EVENIMENT
Cheltuieli pe care chiriașii NU trebuie să le plătească. Apar pe lista de întreținere
Există cheltuieli de întreținere pe care chiriașii, conform legii, nu trebuie să le plătească. Acestea revin proprietarilor de apartament, scrie Alba24.ro.
Detaliile prinvind cheltuielile care nu trebuie să fie plătite de cei sau cei care închiriază un apartament se regăsesc în Legea 196/2018 privind funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor.
Cheltuieli pe care chiriașii NU trebuie să le plătească. Apar pe lista de întreținere
Astfel, în lege, se arată că proprietarul de apartament trebuie să plătească fondul de rulment și fondul de reparații, de pe lista de întreținere.
Fondul de rulment reprezintă sume necesare pentru plăți curente. Potrivit legii amintite, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea acestuia, scrie Alba24.ro, care citează impact.ro.
În ceea ce privește fondul de reparații, proprietarii membri ai asociației de proprietari au obligația să-l aprobe anual, fiind necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune.
Suma pentru constituirea sau completarea fondului de reparații se plătește în avans, în tranșe lunare egale.
Ce drepturi au chiriașii și proprietarii de apartamente
Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informați în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociației, să solicite în scris și să primească copii după orice document al acesteia.
Fiecare asociație de proprietari este obligată să afișeze la loc vizibil o serie de documente referitoare la veniturile și cheltuielile acesteia.
Locatarii au dreptul să ceară informații despre modul de calcul al întreținerii de la președintele de asociație sau administrator.
Proprietarii din condominii au dreptul să primească explicații cu privire la calculul cotei de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari și, după caz, să o conteste în scris în termen de 10 zile de la afișarea listei de plată. Președintele asociației de proprietari este obligat să răspundă, în scris, la contestație în termen de 10 zile de la primirea acesteia.
În caz contrar, proprietarii se pot adresa comisiei de cenzori sau chiar primăriei.
Vezi Model contract-inchiriere
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






