ADMINISTRAȚIE
Boc anunță că va depune dosarul pentru trenul metropolitan Gilău – Bonțida, cu stație în Cluj-Napoca. Costă 172 milioane euro
Dosarul pentru trenul metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida va fi depus spre finanțare europeană, a anunțat primarul Clujului, Emil Boc.
Joi, în ședința de Consiliu Local a fost supusă aprobării o hotărâre cu documentație necesară pentru a finaliza acest dosar, care poate fi depus până la data de 31 decembrie 2024.
Boc anunță că va depune dosarul pentru trenul metropolitan Gilău – Bonțida, care trece prin Cluj-Napoca
Primăria continuă proiectul de realizare a trenului metropolitan, care reprezintă unul dintre obiectivele majore cuprinse în strategia de dezvoltare a Clujului.
Proiectul, arată Emil Boc, se desfășoară pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale, respectiv municipiul Cluj-Napoca și comunele Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.
Este vorba de un traseu de 48,8 kilometri, cu 23 de stații.
CJ Cluj co-finanțează proiectul cu 10 milioane de euro
“Valoarea estimativă a proiectului este de 172 milioane euro, fără TVA. Consiliul Județean Cluj s-a angajat să contribuie cu cca. 10 milioane euro și le mulțumim încă o dată pentru susținere”, a transmis Emil Boc, precizând că în ședința Consiliului Local a fost supusă aprobării o hotărâre cu documentație necesară pentru a finaliza dosarul.
Acesta va fi depus pentru finanțarea din exercițiul financiar 2021-2027 al Uniunii Europene.
Proiectul se numește << Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 2. Tren Metropolitan >>.
Apelul a fost deschis în luna iunie, iar termenul limită pentru cererea de finanțare este 31 decembrie.
Pasaje subterane la Cluj-Napoca
Proiectul constă în esență în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată între Gârbău și Bonțida, a precizat Emil Boc.
Astfel, infrastructura rutieră și pietonală aferentă include realizarea de pasaje subterane la Cluj-Napoca, pe strada Fabricii de Zahăr și conexiuni cu Aeroportul „Avram Iancu” și stația de metrou Viitorului, precum și amenajarea de peroane și pasaje pentru pietoni.
“Obiectivul este să folosim infrastructura existentă pentru o mobilitate mai bună în zona metropolitană, iar trenul metropolitan să completeze proiectele metroului și centura metropolitană pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung a Clujului.
Proiectul pentru trenul metropolitan Cluj a fost pus pe masa Comisiei Europene, a fost inclus în masterplanul de transporturi și Planul Operațional de Transporturi 2021-2027, iar acum lucrăm la îndeplinirea etapelor legale necesare pentru a depune și obține finanțarea europeană”, a precizat primarul Clujului.
Ce prevede proiectul
Intervențiile cuprinse în proiect sunt:
- Modernizare și construcție stații: 5 modernizări, 8 stații noi (în Jucu, Apahida și municipiul Cluj-Napoca), 10 stații fără lucrări;
- Infrastructură rutieră și pietonală: pasaje pietonale și pasaj rutier subteran la Cluj-Napoca (zona strada Fabricii de Zahăr);
- amenajarea de peroane, pasaje pietonale și parcări auto în stațiile din afara municipiului (Gârbău, Rădaia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida);
- Modrnizare treceri la nivel existente;
- Achiziție material rulant: 7 trenuri cu capacitate totală de 840 de pasageri, dotări moderne.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






