Connect with us

ECONOMIE

Centralele PV livrate de E.ON au ajutat peste 60 de firme să-și REDUCĂ facturile la energie cu până la 100%

Publicat


eon pv 01

E.ON Energie România a finalizat și predat la cheie anul acesta 68 de centrale fotovoltaice pentru mai mult de 60 de companii partenere, reprezentând investiții de peste 11 milioane de euro. Numărul proiectelor implementate până în luna septembrie este aproape dublu față de întreg anul trecut.

· 68 de centrale fotovoltaice au fost finalizate anul acesta;

· Producția anuală de energie totalizează 1.400 MWh;

· Recuperarea investiției se face în 4-7 ani;

Centralele solare au fost proiectate să corespundă nevoilor și cerințelor specifice fiecărui partener și asigură între 34 și 100% din necesarul de energie al acestora.

Construcția sistemelor a presupus instalarea a peste 34.000 de module fotovoltaice în locațiile partenerilor E.ON din toată țara, acestea acoperind o suprafață utilă de aproximativ 57.000 de mp. Cu o putere instalată însumată de 12 MW, sistemele fotovoltaice produc circa 1.400 MWh de energie electrică regenerabilă pe an și contribuie la protejarea mediului înconjurător prin reducerea emisiilor de CO2 cu circa 300 de tone pe an.

„Partenerii noștri, de la întreprinderi mici și mijlocii la companii mari din industrie, caută să îşi eficientizeze consumul și să reducă costurile cu energia, să fie cât mai independenţi energetic şi să aibă o afacere sustenabilă. E.ON a dezvoltat începând cu 2019 un portofoliu de soluţii energetice care să susţină afacerile partenerilor noștri pe termen lung. Cele peste 150 de proiecte PV pe care le-am finalizat generează în prezent circa 36 GWh de energie regenerabilă anual și contribuie la reducerea emisiile de CO2 cu aproape 8.000 de tone pe an”, a declarat Claudia Griech, directorul general al E.ON Energie România.

„Durata de construcție a centralelor (…) a fost în medie de circa 7 luni”

Creșterea competitivității, controlul asupra nevoilor și fluxurilor de energie prin reducerea consumului din rețea și stabilizarea costurilor lunare cu energia și, totodată, reducerea amprentei de carbon sunt beneficii care fac investiția într-o centrală fotovoltaică profitabilă, dar și sustenabilă.

E.ON propune soluții la cheie, proiectate să corespundă nevoilor și profilului de consum al clienților și sprijină firmele să devină prosumatori pe parcursul întregului proces. Compania asigură evaluarea locului de consum, întocmirea proiectului tehnic, obținerea avizelor necesare, instalarea centralei fotovoltaice, precum și realizarea mentenanței sistemului și verificarea instalației electrice, după finalizarea procesului.

Durata de construcție a centralelor, de la demararea lucrărilor și până la predare a fost în medie de circa 7 luni. Cu o durată mare de viață, de circa 25 de ani și o perioadă de recuperare a investiției de 4-7 ani, centralele solare sunt cea mai competitivă opțiune de producere a energiei din punctul de vedere al costurilor.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice având un portofoliu variat format din circa 3,4 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 17 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,7 miliarde de euro.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Accident rutier la Câmpia Turzii. ISU Cluj intervine cu un modul de descarcerare

Publicat

De

Un accident de circulație a avut loc în urma cu puțin timp la Câmpia Turzii.

Potrivit primelor informații, accidentul a avut loc pe strada Laminoriștilor.

ISU Cluj intervine cu o autospecială cu modul de descarcerare și un echipaj SMURD.

Revenim cu amăunte.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Consilier USR: Echipamente cu preț de 100 de ori mai mare pentru Spitalul Județean Cluj. Tișe: Corpul de Control va verifica

Publicat

Mai multe echipamente medicale pentru Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Cluj-Napoca ar fi fost cumpărate la supra preț, din bani publici, de Consiliul Județean Cluj, președintele acestei instituții, Alin Tișe, anunțând că va dispune Corpului de Control să facă verificări.

Consilierul USR Mihai Iepure, cel care a sesizat situația, a declarat, marți, în cadrul dezbaterilor din ședința Consiliului Județean Cluj la proiectul privind darea în administrare a unor active achiziționate în cadrul proiectului ”Dotarea Ambulatoriului Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca” , că la unele astfel de echipamente prețul a crescut și de 100 de ori față de anul 2018.

În urmă cu 5 ani, tot CJ Cluj a stabilit prețurile care vor fi plătite pentru echipamentele medicale, dar abia în 2022 s-a aprobat cumpărarea lor iar marți consilierii au aprobat ca acestea să fie date în administrarea spitalului.

Consiliul Județean Cluj este cel care implementează proiectul „Dotarea Ambulatoriului Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj Napoca”, în parteneriat cu spitalul, conform contractului de finanțare nr. 5328/13.05.2020.

