Connect with us

ACTUALITATE

Calendarul zilei, altfel: 23 aprilie (pamflet)

Publicat


În 1348, regele Eduard al III-lea al Angliei fondează Ordinul Jartierei, ordin cavaleresc britanic. Mircea Geoană a primit Ordinul Portjartierei de la Mihaela, dragostea lui…

În 1967 a fost lansată nava cosmică „Soiuz–1″, pilotată de Vladimir Komarov. A trebuit sa fie împinsă dar până la urmă a pornit…

În 1985, compania Coca-Cola a anunțat schimbarea rețetei de producere a băuturii răcoritoare în cauză. I-a fost adăugat un element care ajuta la eliminarea ruginii…

În 1994, fizicienii descoperă top-quark-ul, o particulă sub-atomică. Se-mpiedicase de ea Adi Minune și-și luxase piciorul…

 

Marius Aciu



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

VIDEO. Electric Castle revine între 16 – 20 iulie 2025, cu cinci zile de muzică bună, distracție și experiențe de festival unice

Publicat

De

Organizatorii Electric Castle au anunțat data la care va avea loc ediția de anul viitor. Astfel, festivalul de la Bonțida revine între 16 și 20 iulie 2025 cu cinci zile de muzică, distracție și experiențe unice.

Ediția cu numărul 11 a festivalului Electric Castle va avea loc pe parcursul a cinci zile, între 16 și 20 iulie 2025. Anunțul mult așteptat de fanii Electric Castle a fost făcut marți dimineață, pe pagina de Facebook a festivalului, alături de un rezumat video al ediției de anul acesta.

Bilete Early Bird pentru EC 2025

„Am luat toate lucrurile pe care poți să le faci într-o zi la Castel și am făcut un cântec despre ele. Salvează-ți data și începe-ți lista de lucruri de făcut! Bilete Early Birds sunt încă disponibile, ia-l chiar acum pe al tău”, arată organizatorii în postare.

Biletele Early Bird pentru ediția de anul viitor pornesc de la 109 euro + taxe.

Este de așteptat ca un prim val de artiști să fie anunțat în următoarele luni, înainte de finalul anului.

Electric Castle 2024 a făcut istorie: 274.000 de participanți

Electric Castle a avut anul acesta cel mai mare număr de participanți din istoria sa: 274.000 de oameni.

În cele 5 zile de festival, peste 200 de artiști au evoluat pe cele 10 scene din Electric Castle.

„Electric Castle a fost și continuă să fie mai mult decât un festival de muzică. Este despre crearea unei comunități și a unei experiențe care rezonează cu oamenii mult timp după ce festivalul se încheie. Suntem recunoscători tuturor artiștilor care aufăcut eforturi enorme să ajungă în fața publicului, în ciuda a zeci de ore în care au stat blocați în aeroporturi, participanților care ne-au înțeles eforturile și partenerilor care au făcut ca ediția din acest an să fie atât de specială”, a declarat Tudor Costinaș, director comunicare Electric Castle.

Citește mai departe

EVENIMENT

Fără VIZĂ în Statele Unite. Ambasadorul României în SUA: Cel mai probabil de anul viitor

Publicat

SUA

Cel mai probabil de anul viitor românii vor putea călători fără vize în Statele Unite, spune ambasadorul României în SUA, Andrei Muraru. Conform evaluării Ambasadei României în SUA, țara noastră a îndeplinit ultimul criteriu pentru a accede în Programul Visa Waver: rata de respingere a vizelor pentru SUA a scăzut sub trei la sută.

„Astăzi (marți-n.r.) este o zi mare, o zi pe care am așteptat-o multă, multă vreme: de astăzi, România îndeplinește formal toate condițiile tehnice pentru a face parte din programul Visa Waver. Ieri (luni – n.r.), s-a încheiat anul fiscal în Statele Unite, iar ultima condiție pe care România o mai avea de îndeplinit a fost satisfăcută. Sigur, așteptăm o confirmare de la partenerii americani în perioada următoare, dar evaluarea noastră, bazându-ne pe numărul de aplicații pentru vize din acest an, precum și pe trendul puternic descrescător din ultimii ani, este că Romania a coborât sub procentul de 3% al ratei de respingere.

Fără VIZĂ în Statele Unite. Ambasadorul României în SUA: Cel mai probabil de anul viitor

Când am sosit acum mai bine de trei ani în America, am promis, împotriva oricăror predicții contrare, să-mi dedic toată energia pentru a vedea acest proiect finalizat. Îi mulțumesc lui Dumnezeu. Sunt recunoscător Președintelui pentru încrederea cu care m-a învestit și familiei mele pentru sprijinul neprețuit”, declară ambasadorul României în SUA, Andrei Muraru.

Eliminarea vizelor pentru Statele Unite, adaugă diplomatul român, este „cea mai bună recunoaștere a unei solidarități ireversibile dintre români și americani”.

„Pentru această reușită însă, foarte mulți oameni au muncit. Mulțumesc administrației romanești – ultimelor două guverne, instituțiilor publice, coordonatorului național pentru Visa Waver, care a făcut o treabă extraordinară, Parlamentului; mă înclin în fața zecilor de companii private care au sprijinit demersul nostru, asociației de afaceri româno-americane, instituțiilor media care au promovat campania publică, colegelor și colegilor din ambasada mea, fiecăruia în parte pentru pasiunea cu care au lucrat.

„Cel mai mare merit îl au chiar românii”

Le sunt recunoscător în mod special prietenilor noștri americani – fără de care acest rezultat nu ar fi putut fi obținut – începând cu ambasada SUA de la București și ambasadoarei americane, care au făcut un efort uriaș, Departamentul Securității Naționale și secretarul său, Departamentul de Stat, membrii Congresului care au semnalat nevoia ca România să se alăture programului de scutire de vize.

Dar cel mai mare merit îl au chiar românii, care – prin opțiunile lor clare, prin parcursul pe care l-au imprimat patriei lor, prin ambiția de a putea călători liber în țara cu care cei mai mulți dintre ei se simt aliniați ca valori și cu care statul român împărtășește o robustă alianță de securitate – ei, românii, au obținut acest statut”, adaugă Andrei Muraru.

El spune că primii români vor putea călători fără vize în Statele Unite, „probabil, în prima parte a anului viitor”.

„Țara noastră a derulat în ultimul an o campanie de informare publică”

„A călători fără vize în America nu este doar un statut privilegiat acordat unei țări. Vor exista beneficii importante pentru noi. Călătorind mai ușor, românii vor construi mai multe punți și vor putea impulsiona astfel comerțul sau investițiile. De asemenea, ne așteptăm să avem curând mai multe curse aeriene directe între România și America. Alianța cu Statele Unite nu va fi niciodată perfectă, dar generație după generație a arătat că prietenia noastră poate fi întotdeauna desăvârșită”, încheie Muraru.

România și-a stabilit obiectivul de a se alătura programului de scutire de viză în cursul anului 2025, iar pentru scăderea ratei de respingere sub pragul de 3 la sută, țara noastră a derulat în ultimul an o campanie de informare publică prin care a încurajat cetățenii români eligibili să solicite sau să îşi reînnoiască vizele de călătorie în SUA.

În acelaşi timp, autorităţile române au realizat demersuri pentru implementarea tuturor măsurilor tehnice şi de securitate prevăzute de legislaţia americană privind regimul Programului Visa Waver. Eforturile României au fost susținute de partenerii americani la toate nivelurile, inclusiv de Departamentul pentru Securitate internă și Departamentul de Stat, membri ai Congresului, Ambasada SUA la București.

Citește mai departe

EVENIMENT

Biletele de TRATAMENT pentru pensionari nu se vor mai ridica de la casele de pensii, ci de la primării

Publicat

pensionari

Un proiect de lege elimină deplasarea pensionarilor până la casele de pensii județene pentru a-și ridica biletele de tratament. Acestea vor putea fi luate de la primăriile unde au domiciliul.

O lege inițiată de PSD care aduce schimbări importante pentru pensionarii din România a fost aprobată de Senat. Aceasta le va permite primăriilor să devină intermediari între casele teritoriale de pensii și pensionari, facilitând astfel gestionarea cererilor și distribuția biletelor de tratament sau odihnă, scrie Alba24.ro.

Practic, în loc ca pensionarii să fie nevoiți să se deplaseze până la casele de pensii pentru biletele de tratament, aceștia vor putea ridica biletele direct de la primărie.

Pensionarii vor putea depune cererile și ridica biletele de tratament de la autoritățile locale

Proiectul de lege, propus de doi parlamentari PSD, vizează completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Scopul principal este de a simplifica procesul prin care pensionarii pot accesa bilete de tratament balnear și recuperare, prin intermediul unei convenții între primării și casele teritoriale de pensii.

Astfel, pensionarii vor putea depune cererile și ridica biletele de la autoritățile locale, fără a mai fi necesară deplasarea la sediile caselor de pensii teritoriale.

„În curând, pensionarii din toată țara vor putea să depună cererile și să ridice biletele de tratament sau odihnă direct de la primăria din localitatea de domiciliu”, a declarat unul dintre inițiatorii proiectului de lege.

Acesta a mai adăugat că proiectul urmează să intre în dezbaterea Camerei Deputaților în săptămâna următoare, și își exprimă încrederea că până la sfârșitul anului legea va intra în vigoare.

Legea reduce birocrația și să ușureze accesul pensionarilor la drepturile lor

Această modificare legislativă aduce beneficii clare pensionarilor, reducând timpul și efortul necesar pentru depunerea cererilor și ridicarea biletelor de tratament balnear și recuperare.

În același timp, legea va îmbunătăți coordonarea între primării și casele de pensii, eliminând o parte din birocrația existentă și oferind acces mai facil la drepturile pensionarilor. PSD consideră că această inițiativă este un pas concret în sprijinul vârstnicilor și o soluție practică la problemele cu care aceștia se confruntă.

Platformă electronică pentru pensionari. La ce servicii vor avea acces

Pe de altă parte pensionarii vor avea acces și la o platformă online ce va fi dezvoltată pentru Casa Națională de Pensii Publice, prin care vor putea accesa mai multe servicii ale CNPP.

Proiectul presupune realizarea unui nou sistem informatic integrat și a infrastructurii hardware necesare în cadrul Casei Naționale de Pensii Publice.

Portalul va funcționa ca o componentă de comunicare cu persoanele interesate, cu rol de a furniza setul actual de servicii electronice, precum și un nou set de funcționalități.

Servicii electronice pentru pensionari:

– servicii electronice în domeniul pensiilor și al altor drepturi de asigurări sociale
– serviciu electronic pentru completarea cererii de emitere de bilete de tratament, precum și servicii electronice în zona de înregistrare a contribuabililor
– servicii electronice în domeniul accidentelor de muncă și al bolilor profesionale
– aplicația „e-Talon” care va genera automat cuponul lunar de pensie, în format electronic și tipărit, pentru toți pensionarii aflați în plată

Platformă electronică pentru pensionari. Cum va funcționa sistemul

Platforma informatică pentru digitalizarea relației cu cetățenii va conține următoarele elemente (o parte vor face obiectul unor alte proiecte ale instituției):

– sistem pentru digitalizarea și automatizarea proceselor interne; platformele software care vor sta la baza acestor funcțiuni sunt:

– registre publice
– sistem pentru relația cu cetățenii

– sistemul va fi unul de tip portal cu identificarea fiecărui utilizator
– va exista un sistem de management al identităților pentru toți utilizatorii și va putea fi folosită semnătura digitală
– fiecare cetățean înregistrat în portal va avea un spațiu privat unde vor fi disponibile toate datele acestuia și prin intermediul căruia vor fi transmise toate comunicările electronice
– în spațiul privat vor fi disponibile datele cetățeanului care sunt gestionate de CNPP, indiferent de sursa de date
cetățenii vor avea posibilitatea și să-și completeze documentele
– prin intermediul portalului vor putea fi făcute și consultări/ simulări ale datelor personale privitoare la pensie

– platformele software care vor sta la baza acestor funcțiuni
– sisteme analiză și predicții

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. ACCIDENT pe Corneliu Coposu, în Cluj-Napoca. Trei autoturisme și un autotren implicate. Trei persoane RĂNITE

Publicat

accident

Un accident rutier a avut loc, marți dimineața, pe str. Corneliu Coposu din Cluj-Napoca. Din primele date, a fost vorba despre o tamponare între 3 autoturisme și un autotren. Trei persoane necesită îngrijiri medicale. 

„Trei persoane primesc îngrijiri medicale, fiind vorba despre două femei și un bărbat. Dintre aceștia, una dintre femei și bărbatul nu au putut ieși singuri din autoturisme, astfel că pompierii i-au extras în siguranță folosind echipamentele din dotare, pentru a nu agrava posibilele leziuni.

accident

accident

VIDEO FOTO. ACCIDENT pe Corneliu Coposu, în Cluj-Napoca. Trei autoturisme și un autotren implicate. Trei persoane RĂNITE

Toate victimele sunt conștiente, cooperante, dar prezintă multiple traumatisme”, a transmis ISU Cluj.

Update:

Au primit îngrijiri medicale la fața locului 5 persoane, însă numai 3 dintre acestea au fost transportate la spital. Mai exact, a fost vorba despre o femeie de aproximativ 35 de ani și doi bărbați în vârstă de 23, respectiv 41 de ani. La intervenție au luat parte o autospecială cu modul de descarcerare și o autospecială cu apă și spumă, respectiv o ambulanță SMURD de terapie intensivă mobilă. De asemenea, au intervenit și două echipaje ale Serviciului de Ambulanță Județean.

Update 2:

„În cursul dimineții de astăzi, 1 octombrie a.c., în jurul orei 07.00, a fost raportat un accident de circulație pe strada Corneliu Coposu din municipiul Cluj-Napoca.

Din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că, un tânăr, de 24 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, care conducea un autoturism pe strada Corneliu Coposu înspre Calea Baciului, ar fi pătruns pe sensul opus de mers, intrând în coliziune cu un autoturism, condus de un bărbat de 41 de ani. În urma impactului, ambele autoturisme au fost proiectate în alte două autovehicule, respectiv un ansamblu de vehicule și un autoturism.

Din accident a rezultat rănirea bărbatului de 41 de ani, a unei femei de 38 de ani, aflată în calitate de pasager în autoturismul condus de acesta, precum și a unui tânăr de 23 de ani, aflat în calitate de pasager în autoturismul condus de tânărul de 24 de ani.

Testările alcoolscopice au indicat rezultate negative”, a comunicat IPJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax