Connect with us

ECONOMIE

INTERVIU CLUJ 24. Joszef Varadi (CEO Wizz Air): În vara anului 2025 flota noastră va avea avea în jur de 250 de avioane

Publicat


Wizz Air Varadi

Joszef Varadi, CEO Wizz Air, spune că în vara anului viitor, flota companiei aeriene pe care o conduce va avea în jur de 250 de avioane, preconizând că 2025 va fi un an cu o creștere însemnată.

Acesta a vorbit într-un interviu pentru Cluj24 despre oportunitățile create de pandemia COVID și despre faptul că Wizz Air a ajuns în 2023 la depășirea capacităților de dinainte de pandemie, ceea ce înseamnă o recuperare rapidă.

Întrebat dacă ruta Cluj-Budapesta face parte din planurile companiei, Varadi a lăsat să se înțeleagă că aceasta ar putea fi reintrodusă în viitor.

Jumătate din cota de piață în România

Rep: Domnule Varadi, referitor la anul precedent, vă rugăm să ne împărtășiți câteva informații despre traficul de pasageri, rezultatele financiare și cota de piață Wizz Air în România. Și care sunt așteptările pentru anul 2024.

J.V: Am crescut în mod substanțial în România și, de departe, suntem lideri de piață la nivelul țării. România este, pentru noi, o piață strategică și avem o configurație de operare extinsă.

Avem mai multe baze, cum sunt cele din București, Cluj, dar și alte orașe, astfel că putem acoperi, din punct de vedere geografic, întreaga țară.

Anul 2023 a fost un an bun pentru Wizz Air, iar 2024 este un pic diferit, având în vedere toate problemele pe care încercăm acum să le atenuăm, care decurg din lanțul de aprovizionare al industriei, în condițiile în care unele dintre motoarele noastre sunt supuse inspecțiilor și verificărilor, după cum se știe.

20% din flotă blocată la sol

Varadi Wizz Air

În urma acestui fapt, aproximativ 20% din flota noastră este blocată la sol în prezent.

Flota noastră continuă să crească și, de asemenea, trebuie să extindem o parte din capacitatea aeronavelor existente pentru a ne asigura că suntem acoperiți împotriva blocajelor.

Deci, noi considerăm că în acest an vom opera cam la aceeași capacitate ca în 2023, iar din toate cele pe care le-am expus mai sus rezultă că anul 2024 nu va fi un an de creștere, ci cred că va fi unul în care ne menținem liniile actuale.

Dar în ceea ce privește anul viitor, ne vom recupera motoarele avioanelor, iar flota noastră va continua să crească.

Să nu uităm că în fiecare an achiziționăm 30-40 de avioane noi, ceea ce face ca numărul lor total să fie acum de 209, doar modele Airbus. În vara anului 2025 vom avea în jur de 250 de avioane în flotă, deci vom crește și vom avea din ce în ce mai puține blocări de aeronave din cauza motoarelor în viitor, pe măsură ce le trecem prin procesul de inspecție.

Ca să rezum, ne așteptăm ca 2025 să fie un an an bun pentru compania noastră deoarece vom începe să creștem din nou.

Din punct de vedere al cotei de piață, avem 58% pe piața din Cluj și 49% la nivelul României, adică aproape jumătate. Am transportat în România aproape 100 de milioane de pasageri de când am venit în această țară.

Avem 27 de avioane în total în România, din care 5 sunt la baza din Cluj.

Recuperare post-COVID

Rep: În opinia dvs., când va fi completă recuperarea industriei aeriene după perioada pandemiei?

J.V: Dacă va uitați la vara trecută, a anului 2023, industria aeriană europeană a ajuns la un grad de operare de 96% din capacitatea pre-COVID. Wizz Air a operat la 150% din capacitatea pre-COVID, deci din punctul nostru de vedere suntem peste capacitatea de dinaintea pandemiei.

Așa încât eu cred că industria continuă să se recupereze, iar în această vară mă aștept ca industria aeriană europeană să ajungă la capacitatea înregistrată în perioada de dinaintea COVID. Așadar, aș spune că în 2024, era COVID va fi recuperată din punct de vedere al capacității.

Dar trebuie să vedeți că nu fiecare companie aeriană performează în același fel. Wizz Air este, în mod clar, unul dintre beneficiarii strategici ai pandemiei COVID, pentru că am reușit să schimbăm o parte din performanța noastră pe piață, o parte din prezența noastră pe piață. În plus, am fost capabili să cucerim noi piețe ca urmare a inversărilor din industrie.

Deci acum suntem mai mari cu 50% decât eram în perioada pre-COVID și cu toate acestea avem problemele legate de lanțul de aprovizionare, dar anul viitor vom continua să dezvoltăm afacerea în continuare.

Câștigurile strategice ale Wizz Air în pandemie

Rep: Pandemia COVID a reprezentat și o oportunitate pentru Wizz Air, nu-i așa?

J.V: A fost, absolut, pentru că întreaga industrie a făcut pași înapoi, lăsând multe goluri în piață, și noi am fost capabili să le umplem. Vreau să mă refer la cele cinci câștiguri strategice pentru Wizz Air în acea perioadă. În România a fost falimentul Blue Air,  intrarea pe piața albaneză și faptul că am devenit, peste noapte, lider de piață în Albania, sau achiziția unui portofoliu semnificativ de sloturi pe aeroportul London – Gatwick din Marea Britanie.

De asemenea, am intrat în Italia la nivel național și nu numai că am zburat în Italia, dar am început să activăm având baze operaționale în aceasă țară.

Iar al cincilea câștig este că am deschis o companie aeriană în Abu Dhabi ca un joint venture cu Guvernul din Emiratele Arabe Unite.

Pregătiri pentru sezonul de vară

Rep: Cum se pregătește Wizz Air pentru sezonul de vară și pentru a evita întârzierile și anulările zborurilor în România? Ce soluții aveți pentru a vă informa mai rapid pasagerii?

J.V: Cred că am învățat destule din ultimii doi ani deci, evident, a trebuit să facem față la două probleme, una fiind chiar propria noastră creștere, pentru că, așa cum spuneam, am crescut cu 50% față de capacitatea față de perioada pre-COVID.

Iar a doua a fost legată de provocările continue ale lanțului de aprovizionare, deoarece lanțul de aprovizionare nu este o provocare  doar din perspectiva producției de motoare, ci și din punct de vedere al resursei forței de muncă, a constrângerilor infrastructurii în mediul aeroportuar, în controlul traficului aerian. Și cred că cele două probleme, împreună, ne-au copleșit.

Iar sistemul nostru nu a fost conceput pentru a procesa toate problemele care decurg din acel mediu perturbator.

Între timp, ne-am reproiectat procedurile de operare, platforma noastră de operare, pentru a ne asigura că putem crea mai multe rezerve în sistem din punct de vedere al avioanelor și echipajelor. De asemenea, am reproiectat unele dintre programele noastre pentru a elimina zborurile riscante, care ar putea să ne ducă la pierderea unor echipaje la finalul turei.

Soluții la probleme

Imaginați-vă că există o limită legală de zbor cu echipajul de 10 ore. Dacă le programăm sarcinile la, nu știu, să zicem 9 ore și 30 de minute, dar există o întrerupere undeva care pune o oră de întârziere în program, am pierde ultimul sector, am pierde echipajul.

Și s-ar putea să găsim sau nu un echipaj de rezervă.

De aceea au reproiectat totul să ne asigurăm că putem opera compania fără probleme.

Dacă vă uitați la operațiunile noastre din prezent, să spunem din 2024 până acum, veți observa că finalizarea programului nostru este una dintre cele mai mari din Europa. Performanța noastră în ceee ce privește plecările sau sosirile la timp s-a îmbunătățit mult, iar acum ne aflăm între primii patru ai industriei europene.

Așadar, vedem că am abordat provocările lanțului de aprovizionare în mod sistemic, deci întrebarea pentru noi nu a fost numai cum să facem față pasagerilor afectați. ci cum să intervenim la rădăcina cauzelor care au afectat pasagerii. Și cred că am făcut pași semnificativi în acest sens.

Ca să vă dau un exemplu, în cele mai rele perioade am operat 97-98% din zborurile noastre, iar acum operăm 99,95% din zboruri. Deci, aceasta este o schimbare uriașă și, evident, are un impact mult mai mic asupra clienților.

Dar, bineînțeles, ne-am îmbunătățit și procesele. Dacă există o problemă despre cum informăm mai bine clienții, cum ne facem sistemul mai ușor, mai accesibil clienților, am îmbunătățit și aceste lucruri

Dar cred că marea îmbunătățire vine cu adevărat din cauzele fundamentale, că nu ar trebui să avem atât de multe întreruperi cum am avut înainte.

Revin 2 avioane la baza de la Cluj

Rep: Referitor la planurile de investiții Wizz Air – avioane, rute noi în 2024, vă rugăm să ne împărtășiți câteva detalii.

J.V: Cum am menționat, cred că 2024 va fi un an mai dificil pentru o creștere, astfel că, deja, privim spre 2025.

De exemplu, dacă a trebui să luăm de la Cluj o parte din capacități, acum refacem acea capacitate. Este un avion care revine în vară la baza de la Cluj și vedem cum să aducem altul la începutul anului viitor.

Așa că eu cred că până la începutul anului viitor, vom relua ceea ce aveam în termeni de capacitate și din vara lui 2025 vom crește rețeaua și ne gândim la noi destinații.

Rep: Și cum rămâne, în final, cu baza Wizz Air de la Cluj?

J.V: Deci vom readuce un avion la Cluj în această vară, astfel că vor fi 6 avioane, iar al 7-lea avion va va readus la începutul anului viitor, asfel că se se reface flota acestei baze.

Mulți dintre piloți și din echipajele de cabină au fost relocați de la Cluj, dar vrem să îi aducem acasă de îndată ce se întorc avioanele.

Ruta Cluj-Budapesta

Rep:  Mai face parte din planurile de viitor ale Wizz Air ruta Cluj-Budapesta?

J.V: Nu, cred că nu în acest moment. Vreau să spun că ne uităm după noi destinații și oportunități. Această rută a fost operată mai demult și sunt destul de sigur că, la un moment dat, am putea să o readucem cândva în viitor, dar nu vreau să fac nicio promisiune.

Pentru moment, cred că cea mai importantă problemă este să ne asigurăm că protejăm capacitatea noastră în măsura în care putem, având în vedere toate circumstanțele.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Pompier clujean, erou în timpul liber. A salvat de la moarte o cățelușă îngropată de vie, după opt ore de căutare

Publicat

De

„Misiune imposibilă”, dusă la bun sfârșit de Rareș, pompier al Detașamentului 2 Cluj-Napoca. A salvat de la moarte o cățelușă gestantă, blocată sub fundația unui garaj.

Pompierul clujean Rareș Urs și câinele lui, Max, au oferit lumii întregi un exemplu de dedicare și curaj, demn de urmat de către oricine.

După ce anul trecut, au fost implicați într-o misiune de căutare a victimelor cutremurului din Turcia, cei doi răspund, în continuare, la astfel de intervenții dificile și nu se dau bătuți până nu duc misiunea la capăt.

În familia Urs există doi salvatori: Rareș și cățelul său, Max!

Ieri, la finalul turei de serviciu, Rareș a fost solicitat de un prieten disperat de soarta propriului său patruped, prins sub fundația unui imobil.

Întreaga întâmplare a fost povestită pe pagina de Facebook a Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj.

„În familia Urs, există doi salvatori. Rareș și cățelul său, Max.

Anul trecut au luat parte împreună la copleșitoarea misiune de căutare a victimelor cutremurului din Turcia. S-au specializat pe astfel de intervenții dificile și răspund prezent oricând e nevoie de ei.

La muncă, Rareș e unul dintre pompierii de bază ai Detașamentului 2 Cluj-Napoca. Așa se face că ieri, când a ieșit din tura de serviciu, l-a sunat un prieten:

– Rareș, n-am știut la cine să apelez! Maya, cățelul meu de vânătoare, a găsit o vizuină de vulpi sub fundația unei case și a intrat acolo. Nu mai poate ieși și nu-mi dau seama exact unde e. Doar o aud cum latră. Te rog să mă ajuți ori tu, ori colegii!”, arată reprezentanții ISU Cluj.

„Nu vom pleca de aici până când nu o salvăm!”

Rareș nu a ezitat și a sărit de îndată în ajutorul prietenului său.

„Pentru că știe ce înseamnă legătura dintre om și câinele său, Rareș a ajuns în câteva minute pe șantierul casei din localitatea Popești.

Și-a dat seama că operațiunea de salvare va fi provocatoare și a luat, cu aprobarea comandantului, o trusă de căutare, dotată cu cameră video și senzori de mișcare.

Când a sosit la fața locului, situația nu părea optimistă, însă Rareș nu s-a gândit în nicio clipă să renunțe. Folosindu-se de aparatura cu senzori, a localizat cățelușa sub fundația de la garaj.

– Trebuie să ne săpăm drumul spre ea, dar să avem grijă. Siguranța noastră e cea mai importantă!

– Rareș, nu putem să o pierdem! E cel mai bun câine de vănătoare al meu și va avea în curând pui!

– Nu vom pleca de aici până când nu o salvăm!”, se mai relatează în postare.

Misiune încheiată cu succes, după opt ore!

Misiunea a durat mai bine de opt ore, dar Rareș nu s-a gândit nicio clipă să se dea bătut. Astfel, întreaga întâmplare a avut deznodământ fericit și cățelușa a fost returnată stăpânului ei.

„Timp de opt ore, Rareș și oamenii inimoși din jurul său au muncit cot la cot, săpând un tunel lung de șase metri. Deși totul părea pierdut, la un moment dat, o urmă de speranță a apărut pe neașteptate. Rareș a pus lumina lanternei în direcția unde se afla cățelușa, văzându-i ochii cum licăreau.

– Băieți, o văd! Ajutați-mă să o scot!

La ieșirea la suprafață, cățelușa era epuizată. Prietenul colegului nostru, care e și medic veterinar de profesie, a dus-o de urgență la cabinet. Duminică dimineața l-a sunat și i-a dat vestea mult așteptată:

– Maya e bine, sunt șanse mari să supraviețuiască și cățelușii. Rareș, îți mulțumesc din suflet!

Plutonier adjutant șef Rareș Urs, felicitări! Ne mândrim cu tine și reprezinți un exemplu pentru mulți dintre noi!”, au mai transmis pompierii ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Alocare de 4,25 milioane de lei de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca pentru culte

Publicat

De

Primăria Cluj-Napoca va aloca suma de 4,25 milioane de lei din bugetul local pentru cultele religioase, în 2024.

Un proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 4.250.000 de lei de la bugetul local pe anul 2024 pentru cultele religioase va fi supus la vot în ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de marți, 28 mai.

Primăria Cluj-Napoca oferă anual sprijin financiar de la bugetul local al municipiului pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute din România.

Cum sunt împărțite fondurile?

Cea mai mare parte a finanțării merge spre cultul Ortodox – 3.110.000 lei. Cele mai mari sume merg spre două proiecte ale Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului și Clujului, respectiv continuarea lucrărilor de construcție a Centrului Misionar – 670.000 lei și realizarea lucrărilor la mozaic în Catedrala Metropolitană și restaurarea iconostasului – 400.000 lei.

Cultul Reformat va primi 490.000 lei, în timp ce cultul Unitarian va primi o alocare de 400.000 lei, iar cultul Romano-Catolic, 250.000 lei.

Citește mai departe

CULTURA

Electric Castle lansează EC Radio și programul zilnic al ediției 2024

Publicat

De

Organizatorii festivalului Electric Castle au anunțat programul pe zile al ediției din 2024, dar și lansarea unui nou post de radio online, EC Radio.

„Experiența Electric Castle – oriunde, oricând” e promisiunea celui mai nou post de radio din mediul online, lansat de festivalul ce se pregătește pentru cea de-a 10-a ediție.

EC Radio reflectă perfect mixtul de stiluri muzicale specific festivalului, cu emisiuni speciale dedicate artiștilor ce vor fi prezenți, începând din 17 iulie, pe scenele de la Castelul Banffy din Bonțida.

Data exactă a show-urilor live poate fi găsită, de azi, în programul zilnic publicat pe www.electriccastle.ro.

A fost lansat postul radio online, EC Radio

Curatoriat de o echipă definită de pasiunea pentru muzică de calitate, EC Radio este un ghid sonor nu doar pe cei ce așteaptă  Massive Attack, Bring Me The Horizon sau Queens of The Stone Age la Electric Castle, ci pentru orice persoană în căutarea unor altfel de selecții muzicale.

De azi, diminețile încep cu „Stuck in Traffic”, 3 ore de recomandări de la departamentul de booking al festivalului. Emisiuni precum „Down Memory Lane” oferă playlist-uri pentru nostalgici, cu artiștii prezenți la edițiile trecute ale festivalului, în timp ce „Your Next Favorite Artist” invită la descoperiri, cu artiști noi ce se remarcă printr-un sound personal.

Antrenamentul pentru EC10 se face cu emisiuni dedicate artiștilor din lineup-ul 2024. EC radio poate fi ascultat exclusiv online.

Programul pe zile al EC 2024

Experiența celor 5 zile de festival este detailată acum, pentru fani, în programul zilnic al evenimentului. Electric Castle debutează, în 17 iulie, cu Reel Party by BT & DJ Yoda, un concept primit cu entuziasm la edițiile trecute.

Joi, 18 iulie, festivalul va vibra în ritmuri afro, techno, drum and bass și metal cu Rema, Kungs și Bonobo, Apashe & The Brass Orchestra și Cavalera.

Vineri, 19 iulie, e o zi marcată de show-urile Bring Me The Horizon, Paolo Nutini și Nina Kraviz.

Weekendul e rezervat legendelor: Massive Attack și Queens of The Stone Age sunt live, sâmbătă, 20 iulie, când sunt programați și Chase and Status, Khruangbin și Marc Rebillet.

Ziua de 21 iulie va fi marcată de stilul dancehall al lui Sean Paul și de Palaye Royale, care vor fascina prin stilul lor de fashion-art rock. Sevdaliza, Kenya Grace și Todd Terje vor fi și ei în ultima zi a EC 10.

Prețul unui bilet de zi este de 90 de euro + taxe, iar o experiență Premium de o zi are prețul de 150 de euro + taxe. Programul complet pentru Electric Castle 2024 și biletele sunt disponibile pe www.electriccastle.ro.

Citește mai departe

EVENIMENT

Prognoza meteo pe patru săptămâni. Luna iunie aduce secetă și temperaturi ridicate în toată țara

Publicat

Prima lună de vară aduce temperaturi peste normalul acestei perioade, cu perioade prelungite de secetă, în majoritatea regiunilor țării.

Meteorologii au publicat prognoza pentru următoarele patru săptămâni. Estimările meteorologice pentru intervalul 27 mai – 24 iunie 2024 indică o creștere a temperaturilor peste valorile normale și secetă în cea mai mare parte a țării.

Săptămâna 27.05.2024 – 03.06.2024

În acest interval, temperatura medie va fi peste normele multianuale în vestul, nordul, nord-estul și local în centrul țării. În restul teritoriului, valorile termice vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă.

Precipitațiile vor fi deficitare în majoritatea regiunilor. Excepție face sud-estul țării, unde cantitățile de precipitații vor fi ușor peste normele perioadei.

Săptămâna 03.06.2024 – 10.06.2024

Temperaturile vor fi mai ridicate decât valorile normale pentru această săptămână în întreaga țară.

Regimul pluviometric va fi deficitar în cea mai mare parte a țării.

Săptămâna 10.06.2024 – 17.06.2024

Temperaturile medii vor fi peste normele climatologice ale perioadei în toată țara, cu accent pe estul și sud-estul teritoriului.

Precipitațiile vor fi în general deficitare în majoritatea regiunilor.

Săptămâna 17.06.2024 – 24.06.2024

Temperaturile medii vor depăși valorile specifice perioadei la nivelul întregii țări.

Regimul pluviometric va fi ușor deficitar în estul, sud-estul și centrul țării. În restul teritoriului, cantitățile de precipitații vor fi apropiate de normele specifice pentru această săptămână.

Fenomenele extreme de scurtă durată nu pot fi prevăzute cu acest tip de estimări. Rămâneți la curent cu actualizările meteo pentru informații mai precise.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax