Connect with us

EVENIMENT

Centre de entertainment în premieră, facilități sportive și medicale, în proiectul de reconversie a platformei Carbochim

Publicat


Reconversie urbană Carbochim

Fosta platformă Carbochim va fi transformată, prin intermediul proiectului de reconversie și regenerare urbană propus de compania IULIUS, estimat la jumătate de miliard de euro, într-un spațiu cu utilizare mixtă, destinat întregii comunități.

Prin combinarea elementelor culturale, de retail, office și recreative într-o singură dezvoltare, proiectul le va oferi clujenilor experiența live-work-play.

Centre de entertainment în premieră, facilități sportive și medicale, în proiectul de reconversie a platformei Carbochim

Cele peste 5,2 hectare de spații verzi amenajate vor asigura cadrul perfect pentru relaxare și conectare cu natura și se vor realiza investiții importante în infrastructură, atât pentru îmbunătățirea conectivității zonei, cât și pentru fluidizarea traficului.

Concepte așteptate de comunitate și care se vor regăsi în proiect sunt și centrele de entertainment pentru copii și adolesecenți, educative, create special pentru ca tinerii să își poată dezvolta abilitățile, talentele și cunoștințele, exact așa cum le place lor, prin experiențe noi și prin joacă, în cazul celor cu vârste mai mici. Dar și un hub medical și diverse facilități sportive destinate unei game largi de activități.

Premieră regională

Platforma Carbochim, în prezent neutilizată, va deveni un spațiu deschis întregii comunități și va fi dezvoltat pe baza unui concept family friendly.

Proiectul va include facilități culturale, educaționale, sportive și de divertisment, cu experiențe pentru toate vârstele, ce vor fi găzduite de centrele de entertainment pentru familii și spațiile pentru evenimente indoor și outdoor.

Astfel, în premieră regională, va fi integrat un concept de entertainment, de mare amploare, cu zone de cățărare, trambuline, circuite cu obstacole, zone de gaming, experiențe imersive și simulatoare.

Centrul va reprezenta o soluție unică de petrecere a timpului liber, atât pentru copii și adolescenți, cât și pentru adulți, îmbinând experiențe multisenzoriale, sportul și tehnologia într-un concept de real life gaming.

Spațiu dedicat copiilor mici

Un alt centru de distracție va fi dedicat în special copiilor de vârstă preșcolară și școală primară, cu activități care dezvoltă creativitatea, gândirea logică, atenția, dexteritatea și aptitudinile de socializare.

Mixul propus se bazează pe studii de piață locale și pe așteptările comunității, care a fost consultată prin intermediul platformei www.partedincluj.ro.

„Fiecare proiect al IULIUS este adaptat specificului local. La Cluj-Napoca ne propunem să oferim și o experiență total diferită în materie de entertainment și educație pentru tineri și copii, dar și o modalitate nouă și activă de a petrecte timp liber cu familia.

Astfel, vom oferi comunității o ofertă extinsă de modalități de divertisment, inclusiv printr-un «hub» de gaming, cu simulatoare VR, trambuline, trasee survivor, dar și spații de distracție gândite pentru copiii de vârste mai mici, care includ activități ce îi vor ajuta să experimenteze lumea prin joc.

Va fi un proiect centrat pe experiențe, iar integrarea unor concepte accesibile tuturor vârstelor definește caracterul său incluziv”, a declarat Sorin Guttman, Project Manager.

Parc nou cu zone de joacă și piațete

Experiențele indoor vor fi completate de cele outdoor, pentru că în parcul nou creat, vor fi amenajate zone de joacă, dar și piațete în care se vor organiza activități specifice, ateliere educaționale, de creație, arts and crafts, experimente științifice etc.

De asemenea, în proiect va fi creată infrastructură prietenoasă pentru mămici și diverse facilități sportive.

Premiere culturale și un mix de atracții

Inedit în proiect va fi și dezvoltarea unui centru de arte performative, destinație pe care o va primi „hala cu arcade”, a cărei arhitectură va fi păstrată în forma actuală și care va deveni un hot spot cultural-artistic al ansamblului mixed-use.

Acesta va fi adminstrat de Centrul Cultural Clujean și va găzdui evenimente pentru toate vârstele, de la festivaluri și concerte, târguri de design și tematice, expoziții de arte vizuale, la programe de educație culturală, artistică și științe exacte.

Suplimentar, se va amenaja și o sală de spectacole, care presupune o îmbinare de programe pentru copii și pentru publicul larg.

Auditoriumul va găzdui reprezentații ale unor companii de teatru independente și de stat din Cluj, precum și alte tipuri de evenimente de divertisment.

Premiere în piața real estate din Români

Ambele concepte reprezintă premiere în piața real estate din România, fiind inspirate din profilul cultural și artistic al Clujului.

De asemenea, vizitatorii vor avea acces și la alte concepte de retail orientate spre familii, de la servicii până la branduri îndrăgite de părinți.

Un exemplu în acest sens este o librărie cu un format aparte, care, dincolo de selecția celor mai noi și variate cărți pentru lectură, școală și dezvoltarea cunoștințelor, presupune experiențe și interactivitate.

Tot aici va exista infrastructură cinematografică de ultimă generație, care va integra concepte în premieră regională.

Malul Someșului, amenajat

Viitoarea destinație va include și un nou parc, cu 5,2 hectare de spații verzi amenajate, inclusiv malul Someșului ce delimitează proiectul.

În completarea parcurilor deja existente (Armătura și Feroviarilor) în zona de nord, noul parc va integra arbori impresionanți, diverse tipuri de plante, gazon care invită la relaxare și spații în care pe tot parcursul anului vor fi organizate evenimente în aer liber, spectacole, seri de film și alte concepte în premieră.

O grădină japoneză, a cărei amenajare va oferi un spațiu de relaxare completă, inspirat și din elemente ce definesc peisajul urban, dar și facilități de top pentru mișcare și activități sportive vor fi antrenamente vor reprezenta atracții zilnice.

Fresh Market cu producători locali

Din mix vor face parte și peste 400 de branduri, de la cele mass-market, până la cele premium, de renume internațional, cu diverse profiluri: home&deco, DIY, jucării, librării, bijuterii, accesorii etc.

De asemenea, vor exista o zonă de food-court, cu experiențe culinare deosebite, restaurante-concept cu tematică internațională, cafenele și un Fresh Market, care își propune să reunească producători locali cu cele mai proaspete produse, gata de preparat în fața clientului și de servit pe loc.

În viitoarea dezvoltare va fi inclus și un hub cu profil medical, care va reuni servicii multidisciplinare în aceeași locație.

14 hectare de experiențe pentru întreaga comunitate

Noua dezvoltare se va întinde pe aproximativ 14 hectare, fiind proiectată și construită după cele mai ridicate standarde de sustenabilitate, și va reda orașului o parte a sa, prin:

  • două clădiri industriale păstrate și convertite în spații culturale și de susținere a inițiativelor locale;
  • centru de live arts și sală de spectacole, în premieră națională, ca parteneriat cu sectorul cultural: concerte, spectacole de teatru și dans contemporan, evenimente de modă, design și arte media;
  • 52.000 mp spații verzi amenajate, conectate cu parcurile Feroviarilor și Armătura: grădină japoneză, 100.000 de plante decorative și peste 700 de copaci maturi;
    amenajarea malului Someșului, pentru accesibilitatea publicului larg și păstrarea cadrului natural;
  • proiect family-friendly – branduri high-end, ancore cu profil dedicat familiilor și home&deco, cel mai variat mix de cafenele cu tematică internațională și restaurante concept din țară, fresh market, servicii și produse locale, concepte de family entertainment și edutainment în premieră națională;
  • spații de birouri premium și de susținere a antreprenoriatului local;
  • investiții de utilitate publică: un nou pod rutier peste Someș, cu patru benzi auto, trotuare și piste velo * modernizarea străzilor Porțelanului și Câmpul Pâinii și sistematizarea intersecției lor cu str. Paris * două pasarele pietonale, spre Parcul Armătura și zona verde adiacentă străzii Nădășel * 3.200 metri de infrastructură velo, pe întreg perimetrul proiectului, inclusiv pe linia Someșului;
  • peste 1.600 locuri de parcare pentru biciclete * infrastructură pentru 900 locuri destinate mașinilor electrice;
  • până la 4.800 de locuri de parcare, subterane și supraterane.

Conceptul întregului proiect este realizat de renumitul studio olandez de arhitectură UNStudio. Proiectul se află în etapa finală de avizare. Află mai multe despre AICI.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Actrița clujeană Patricia Brad, victima unei ESCROCHERII. „Spectacol grotesc” finalizat cu o tranzacție de 100.000 de lei

Publicat

 O zi obișnuită de aprilie s-a transformat într-un adevărat coșmar pentru Patricia Brad, actriță la Teatrul Național din Cluj-Napoca.

Obișnuită să joace pe scenă povești incredibile, Patricia Brad, o actriță de 42 de ani de la Teatrul Național Cluj-Napoca, a ajuns, fără voia ei, în rolul principal al unui scenariu elaborat și cinic. De această dată, nu la teatru, ci într-o înșelătorie atent regizată și cu un prejudiciu de zeci de mii de euro.

„Totul era perfect la ora 11…”

Așa își începe Patricia Brad confesiunea dureroasă într-o postare pe Facebook, unde povestește cum, într-o zi oarecare de marți, a primit un apel de la un presupus angajat al Băncii Transilvania, prin care a fost informată că cineva încearcă să obțină un credit pe numele ei. Sună verosimil, nu?

„S-a întâmplat marți, am avut ceva treabă prin oraș, să fac niște poze pentru un muzeu, în parteneriat cu Teatrul. Mă pregăteam pentru asta, și mă sună cineva, la ora 11, un domn care s-a prezentat ca fiind de la BT. Mi-a zis că cineva încearcă să facă un credit pe numele meu și că ei observă că sunt născută în Iași și că locuiesc în Cluj. Am confirmat că trăiesc în Cluj și că nu am fost în Iași, nu am vrut să îmi fac niciun credit”, a relatat Patricia Brad pentru Cluj24.

Escrocii au pretins că ar fi de la Poliție

Au urmat apeluri de la așa-ziși polițiști care o asigurau că a fost declanșată o anchetă și că este vital să coopereze. A fost întrebată cui a trimis copie după buletin, dacă a călătorit recent în orașul natal, dacă își dă seama cine ar fi putut încerca să-i fure identitatea. Totul părea extrem de oficial și coerent.

„Mi-a transmis numărul de telefon al celui care a vrut să facă creditul, ca și cum ei l-ar urmări, după care mi-a spus că o să se deschidă o anchetă. M-am gândit că o să mă sune Poliția peste două săptămâni… dar mă sună un alt bărbat după trei minute, spune că este de la Poliție, comisar și că s-a deschis o anchetă cu numărul cutare. Din nou, am crezut că va urma, Poliția Română, se știe, se mișcă greu, dar în următoarele 10 minute primesc un alt telefon, de la alt bărbat care se prezintă ca fiind polițist, care spune că a preluat cazul, pe alt județ, Suceava. El mi-a spus că mă va suna un reprezentant BNR să îmi spună ce am de făcut”, a mai povestit actrița.

Intră în scenă „inspectorul BNR”

Așa-numitul David Orțan, prezentat drept inspector financiar de la Banca Națională a României, intră în acțiune. Sună de pe un număr de fix, trimite „legitimația” sa pe WhatsApp, alături de un contract de confidențialitate cu sigla BNR. Totul bine pregătit, credibil, fără nicio greșeală care să dea de bănuit. Patricia, convinsă că este parte dintr-o anchetă oficială, semnează virtual și intră într-un cerc al tăcerii impuse – să nu spună nimănui nimic din ceea ce urmează, pentru binele investigației.

„Mă sună și acest presupus reprezentant al Băncii Naționale, de pe un număr de fix. Îmi spune că îmi trimite legitimația lui pe WhatsApp. Apoi m-a întrebat unde sunt și ce fac și m-a rugat să ies, să mă îndepărtez de altă lume. Am făcut ce a zis, apoi mi-a spus că îmi va trimite un contract de confidențialitate. Îmi trimite documentul, semnat, cu sigla BNR, totul OK din punctul meu de vedere. Am mers mai departe cu discuția și îmi spune că eu va trebui să îmi fac un credit la Raifeisen Bank, știa cumva de acest cont al meu. Mi-a spus că trebuie să merg și să fac un credit, să trimit banii, ca el să poată încheia socoteala cu creditul și nimeni să nu mai poată face fraude”, a declarat Patricia Brad.

„Mi-au spus că mă urmăresc pe camere”

Patricia a fost apoi dirijată, pas cu pas, de „inspectorul BNR” spre cea mai apropiată bancă, instruită să verifice datele de contact de pe site-ul oficial al BNR, să confirme că numărul de fix corespunde. Îi spune cum e urmărită prin camerele de supraveghere și cum trebuie să colaboreze deplin.

„M-a inițiat în treaba asta spunând că poliția e lângă el, că el îmi spune tot ce am de făcut, că e de la BNR. Apoi m-a direcționat spre cea mai apropiată bancă, am luat un taxi, nu m-a mai lăsat de la telefon. Am mers la CEC Bank, mi-au spus că mă urmăresc pe camere, să le spun cu ce sunt îmbrăcată, să urmăresc atent unde merg cu buletinul, cine spune nu știu ce în agenție, niște SF-uri. Ei erau tot la telefon cu mine, îmi tot trimiteau să verific site-uri, documente”, a mai relatat aceasta.

„Am închis telefonul”

Ajunsă la CEC Bank, scapă pentru un moment datorită unei erori de sistem: site-ul ANAF nu funcționa, deci creditul nu poate fi procesat în acea zi. Un moment de respiro. Dar nu pentru mult timp.

„În fine, când am vrut să fac creditul, doamna de la CEC mi-a spus că nu merge site-ul ANAF și nu pot să îmi facă creditul astăzi. M-am bucurat că scap, le-am spus că nu le merge site-ul și că o să revin mâine, la revedere. Am închis telefonul”, își amintește femeia.

Intimidare și presiune psihologică

În autobuz, încercând să revină la realitate, Patricia e sunată din nou de „poliție”. I se spune că obstrucționează ancheta, că va fi amendată conform contractului de confidențialitate dacă nu colaborează.

Speriată, coboară și se duce la o altă bancă. La BRD, reușește, în stare de șoc, să acceseze un credit de 100.000 de lei – suma maximă permisă pe care o putea accesa, după criteriile băncii. O face „ca prin ceață”, convinsă că astfel va opri fraudarea conturilor sale.

„Apoi am urcat în autobuz să plec să iau copilul care stătea cu bona. M-a sunat iar unul dintre cei doi care s-au dat agenți de poliție și m-a luat la rost, că dacă îmi dau seama ce înseamnă o asemenea mobilizare, că ei așteaptă cu ochii pe mine, cu BNR-ul, ce pagube cauzez eu și o să primesc amenzi dacă nu fac ce spun ei. Am coborât din autobuz, am luat altul și am mers la BRD și am luat credit, ca prin ceață, în tot acest haos. Apoi l-am trimis dumnealor”, a mai spus Particia.

Deznodământ cu aplauze și… o dispariție rapidă din partea escrocilor

După ce a transferat banii, escrocii i-au mulțumit pentru cooperare și profesionalism. Îi spun că a procedat impecabil, apoi dispar. Închid apelul, șterg mesajele, dispar din WhatsApp – ca și cum n-ar fi fost. Patricia rămâne cu șocul și cu datoria: 100.000 de lei, care cu dobânzile aferente se vor transforma în aproape 28.000 de euro.

„Când le-am trimis banii, i-am rugat să stea și până ajung acasă, să mă ajute să le explic apropiaților ce s-a întâmplat și ce a trebuit să fac. M-au felicitat, că m-am descurcat excelent și au zis că o să rămână la telefon. Când am terminat de pus banii, au închis telefonul, au șters toate mesajele și eu m-am trezit la realitate”, a mai arătat actrița.

„Am fost folosită. Fraierită.”

Patricia a mers la poliție, a depus plângere, însă autoritățile i-au spus că este posibil ca făptașii să nu fie pe teritoriul României. Accentul i-a lăsat impresia că ar putea fi de peste Prut. I s-a explicat că sunt puține șanse să recupereze banii, chiar dacă făptașii ar fi prinși.

„Am sunat la 112, acolo cineva a stat cu mine la telefon și mi-a spus să merg la poliție a doua zi, ceea ce am și făcut, ca să depun plângere. Mi s-a spus că nu se știe dacă vor fi prinși, pentru că nu sunt pe teritoriul țării noastre. După accent, aș spune că erau de peste Prut, deși avea o exprimare foarte bună. Dacă sunt prinși, sunt foarte puține șanse să fie recuperată suma”, mai explică aceasta.

Între timp, ea trebuie să plătească lună de lună un credit contractat sub presiunea unei manipulări psihologice greu de imaginat: „Rămân cu creditul pe cinci ani, voi avea de plătit mai multe decât suma fraudată, pentru că o să plătesc dobânzi, am luat 100.000 de lei, creditul maxim pe care îl pot lua după criteriile băncii, și așa mi-au zis să facem, ca să nu mai poată fi contractat alt credit pe numele meu”.

Un semnal de alarmă

Cazul Patriciei Brad nu este singular, dar este o dovadă că oricine poate fi ținta unor scenarii dramatice și complexe. Modul în care escrocii au orchestrat întreaga „poveste” – cu detalii, documente false, site-uri oficiale folosite ca paravan și o presiune psihologică uriașă – arată cât de expuși suntem în fața noilor forme de fraudă. Iar victimele nu sunt naive, ci oameni obișnuiți, de bună-credință, care își doresc să colaboreze cu autoritățile și care, din păcate, ajung să cadă în capcane bine planificate.

Patricia a ales să-și spună povestea public la îndemnul Poliției Române, pentru ca mesajul să ajungă la cât mai mulți oameni. O lecție amară, dar esențială: „Aș da orice să mă mai trezesc o dată pe 8 aprilie și să nu mai fac greșelile de ieri…”.

Citește mai departe
Publicitate

Editorial Opinii

OPINIE. Florin Danciu: De la Vlăduța Lupău la Constantin Noica…

Publicat

florin danciu

Aflăm de pe unul dintre site-urile de știri locale că la concertul cântăreței Vlăduța Lupău ”sala a fost în lacrimi”. Să sperăm cu nu a fost nevoie de intervenția pompierilor de la BT Arena! Pe afișul manifestării interpreta ne anunța un ”spectacol de muzică autentică și religioasă”.

Există un anumit tip de presă care adună așa zise postări emoțional/înduioșătoare de pe rețelele sociale și apoi le rostogolește către cititori, cu îndemânarea veselarului care întoarce polonicul cu tocăniță, din marmita companiei, în farfuriile soldaților!

Muzichia religioasă a Vlăduței Lupău este tot un fel de tocăniță, dar nu pentru burțile soldaților, ci destinată publicului spectator. S-a umplut țara de cântări religioase asortate cu adaptări din repertoriile de nunți ale interpreților.

Pentru a aduce un pic de lumină asupra fenomenului reproducem mai jos opinia artistului Grigore Leșe care, printre altele, este doctor în folclor și profesor la Universitatea din București: „Văd că în ultima vreme, țara e plină de pricesneari.

Toată lumea cântă, dar nu știm când e priceasnă, când este cântec de pelerinaj, când este imn? Cred că mai potrivită ar fi denumirea de muzică religioasă. Tematica este variată.

Nu s-a realizat un studiu comparativ, competent, despre muzicile ortodoxe, greco-catolice, protestante. Practica liturgică de cântare a pricesnelor, în intervalul sfintei împărtășanii, a generat, în anumite contexte, o confuzie între chinonicele tradiționale ale liturghiei bisericii ortodoxe și cântecele cu tematică moral-religioasă apărute recent în peisajul românesc.

Cântăreții practică un folclorism religios împins spre superlativ și patetism. Nu toți interpreții pot fi exponenții folclorului religios reprezentativ. Practică simfonismul popular.

Amestecă stilurile, muzica țărănească-religioasă cu muzica laicizată. Au adaptat cântările, glasurile bisericești și au transformat repertoriul din ritualul liturgic în business.  S-a ajuns la o deformare a melodiilor.

La o încorsetare a ritmurilor. Au șlefuit timbrurile. Se execută efecte savante și câteodată acestea devin obositoare. Adică, la ce mă refer? Am auzit câteodată câte o pedală. Dom’le, și o pedală, știți ce înseamnă pedala aceea pusă, dar cu glasul? Ăla e glasul lui Dumnezeu.

Pedala aceea este glasul lui Dumnezeu. De-aia nu pot să mă joc de-a pedala electronică. Nu! Aia e rugăciune. Trebuie cultivată simplitatea. Dacă vii să cânți o priceasnă, atunci vii să cânți o priceasnă sau un cântec religios, simplu!”

Meșteșugul interpretei

Revenind la afișul manifestării cu „muzică autentică și religioasă” ne întrebăm ce o fi aia muzică autentică? Și un copil afon care știe câteva acorduri poate produce muzică autentică. E adevărat, proastă! Atunci de ce te-ai apuca să cânți „Rugă pentru părinți” tu, Vlăduța Lupău? Autentic ar fi însemnat să-l chemi pe Ștefan Hrușcă pe scenă.

El ar fi fost autentic, dar astfel doamna interpretă a încercat să fure ceva din emoția cântecului și s-o transmită „sălii în lacrimi”. Și aici trebuia ca meșteșugul interpretei, indiscutabil de altfel, să se transforme în artă, ceea ce nu s-a întâmplat, de unde și reacțiile negative ale celor care au ascultat interpretarea pe rețelele sociale!

Vlăduța Lupău este un excelent meșteșugar în profesia sa, ea ilustrând foarte bine fenomenul lăutărismului de care era obsedat Constantin Noica. Ilustrul filozof îi critica, prin anii 80 ai secolului trecut, pe intelectualii României că sunt superficiali și mediocri.

Cine s-ar fi gândit că, după 40 de ani, lăutărismul va triumfa în societatea democratică nu numai în lumea artistică, ci și la urne?

Altfel, Vlăduța Lupău este divă și vedetă, dar nu artistă, așa după cum infinit de puțini politicieni sunt și bărbați de stat.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Parcare într-o intersecție în cartierul Gheorgheni. Rupe-ți-ai permisu’

Publicat

parcare

O clujeancă a reclamat, joi, parcarea ”minunată” fix intr-o intersecție din cartierul Gheorgheni, zona străzillor Albini – Heltai Gaspar, în apropierea fostei școli generale nr. 22. 

”M-a deranjat că a pus în dificultate o ambulanță ce transporta un pacient la dializă. Am sunat la numărul de pe bord să vină să mute mașina.

Doamna care a venit era foarte indiferentă. Noi toți am deranjat o mașină parcată în intersecție”, a relatat clujeanca.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Carrefour recheamă de urgență 12 sortimente de paste din cauza ALERGENILOR nedeclarați, inclusiv la Cluj

Publicat

paste 3

Carrefour a început o amplă campanie de retragere și rechemare de la consumatori a 12 sortimente de paste alimentare marca Carrefour Classic, fabricate de Ghigi 1870 S.p.A., indiferent de lot sau termen de valabilitate.

Măsura a fost luată după ce s-a constatat că produsele nu aveau menționat pe etichetă posibilul conținut de muștar, un important alergen care poate provoca reacții severe persoanelor sensibile.

Carrefour recheamă de urgență 12 sortimente de paste din cauza ALERGENILOR nedeclarați, inclusiv la Cluj

Produsele au fost vândute în principalele orașe din țară, inclusiv București, Cluj, Timișoara, Iași, Constanța, Brașov, Sibiu, Ploiești, Arad, Oradea și Galați, în cele peste 300 de magazine ale rețelei.

Sortimentele retrase includ diverse tipuri de paste, atât obișnuite cât și integrale: Fusilli, Farfalle, Conchigliette, Penne Rigate, Spaghetti, Mezze Penne, Mezze Maniche și Tortiglioni.

Consumatorii care dețin aceste produse sunt sfătuiți să nu le consume, în special persoanele alergice la muștar, și să le returneze în orice magazin Carrefour din rețea. Contravaloarea va fi restituită fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate