document realizat pe bani mulţi de specialişti sunt ignorate cu desăvârşire. Precum transformarea liniei 35 în troleibuz, mai ales ţinând cont de caracteristicile tehnice (cuplu maxim din prima clipă) ale motoarelor electrice.
  • Strategia de extindere a transportului public, în general, pare a fi total lipsită de imaginaţie şi nu ţine cont de dinamica dezvoltării oraşului.
  • Cu toate că părinţi şi profesori au cerut insistent să se cumpere autobuze şi microbuze electrice pentru elevi, în scop educativ eologic şi pentru imaginea viitorului Cluj, incredibil, chiar acum CTP a anunţat că vor continua să cumpere diesele, pe motorină şi poluante.
  • Conducerea ne-a explicat însă că ei aparţin de Primărie şi că primarul decide totul, ei doar execută, nu propun strategii… Neoficial, vorba este că „dacă zice primarul să circule de mâine cu spatele toate autobuzele, asta le ordonăm şoferilor să facă”.

(vezi detalii la :  https://drive.google.com/file/d/1NowjBPNelPR7uh_T2EcZdTizMAnpMpMj/view )

Proiectul „Clujul pentru toţi”

*Consiliul Civic Local (CCL) Cluj-Napoca şi redacţia www.cluj24.ro au lansat proiectul „Clujul pentru toţi”. Este vorba de un demers civic, fără influenţe  politice. Scopul proiectului esta ca, alături de clujeni, să-i determinăm pe candidaţii la funcţia de primar şi la posturile de consilieri locali să-şi asume proiecte importante pentru oraş. Proiectele sunt propuse de specialişti în domeniile respective, dar şi de populaţie.

*Consiliul Civic Local Cluj-Napoca este o organizaţie civică şi apolitică fondată în 2004 de către Cluburile Lions şi 38 de ONG-uri. În prezent, această iniţiativă civică este susţinută de 50 de ONG-uri.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Emil Boc a prezentant calendarul realizării Centurii Metropolitane a Clujului

Publicat

Primarul Emil Boc a anunțat, miercuri, în cadrul ședinței Consiliului Local că la finalul lunii octombrie se va obține ”ultima piesă” din documentația de avizare a Centurii Metropolitane, acordul de mediu.

După aceea, proiectul va fi introdus la aprobare în Guvern, cu indicatorii tehnico-economici propuși.

Centura este prognozată să se realizeze din Programul Operațional de Transporturi, din fonduri europene, program care încă nu a fost declanșat.

Titular al proiectului va fi Guvernul României.

Potrivit lui Emil Boc, în noiembrie urmează să intre proiectul pe masa Guvernului, după care Executivul trebuie să organizeze licitația de execuție.

Inițial se anunța că toate studiile necesare vor fi încheiate în această vară.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Emil Boc: Vor fi 570 de locuri în plus la creșele din Cluj-Napoca, din septembrie

Publicat

Primarul Emil Boc a anunțat, miercuri, că din 1 septembrie vor fi disponibile încă 570 de locuri la creșele din Cluj-Napoca, pe lângă cele 642 existente astăzi.

Edilul a primit promisiunea că din luna septembrie se va elimina regula distanțării sociale din creșe, care va aduce în plus încă 224 de locuri. Deja ar fi pregătit ordinul de ministru pentru publicare în Monitorul Oficial.

De asemenea, Primăria Cluj-Napoca mai face 32 de angajări care vor permite activarea a încă 352 de locuri în creșă.

Astfel, din 1 septembrie la Cluj-Napoca vor fi disponibile 1397 de locuri în creșe.

Încă 90 de locuri se vor debloca după finalizarea creșei de pe strada Meziad, până la sfârșitul anului 2021.

Și Hubul educațional din Borhanci, pentru care primarul Emil Boc a semnat, ieri, contractul în vederea realizării Planului Urbanistic Zonal, va cuprinde o creșă nouă.

Încă 3 creșe vor fi construite în zona Iris, de către privați, în urma proceselor de restructurare urbană.

O creșă nouă se va realiza și pe strada Parcul Feroviarilor, cu o capacitate de 52 de locuri.

Și pe strada Câmpului se va construi o creșă, cu încă 90 de locuri.

Primarul nu a scăpat oportunitatea să ceară, din nou, primarilor din localitățile învecinate, ”să se molipsească” și să amenajeze creșe.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Parcul Primăverii ajunge pe masa Consiliului Local în 2 luni. Benzinăria din Mănăștur va fi desființată

Publicat

În luna aprilie a acestui an a avut loc dezbaterea publică privitoare la viitorul Parcului Primăverii. Acesta va fi cel mai modern centru de cartier din Mănăștur, poate chiar din municipiu. Și cel mai important, va fi un centru verde, o adevărată oază de relaxare, care va fi dotată inclusiv cu grădină pluvială și amfiteatre.

Primăria are deja în lucru Studiul de Fezabilitate, iar zona a fost cadastrată. Vor fi modernizate și circulațiile pe toate străzile din jurul Parcului Primăverii. Străzile Ion Meșter și Emil Cioran vor deveni suprafețe de tip shared space, dotate cu mobilier urban nou și aliniament de arbori.

Cheia pentru deblocarea proiectului a fost desființarea benzinăriei, pentru care Primăria a găsit în cele din urmă o soluție.

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat pentru Cluj24 că în termen de 2 luni Parcul Primăverii va ajunge pe masa consilierilor locali, pentru aprobarea Studiului de Fezabilitate. Apoi urmează scoaterea la licitație a lucrărilor de proiectare și execuție.

Parcul va crește după reamenajare cu 25%, iar numărul arborilor aproape se va dubla. Suprafața aleilor pietonale va crește de la 6000 la 9000 de mp și vor fi amenajate puncte gospodărești îngropate.

Prin eliminarea benzinăriei existente și a tronsonului străzii Almașului din dreptul grădinii publice, se asigură continuitatea spațiului verde al parcului, astăzi fragmentat de cele două amenajări. Pe locul aferent acestor două funcțiuni se propune amenajarea unei pajiști urbane alături de o grădină pluvială cu vegetație specifică zonelor umede. Spațiul din jurul grădinii pluviale se amenajează cu un amfiteatru cu gradene pentru odihnă și relaxare, iar pajiștea urbană va fi dotată cu șezlonguri urbane

Va crește și numărul locurilor de parcare disponibile și se vor amenaja stații de încărcare pentru mașini și biciclete electrice.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO&FOTO/ Imagini SPECTACULOASE. Cum arată unul dintre cele mai impresionante proiecte de INFRASTRUCTURĂ

Publicat

De

Viaductul Tălmăcel, de pe tronsonul dintre Sibiu și Boița este cea mai amplă lucrare de pe Autostrada Pitești-Sibiu. Construcția acestuia reprezintă unul dintre cele mai impresionante proiecte de construcție din țară.

Viaductul are o lungime de 650 de metri și cu o înălțime a picioarelor de până la 30 de metri, iar acest pod casetat și executat în consolă, cu 8 deschideri, este construit după cele mai noi standarde în domeniu, arată ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Acesta a făcut publice și imagini cu viaductul și stadiul lucrărilor, pentru „pasionații de infrastructură” și nu numai.

 

Cătălin Drulă a precizat că acest segment, care leagă Sibiul de Boița, mai cuprinde:

  • încă un viaduct, la Tălmaciu, cu 10 deschideri și lung de 400 de metri;
  • 2 noduri rutiere;
  • 2 spații de servicii;
  • 27 de poduri și pasaje;
  • 27 de podețe

Lucrările pe lotul I al A1, finalizate în avans

„Săptămâna aceasta începe asfaltarea pe tronson. Stadiul lucrărilor pe lotul 1 al A1 Pitești-Sibiu este de 46%, iar acestea vor fi încheiate în avans – în 2022, conform termenelor asumate de constructor – mai ales că acest șantier este deblocat integral”, a spus ministrul Transporturilor.

Filmările, din dronă, sunt de pe calalul de Youtube al lui Ioan Adrian Gica

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate