Connect with us

EVENIMENT

Ce este certificatul RAR Auto-Pass și ce va conține. Documentul OBLIGATORIU pentru vânzarea unei mașini second-hand

Publicat


rar bun

Din 2024, conform legii, vânzătorii de mașini vor fi obligați să obțină de la Registrul Auto Român documentul RAR Auto-Pass. Acesta va oferi o garanţie asupra stării tehnice şi a kilometrajului, dar şi despre alte deficienţe constatate. 

Legea nr. 142/2023 a stabilit obligativitatea înființării și gestionării de către Registrul Auto Român (RAR) a unui registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, scrie Alba24.ro.

Ce este certificatul RAR Auto-Pass și ce va conține. Documentul OBLIGATORIU pentru vânzarea unei mașini second-hand

Registrul va conține informații colectate de la diverși operatori economici cu activitate în domeniul producerii, reparațiilor, întreținerii și inspecției vehiculelor rutiere.

De asemenea, Legea nr. 142/2023 a prevăzut eliberarea de către RAR, la cererea proprietarilor, a unui certificat „RAR Auto-Pass” care să includă anumite date privind istoricul vehiculului.

Potrivit legii, la înstrăinarea unui vehicul rutier înmatriculat, înregistrat sau introdus pe piață în România, persoana care înstrăinează vehiculul rutier este obligată să remită dobânditorului un certificat „RAR Auto-Pass” valabil, pentru vehiculul rutier supus înstrăinării.

Certificatul „RAR Auto-Pass“ este valabil 60 de zile de la data eliberării acestuia.

Ordinul pentru punerea în aplicare a Legii nr. 142/2023 privind registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România a fost publicat joi, 1 februarie, în Monitorul Oficial.

Documentul clarifică informațiile ce se transmit pentru introducerea în registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, modul de transmitere a acestor informații și precizează modelul certificatului „RAR Auto-Pass”.

Informațiile transmise către RAR

În vederea înființării registrului electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, se vor transmite către Registrul Auto Român (RAR), următoarele informații, prin intermediul unei aplicații informatice specifice furnizate de către RAR:

De către stațiile de inspecție tehnică periodică autorizate, cu ocazia fiecărei inspecții efectuate pentru un autovehicul:

– data inspecției;
– numărul de identificare al autovehiculului;
– valoarea citită a indicației odometrului autovehiculului;

De către atelierele pentru inspecția tahografelor și/sau a limitatoarelor de viteză autorizate, cu ocazia fiecărei inspecții efectuate pentru un autovehicul:

– data inspecției;
– numărul de identificare al autovehiculului;
– valoarea citită a indicației odometrului autovehiculului;

De către operatorii economici autorizați care desfășoară activități de reparații, de întreținere, de reglări funcționale, de modificări constructive și de reconstrucție a vehiculelor rutiere, denumiți în continuare operatori economici autorizați, cu ocazia fiecărei prestații efectuate pentru un autovehicul:

– data prestației;
– numărul de identificare al autovehiculului;
– valoarea citită a indicației odometrului autovehiculului, dacă este cazul;
– tipul prestației: reparație/întreținere/revizie periodică/reglare funcțională/modificare constructivă/reconstrucție/actualizare software/înlocuire sezonieră a anvelopelor;

De către operatorii economici autorizați, cu ocazia fiecărei reparații și/sau înlocuiri a odometrului din dotarea unui autovehicul:

– data prestației;
– numărul de identificare al autovehiculului;
– valoarea citită a indicației odometrului autovehiculului înainte de intervenție;
– valoarea citită a indicației odometrului autovehiculului după intervenție;
– tipul prestației: reparație odometru/înlocuire odometru;

De către operatorii economici autorizați, cu ocazia fiecărei reparații efectuate la un vehicul în urma unor evenimente care au produs avarii grave la sistemele de direcție, de frânare, la structura de rezistență a caroseriei sau a șasiului, la sistemul de reținere și protecție în caz de accident sau la sistemul avansat de asistență a conducătorului auto (ADAS):

– data prestației;
– numărul de identificare al vehiculului;
– valoarea citită a indicației odometrului autovehiculului, dacă este cazul;
– sistemul la care au fost efectuate reparații;

De către operatorii economici autorizați care dețin abilitare din partea producătorului autovehiculului respectiv sau din partea reprezentantului autorizat al acestuia, cu ocazia primei prezentări a autovehiculului în rețeaua de reparații a producătorului respectiv sau la solicitarea expresă a RAR:

– numărul de identificare al autovehiculului;
– data și valoarea citită a indicației odometrului autovehiculului pentru fiecare înregistrare existentă în baza de date a producătorului respectiv cu privire la istoricul indicației odometrului pentru – perioada anterioară înregistrării sau înmatriculării în România;

De către producătorii vehiculelor rutiere, reprezentanții autorizați ai acestora, importatorii sau distribuitorii de vehicule rutiere, după caz, cu privire la campaniile de rechemare a vehiculelor rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piață în România, inițiate în cazul în care unul sau mai multe sisteme, echipamente, componente sau unități tehnice separate instalate pe vehiculul rutier prezintă un risc important pentru siguranța rutieră, sănătatea publică sau protecția mediului înconjurător, desemnat ca atare de producătorul vehiculului:

– numele producătorului vehiculului;
– marca vehiculului;
– tipul vehiculului;
– denumirea comercială a vehiculului;
– codul campaniei de rechemare;
– numele campaniei de rechemare;
– descrierea pericolului;
– modul de informare a deținătorilor;
– durata aproximativă a remedierii;
– lista operatorilor economici autorizați din România;
– numărul de identificare al vehiculelor vizate;
– evoluția campaniei de rechemare.

Cum va arăta certificatul RAR Auto-Pass

RAR va elibera contra cost, la cerere, pentru autoturisme și autovehicule utilitare ușoare, certificatul „RAR Auto-Pass” în format electronic.

În acest scop, solicitantul va transmite către RAR o cerere al cărei model va fi publicat într-un format tehnic care să permită descărcarea și editarea sa în scopul completării în format electronic, pe pagina proprie de internet a regiei.

Cererea va fi însoțită de copia actului de identitate, în format electronic.

În cerere se vor preciza numărul de identificare și seria cărții de identitate a vehiculului ale autoturismului sau ale autovehiculului utilitar ușor pentru care se solicită certificatul „RAR Auto-Pass”.

În cazul în care în registru nu sunt disponibile informații referitoare la autovehiculul respectiv, în locul certificatului „RAR Auto-Pass”, RAR va emite gratuit un document în format electronic.

Vezi AICI model certificatul RAR Auto-Pass

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

O clujeancă, „Raportor” în cadrul conferinței europene care analizează „Clean Industrial Deal” – planul UE de reindustrializare

Publicat

De

Raportor

Clujeanca Dana Novăcescu a fost desemnată „Raportor” în cadrul conferinței europene care analizează „Clean Industrial Deal” – noul plan al UE de reindustrializare.

Aceasta a fost desemnată „Raportor” pentru sesiunea de lucru pe tema Strategiei Bioeconomiei (Bioeconomy Strategy), parte integrantă a „Clean Industrial Deal”, în cadrul Conferinței Anuale a Platformei Europene pentru Economia Circulară (European Circular Economy Stakeholder Platform), care se desfășoară, joi, la Bruxelles.

Conferința intitulată „Circular Economy Stakeholder Dialogue” are ca principal obiectiv să prezinte și să analizeze noul plan european de industrializare – „Clean Industrial Deal” – plan propus de Comisia Europeană, la sfârșitul lunii februarie, pentru revitalizarea industriei europene prin decarbonizare curată și promovarea economiei circulare.

„Clean Industrial Deal” este menit să înlocuiască și să înlăture efectele „Green Deal”, plan ideologizat și înțesat de reglementări și restricții, care a afectat gravindustria, economia și competitivitatea UniuniiEuropene.

Discurs la Bruxelles

Dana Novăcescu a susținut și un discurs în plenul Conferinței, în calitatea ei de reprezentantă de tineret a Rețelei Europene pentru Dezvoltare Durabilă–  (ESDN Youth Network). Ea este singurul tânăr prezent în panelul dedicate analizării planului UE – „Clean Industrial Deal”.

Clujeanca va susține implicarea și participarea tinerilor în cadrul acestui plan de reindustrializare al Uniunii Europene și va prezenta o propunere concretă prin care Uniunea Europeană să folosească cea mai puternică, curată și inepuizabilă energie pe care o are continentul nostrum și anume energia și creativitatea tinerilor.

Conferința reunește la Bruxelles lideri din industrie, factori de decizie politică, membri ai Comisiei Europene din Direcția Generală Mediu (DG ENVIRONMENT) și reprezentanți ai societății civile pentru a discuta despre prioritățile cheie ale economiei circulare ale UE pentru mandatul 2024-2029.

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate

CLUJ24 TV

VIDEO. Profesorul Ciprian Mihali despre acceleraționismul lui Trump și progresismul cel bun

Publicat

Mihali

Pe profesorul Ciprian Mihali l-am invitat la podcast ca susținător al progresismului și al lui Nicușor Dan. Până la urmă a ieșit un dialog despre doctrina, câtă o fi, din spatele gesturilor administrației Trump, dar și despre progresism, de unde vine și ce vrea el. A fost ca la școală, didactic și lămuritor. Mai jos câyeva extrase din podcastul ”Contraste” de pe Cluj24.(Florin Danciu)

„Sigur că Statele Unite își doresc mai multă autonomie economică, vor să dea mai multă putere și mai multă prosperitate cetățenilor americani, dar nu e sigur că asta e calea. Iar cred că Statele Unite au suficienți anticorpi democratici care să permită temperarea acestui avânt pe care administrația Trump l-a luat, un avânt foarte voluntarist, foarte triumfător în declarații, dar care e contrazis de cifrele economice.”

„Există inclusiv teama că Statele Unite s-ar putea să-și piardă din ceea ce este vocația ei democratică. Am văzut câteva acțiuni în ultima vreme care sunt contrare spiritului democratic și mai ales spiritului american tradițional care datează de la 1776. Dar, încă o dată, eu cred că este doar un moment și că Statele Unite au instituții puternice, au o cultură democratică, au o sensibilitate populară, care nu va permite democrației americane să se prăbușească sau să se diminueze.”

„Eu n-aș crede că ne îndreptăm înspre un război, n-aș fi atât de pesimist sau de apocaliptic, deoarece cred că, cel puțin în administrația americană, există nivelurile 2-3, acolo unde sunt oameni experimentați, oameni care cunosc valorea riscului.”

„Un risc pe care îl văd este cel al incompetenței. Din nefericire, Donald Trump a promovat în jurul său niște oameni foarte loiali, care în același timp sunt foarte bogați, dar care sunt foarte puțin pregătiți pentru a conduce o societate de complexitatea societății americane și care să gestioneze nu numai problemele sociale, ci și problemele financiare sau problemele militare.”

Mihali

„S-ar putea ca multe dintre acțiunile lui Trump însuși și ale celor foarte apropiați lui să n-aibă nimic ideologic, să fie doar o pulsiune și un joc speculativ. Dar aceste elemente ideologice sunt, într-adevăr, foarte interesante pentru că se bazează pe o filozofie care trebuie să ne până pe gânduri. Iar această filozofie este aceea a acceleraționismului.”

„Este o treabă foarte neliniștitoare, pentru că, așa cum bine ați spus, se îmbină cea mai înaltă tehnologie cu modelul de guvernanță al corporațiilor. Și asta se întâmplă de ce? Pentru că și-a făcut loc în ultimii 10-15 ani această doctrină pe care unii o numesc acceleraționistă, pe care o studiez și eu și care are, sigur, are unele virtuți, dar are foarte multe inconveniente și foarte multe riscuri colaterale.”

„Această dezvoltare economică dorește să funcționeze într-un ritm pe care nu-l pot urma celelalte structuri ale societății, bunăoară structurile democratice.”

„Noi nu putem să funcționăm într-o societate de la care să avem pretenții de drepturi, de libertăți, de egalități, sub formă de cliențisau sub formă de acționari. Faptul de a fi cetățean într-o societate este cu totul altceva decât a fi clientul unei firme sau decât a fi acționarul ultraminoritar al unei firme. Chit că asta poate să ofere pe moment oarecare bogăție sau iluzia unei bogății.”

„Dacă ne uităm bine într-un asemenea model, evident, câștigurile se duc către oligarhie și nu este deloc întâmplător că tot acest model este promovat de oameni extraordinari de bogați. Multimiliardari.”

„Da, e un fel de darwinism social până la urmă, pentru că cei puternici, cei bogați, cei care obțin profiturile mai mari, ei au făcut bine că s-au îmbogățit, în vreme ce cei săraci au greșit ceva. Da? Și după aceea, sigur, etica protestantă a venit și a mutat asta și a spus nu, îmbogățirea nu e un păcat cu condiția ca ea să se facă după niște reguli etice respectând morala creștină.”

„Pe de o parte avem deci această dreptate sau această virtute a celui puternic, pe de alta parte avem o masă mare de oameni săraci care sunt săraci pentru că merită să fie săraci, care sunt bolnavi pentru că merită să fie bolnavi, care nu s-au descurcat în viață, nu au reușit să devină miliardari așa cum a devenit Trump sau cum a devenit Musk!”

„Progresismul în varianta 1.0 este progresismul care a dat naștere cetățeanului modern și statului națiune modern. Valul al doilea al progresismului este cel determinat de luptele sociale pentru drepturi sociale și economice. Bunoară copiii să nu mailucreze 14 ore înmina!”

„Al treilea val este valul care începe în anii 1960 cu afirmarea drepturilor sau cu revendicarea drepturilor pentru minorități.”

„Datorăm progresismului în istoria modernă, toate libertățile de care noi ne bucurăm astăzi. Nu doar progresismul a făcut asta. Pentru că putem să avem un progresism de stânga, putem să avem un progresism liberal. Putem să avem, de asemenea, o comunicare foarte bună între progresiști și conservatori.”

„Vă dau un singurexemplu pe care eu îl cunosc bine. Regele Belgiei, Leopold II. Dacă mergeți la Bruxelles, toată Belgia este un elogiu adus acestui rege modernizator, care, într-adevăr, a construit Bruxelles-ul așa cum îl știm. A dezvoltat Belgia. Dar el a făcut-o ucigând 8 milioane de congolezi în condiții oribile. Și exploatând resursele de cauciuc și de fildeș în niște condiții atroce. Primul genocid modern este genocidul congolezilor, care a fost trecut sub tăcere până de foarte curând.”

„Este figural ui Cecil Rhodes, marele explorator englez care a dat numele țării Rhodesia și care a jefuit fără milă teritoriile din Africa de Sud și din Nordul Africii de Sud, acolo unde astăzi avem aceste țări.”

„E foartegreu să convingi astăzi un evreu din România care și-a pierdut familia la Auschwitz că Mircea Vulcănescu este un erou. Deci, noit rebuie să fim foarte echilibrați și foarte inteligenti.”

 

 

 

 

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Șofer amendat de două ori în 15 minute pentru depășirea vitezei pe DN1, între Turda și Cluj

Publicat

Un șofer din Cluj-Napoca a reușit „performanța” de a fi prins de două ori cu piciorul greu pe accelerație, la doar 15 minute distanță, pe același drum. Dacă prima abatere a fost cu 14 km/h peste limită, a doua oară a fost prins circulând cu 120 km/h pe un drum de 70 km/h.

Polițiștii din cadrul Biroului Rutier Turda au sancționat contravențional un bărbat de 45 de ani, din Cluj-Napoca, pentru încălcarea repetată a regimului legal de viteză și a regulilor privind depășirea, se arată într-un comunicat al Inspectoratului de Poliție Județean Cluj.

Miercuri, 9 aprilie, în jurul orei 09.10, acesta a fost înregistrat cu aparatul radar în timp ce circula cu 84 km/h pe DN1-E60, fiind sancționat cu o amendă de 1.215 lei.

Doar 15 minute mai târziu, bărbatul a fost depistat circulând prin localitatea Copăceni cu 120 km/h, limita legală fiind de 70 km/h.

„La scurt timp, în jurul orei 09.25, același conducător auto a fost surprins din nou, de această dată rulând cu 120 km/h în localitatea Copăceni, unde limita legală este de 70 km/h. Pentru această abatere, a fost aplicată o nouă sancțiune contravențională, în valoare de 1.822,5 lei”, a transmis IPJ Cluj.

Vitezoman prins cu 173 km/h pe Calea Turzii

Într-un alt caz, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Cluj-Napoca au înregistrat cu aparatul radar, pe Calea Turzii, un autoturism care circula cu viteza de 173 km/h. La volanul autovehiculului se afla un tânăr de 25 de ani, acesta a fost sancționat cu amendă în valoare de 1.822,5 lei , iar, ca măsură complementară, i-a fost suspendat dreptul de a conduce autovehicule pentru o perioadă de 120 de zile.

Polițiștii rutieri au desfășurat o acțiune pentru creșterea gradului de siguranță rutieră la nivelul întregului județ, miercuri, 9 aprilie. Activitatea a vizat, în principal, combaterea excesului de viteză și descurajarea comportamentului iresponsabil la volan.

În cadrul planului de acțiune SPEED MARATHON , au fost sancționați contravențional 311 conducători auto, iar 21 permise de conducere au fost reținute pentru depășirea limitei legale de viteză.

Citește mai departe

EVENIMENT

Mesaj RO-ALERT: cod PORTOCALIU de vânt puternic, în mai multe localități din Cluj. RECOMANDĂRI pentru populație

Publicat

cod

ISU Cluj a emis mesaj RO-ALERT în mai multe localități din județul Cluj, vizate de o atenționare meteo cod portocaliu de  vânt puternic. Cetățenii sunt sfătuiți să nu iasă din case.

În urma atenționării meteorologice de COD PORTOCALIU, în data de 10.04.2025, în intervalul orar 14:30 – 17:00, a fost emis un mesaj RO-ALERT pentru informarea și protejarea populației în localitățile Turda, Câmpia Turzii, Viișoara, Mihai Viteazu, Tritenii de Jos, Cojocna, Ceanu Mare, Luna, Feleacu, Moldovenești, Călărași, Săndulești, Tureni, Aiton și Ploscoș.

În intervalul menționat, vor avea loc intensificări puternice ale vântului, cu rafale ce pot atinge viteze de 70…90 km/h.

Recomandări pentru cetățeni

ISU Cluj a transmis și o serie de recomandări pentru cetățeni:

  • Evitați deplasările în aer liber în perioada avertizată;
  • Nu staționați sub copaci, stâlpi de electricitate sau în apropierea panourilor publicitare ori a construcțiilor provizorii;
  • Asigurați ușile, ferestrele, obiectele de pe balcoane sau terase care pot fi luate de vânt;
  • Parcați autoturismele la distanță de copaci sau elemente de construcție instabile;
  • Urmăriți mesajele transmise prin sistemul RO-ALERT, postările autorităților locale și buletinele meteo actualizate;
  • În caz de urgență, apelați numărul unic 112.
  • Recomandăm calm, prudență și respectarea indicațiilor autorităților.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate