Connect with us

EVENIMENT

Clujul are unul dintre cele mai scumpe servicii de transport urban. Se justifică scumpirea biletelor?

Publicat


autobuz cluj (2)

Scumpirea combustibilului ar putea duce și la creșterea prețului călătoriilor cu mijloacele de transport în comun în Cluj-Napoca și zona metropolitană. O decizie clară în acest moment nu a fost luată, însă întrebarea este dacă o creștere a prețurilor ar fi justificată.

Transportul public în Cluj-Napoca este unul dintre cele mai scumpe din țară, arată cei de la Mobilitate Cluj-Napoca. Aceștia fac o comparație cu ce oferă și la ce tarife transportul în comun în București și spun că o scumpire a călătoriilor nu se justifică fără a schimba politica de tarifare.

Astfel, în oraș, un abonament lunar pe toate liniile valabil exclusiv în oraș costă 138 de lei pentru cel nominal și 168 de lei cel nenominal.

„Un abonament lunar care permite călătorii pe o rută urbană și una metropolitană poate costă între 115 și 250 de lei, în funcție de comuna vizată, iar combinații cu mai multe linii urbane sau metropolitane nu există. Nu există vreun abonament care să permită utilizarea tuturor liniilor CTP, urbane și metropolitane, nelimitat timp de o lună și nu există abonamente anuale la preț avantajos.

Grila de tarifare este nejustificat complexă, oferind variațiuni diferite ale banalului bilet (2.5 lei/0.6euro + TVA, valabilitate de fie o călătorie, fie 45 de minute, fie 30 min cu schimb), abonamente limitate atât ca timp (30 de zile) cât și ca număr de călătorii (60/120), iar variantele de abonamente combinate urban-metropolitan există în nu mai puțin de 18 variante de preț”, se arată pe pagina de Facebook Mobilitate Cluj-Napoca.

bilet ctp cluj

„Între timp, în capitala, 80 lei iți cumpără un abonament lunar nelimitat la Societatea de Transport București, valabil atât urban cât și pe toate liniile metropolitane, iar 700 lei costă un astfel de abonament anual. 140 lei costă abonamentul lunar care include și călătorii nelimitate cu metroul, iar unul anual costă 1200 lei. Există și bilete/abonamente care includ servicii feroviare metropolitane, 210 lei/lună & 2000 lei/an costând un abonament care acoperă STB, Metrorex și trenul de Otopeni/Mogoșoaia/Aeroport.

De asemenea, 140 de lei costă abonamentul lunar care include și călătorii nelimitate cu metroul, iar unul anual costă 1.200 lei. Există și bilete/abonamente care includ servicii feroviare metropolitane, 210 lei/lună & 2000 lei/an costând un abonament care acoperă STB, Metrorex și trenul de Otopeni/Mogoșoaia/Aeroport.

Integrarea tarifară a taxării diferiților operatori este prima etapa a realizării unui serviciu de tren metropolitan, facilitând naveta regională cu tren + transport public urban. În lipsa vreunei forme de integrare tarifară, un navetist care combină trenul cu autobuzul/tramvaiul necesită titluri tarifare și implicit tranzacții diferite, făcând naveta mai costisitoare și incomod de gestionat.

În acest context, propusa scumpire a călătoriei de transport public este nejustificabilă, de neacceptat înaintea simplificării grilei tarifare, a integrării serviciilor feroviare metropolitane în sistemul de taxare și, mai ales, a realizării unui abonament lunar/anual nelimitat la nivel metropolitan”, arată cei de la Mobilitate Cluj-Napoca.

Urmăriți știrile Cluj24.ro pe Google News




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate