Connect with us

ECONOMIE

INTERVIU CLUJ 24. Joszef Varadi (CEO Wizz Air): În vara anului 2025 flota noastră va avea avea în jur de 250 de avioane

Publicat


Wizz Air Varadi

Joszef Varadi, CEO Wizz Air, spune că în vara anului viitor, flota companiei aeriene pe care o conduce va avea în jur de 250 de avioane, preconizând că 2025 va fi un an cu o creștere însemnată.

Acesta a vorbit într-un interviu pentru Cluj24 despre oportunitățile create de pandemia COVID și despre faptul că Wizz Air a ajuns în 2023 la depășirea capacităților de dinainte de pandemie, ceea ce înseamnă o recuperare rapidă.

Întrebat dacă ruta Cluj-Budapesta face parte din planurile companiei, Varadi a lăsat să se înțeleagă că aceasta ar putea fi reintrodusă în viitor.

Jumătate din cota de piață în România

Rep: Domnule Varadi, referitor la anul precedent, vă rugăm să ne împărtășiți câteva informații despre traficul de pasageri, rezultatele financiare și cota de piață Wizz Air în România. Și care sunt așteptările pentru anul 2024.

J.V: Am crescut în mod substanțial în România și, de departe, suntem lideri de piață la nivelul țării. România este, pentru noi, o piață strategică și avem o configurație de operare extinsă.

Avem mai multe baze, cum sunt cele din București, Cluj, dar și alte orașe, astfel că putem acoperi, din punct de vedere geografic, întreaga țară.

Anul 2023 a fost un an bun pentru Wizz Air, iar 2024 este un pic diferit, având în vedere toate problemele pe care încercăm acum să le atenuăm, care decurg din lanțul de aprovizionare al industriei, în condițiile în care unele dintre motoarele noastre sunt supuse inspecțiilor și verificărilor, după cum se știe.

20% din flotă blocată la sol

Varadi Wizz Air

În urma acestui fapt, aproximativ 20% din flota noastră este blocată la sol în prezent.

Flota noastră continuă să crească și, de asemenea, trebuie să extindem o parte din capacitatea aeronavelor existente pentru a ne asigura că suntem acoperiți împotriva blocajelor.

Deci, noi considerăm că în acest an vom opera cam la aceeași capacitate ca în 2023, iar din toate cele pe care le-am expus mai sus rezultă că anul 2024 nu va fi un an de creștere, ci cred că va fi unul în care ne menținem liniile actuale.

Dar în ceea ce privește anul viitor, ne vom recupera motoarele avioanelor, iar flota noastră va continua să crească.

Să nu uităm că în fiecare an achiziționăm 30-40 de avioane noi, ceea ce face ca numărul lor total să fie acum de 209, doar modele Airbus. În vara anului 2025 vom avea în jur de 250 de avioane în flotă, deci vom crește și vom avea din ce în ce mai puține blocări de aeronave din cauza motoarelor în viitor, pe măsură ce le trecem prin procesul de inspecție.

Ca să rezum, ne așteptăm ca 2025 să fie un an an bun pentru compania noastră deoarece vom începe să creștem din nou.

Din punct de vedere al cotei de piață, avem 58% pe piața din Cluj și 49% la nivelul României, adică aproape jumătate. Am transportat în România aproape 100 de milioane de pasageri de când am venit în această țară.

Avem 27 de avioane în total în România, din care 5 sunt la baza din Cluj.

Recuperare post-COVID

Rep: În opinia dvs., când va fi completă recuperarea industriei aeriene după perioada pandemiei?

J.V: Dacă va uitați la vara trecută, a anului 2023, industria aeriană europeană a ajuns la un grad de operare de 96% din capacitatea pre-COVID. Wizz Air a operat la 150% din capacitatea pre-COVID, deci din punctul nostru de vedere suntem peste capacitatea de dinaintea pandemiei.

Așa încât eu cred că industria continuă să se recupereze, iar în această vară mă aștept ca industria aeriană europeană să ajungă la capacitatea înregistrată în perioada de dinaintea COVID. Așadar, aș spune că în 2024, era COVID va fi recuperată din punct de vedere al capacității.

Dar trebuie să vedeți că nu fiecare companie aeriană performează în același fel. Wizz Air este, în mod clar, unul dintre beneficiarii strategici ai pandemiei COVID, pentru că am reușit să schimbăm o parte din performanța noastră pe piață, o parte din prezența noastră pe piață. În plus, am fost capabili să cucerim noi piețe ca urmare a inversărilor din industrie.

Deci acum suntem mai mari cu 50% decât eram în perioada pre-COVID și cu toate acestea avem problemele legate de lanțul de aprovizionare, dar anul viitor vom continua să dezvoltăm afacerea în continuare.

Câștigurile strategice ale Wizz Air în pandemie

Rep: Pandemia COVID a reprezentat și o oportunitate pentru Wizz Air, nu-i așa?

J.V: A fost, absolut, pentru că întreaga industrie a făcut pași înapoi, lăsând multe goluri în piață, și noi am fost capabili să le umplem. Vreau să mă refer la cele cinci câștiguri strategice pentru Wizz Air în acea perioadă. În România a fost falimentul Blue Air,  intrarea pe piața albaneză și faptul că am devenit, peste noapte, lider de piață în Albania, sau achiziția unui portofoliu semnificativ de sloturi pe aeroportul London – Gatwick din Marea Britanie.

De asemenea, am intrat în Italia la nivel național și nu numai că am zburat în Italia, dar am început să activăm având baze operaționale în aceasă țară.

Iar al cincilea câștig este că am deschis o companie aeriană în Abu Dhabi ca un joint venture cu Guvernul din Emiratele Arabe Unite.

Pregătiri pentru sezonul de vară

Rep: Cum se pregătește Wizz Air pentru sezonul de vară și pentru a evita întârzierile și anulările zborurilor în România? Ce soluții aveți pentru a vă informa mai rapid pasagerii?

J.V: Cred că am învățat destule din ultimii doi ani deci, evident, a trebuit să facem față la două probleme, una fiind chiar propria noastră creștere, pentru că, așa cum spuneam, am crescut cu 50% față de capacitatea față de perioada pre-COVID.

Iar a doua a fost legată de provocările continue ale lanțului de aprovizionare, deoarece lanțul de aprovizionare nu este o provocare  doar din perspectiva producției de motoare, ci și din punct de vedere al resursei forței de muncă, a constrângerilor infrastructurii în mediul aeroportuar, în controlul traficului aerian. Și cred că cele două probleme, împreună, ne-au copleșit.

Iar sistemul nostru nu a fost conceput pentru a procesa toate problemele care decurg din acel mediu perturbator.

Între timp, ne-am reproiectat procedurile de operare, platforma noastră de operare, pentru a ne asigura că putem crea mai multe rezerve în sistem din punct de vedere al avioanelor și echipajelor. De asemenea, am reproiectat unele dintre programele noastre pentru a elimina zborurile riscante, care ar putea să ne ducă la pierderea unor echipaje la finalul turei.

Soluții la probleme

Imaginați-vă că există o limită legală de zbor cu echipajul de 10 ore. Dacă le programăm sarcinile la, nu știu, să zicem 9 ore și 30 de minute, dar există o întrerupere undeva care pune o oră de întârziere în program, am pierde ultimul sector, am pierde echipajul.

Și s-ar putea să găsim sau nu un echipaj de rezervă.

De aceea au reproiectat totul să ne asigurăm că putem opera compania fără probleme.

Dacă vă uitați la operațiunile noastre din prezent, să spunem din 2024 până acum, veți observa că finalizarea programului nostru este una dintre cele mai mari din Europa. Performanța noastră în ceee ce privește plecările sau sosirile la timp s-a îmbunătățit mult, iar acum ne aflăm între primii patru ai industriei europene.

Așadar, vedem că am abordat provocările lanțului de aprovizionare în mod sistemic, deci întrebarea pentru noi nu a fost numai cum să facem față pasagerilor afectați. ci cum să intervenim la rădăcina cauzelor care au afectat pasagerii. Și cred că am făcut pași semnificativi în acest sens.

Ca să vă dau un exemplu, în cele mai rele perioade am operat 97-98% din zborurile noastre, iar acum operăm 99,95% din zboruri. Deci, aceasta este o schimbare uriașă și, evident, are un impact mult mai mic asupra clienților.

Dar, bineînțeles, ne-am îmbunătățit și procesele. Dacă există o problemă despre cum informăm mai bine clienții, cum ne facem sistemul mai ușor, mai accesibil clienților, am îmbunătățit și aceste lucruri

Dar cred că marea îmbunătățire vine cu adevărat din cauzele fundamentale, că nu ar trebui să avem atât de multe întreruperi cum am avut înainte.

Revin 2 avioane la baza de la Cluj

Rep: Referitor la planurile de investiții Wizz Air – avioane, rute noi în 2024, vă rugăm să ne împărtășiți câteva detalii.

J.V: Cum am menționat, cred că 2024 va fi un an mai dificil pentru o creștere, astfel că, deja, privim spre 2025.

De exemplu, dacă a trebui să luăm de la Cluj o parte din capacități, acum refacem acea capacitate. Este un avion care revine în vară la baza de la Cluj și vedem cum să aducem altul la începutul anului viitor.

Așa că eu cred că până la începutul anului viitor, vom relua ceea ce aveam în termeni de capacitate și din vara lui 2025 vom crește rețeaua și ne gândim la noi destinații.

Rep: Și cum rămâne, în final, cu baza Wizz Air de la Cluj?

J.V: Deci vom readuce un avion la Cluj în această vară, astfel că vor fi 6 avioane, iar al 7-lea avion va va readus la începutul anului viitor, asfel că se se reface flota acestei baze.

Mulți dintre piloți și din echipajele de cabină au fost relocați de la Cluj, dar vrem să îi aducem acasă de îndată ce se întorc avioanele.

Ruta Cluj-Budapesta

Rep:  Mai face parte din planurile de viitor ale Wizz Air ruta Cluj-Budapesta?

J.V: Nu, cred că nu în acest moment. Vreau să spun că ne uităm după noi destinații și oportunități. Această rută a fost operată mai demult și sunt destul de sigur că, la un moment dat, am putea să o readucem cândva în viitor, dar nu vreau să fac nicio promisiune.

Pentru moment, cred că cea mai importantă problemă este să ne asigurăm că protejăm capacitatea noastră în măsura în care putem, având în vedere toate circumstanțele.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Wizz Air, după scandalul zborurilor anulate: „Solicităm remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian”

Publicat

De

wizz

Wizz Air solicită măsuri imediate pentru remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian din Europa. Compania aeriană se află în centrul unui scandal, după ce a anulat mai multe zboruri cu puțin timp înainte de decolare.

Mai multe zboruri spre și de pe Aeroportul Internațional Cluj au fost anulate sau au înregistrat întârzieri de câteva ore, în ultimele zile, inclusiv de la compania aeriană Wizz Air. Clujenii au fost lăsați pe aeroporturile din Bruxelles, Basel sau Zaragoza fără să știe exact când se vor putea întoarce în țară.

La fel, pasagerii sosiți pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca au aflat că zborul le-a fost anulat cu puțin timp înainte de ora programată pentru decolare sau au avut de așteptat ore în șir în aeroport.

Wizz Air solicită măsuri pentru remedierea situației

În acest context, Wizz Air solicită măsuri imediate pentru remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian din Europa.

„În ultimele câteva zile, spațiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă.

Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților de control al traficului aerian și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri și anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană.

Aceste evenimente au afectat operațiunile Wizz Air, precum și operațiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă”, au declarat reprezentanții companiei aeriene.

Întârzieri provocate de condițiile meteo

Compania aeriană arată că, numai în data de 26 iunie, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.

„Rețeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce privește alocarea sloturilor aeroportuare față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situații extraordinare”, spun reprezentanții Wizz Air.

„Ne cerem scuze pentru neplăceri”

De asemenea, reprezentanții Wizz Air au prezentat scuze pasagerilor care au avut neplăceri din cauza întârzierilor, arătând că problema se află în afara controlului companiei.

„Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noștri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru. Wizz Air a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operațiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară.

La nivel de industrie, suntem obligați să înaintăm aceste probleme autorităților relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările”, au mai transmis cei de la Wizz Air.

Notificări SMS și prin e-mail privind starea zborurilor

Pasagerii Wizz Air care au cumpărat bilete vor fi notificați prin SMS și e-mail de modificările de program.

„Ca întotdeauna, Wizz Air își va informa pasagerii care au rezervat direct cu compania aeriană cu privire la orice modificări de program prin SMS și e-mail. Wizz Air recomandă pasagerilor să facă rezervări direct pe site-ul sau în aplicația sa pentru a se asigura de actualizări în timp util ale orarului de zbor și de asistență directă pentru clienți. În cazul în care pasagerii au făcut rezervări prin agenții online de turism (OTA) și alte părți terțe, aceștia trebuie să verifice starea zborului lor și să solicite modificările necesare prin intermediul agenției respective”, se arată în comunicat.

Pasagerii pot solicita rambursarea chelutielilor

Pasagerii nevoiți să rămână peste noapte în hotel pot cere companiei aeriene rambursarea costurilor.

„Este important să rețineți că această problemă afectează mai multe companii aeriene și, prin urmare, capacitățile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate. Wizz Air face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulți pasageri, dar, în cazul în care partenerii noștri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să își rezerve singuri cazarea. Pasagerii pot fi siguri că vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air”, au mai spus reprezentanții Wizz Air.

Citește mai departe

EDUCATIE

Tabără de vară pentru elevi din zone defavorizate la Universitatea de Medicină și Farmacie Cluj-Napoca

Publicat

UMF Iuliu Hațieganu Cluj-Napoca

Universitatea de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu” (UMFIH) Cluj-Napoca organizează, în perioada 18-21 iulie 2024, Tabăra de vară „Cei mari pentru cei mici” pentru elevi care provin din zone defavorizate, din licee situate în mediul rural și orașe sub 10.000 de locuitori.

Locurile sunt limitate, doar 10 elevi putând beneficia de această oportunitate oferită de UMF „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca.

Programul taberei va include ateliere educaționale, vizite în centrele de cercetare ale universității, cursuri de prim-ajutor, cursuri tematice, experimente de laborator, precum și vizite la disciplinele de studiu din cadrul celor trei facultăți (Medicină, Medicină Dentară și Farmacie).

Cazare gratuită

”De asemenea, elevii vor avea parte de întâlniri cu studenți și cadre didactice din cadrul universității noastre și de o serie de activități culturale și sociale, pentru a se familiariza cu viața studențească.

Fiecare grup format din câte doi elevi va fi coordonat de câte un student care va avea rol de mentor în cadrul acestui program.

Participanții vor beneficia de cazare gratuită în căminele universității, masă gratuită și transport decontat”, arată UMFIH.

Data limită pentru înscrieri în Tabăra de vară este 1 iulie 2024.

Pentru înscrieri și detalii suplimentare accesați: https://bit.ly/3xCExXW

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Trei avioane F-16 din Norvegia au sosit la Câmpia Turzii

Publicat

România a mai recepţionat trei aeronave F-16 achiziţionate din Norvegia. Armata Română a primit 9 avioane din cele 32 comandate de la norvegieni.

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon au aterizat vineri, 28 iunie, în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” de la Câmpia Turzii.

Securitate sporită

Aeronavele F-16 Fighting Falcon vor intra în dotarea Escadrilei 48 Vânătoare din cadrul Bazei 71 Aeriană, anunţă MApN.

„Operaţionalizarea următoarelor două escadrile de aeronave F-16, la Câmpia Turzii şi Mihail Kogălniceanu, va contribui semnificativ la întărirea securităţii României şi flancului estic al NATO, prin executarea de misiuni de apărare a spaţiului aerian naţional şi aliat cu trei escadrile, de pe trei baze aeriene, prin Serviciul de Luptă Permanent de  Poliţie Aeriană”, a declarat Angel Tîlvăr, ministrul Apărării Externe.

Nouă avioane norvegiene au ajuns în România

Cu cele trei aeronave F-16 sosite astăzi, Forţele Aeriene Române au recepţionat, până în prezent, nouă din cele 32 achiziţionate de la Regatul Norvegiei.

„Disponibilitatea Ţărilor de Jos şi a firmei americane Lockheed Martin de a contribui la înfiinţarea şi funcţionarea unui asemenea Centru de pregătire, unic pe teritoriul european, a reprezentat o şansă pentru România de a avansa mult mai repede în procesul de operaţionalizare a escadrilelor doi şi trei de aeronave F-16. Puterea Alianţei stă în coeziunea membrilor săi, iar Centrul European F-16 de la Feteşti este o dovadă concretă a solidităţii angajamentului nostru comun pentru pacea şi securitatea spaţiului euro-atlantic”, a mai spus ministrul Tîlvăr.

Avioanele, livrate în stare operaţională

Conform Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forţelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziţie a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic iniţial, şi a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii).

Avioanele vor fi livrate în stare operaţională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziţie, de minimum 10 ani, către avioanele de generaţia a V-a, F-35, ceea ce face ca achiziţia avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două ţări NATO aliate.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. ACCIDENT la Bologa, în Cluj. Ciocnire între un autoturism și o autoutilitară

Publicat

accident

Un accident rutier s-a produs pe DN1E60, în afara localității Bologa din jud. Cluj. S-au ciocnit un autoturism și o autoutilitară. O femeie a primit îngrijiri medicale.

„Din primele cercetări efectuate de polițiști a rezultat faptul că o conducătoare auto, în vârstă de 61 de ani, din comuna Florești, care se deplasa cu autoturismul în direcția municipiului Oradea ar fi pătruns pe sensul opus, având loc o coliziune cu o autoutilitară condusă de un tânăr de 25 de ani din comuna Florești.

FOTO. ACCIDENT la Bologa, în Cluj. Ciocnire între un autoturism și o autoutilitară

Testările celor doi conducători auto au rezultat negative. Femeia a fost preluată de un echipaj medical. Momentan traficul în zonă este blocat”, a comunicat IPJ Cluj.

UPDATE

Traficul a fost reluat în jurul orei 16.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax