EVENIMENT
Care este procedura privind transferul dosarului de pensie, în situația schimbării domiciliului dintr-un județ în altul
Pensionarii clujeni, care s-au mutat sau vor să se mute în alt județ trebuie să urmeze o procedură simplă pentru a primi pensia la noul domiciliu.
Este vorba de o cerere care trebuie depusă la Casa de Pensii Cluj.
Cum primești pensia în alt județ
Astfel, pensionarul trebuie să se adreseze Casei de Pensii Cluj, care deține dosarul de pensie cu:
- o cerere în vederea transferării drepturilor de pensie în alt judeţ;
- o copie a actului de identitate din care să rezulte noua adresă.
În situaţia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează acest dosar în evidenţele sale are obligaţia să verifice dosarul administrativ, venit prin transfer, să valideze punctajul mediu anual şi să comunice la plată pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului în cauza.
Pensia, plătită încă 3 luni de Casa de Pensii Cluj
”Aşadar, casa destinatară va proceda la verificarea dosarului venit prin transfer, va emite și va comunica decizia de pensie, precum și transmiterea către sistemul central de plăți a modalității de plată prin bancă, începând cu luna de plată comunicată de casa expeditoare”, arată reprezentanții Casei de Pensii.
Plata drepturilor de pensie se va efectua de către Casa de Pensii Cluj pentru o perioadă de încă 3 luni calendaristice, prin mandate poștale cu dungă albastră, la noua adresă de domiciliu a pensionarului.
Verificarea este necesară pentru a nu se introduce, eventual, în baza de date informatizată a casei teritoriale de pensii informaţii eronate care ar putea să afecteze, pe termen lung, drepturile de pensie ale celui venit prin transfer.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






