EVENIMENT
Ce trebuie să faci ca să soliciți indemnizaţia de creştere a copilului și alocația de stat în același timp. Acte necesare
Părinții pot să solicite indemnizaţia de creştere a copilului și alocația de stat în același timp.
Conform Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală Cluj, indemnizația de creștere a copilului până la vârsta de 2 ani este în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate. Minimul este de 1.651 de lei pe lună, iar maximul este de 8.500 de lei pe lună.
Ce trebuie să faci ca să soliciți indemnizaţia de creştere a copilului și alocația de stat în același timp. Acte necesare
Astfel, se pot face solicitări, invlusiv online pentru a primi, în același timp, atât indemnizația, cât și alocația de stat.
Documentele necesare sunt următoarele:
- Cererea către angajator, de intrare în concediul de creştere a copilului
- Decizia angajatorului prin care se suspendă contractul de muncă pe perioada concediului de îngrijire a copilului
- Dovada încetării / suspendării altor contracte de muncă existente pe perioada celor 12 luni anterioare naşterii copilului, precum şi adeverinţă tip completată de către acei angajatori (dacă este cazul)
- Certificate de naştere ale tuturor copiilor
- Cărţi de identitate parinţi
- Extras de cont (pe numele solicitantului) – în lipsa unui extras de cont, plata se efectuează prin Poșta Română.
- Certificat de căsătorie / Declaraţie tip pentru alocaţia de stat (în cazul părinţilor necăsătoriţi, se va completa Declarația tip)
- În cazul părinţilor necăsătoriţi se va face anchetă socială de la Serviciul Autoritate Tutelară (doar dacă tata solicită concediu pentru creşterea copilului).
Documente suplimentare solicitate pentru cei care au PFA sau au fost/sunt într-o formă de învățământ
Trebuie Cerere tip completata si semnata OBLIGATORIU de ambii parinti.
De asemenea, documente suplimentare trebuie oferite în cazul solicitanților care au un PFA, în secțiunea de „Documente Suplimentare”:
- Autorizaţie PF/ Înscriere în Barou.
- Declaraţie unica ANAF pentru anul nasterii copilului si pentru anul anterior nasterii copilului.
- Suspendarea autorizaţiei în vederea intrării în concediul de creştere a copilului de la autoritatea emitentă + dovada suspendării de la ANAF (apare pe declaraţia unică).
- Adeverinţă CAS/CAA cu perioada concediului de maternitate sau dupa caz, cu neplata acestuia.
Documente suplimentare sunt solicitate și pentru persoanele care 24 luni anterioare naşterii au fost ELEVI/STUDENŢI/ MASTERANZI/ DOCTORANZI:
- Adeverinţă de la facultate / școală cum că beneficiarul, în ultimii 2 ani anterior nașterii copilui a frecventat la zi forma de învățământ la care a fost înscris.
- Declaraţie pe proprie răspundere, că la data solicitării indemnizaţiei nu realizează venituri profesionale impozabile.
Adeverinţele de elev sau student trebuie să conţină CNP-ul beneficiarului, numele şi prenumele decanului, directorului, secretarului; se eliberează pentru a-i servi la AJPIS. Pentru doctoranzi, se va elibera şi adeverinţă emisa de facultate, cu cuantumul lunar net al bursei de doctorat.
Ce acte sunt necesare dacă drepturile sunt solicitate de tată
În cazul în care oricare din drepturile mai sus menţionate sunt solicitate de către tatăl copilului, este necesară:
- Declaraţie pe proprie răspundere (tip) în cazul în care mama copilului nu este îndreptăţită la concediu de maternitate (pre şi postnatal).
- O adeverinţă de la locul de muncă al mamei cu perioada concediului de maternitate (pre şi postnatal) şi data reluării activităţii, dacă aceasta este salariată.
- Dacă mama copilului realizează venituri din activităţi independente, se va aduce o adeverinţă eliberată de către CAS cu plata ori neplata concediului de maternitate (pre şi postnatal).
- Dacă părinții sunt necăsătoriți, se atașează Anchetă Socială de la Serviciul Autoritate tutelară.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