Proiectul a fost depus spre finanțare prin Programul Operațional Regional, iar conform cererii de finanțare Consiliul Județean Cluj avea obligația de a achiziționa 242 de echipamente medicale pentru spitalul partener din proiect.
În acest sens, Consiliul Județean Cluj a derulat o licitație deschisă pentru achiziția acestor echipamente medicale.

Creșteri de preșuri de 5,10 și 100 de ori

Astfel, în cazul a 5 din cele 13 echipamente medicale, prețurile sunt 5, 10 sau 100 de ori mai mari în 2023 decât în anul 2018.

De exemplu, un aparat de crioablație, care costa în 2018 suma de 58.000 de lei a fost cumpărat 5 ani mai târziu, în 2023, cu 612.850 de lei, creșterea fiind de 1048%!

De asemenea, un aparat de electrostimulare musculară, care costa în 2018 suma de 981 de lei, a fost cumpărat în 2023 cu 107.000 de lei, creșterea înregistrată fiind de 10.909%, adică de peste 100 de ori.

Pentru un alt aparat, de mișcare pasivă continuă a mâini, care avea un preț de 29.564 lei în 2018, s-a plătit 5 ani mai târziu suma de 167.495 lei, adică o crește de 566%.

Un motor de osteosinteză cu baterii, cu un preț de 33.796 lei în 2018, a fost cumpărat acum cu 157.490, ceea ce înseamnă o majorare de 466%.

În fine, ultimul echipament, un turniquet, care avea un preț în 2018 de 2380 de lei, a fost achiziționat în 2023 cu 40.502 lei, creșterea fiind de 1701 %.

Plângere prealabilă

Mihai Iepure a cerut Prefecturii Cluj să verifice hotărârile Consiliului Județean Cluj din 2022 în care s-a aprobat achiziția pentru dotarea cu echipamente medicale a Ambulatoriului Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca și a depus și o plângere prealabilă la Consiliu.

”Conform convocatorului ședinței ordinare a Consiliului Județean Cluj, ordinea de zi fiind suplimentată ulterior, în ședința din data de 27.04.2022 urmau să fie discutate proiectele de hotărâre pentru modificarea HCJ nr. 166/30.07.2018 privind dotarea Ambulatoriului Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca și pentru modificarea HCJ 165/30.07.2018 privind aprobarea studiului de oportunitate din cadrul proiectului referitor la dotarea ambulatoriului.

S-a cerut creșterea prețurilor la 13 echipamente, unele fiind justificate, dar eu am sesizat că în cazul a 5 echipamente, creșterile erau exagerate, de 5,10 sau 100 de ori.

Am cerut informații suplimentare și verificarea ofertelor de piață, dar nu am primit, astfel că ședința comisiei de specialitate nr. 5 s-a desfășurat fără ca membrii acesteia să dețină informații privind lista echipamentelor care făcea obiectul proiectului de HCJ pentru modificarea hotărârii din 2018.

Aceste informații erau esențiale în scopul exprimării unui vot informat, astfel că m-am abținut de la vot”, a spus Iepure.

Acesta a solicitat și explicații pentru diferențele de preț în cazul produselor la care prețul depășea 100% valoarea inițială, respectiv a solicitat toate ofertele de preț primite de la furnizori în cursul lunii aprilie 2022, la cele 13 produse rămase neatribuite, fără să primească informațiile solicitate, iar plenul Consiliului Județean Cluj a aprobat achiziția echipamentelor fără ca aleșii să poate vota în cunoștință de cauză.

Abia a doua zi, după vot, i-au fost comunicate informațiile solicitate.

Consilierii au votat în necunoștință de cauză

”Rezultă că avizele comisiilor de specialitate aferente proiectelor de hotărâre de Consiliu Județean au fost acordate fără ca oamenii să dețină informații complete cu privire la echipamentele medicale.

Pe de altă parte, și hotărârile respective au fost adoptate de consilierii județeni în ședința de Consiliu din 27.04.2022 fără a avea la dispoziție informațiile necesare exprimării unui vot informat.

Nu cred că știau consilierii ce votează, dar paguba este produsă. Eu susțin dezvoltarea sistemului medical clujean, dar fondurile să fie cheltuite judicios.

Diferența de preț în cazul celor 5 echipamente cu creștere de preț foarte mare este de 200.000 de euro”, a susținut Mihai Iepure.

Corpul de Control va verifica

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a declarat în ședință că va dispune Corpului de Control să facă verificări în acest caz.

”Vă promit că vom verifica această chestiune și o să lămurim. E problema la comisiile de adjudecare sau este o chestiune de fraudă, ceva necurat, vom verifica. Dacă sunt creșteri atât de mari, nu este ceva în regulă”, a spus Tișe.

Echipamente au fost cumpărate și vor fi date în administrarea Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Finanțarea echipamentelor medicale a fost asigurată din fonduri europene, iar CJ Cluj a asigurat o co-finanțare.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Furnizorii vor ÎNTÂRZIA emiterea facturilor pe decembrie până în martie, spune un expert în ENERGIE

Publicat

contor inteligent energie electrica edistributiecom

Dumitru Chisăliță, preşedintele Asociaţiei Energie Inteligentă,  spune că în opinia sa, toți furnizorii vor întârzia emiterea facturilor pe decembrie până în martie, scrie Alba24.ro.

Și în prezent, sute de mii de abonaţi ai companiilor de electricitate sunt în situatia în care nu au plătit curentul de peste sase luni.

Asta pentru că societătile nu au emis facturi.

Se pare că motivul stă în multele schimbări din domeniul legislativ care au fost făcute anul trecut au bulversat sistemele de gestiune şi de facturare ale companiilor. Legea a fost schimbată de 17 ori.

„Un sistem ca să îl modifici trebuie să-l bugetezi, trebuie să-l contractezi, trebuie să licitezi, trebuie să-l realizezi, să-l verifici, adică e o chestiune de absolută normalitate.

Anormalitatea este modificare unei legi într-un an de zile de 17 ori.

Asta este anormalitatea. Estimarea mea este că toţi furnizorii vor întârzia până în martie emiterea facturilor din decembrie”, a declarat Dumitru Chisăliţă.

În situaţia în care este Hidroelectrica mai sunt şi alte companii care furnizează electricitate, motiv pentru care, Autoritatea Naţională de Reglementarte în Domeniul Energiei (ANRE) le-a amendat în noiembrie anul trecut pentru emiterea cu întârziere a facturilor de energie electrică cu peste 380.000 de lei.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO Țepari din imobiliare, arestați de polițiștii clujeni. Unul dintre ei a creat un prejudiciu de 5 milioane de euro

Publicat

De

foto perchezitii sic 2

Doi clujeni au fost arestați pentru 30 de zile în urm unor percheziții într-un dosar de înșelăciune. Potrivit unor surse în dosarul instrumentat de polițiștii clujeni apare și numele lui Traian Onuc. 

Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale – Combaterea Infracțiunilor Informatice din Cluj, sub supravegherea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, au pus în executare 4 mandate de percheziție, în municipiul Cluj-Napoca, 3 dintre acestea domiciliare, iar una într-un spațiu utilizat ca birou.

foto perchezitii 2

Activitățile au fost organizate în cadrul cercetărilor efectuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de înșelăciune în formă continuată și complicitate la înșelăciune în formă continuată.

Țepari din imobiliare, arestați de polițiștii clujeni. Unul dintre ei a creat un prejudiciu de 5 milioane de euro

Investigațiile derulate până în prezent au condus la stabilirea faptului că, în perioada 2021-2022, trei bărbați, cu vârste cuprinse între 36 și 63 de ani, din Cluj-Napoca, ar fi indus în eroare mai multe persoane, determinându-le să remită anumite sume, cu titlu de avans sau plată integrală, în scopul achiziționării unor garsoniere sau imobile aflate în construcție în municipiul Cluj-Napoca, fără deținerea unor autorizații de construcție valabile.

foto perchezitii

De asemenea, actele prevăzute de lege în scopul încheierii unor astfel de înțelegeri nu erau întocmite în fața notarilor publici sau autentificate de către notari publici, conform normelor legale, iar imobilele nu erau predate în termenele menționate în respectivele documente, încheiate în mod ilicit.

Poliția a ridicat peste 7.000 de cartele de telefon

Cu sprijinul Poliției municipiului Cluj-Napoca – Secția 3 Poliție, ieri, 30 ianuarie, polițiștii de investigații criminale au efectuat 4 percheziții, la imobilele celor bănuiți, precum și într-un spațiu care era utilizat de aceștia drept birou.

Au fost descoperite și ridicate zeci de sisteme informatice, printre care laptopuri și tablete, telefoane mobile, dar și peste 7.000 de cartele telefonice, despre care există bănuiala că ar fi fost sau urma a fi utilizate la comiterea unor fapte de înșelăciune similare.

photo perchezitii 1

De asemenea, au fost ridicate sume și înscrisuri de interes pentru soluționarea cauzei.

În baza probatoriului administrat, doi dintre bărbați, având vârsta de 36, respectiv 63 de ani, au fost reținuți pentru 24 de ore, iar ulterior, față de aceștia, instanța de judecată a dispus arestarea preventivă pentru 30 de zile.

Cercetările sunt continuate sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca.

Unul dintre bărbați este cercetat în mai multe cauze aflate pe rolul unității de parchet menționate, pentru infracțiuni similare, cu prejudiciu estimat până în acest moment la aproximativ 5 milioane de euro. Potrivit unor surse Cluj24.ro, este vorba de Traian Onuc.

Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcția Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române.

Activitățile au beneficiat de sprijinul Poliției municipiului Cluj-Napoca – Secția 3 și 6 Poliție, Serviciului Criminalistic și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.peciale.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax