ACTUALITATE
Ce răspunde Barna, întrebat dacă ar fi comunicat în locul lui Voiculescu subraportările morților de Covid19

Dan Barna spune că declaraţiile despre raportarea incorectă a morţilor COVID-19 făcute de Vlad Voiculescu nu erau „neapărat necesare”.
Jurnalistul Digi24 i-a dezvăluit lui Dan Barna că, într-o emisiune ce va fi difuzată sâmbătă, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a fost întrebat dacă șefii USR PLUS știau despre intenția lui Vlad Voiculescu de a anunța faptul că a început o investigație legată de raportarea incorectă a morţilor COVID-19, iar Ghinea a spus că da, fără să dezvăluie conținutul discuțiilor și nici concluziile.
„Evident că am avut o discuție, cum e și firesc. La fel de evident, cum probabil intuiți, nu voi detalia ce s-a discutat în seara respectivă”, a spus Barna.
Întrebat dacă, personal, ar fi comunicat public informația, așa cum a făcut-o Vlad Voiculescu, Barna a spus: „din punctul meu de vedere, care se menține și în prezent, o analiză tehnică pe niște discrepanțe de date între două baze de date este o chestiune care trebuie verificată. În momentul în care avem niște concluzii, am identificat problema de metodologie, atunci are rost să faci o comunicare. Până atunci însă e ca și cum ai lucra la o problemă de matematică și ești în plină rezolvare”.
Cât timp nu există rezultatul verificării, informația nu aduce altceva decât rumoare, spune vicepremierul: „și eu consider că nu era neapărat necesară acea comunicare”.
Vlad Voiculescu, ex-ministrul Sănătăţii, reclama diferenţe „fundamentale” între raportare şi datele reale privind decesele COVID, spunând că diferenţa între datele raportate poate fi „de ordinul miilor”.
(sursa: Mediafax)
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
Cros caritabil la Cluj-Napoca, ”Alerg pentru mama”, cu patru variante de traseu. Pentru ce se strâng bani

Asociația studențească AMiCUS Cluj-Napoca organizează, duminică, 9 martie, în Parcul Central ,,Simion Bărnuțiu”, începând cu ora 11, crosul caritabil ,,Alerg pentru mama”, pentru a șaptea oară consecutiv în orașul Cluj-Napoca.
”Din 2022 evenimentul se desfășoară la nivel național în peste 10 orașe și aduce împreună copii și adulți care luptă pentru victimele abuzului domestic, promovând totodată un stil de viață sănătos prin practicarea sportului.
Înscrierile se realizează online, pe site-ul amicus.ro, prin completarea unui formular și achitarea unei taxe, care servește drept donație pentru cauza umanitară”, anunță organizatorii, care pun la dispoziția participanților patru variante de traseu pe care se va putea alerga, în funcție de opțiunile și dorințele fiecăruia.
Unul dintre acestea va fi destinat exclusiv copiilor, având o lungime de 500m. De asemenea, se va putea opta pentru parcurgerea traseelor de 2,5 km, 5 km sau 10 km.
Bani pentru Casa ADRA
”Vom susține pentru al treilea an consecutiv Casa ADRA, un Centru de primire în regim de urgență a victimelor violenței domestice.
Din 2009 azdăpostește mame și copii, oferindu-le suport psihologic, consiliere socială, vocațională și medicală, tichete pentru hrană sau produse igienico-sanitare. Acest centru face parte din organizația non guvernamentală ADRA România care asigură asistență de tip dezvoltare, refacere și ajutor în mai mult de 130 de țări, indiferent de etnia, apartenența politică sau religioasă a persoanelor asistate.
Prin parteneriat cu comunități, organizații și guverne, ADRA este capabilă să îmbunătățească calitatea vieții a milioane de oameni în mai multe zone de impact crucial”, mai transmit organizatorii crosului.
Cros din 2019
Proiectul „Alerg pentru mama” a luat ființă în cadrul asociației AMiCUS Cluj-Napoca în anul 2019, din dorința de a marca într-un mod deosebit Ziua Internațională a Femeii.
Urmărind diverse scopuri caritabile, destinate femeilor și mamelor, evenimentul a continuat să se desfășoare anual, inclusiv în perioada pandemiei, prin respectarea tuturor normelor de siguranță recomandate și impuse.
Implicarea și entuziasmul participanților de toate vârstele a fost imediat sesizată, iar proiectul a fost preluat și realizat la nivel național, începând cu anul 2022, în marile centru universitare din țară și din Republica Moldova.
Cine este AMiCUS
AMiCUS este o asociație studențească autonomă, apolitică, nonguvernamentală și non-profit, constituită la nivel național, activând în 13 dintre centrele universitare din țară. Filiala de la Cluj-Napoca are în componența sa aproximativ 150 de tineri studenți la diferite universități și organizează regulat proiecte sau activități, atât pentru membri, cât și pentru locuitorii orașului.
Câteva dintre evenimentele organizate în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca sunt: „Orășelul copiilor”, „Mamă de Oscar”, „Zi de Bine” sau „Picătura de viață”.
Ediția de anul trecut a adunat la nivel național 2221 de alergatori. De asemenea, pentru organizarea evenimentului au fost implicați 320 voluntari AMiCUS. S-au adunat 101463 lei, bani care au intrar direct in contul asociației ADRA pentru a sprijini victimele abuzului în familie. La Cluj-Napoca au participat aproximativ 350 de alergatori și 60 de voluntari AMiCUS.
ADMINISTRAȚIE
„Huedinul se exprimă: Siguranță pe Străzi, Fără Câini Comunitari!”, o petiție pentru un oraș mai sigur

Fostul consilier al primarului din Huedin, Ovidiu Pantea, a depus la Primăria orașului o petiție intitulată „Huedinul se exprimă: Siguranță pe Străzi, Fără Câini Comunitari”.
„C𝐞𝐭ă𝐭̗𝐞𝐧𝐢𝐢 𝐝𝐢𝐧 𝐇𝐮𝐞𝐝𝐢𝐧 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐦𝐢𝐭 𝐮𝐧 𝐦𝐞𝐬𝐚𝐣 𝐩𝐮𝐭𝐞𝐫𝐧𝐢𝐜: 𝐯𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥 𝐨𝐫𝐚𝐬̗𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐧𝐮 𝐦𝐚𝐢 𝐩𝐨𝐚𝐭𝐞 𝐟𝐢 𝐝𝐞𝐜𝐢𝐬 𝐟𝐚̆𝐫𝐚̆ 𝐯𝐨𝐢𝐚 𝐥𝐨𝐫. Am depus oficial la Primăria Huedin inițiativa cetățenească „Huedinul se exprimă: Siguranță pe Străzi, Fără Câini Comunitari!”.
Prin aceasta propunem măsuri concrete și eficiente pentru rezolvarea definitivă a problemei câinilor comunitari.
Inițiativa este susținută de 𝟓𝟑𝟑 𝐝𝐞 𝐜𝐞𝐭𝐚̆𝐭̗𝐞𝐧𝐢 𝐜𝐮 𝐝𝐫𝐞𝐩𝐭 𝐝𝐞 𝐯𝐨𝐭 din Huedin.
„Huedinul se exprimă: Siguranță pe Străzi, Fără Câini Comunitari”, o petiție pentru un oraș mai sigur
De asemenea, 𝟏𝟓𝟏 𝐝𝐞 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐚𝐧𝐞, au semnat o Petiție în sprijinul inițiativei noastre cetățenești.
Este pentru prima dată în istoria orașului Huedin când o inițiativă cetățenească beneficiază de susținerea unui număr atât de mare de cetățeni.
𝐂𝐞 𝐬𝐨𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭ă𝐦 𝐩𝐫𝐢𝐧 𝐚𝐜𝐞𝐚𝐬𝐭𝐚̆ 𝐢𝐧𝐢𝐭̗𝐢𝐚𝐭𝐢𝐯ă
𝐀𝐧𝐮𝐥𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐚𝐫𝐭𝐞𝐧𝐞𝐫𝐢𝐚𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 cu asociația actuală care s-a dovedit ineficient și fără rezultate concrete.
𝐈𝐝𝐞𝐧𝐭𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬̗𝐢 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐮𝐧𝐞𝐢 𝐚𝐥𝐭𝐞 𝐞𝐧𝐭𝐢𝐭𝐚̆𝐭̗𝐢 care a dovedit competență în alte localități și capacitatea să gestioneze problema câinilor comunitari într-un mod transparent și eficient.
𝐌𝐨𝐧𝐢𝐭𝐨𝐫𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬𝐭𝐫𝐢𝐜𝐭𝐚̆ a implementării măsurilor, cu sancțiuni clare pentru nerespectarea obligațiilor contractuale.
𝐌𝐚̆𝐬𝐮𝐫𝐢 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐫𝐞, precum:
– 20 de camere mobile în zonele de abandon,
– procedură între Poliția Locală și entitatea responsabilă, îndeosebi pentru trasabilitatea câinilor,
– bază de date cu câinii capturați, rapoarte publice săptămânale.
Inițiativa cetățenească va fi supusă votului consilierilor locali ai orașului Huedin.
Este momentul ca administrația locală să acționeze responsabil și eficient, să adopte inițiativa și să respecte voința cetățenilor.
𝐌𝐮𝐥𝐭̗𝐮𝐦𝐞𝐬𝐜 𝐯𝐨𝐥𝐮𝐧𝐭𝐚𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐬̗𝐢 𝐭𝐮𝐭𝐮𝐫𝐨𝐫 𝐜𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐢𝐦𝐩𝐥𝐢𝐜𝐚𝐭̗𝐢 𝐢̂𝐧 𝐚𝐜𝐞𝐚𝐬𝐭𝐚̆ 𝐚𝐜𝐭̗𝐢𝐮𝐧𝐞 𝐜𝐢𝐯𝐢𝐜𝐚̆.
Mulțumesc celor care au semnat și susțin acest demers (inclusiv angajaților instituțiilor subordonate politic Primărie și Spital, asupra cărora s-au făcut presiuni pentru a nu susține inițiativa).
Împreună facem Huedinul un oraș sigur”, a scris Ovidiu Pantea pe Facebook.
CULTURA
S-au deschis înscrierile pentru ediția a VIII-a a Jazz in the Park Competition de la Cluj-Napoca. Festivalul e în septembrie

Jazz in the Park Competition, unul din cele mai prestigioase concursuri de profil din Estul Europei a deschis oficial înscrierile pentru cea de-a VIII-a ediție a evenimentului, care va avea loc în 19-21 septembrie, în Parcul Central din Cluj-Napoca!
Îmbrăcată sub forma unui festival cu acces liber pentru public, competiția își propune an de an să atragă și să descopere cele mai promițătoare trupe tinere de jazz lume, contribuind astfel la progresul și dezvoltarea industriei jazz.
Anul trecut, competiția a fost câștigată de francezii de la daoud, selectați de juriul festivalului din peste 240 de aplicanți din 39 de țări.
Dată nouă pentru competiție
O schimbare majoră propusă de organizatori pentru acest an este schimbarea datelor tradiționale în care avea loc competiția din Parcul Central. Dacă până acum, acesta era evenimentul care deschidea vara, noua dată propusă este toamna, 19-21 septembrie, în timp ce festivalul din Parcul Etnografic a fost mutat în weekendul 6-8 iunie.
,,2025 aduce o repoziționare a proiectelor Jazz in the Park în calendarul de evenimente. Astfel, Jazz in the Park Competition este festivalul cu care închidem sezonul de evenimente outdoor la Cluj-Napoca.
Am luat această decizie dintr-un motiv cât se poate de simplu: vara este o perioadă aglomerată pentru artiști, fiind dedicată turneelor. Toamna în schimb, perioadă ‘extra sezon’, o să facă competiția să fie și mai accesibilă pentru trupele interesate. Sperăm ca în acest mod să ne depășim recordurile anilor trecuți și să avem parte de o ediție specială de concurs.
Știm că o să fim impresionați de nivelul trupelor înscrise în concurs și de-abia așteptăm zilele de toamnă în Parcul Central!” a declarat Denisa Dan, managerul Jazz in the Park.
Premii și oportunități pentru artiști
Trupele înscrise vor concura nu doar pentru premii în bani, cât și pentru contracte la alte festivaluri sau cluburi de jazz din Europa.
De asemenea, pentru a facilita participarea cât mai multor artiști, înscrierea în competiție este gratuită, iar toți artiștii selectați în finală primesc un onorariu garantat de 1,000 EUR plus un buget de transport de maxim 1,000 EUR, urmând ca toate cheltuielile de acomodare la eveniment să fie acoperite de organizatori.
Premiile puse la bătaie
● Premiul 1: 5.000 euro, invitația de a susține un concert în cadrul festivalului Jazz in the Park 2026 (contract în valoare de 2.000 euro net, cazare și transport) și invitația de a susține un concert în închiderea ediției din 2026 a Jazz in the Park Competition (contract în valoare de 2.500 euro net, cazare și transport;
● Premiul 2: 3.000 euro;
● Premiul 3: 1.000 euro;
● Premiul pentru cea mai bună formație românească din competiție: 1.000 euro;
● Premiul pentru cea mai valoroasă compoziție: 500 euro;
● Trei (3) mențiuni pentru cei mai buni muzicieni: 500 euro;
● Premiul publicului: echipamente muzicale oferite de către partenerii competiției.
Pe lângă aceste premii garantate de organizatori, la eveniment vor fi invitați minim 10 directori de program de la alte festivaluri sau cluburi de jazz din Europa, care vor oferi contracte artiștilor care le plac.
Ce spune fondatorul competiției
,,De doi ani de când am îmbunătățit semnificativ fondul de premiere și oportunitățile pe care le dăm artiștilor, am văzut o creștere incredibilă a nivelului concursului.
Ultimii doi câștigători, Klawo și daoud, sunt trupe care devin tot mai mari de la an la an. Am văzut o creștere și la nivelul trupelor din România.
În rest, suntem onorați că avem un eveniment așa de frumos și prietenos precum e cel din Parcul Central, pe care-l putem pune în slujba artiștilor de adevăratelea. Cine știe, poate descoperim următorul Miles Davis sau Chick Corea” a declarat Alin Vaida, fondatorul competiției.
Formatul competiției și calendar
Trupele care își doresc să participe se pot înscrie gratuit online accesând link înscriere. Regulamentul competiției se găsește aici. Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este 27 aprilie 2025.
Un juriu de preselecție va alege minim 12 trupe finaliste care vor veni la Cluj-Napoca și vor cânta în finala din cadrul evenimentului, într-un line-up structurat ca la un festival clasic. Ordinea concertelor va fi stabilită prin tragere la sorți. Anunțarea finaliștilor se va face în 20 mai 2025.
Calendarul complet al evenimentului:
● 6 martie – 27 aprilie 2025 – Perioada de înscriere
● 20 mai 2025 – Anunțarea trupelor finaliste
● 19-21 septembrie 2025 – Finala competiției, cu concerte live în fața juriului și a publicului
● 21 septembrie 2025 – Gala de premiere
Experiența publicului
Jazz in the Park Competition a fost creat pentru artiști, gândit să le ofere oportunități reale de afirmare. Evenimentul păstrează formatul consacrat de festival-concurs de trei zile, unde trupele finaliste cântă live în fața publicului.
Competiția nu este doar o scenă de jazz, ci o experiență completă. Pe lângă concerte, publicul va putea participa la lecții de muzică, ateliere de dans și alte activități creative, menite să aducă jazzul mai aproape de oameni și să creeze o atmosferă autentică de festival. La ediția trecută au participat peste 70.000 de oameni.
,,Pentru public, Jazz in the Park Competition este festivalul cu care i-am obișnuit în Parcul Central. Este o sărbătoare a orașului, un proiect menit să aducă comunitatea împreună pentru a se bucura atât de artiști talentați, cât și de activități alături de cei dragi.” a mai declarat Denisa Dan, manager Jazz in the Park.
Participarea este gratuită, însă cei care doresc să susțină acest eveniment pot cumpăra un bilet neobligatoriu.
Despre Jazz in the Park Competition
Jazz in the Park Competition a revenit în 2023, după o pauză de câțiva ani, într-un format matur, consolidându-și poziția ca o competiție internațională de referință. Evenimentul este organizat ca un festival deschis și prietenos, oferind publicului acces gratuit și participanților o experiență autentică de festival.
În 2025, Jazz in the Park Competition închide sezonul marilor evenimente outdoor din România, într-o lună caldă de început de toamnă, pe ritmuri de jazz.
Evenimentele marca Jazz in the Park sunt organizate de Fapte, asociație care dezvoltă oameni și comunități prin evenimente culturale. Anul trecut, asociația a primit premiul AFCN pentru ”Rezistență în Cultură”. Calendarul din 2025 cuprinde:
● Jazz in the Park Festival | Parcul Etnografic „Romulus Vuia” | 6-8 iunie
● Jazz in the Park Competition | Parcul Central „Simion Bărnuțiu” | 19 -21 septembrie
● Music Gallery | Edison Music Hub | octombrie-noiembrie
EDUCATIE
IȘJ Cluj: Informații despre înscrierea copiilor în clasa PREGĂTITOARE pentru anul școlar 2025-2026

Inspectoratul Școlar Județean Cluj a afișat joi, 6 martie 2025, circumscripțiile școlare, precum și numărul claselor pregătitoare alocate fiecărei unități de învățământ preuniversitar, potrivit Planului de școlarizare propus, pentru anul școlar 2025-2026 și în conformitate cu prevederile Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar, aprobată prin O.M.E., nr. 4019/2024 și a Calendarului înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2025-2026, aprobat prin O.M.E.C., nr. 3435/28 februarie 2025.
„Toți copiii ai căror părinți solicită înscrierea în clasa pregătitoare la școala de circumscripție sunt înmatriculați la unitatea de învățământ solicitată. Confom art.2, alin. a), din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar, O.M.E. nr.4019/martie 2024, prin domiciliu se înțelege inclusiv reședința.
Copiii care împlinesc 6 ani până la 31 august 2025, inclusiv, trebuie să fie înscriși în clasa pregătitoare.
IȘJ Cluj: Informații despre înscrierea copiilor în clasa PREGĂTITOARE pentru anul școlar 2025-2026
Copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2025, inclusiv, pot fi înscriși în clasa pregătitoare în baza unei recomandări (dacă au frecventat grădinița), respectiv a unei evaluări (dacă nu au frecventat grădinița sau se întorc din străinătate) în vederea înscrierii în învățământul primar.
Evaluarea copiilor aflați în această situație se va face în perioada 10 – 27 martie 2025.
Pentru copiii care au frecventat grădinița recomandarea este eliberată de către grădinița frecventată.
Modelul de cerere pentru solicitarea recomandării va fi afișat în data de 7 martie 2025 pe canalele de comunicare ale Inspectoratului Școlar Județean Cluj și ale grădinițelor.
Cererilor transmise/depuse se vor înregistra la unitățile de învățământ cu nivel preșcolar pentru obținerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare, conform Anexei 1 la O.M.E. nr. 4019/2024.
„Evaluarea dezvoltării copiilor se va realiza în fiecare oraș/municipiu din județul Cluj”
Pentru copiii care nu au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate evaluarea pentru obținerea recomandării se face de către Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Cluj (CJRAE Cluj).
Modelul de cerere pentru evaluarea dezvoltării copiilor va fi afișat de către CJRAE Cluj în data de 7 martie 2025. Cererile în vederea evaluării copiilor vor fi depuse și înregistrate la CJRAE Cluj. Evaluarea dezvoltării copiilor se va realiza în fiecare oraș/municipiu din județul Cluj, conform programului postat pe site-ul I.Ș.J. Cluj, respectiv comunicat de CJRAE Cluj.
Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2025, inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, în anul școlar 2025-2026 sau ai celor pentru care nivelul de dezvoltare nu este corespunzător pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare vor fi consiliați în vederea înscrierii copiilor la grădiniță, în grupa mare.
La cererea scrisă a părintelui, adresată comisiei județene a Inspectoratului Școlar Județean Cluj, se soluționează, în interesul superior al copilului, situațiile excepționale care necesită amânarea înscrierii în învățământul primar sau pe cele care nu se încadrează în Calendarul înscrierii în învățământul primar.
Toate unitățile de învățământ preuniversitar au obligația de a oferi informații referitoare la procedura de înscriere a copiilor în învățământul primar, indiferent dacă părinții fac parte sau nu din circumscripția respectivă.
Calendarul înscrierii în învățământul primar:
Prima etapă de înscriere
● 6 martie 2025_Afișarea circumscripțiilor și a numărului de clase pregătitoare, la sediul școlii și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Cluj;
● 31 martie 2025 – 6 mai 2025:
a) Completarea cererilor-tip de înscriere de către părinți/reprezentanți legali, online sau la școala la care se solicită înscrierea copiilor;
b) Depunerea/transmiterea cererilor-tip de înscriere la școala la care se solicită încrierea copiilor;
c) Validarea fișelor de înscriere generate de aplicația informatică;
● 6 – 9 mai 2025_Procesarea cererilor de înscriere și repatizarea copiilor la școala de circumscripție;
● 12-19 mai 2025_Procesarea cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă școală, decât școala de circumscripție;
● 20 mai 2025_Procesarea cererilor și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă școală, decât școala de circuscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție;
● 21 mai 2025_Afișarea, în școli și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Cluj, a copiilor înscriși și a numărului de locuri rămase libere după prima etapă de înscriere.
A doua etapă de înscriere
● 22 mai 2025_Comunicarea procedurii specifice, elaborată de Inspectoratul Școlar Județean Cluj pentru repartizarea copiilor pe locurile disponibile;
● 23 – 29 mai 2025_Depunerea cererilor de înscriere la școala aflată pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate;
● 30 mai – 5 iunie 2025_Validarea cererilor de înscriere la școala aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor;
● 6 – 11 iunie 2025_Procesarea cererilor de înscriere;
● 12 iunie 2025_Afișarea, la fiecare școală, a listelor copiilor înscriși în clasa pregătitoare
● 1 – 2 septembrie 2025
a) Soluționarea, de către inspectoratul școlar, a cererilor părinților ai căror copii nu au fost încă înscriși la o unitate de învățământ;
b) Soluționarea, de către inspectoratul școlar, o oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, în interesul superior al copilului;
● 3 septembrie 2025_Afișarea, la fiecare unitate de învățământ, a listelor cu elevii distribuiți în fiecare clasă pregătitoare.
„Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare este o etapă importantă în viața familiilor, de aceea recomand părinților să se informeze cu privire la calendarul înscrierii, la circumscripțiile școlare, la criteriile specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, să consulte site-urile școlilor și să se informeze din materialele de promovare cu privire la oferta educațională și la facilitățile oferite de către unitățile de învățământ, astfel încât să aleagă, informați, unitatea de învățământ la care își vor înscrie copiii.
În foarte multe situații, școlile de cartier, din proximitatea locuinței, oferă condiții mult mai bune în ceea ce privește infrastructura școlară, datorită lucrărilor de modernizare/ reabilitare efectuate de primăria municipiului Cluj-Napoca, astfel încât nu se justifică eforturile pe care părinții le fac de a găsi soluții pentru a înscrie copiii în școlile din zona centrală a orașului, aglomerând unitățile de învățământ și programul copiilor”, a declarat doamna Marinela Marc, inspector școlar general la Inspectoratul Școlar Județean Cluj.
Toate informațiile cu privire la calendarul și la etapele înscrierii în învățământul primar, în anul școlar 2025-2026, pot fi consultate pe site-ul unităților de învățământ preuniversitar și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Cluj”, se arată în comunicatul IȘJ Cluj.