Connect with us

ACTUALITATE

Bosch inaugurează o nouă hală de producție la Cluj, de 55 mil. euro. Vor realiza tehnologia viitorului pentru mașinile electrice

Publicat

Publicitate

Bosch a inaugurat, joi, o nouă hală de producție la Cluj, după o investiție de 55 mil. euro. 

Noua clădire are o suprafață totală construită de 34.500 de metri pătrați, pe o bază de producție care se întinde la 140.000 de metri pătrați. Nu numai tehnologia dezvoltată aici pentru mașinile electrice ține de viitor, ci și linia de producție. Totul se face în „stilul Bosch”, cu ajutorul roboților și a celor peste 200 de servere care cunosc la secundă locul fiecărei piese microscopice din lanțul miliardelor care sunt asamblate pe micile circuite.

Huseyin Ozmeral, directorul general al fabricii Bosch din Cluj, a precizat că întregul concept al noii hale este dedicat reducerii amprentei de carbon și pentru recuperarea energiei.

Măsurile de siguranță din centrul ultrasecret de producție de la Jucu sunt speciale, mai ales că simpla ta prezență în locație poate să dea peste cap circuitele ultrasensibile, prin încărcătura electrostatică.

Fiecare componentă de procesare inteligentă este scanată și i se generează o copie digitală, care poate fi astfel urmărită la orice pas. Zilnic se stochează 30 de GB de date doar referitoare la traseul componentelor în fabrică. Există și persoane special antrenate care verifică fiecare piesă în parte, atât din punct de vedere electric, cât și la nivel de soft.

În fabrica din Cluj, lucrează în prezent peste 3.100 de angajați, iar numărul acestora va crește. De altfel, compania se află în topul celor mai doriți angajatori din România, după cum a subliniat și ministrul Muncii, Raluca Turcan, prezentă la evenimentul inaugural.

De la deschiderea primei fabrici, în 2013, Bosch a investit la Cluj peste 465 milioane de euro.

„Calitatea produselor, serviciilor și proiectelor din România este la cel mai înalt nivel, și avem și recunoașterea grupului Bosch”, a menționat Mihai Boldijar, directorul Grupului Bosch în România și Bulgaria.

Centrul de cercetare și dezvoltare apropiat de unitatea de producție este un atuu important pentru prezența Bosch la Cluj. Aici se folosește pentru simulări inclusiv inteligența artificială și realitate augmentatată.

Toate liniile de producție inaugurate astăzi sunt destinate pentru produse noi, fie că vorbim despre siguranță și confort, asistență la condus, camere de ultimă generație.

Principalii clienți sunt fabricanții de mașini, atât din Europa, cât și din afara Continentului.

Premierul României, Florin Cîțu, a transmis la rândul său un mesaj de felicitare pentru investitori, prin vocea secretarului general adjunct al Guvernului, Mircea Abrudean, în mod special pentru întărirea legăturii dintre educație și mediul de afaceri.

„O extindere este mai dificilă decât dacă începi de la zero. Dacă începi de la început, ai speranțe, ai așteptări. Investiția nouă este o dovadă că fabrica aceasta și România au livrat calitate. Clujul este pentru noi inima electronicii. Nu doar această fabrică, ci combinația dintre centrul de inginerie și cel de producție fac această locație specială pentru noi”, a spus Harald Kroeger, unul dintre membrii Consiliului de Administrație al Bosch.

E nevoie de o infrastructură publică mai bună pentru sprijinirea fabricii

Ne mândrim cu asemenea investitori, însă nu le oferim niciun sprijin ca autorități publice, nici măcar drumuri pe care să își livreze producția.

„Despre asta discutam și la inaugurarea primei hale, în 2014. Am discutat despre o ieșire directă la autostradă, ceea ce evident că nu s-a întâmplat. Acest parc industrial în 7 ani s-a dezvoltat poate peste așteptări, dar dacă vă uitați afară, infrastructura a rămas aceeași. Numai la noi vin sute de camioane de la furnizori, și alte sute pleacă spre clienți. Absolut că ne trebuie o soluție să intram și să ieșim din drumul național în Parcul industrial, să evităm acea barieră. Mai avem și vreo 3100 de asociați care vin aici de la Cluj, din Dej sau Gherla. Ei stau la barieră și așteaptă să treacă un tren cu 20 km/h, care și el ar trebui să fie modificat, prin adăugarea unor stații care să aibă sens. Dorințe și discuții sunt, articulăm cerințele noastre pentru ca nu putem rămâne pasivi”, a declarat Mihai Boldijar.

Cum poate lua avânt piața mașinilor electrice din România

Și acele stații publice de încărcare rapidă ajută, iar Clujul a făcut câțiva pași în această direcție.

Dar rezultate vizibile apar după cum s-a întâmplat în China, prin subvenționarea mașinilor electrice, consideră directorul Bosch România.

Dacă mașina electrică nu e subvenționată, ea își pierde din atractivitate, e încă foarte scumpă.

Evident tendința merge către asemenea mașini, dar suntem încă la început.

Sunt și țări care finanțează puternic fie dezvoltarea producției de mașini electrice, sisteme de propulsie alternative, fie conducerea autonomă, fie în realizarea acumulatorilor.

„În spectrul țărilor Central și Est Europene veți găsi modele care finanțează puternic asemenea centre. E de dorit să se întâmple asta pentru că de fapt concernele se autofinanțează prin investiții în specialiști, laboratoare, infrastructură internă. E nevoie de acea înțelegere între autoritățile locale, centrale și dezvoltator”, mai spune Mihai Boldijar.

Doar în anul 2020 grupul Bosch a investit peste 5,8 miliarde de euro în cercetare și dezvoltare.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate