Connect with us

EVENIMENT

Cluj-Napoca, la 10,78 de cazuri de Covid la mie. Floreștiul a ajuns la 11,51. Ciurila are cea mai mare rată de infectare

Publicat


În județul Cluj, miercuri, rata incidenței a ajuns la 8,46 de cazuri la mia de locuitori. În Ciurila se înregistrează cea mai mare rată de infectare – aproape 16 cazuri de Covid-19 la 1.000 de locuitori.

Rata de infectare a crescut la Cluj-Napoca la 10,78 de cazuri de Covid-19 la mia de locuitori.

Între 26 septembrie și 9 octombrie, peioada pentru care s-a făcut raportarea, la Cluj-Napoca au fost raportate 3.635 de cazuri noi.

Și la Florești crește rata de infectare. Miercuri a ajuns la 11,51 cazuri la mie. Aici, în aceeași perioadă pentru care s-a făcut raportarea, au fost diagnosticate 552 de cazuri noi de Covid-19.

Ciurila, cea mai „infectată” comună

În comuna Ciurila, unde s-au înregistrat 28 de cazuri noi de Covid-19, rata de infectare este de 15,85 de cazuri de Covid la 1.000 de locuitori.

Localități cu peste 10 cazuri la 1.000 de locuitori:

  • Gherla – 10,90
  • Aghireșu – 13,90
  • Aluniș – 10,73
  • Baciu – 11,18
  • Borșa – 10,02
  • Căpușu Mare – 14,12
  • Dăbâca – 14,03
  • Gârbău – 10,00
  • Jichișu de Jos – 14,00
  • Petreștii de Jos – 10,83
  • Valea Ierii – 12,93

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EVENIMENT

Clujul își menține media de peste 5.500 de vaccinați zilnic

Publicat

vaccinati

Prefectura Cluj anunță că 5.624 de clujeni s-au vaccinat în ultima zi.

Au fost vaccinați la drive through 402 clujeni.

În total, până astăzi, au fost administrate 655.127 doze de vaccin, 333.816 din prima doză, 276.848 doza a doua și 44.463 doza a treia.

În ultimele 24 de ore n-a fost raportată nicio reacție adversă.

În total 498 de clujeni au raportat reacții adverse.

Citește mai departe

EVENIMENT

Am coborât sub 15.000 de infectați zilnic cu Covid-19 la nivel național. Numărul morților rămâne ridicat

Publicat

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 14.950 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2.

În intervalul 26.10.2021 (10:00) – 27.10.2021 (10:00) au fost raportate de către INSP 512 decese (265 bărbați și 247 femei), din care 4 anterioare intervalului de referință, ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bistrița-Năsăud, Bihor, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vâlcea, Vrancea și Municipiul București.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 20.442. Dintre acestea, 1.861 sunt internate la ATI.

Din totalul pacienților internați, 478 sunt minori, 434 fiind internați în secții și 44 la ATI.

Citește mai departe

EVENIMENT

Au început lucrările la REVITALIZAREA malurilor Someșului, în cartierul Grigorescu

Publicat

De

De ieri s-a închis accesul pietonal pe malul Someșului, în cartierul Grigorescu, între sensul giratoriu de la MOL și hotelul River Park, iar trecerea de pietoni de la parc a fost mutată lângă sensul giratoriu. Aici încep lucrările la revitalizarea malurilor Someșului.

În luna septembrie a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor din cadrul obiectivului de investiții „Revitalizarea culoarului de mobilitate nemotorizată aferent Someșului. Modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului – zona I Lunca Someșului Mic”. Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Execuția lucrărilor va fi realizată secvențial, pe tronsoane succesive, de la vest spre est, pe cele două maluri, astfel:
– Tronsonul 1: Strada Donath – strada Mirăslău
– Tronsonul 2: Strada Mirăslău – strada Petuniei
– Tronsonul 3: Strada Petuniei – Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”
– Tronsonul 4: Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian” – Podul Garibaldi
– Tronsonul 5: Strada Muzicescu, Strada 1 Decembrie 1918
– Tronsonul 6: Zona Hotel Napoca, Strada Mamaia
– Tronsonul 7: Strada Dragalina, Zona Camerei de Comerț și Industrie
Câştigătorul licitației este Asocierea ACI Cluj (lider) – SOCOT SA – Simacek Facility Services. Valoarea lucrărilor este de 95.686.035,58 lei (fără TVA), iar durata de execuţie este de 19 luni.
Citește mai departe

EVENIMENT

Vine iarna, vine gerul, schimbă gumele ȘOFERUL. Unde poți schimba ANVELOPELE în Cluj și cât COSTĂ. Ce zice LEGEA

Publicat

O dată cu anotimpul rece încep și problemele pentru șoferi. Prima mare bătaie de cap e schimbatul anvelopelor de vară cu cele de iarnă. Anvelopele de iarnă sunt destinate nu doar temperaturilor scăzute, ci și zonelor de drum de vale, de deal, pe poduri, în curbe, aceste zone fiind predispuse la îngheț și la formarea de polei. 

În cazul achiziționării unor anvelope de iarnă, trebuie să țineți cont nu doar de marca, ci și de stilul propriu de conducere, de zonele pe care le veți parcurge  pe timp de iarnă și de numărul de kilometri pe care-i veți rula zilnic.

Echipați autovehiculul cu anvelope corespunzătoare anotimpului rece deoarece în condițiile unui carosabil umed (acoperit cu zăpadă, gheață, polei sau mâzgă), distanța totală de frânare se mărește considerabil, până aproape de dublare. Iar dacă la această situație se mai adaugă și pneurile uzate, un eventual accident de circulație devine iminent.

Este imperios necesar ca și sistemul de frânare să fie bine reglat și să acționeze cu eficacitate pe toate roțile.

Anvelopele de iarnă sunt mai eficiente atunci când automobilul întâlnește porțiuni de drum acoperite cu gheață sau polei datorită aderenței lor superioare, spre deosebire de anvelopele de vară sau cele mixte.

O presiune neadecvată în anvelope afectează performanța generală a mașinii, aderența la carosabil și durata de viață a anvelopelor.

Codul Rutier prevede faptul că anvelopele de iarnă sunt obligatorii oricând se circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de data din  calendar.

obi onyeador irdm0 tevpc unsplash

Unde puteți schimba cauciucurile în Cluj-Napoca

Clujul este bine „dotat” din punctul de vedere al service-urilor care asigură acest tip de servicii. Iată doar câteva dintre acestea:

-Mall Service, pe Calea Dorobanților
-ADAX, pe str. Aurel Vlaicu
-Edicompany, pe str. Decebal
-Eco Service, pe str. Traian
-Nexxon, în Sânicoara
-Marinero, pe str. Frunzișului
-PitStop Tires, pe str. Traian Vuia
-MDA Servicii, pe Bdul. 1 Decembrie 1918
-Vianor și Napoca Tires, pe Bdul. Muncii

service

Pentru șoferii mai comozi sau care nu au timp ca să se deplaseze la un service există Vulcanizarea mobilă Road Runner. În acest caz costul unui schimb total (4 anvelope) variază între 180 și 270 lei, în funcție de tipul și dimensiunile anvelopelor. Prețul include și deplasarea.

Altfel, prețurile variază între 80 și 180 lei, în funcție de tipul cauciucurilor. Aceste prețuri includ demontarea anvelopei, dejantarea, montare anvelopă de iarnă, umflare și echilibrare.

Ce trebuie să le cereți mecanicilor să verifice întotdeauna:

-Dimensiunea și categoria de utilizare a anvelopei este potrivită cu mașina
-Anvelopele sunt montate corect din punct de vedere al sensului de rotație sau montare
-Valvele de cauciuc care prezintă semne de îmbătrânire sunt înlocuite
-Jantele oxidate sau ruginite se vor curăța și etanșa
-Roțile sunt umflate la presiunea prevazută de constructorul vehiculului
-Prezoanele sunt strânse cu cheia dinamometrică la cuplu adecvat

Mai mult de atât, ei trebuie să efectueze o inspecție vizuală asupra sistemului de frânare, direcție și să anunțe dacă sunt probleme grave.

Pentru un TRAFIC RUTIER SIGUR, Poliția Cluj vă recomandă:

– Să vă echipați autovehiculele cu pneuri cu profil de iarnă, atunci când temperatura exterioară scade sub 7 grade C, moment ce marchează reducerea aderenței oferite de anvelopele de vară.

– Atenţie la presiunea din pneuri, care în sezonul rece trebuie să fie mai scăzută!

– Evitați acționarea bruscă a mecanismelor de direcție și frânare, folosiți cu precădere frâna de motor!

– Adaptaţi viteza permanent la condiţiile de drum (carosabil umed, acoperit cu polei, zăpadă sau gheaţă)!

– Circulaţi cu o viteză care să nu depăşească 30 Km/h în localităţi, sau 50 Km/h în afara lor, când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă!

Nu uitați că distanța necesară pentru frânare în cazul în care anvelopa nu este corespunzătoare este simțitor mai mare, iar siguranța, pe cale de consecință, atât a conducătorului cât și a celorlalți participanți la trafic, este pusă în pericol !

Nu în ultimul rând, aderența anvelopelor la suprafața de rulare – aderența este scăzut în cazul anvelopelor de vară utilizate la temperaturi scăzute, acest lucru fiind cauzat de faptul că anvelopele de vară au tendința să fie cu mult mai rigide în cazul temperaturilor mici.

ASPECTE LEGISLATIVE REFERITOARE LA DOTAREA AUTOVEHICULELOR CU ANVELOPE DE IARNĂ:

Prin Ordonanţa Guvernului nr. 5/2011 a fost modificată Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, introducându-se obligativitatea dotării cu anvelope de iarnă, care au fost definite la art. 6, punctul 6^1, astfel: ,,anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992, privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora.

Conform Directivei menționate, precum şi a Regulamentelor nr. 30 şi nr. 54 CEE-ONU, pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, acestea trebuie să fie inscripționate cu unul dintre simbolurile „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”, fără a include în această categorie anvelopele marcate numai ,,all seasons”.

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevede, la art. 102, alin(1), pct. 28, sancționarea conducerii autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zãpadã, gheaţã sau polei, fãrã ca acesta sã fie dotat cu anvelope de iarnã, iar în cazul autovehiculului de transport marfã cu o masã totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducãtorului auto, fãrã ca acestea sã fie echipate cu anvelope de iarnã pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fãrã a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, nefăcându-se referire la o anumită perioadă a anului.

Amenda pentru fapta menționată mai sus este prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 1305 și 2900 lei), iar sancțiunea contravențională este însoțită și de măsura reținerii certificatului de înmatriculare.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate