Connect with us

ADMINISTRAȚIE

CTP „a luat” bordurile la polizor. Noile tramvaie achiziționate de Primăria Cluj sunt mai mari și mai gălăgioase decât ar fi trebuit

Publicat


În urma testelor efectuate asupra noilor tramvaie achiziționate de Primăria Cluj, mai mulți clujeni s-au plâns că acestea sunt foarte gălăgioase. Mai mult decât atât, pentru ca acestea să fie puse pe traseele obișnuite, bordurile refugiilor au fost „luate” la polizor. Întrebat dacă nu se puteau regla arcurile tramvaiului, Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, a răspuns că „se pot, dar momentan mergem pe formula asta”. Astfel, s-a preferat reglarea bordurilor, în defavoarea reglării tramvaielor achiziționate de Astra Arad.

Directorul CTP neagă acuzațiile

Întrebat de problema pe care clujenii o acuză, Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, a negat orice acuzație. Acesta a spus că tramvaiele întrunesc toate condițiile necesare pentru ca acestea să fie date publicului către utilizare. „Nu sunt probleme”, a început Neag discursul.

„Tramvaiul e nou. Acolo trebuie să fie o toleranță. Toleranța aceea nu poți să o stabilești decât atunci când vine tramvaiul. E chestie de câțiva centimetri. Se fac niște reglaje pe parcurs. Dacă există niște mișcări mai bruște să nu existe cumva un risc de a se atinge sau ceva. Astea sunt probleme de finețe”, a declarat directorul CTP atunci când i s-a dat exemplu refugiul de lângă Opera Maghiară.

 

Ce spun clujenii

„Pentru a atrage atentia Consiliului Local de JOI asupra zgomotului de “rablamente” produs, in genul tramvaielor din anii ’80. Inainte de a aproba intrarea in functiune ar trebui ca Primaria-CTP sa ceara aradenilor sa le faca SILENTIOASE, asa cum scrie in caietul de sarcini si proiectul finantat de UE.

Sunt convins ca SIEMENS va face ceva si va da o solutie. Altfel vor enerva din nou lumea cu inca “o gafa-pe-zi” si ne vor demostra ca vor sa piarda alegerile prin ceea ce fac (hartii, hartii si “studii” pe banii nostri) si mai ales ceea ce nu fac (vezi: Blaga, Maior, Isac, Tipografiei, Napoca … blocate pietonilor si biciclistilor de mai bine de 6 luni – halucinant ) !? Tramvaiele sunt obligatorii (mai ales intre Manastur-Floresti,) reduc poluarea aerului dar astea dupa cum vedem dubleaza poluarea sonora si trepidatiile, creaza stres si nemultumiri”, declară un clujean.

 

 

 

 

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Rămași de pagubă, ignorați de autorități. Floreștenii afectați de inundațiile din 2020 sunt puși pe drumuri

Publicat

La mai bine de jumătate de an de la inundațiile puternice care au afectat locuitorii din preajma străzii Eroilor, cei păgubiți se simt fără sorți de izbândă în fața autorităților locale, care îi trimit mereu într-o zonă gri. În lipsă de alternativă, unii s-au adresat Tribunalului Cluj și așteaptă primele termene de judecată.

Fostul primar al comunei Florești, Horia Șulea, a spus la acea vreme că cei care au suferit pagube în urma inundațiilor vor fi despăgubiți.

”Din cauza unei greșeli grave în succesiunea lucrărilor de construcție a canalizării Văii Sânăslăului, parte din locuitorii străzii Eroilor au avut de suferit pagube materiale și mult mai mulți pagube morale.

În nume propriu și al administrației publice a comunei Florești, îmi cer scuze public față de toți locuitorii afectați de această gravă greșeală făcută de către constructor. Toți cei afectați material sunt rugați sa mă contacteze pentru a trimite o comisie care să stabilească valoarea pagubelor, ca eu la rândul meu să mă pot îndrepta împotriva constructorului”, declarase atunci Horia Șulea.

De noi nu s-a ales nimic

Cum strada se afla în proces de modernizare printr-un proiect cu finanțare inclusiv de la bugetul național, cetățenii și-au prezentat pagubele autorităților publice. S-a și întocmit o adresă de e-mail dedicată.

La nivelul Primăriei s-a constituit o comisie specială pentru evaluarea pagubelor, iar floreștenilor afectați li s-au întocmit rapoarte inclusiv din partea pompierilor care au fost nevoiți să pompeze apa din subsolurile blocurilor.

Mai multe autoturisme și o motocicletă parcate în subteranul unui bloc au fost avariate total. De asemenea au fost avariate lifturi, pereți și alte obiecte personale. Apa a inundat complet o parcare și a urcat până la nivelul parterului.

Constructorii de imobile au fost nevoiți să facă reparații pe propria cheltuială, să desfunde canalizarea și să curețe căile de acces, iar acum se află la rândul lor în așteptarea unui proces.

„De noi nu s-a mai ales nimic. A venit o comisie de la Primărie, de la ISU, dar Primăria nu a mai dat răspuns în urma procesului verbal. Am vorbit și cu un avocat, ne-am adresat oficial către firma Napoca și către Primărie. Așteptăm termenul de judecată”, a declarat Alexandra Tulbure, reprezentantul companiei care administrează unul dintre blocurile afectate, pentru Cluj24.

Fostul primar Horia Șulea a menționat că din câte ține minte, printre clauzele contractuale care au stat la baza efectuării lucrării de modernizare a străzii erau cuprinse și unele garanții de asigurare, iar amplasamentul respectiv a fost predat către constructor.

Să mai facă cereri

Între timp Floreștiul are un nou primar, Bogdan Pivariu, care în loc de soluții concrete, acuză la rândul lui greaua moștenire. Edilul a menționat, luni, că șantierul respectiv nu a înaintat așa cum se dorea în ultimele 2 luni, iar drept consecință a sancționat firma cu 1,2 milioane de lei.

”În Florești nu mai merge cu jumătăți de măsură”, a spus Bogdan Pivariu.

Lucrurile sunt clare. Cu toate acestea, pentru floreștenii păgubiți edilul nu poate face momentan mai mult decât să îi roage să facă mai multe cereri.

”Să facă în continuare cereri”, a declarat primarul în cadrul unei conferințe de presă.

 

M. M.

 

Zid de protecție construit din banii locatarilor, după inundații. Aceștia încă se tem să parcheze în subsolul blocului.

 

Urmele inundației, încă vizibile

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pivariu anulează PUG-ul Floreștiului. Șulea: Nu ce vreau eu, primarul, se face. E lucrare de interes public!

Publicat

Într-o primă apariție publică la început de an 2021, primarul Floreștiului, Bogdan Pivariu, strârnește reacții puternice prin anunțul său de anulare a Planului Urbanistic General (PUG) -ul celei mai mari comune din România.

Deși toate studiile pentru aprobarea în Consiliul Local Florești a noului PUG au fost finalizate cu ajutorul specialiștilor de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și mai mult – planurile au fost supuse dezbaterii publice, noul primar susține că tot ceea ce s-a realizat nu oglindește necesitățile viitoare ale localității.

”Nu face o proiecție așa cum o imaginez eu”, a declarat, luni, Pivariu.

Întrebat de jurnaliști care ar fi mai concret această viziune, primarul a amânat răspunsul pe o dată viitoare, cu precizarea că nici dânsul, respectiv niciun consilier local, nu au avut posibilitatea să se exprime pe această temă.

Totuși Bogdan Pivariu a spus că va avea o colaborare bună cu arhitectul șef al județului Cluj și cu arhitecții Primăriei Cluj-Napoca.

Ce punem în loc?

Pe ce noi argumente se va baza edilul nu este clar întrucât, după cum afirma chiar acesta, nici măcar un studiu de trafic nu se mai poate face pe vreme de pandemie deoarece nu ar reflecta o situație reală.

Fostul primar al Floreștiului, Horia Șulea, a fost surprins la auzirea veștii. ”Este o lucrare de interes public; nu ce vreu eu, primarul, se face. Au existat totuși unele dezbateri publice, la care a asistat și domnul Pivariu. Când ei ridică mâna pe anumite subiecte, de ce o mai ridică? Să spună apoi că nu au știut?”.

PUG-ul Floreștiului a fost finalizat încă din toamna anului 2018 și a fost supus dezbaterii publice. Între timp a apărut proiectul autostrăzii urbane, iar aliniamentul șoselei nu a fost cuprins în PUG, motiv pentru care s-a realizat actualizarea studiilor. Între timp au expirat unele avize, care pot fi obținute din nou.

”Ajungem în situația în care constructorii să fugă din Florești. Și este o problemă deoarece din total venituri proprii, spre 40% sunt bani aduși de urbanism”, a adăugat Șulea.

Noul PUG definitiva închiderea cvartalelor pentru clarificarea zonelor de case și de blocuri. Aproximativ 500 hectare de teren din Dealul Floreștiului – limita cu Cluj-Napoca, urmau să fie introduse în intravilan pentru realizarea unui cartier de lux.

Tot în noul PUG au fost prevăzute, printre altele, dezvoltarea unei zone cu priveliști deosebite între cartierul ANL spre Tăuți, dezvoltarea unei zone de agrement cu apă termală la Sărata Lonii, introducerea în intravilan a unei suprafețe de 110 hectare în zona Sanaslău și dezvoltarea Văii Gârboului, de la poligon spre Tăuți.

M. M.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Proiectul de metrou de la Cluj merge înainte. Se fac foraje geotehnice în Florești

Publicat

Angajații companiei Geostud au început efectuarea de foraje geotehnice pe raza comunei Florești, în zona străzilor Teilor – Porii în cadrul proiectului de metrou și tren metropolitan. Forajele sunt realizate pe un teren generos, pe care încă nu s-au construit imobile.

Compania trebuie să efectueze, în total, 42 de foraje, prevăzute în cadrul proiectului „tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Cetățenii care dețin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate sunt rugați să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiții a realizării forajelor geotehnice necesare elaborării proiectului.

Pentru floreșteni a fost stabilită o gură de metrou în zona străzii Eroilor, la o distanță de circa 10 minute de mers pe jos față de locația unde se efectuează acum forajele.

Cu toate acestea, fostul primar Horia Șulea a declarat, la vremea contractării lucrărilor de forare, că strada Eroilor nu trebuie să fie capăt de linie pentru metroul Cluj-Napoca – Florești întrucât zona nu permite realizarea unui parking, a unui depou sau asigurarea unei viitoare zone pentru dezvoltare. Astfel a fost propusă extinderea rețelei către nodul de autostradă din Gilău.

Linia de metrou va presupune stații atât la viitorul Spital Regional de Urgență, cât și la centrul comercial VIVO.

Momentan au fost propuse în total 15 stații, pe o lungime de 16 kilometri.

M. M.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO/ GIUVAIERUL Clujului. Lacul Becaș arată superb

Publicat

De

Un fotograf clujean a surprins imagini superbe cu Lacul Becaș și zona înconjurătoare și s-a întrebat în ce măsură aceasta a fost cuprinsă în proiectele Primăriei Cluj-Napoca.

”Avem la Cluj un giuvaier: Lacul Becaș și zona înconjurătoare. Va fi cumva inclus în vreunul din noile parcuri? Există vreun plan sau proiect pentru această zonă superbă?”, a spus Bogyó József László.

Potrivit acestuia, locuitorii zonei cer Primăriei Cluj-Napoca să se implice și să realizeze un proiect de amenajare a lacului în scop turistic.

”Terenul unde se află lacul aparținea, pe vremuri, de Stațiunea Pomicolă Palacsay. Se pot pune niște bănci din lemn, priveliștea este superbă, este o oază de relaxare”, a spus Bogyo.

Cum se ajunge la Lacul Becaș?

Clujenii pot ajunge la lac mergând în zona Colonia Becaș, la capătul străzii Antonio Gaudi.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate