Connect with us
"

POLITICA

După opt ani de parlament, un deputat clujean iee la rampă. Îi cere ministrului Educației revocarea Ordinului privind învățământul online

Publicat


Avocatul clujean Mate Andras a depus o plângere prealabilă pe numele ministrului Educației, Monica Anisie și a solicitat revocarea Ordinului acesteia referitor la obligarea părinților să asigure accesul și participarea elevilor la învățământul online.

Mate, care și tatăl a doi elevi, susține că actul emis de Anisie e nelegal deoarece impune obligații materiale în sarcina părinților deși acestea ar trebui suportate de către stat.

”Ordinul încalcă dreptul la învățământ gratuit și la egalitatea de șanse a elevului, fiind discriminatoriu față de cei care nu au posibilitatea de a asigura mijloace materiale astfel încât să poată executa obligațiile impuse. În plus, decretele președintelui Klaus Iohannis privind de instituirea și prelungirea stării de urgență dispun în mod obligatoriu suspendarea cursurilor în școli și nu se face diferență între modalitatea de predare, la școală sau online”, a explicat Mate.

Avocatul susține că părinții nu pot fi obligați să asigure copiilor calculator, laptop sau tabletă și abonament la internet, în condițiile în care autoritățile avea timp din luna martie să asigure astfel de aparate.

Mate Andras e decis ca în cazul în care nu se revocă Ordinul, se va adresa instanței de judecată.

 

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EVENIMENT

Emanuel Ungureanu amenință că își retrage candidatura: ,,Dacă va fi pe listă, mă retrag”

Publicat

Candidatul USR pentru postul de primar al Municipiului Cluj-Napoca, Emanuel Ungureanu, a spus pentru Cluj24 că își va retrage candidatura dacă partidul îl va pune pe listă pe ,,un coleg care are un trecut mai ciudat”. Deputatul nu a vrut să spună însă la cine face referire și despre ce trecut ciudat este vorba, dar conform informațiilor pe care le-am obținut, persoana la care face referire Ungureanu este un fost condamnat penal.

,,Candidez, dar partidul trebuie să găsească o rezolvare pentru un coleg care are un trecut mai ciudat. Dacă acel individ înțelege că este mai important un grup decât ambițiile lui personale, candidez. Dacă va fi pe listă, mă retrag. Sper ca grupul să găsească înțelepciunea ca acest lucru să nu se întâmple”, a spus Emanuel Ungureanu.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

PNL nu finanțează marile proiecte ale Clujului. Orban și Cîțu au tăiat de la finanțare obiectivele de dezvoltare a județului

Publicat

Ludovic Orban și Florin Cîțu au tăiat de la finanțare principalele obiective de dezvoltare a județului Cluj. Deși în campaniile electorale a fost promisă finanțarea marilor proiecte ale Clujului, Ministrul Finanțelor în urma publicării și întocmirii listei de investiții nu a menționat sau inclus proiectele clujene.

Deputatul Horia Nasra cere Premierului Orban și ministrului Cîțu să fnanțeze marile proiecte ale Clujului, să respecte județul și să nu confunde lupta politică internă din PNL cu nevoiele clujenilor și cu proiectele de dezvoltare ale județului Cluj.

,,ZERO lei”

„Adrian Oros, Daniel Buda și Rareș Bogdan nu au fost capabili să susțină la București marile proiecte ale Clujului, ministrul corigent al agriculturii reușind performanța să atragă ZERO lei chiar pe domeniul său, pentru sistemul de irigații din zona Turda.  Atitudinea de bichoni maltezi a marilor lideri liberali, la București, a dus la tăierea de la finanțare a următoarelor proiecte:

  • ZERO LEI pentru Centura Metropolitană a Clujului, proiect care urma să contribuie la descongstionarea traficului infernal din Cluj-Napoca;
  • ZERO LEI pentru METROU CLUJ, practic Orban și Cîțu aleg să nu aloce. NICIUN LEU pentru cel mai important proiect de infrastructură din zona
    metropolitană Cluj;
  • ZERO LEI pentru centrala Hidrocentrala Tarnița – Lăpuștești, promisă de Emil Boc încă din 2011, un proiect de depozitare pompată hidroelectrică propus pe râul Someșul Cald. Dacă ar fi finanțat, construit, acesta ar fi cel mai mare sistem de echilibrare a sarcinilor hidro-electrice din România;
  • Adrian Oros, ministrul corigent al agriculturii, fără forță politică în Cluj- Napoca și se pare că și în București, a reușit performanța să ALOCE ZERO LEI pentru refacerea sistemului de irigații din zona Turda;
  • ZERO LEI pentru lucrările de deviere a Someșului, necesare pentru extinderea pistei Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj;
  • ZERO LEI pentru reabilitarea clădirii Teatrului Național și a Operei Române din Cluj-Napoca;
  • ZERO LEI pentru proiectul de modernizare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea- Episcopia Bihor, care presupune reabilitarea liniei pe o distanță de 166 km, electrificarea pe 160 km și cale ferată dublă pe 88 km;
  • ZERO LEI pentru reabilitarea podului din Turda.

Din lista proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate, trei investiții au fost deja realizate și au fost trecute pentru a se realiza plăți restante.

În acest tablou sumbru, avem și o veste bună, finanțarea Centurii de Ocolire a municipiului Dej. Îl felicit pe colegul meu, deputatul Cornel Itu, pentru cât s-a luptat să susțină finanțarea centurii de ocolire a Dejului, un proiect de suflet pe care l-a susținut la cel mai înalt nivel”, transmite deputatul Horia Nasra.

Karla Fanea

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Clujul pentru toţi. Uniţi în buget şi-n simţiri. Bugetul şi politicile fiscale. Punctul de vedere al specialiştilor

Publicat

De cele mai multe ori, administraţiile locale lansează şi chiar realizează proiecte pentru urbea pe care o păstoresc. Dar numai pe baza părerilor proprii. Vrem, de exemplu, stadion la standarde europene în mijlocul oraşului? Îl facem! Nu contează că produce zgomot pentru cei din împrejurimi. Nu contează că face şi mai mare aglomeraţia de maşini, şi aşa insuportabilă. Dacă aşa a vrut domn primar…

Ca să trecem în altă epocă administrativă, câţi dintre clujeni şi-ar fi dorit momâia lui Avram Iancu în mijlocul Pieţei cu acelaşi nume? Dar n-au fost întrebaţi nici atunci.

Şi-n Cluj, la fel ca-n alte localităţi, s-au făcut lucruri, cheltuieli, fără ca cineva să-i întrebe pe beneficiari şi pe cei care dau banul dacă au nevoie de ele. De o vreme încoace s-au făcut câţiva paşi spre consultarea populaţiei. Dar puţini. La fel ca în cazul ăluia care a păşit pentru prima data pe Lună. Faptul că a făcut “un pas mic, dar mare pentru omenire”, nu înseamnă că Luna a devenit a noastră.

Bugetarea participativă. Propunerile specialiştilor. Clujul să ia exemplul Turzii

Ne manifestăm consecvent pentru fundamentarea construirii bugetelor anuale şi multianuale pe baza proiectelor promovate în baza dialogului şi consultării cu cetăţenii Clujului.

  • Bugetarea participativă este un exercitiu la care populaţia a dovedit interes şi responsabilitate. Ea trebuie extinsă si la marile proiecte, iar exemplul municipiului Turda se cere extins şi la Cluj. Gradul de transparenţă trebuie maximizat pentru a se evita suspiciunile acordării de fonduri importante şi in mod nejustificat unor ong-uri “abonate de o vereme la banul public”.

Bugetare multianuală

  • Viziunea pe termen mediu şi lung se cere extinsă şi prin bugetare multianuală, bazată pe direcţiile din Strategia de dezvoltare 2020-2027, pe PUG, pe SIDU, pe Planul de mobilitate şi pe alte instrumente de lucru, discutate în prealabil cu cetăţenii.
  • Digitalizarea proceselor de bugetare, cât şi a celor din activitatea serviciilor din Primărie poate restrânge birocraţia şi numărul excesiv de personal angajat în structurile administraţiei locale.
  • Cresterea capacităţii administraţiei de a respecta an de an bugetele aprobate se cere gestionată cu fermitate de către Primar şi echipa de conducere aleasă.
  • Politica de fiscalitate inteligentă în care taxa locală să reprezinte pârghia de stimulare sau de descurajare a domeniului.

Proiectul “Clujul pentru toţi”

*Consiliul Civic Local (CCL) Cluj-Napoca şi redacţia www.cluj24.ro au lansat proiectul „Clujul pentru toţi”. Este vorba de un demers civic, fără influenţe  politice. Scopul proiectului esta ca, alături de clujeni, să-i determinăm pe candidaţii la funcţia de primar şi la posturile de consilieri locali să-şi asume proiecte importante pentru oraş. Proiectele sunt propuse de specialişti în domeniile respective, dar şi de populaţie.

*Consiliul Civic Local Cluj-Napoca este o organizaţie civică şi apolitică fondată în 2004 de către Cluburile Lions şi 38 de ONG-uri. În prezent, această iniţiativă civică este susţinută de 50 de ONG-uri.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Prefectul Mircea Abrudean în faţa Comisiei “Sparanghelul”. Cauzele incidentului de pe aeroportul clujean: vidul legislativ şi lipsa comunicării

Publicat

Prefectul de Cluj, Mircea Abrudean, a declarat marţi, la Comisia parlamentară de anchetă privind românii care au plecat la cules de sparanghel, că înghesuiala din data de 9 aprilie de pe Aeroportul Internaţional din Cluj s-a produs din cauza lipsei unor reglementări clare privind organizarea şi desfăşurarea curselor sezoniere în stare de urgenţă şi a unei comunicări deficitare între instituţiile cu atribuţii în domeniu.

Nu am avut cunoştinţă decât târziu

“Cred că acest incident s-a produs printr-un concurs de factori, unii dintre ei externi, care nu au putut fi prevăzuţi. Şi aş menţiona aici în primul rând lipsa unor reglementări clare cu privire organizarea şi desfăşurarea curselor sezoniere în stare de urgenţă. Aş menţiona lipsa unei colaborări şi a unei comunicări eficiente între companiile aeriene, agenţii de recrutare, transportatori, aeroport şi pasageri şi anumite deficienţe de comunicare între instituţiile cu atribuţii directe în domeniu”, a afirmat Abrudean, potrivit AGERPRES.

El a adăugat că principalul motiv care l-a împiedicat să organizeze corespunzător lucrurile a fost lipsa oricărei informaţii cu privire la aceste zboruri.

“Principala cauză, din punctul meu de vedere, care m-a împiedicat să pot organiza lucrurile a fost lipsa oricărei informaţii cu privire la aceste zboruri. Nu am avut cunoştinţă despre eveniment decât târziu, despre numărul de pasageri care au venit. Oamenii au venit independent unii de alţii. Că vorbim de aeroport, care putea să facă această informare, că vorbim de restul instituţiilor, care făceau parte din Comitetul de securitate, oricare dintre ei putea să facă o scurtă informare în acest sens şi lucrurile s-ar fi desfăşurat cu siguranţă altfel”, a susţinut prefectul.

Nu a existat o coordonare unică a celor 1.800 de persoane

Abrudean a precizat că nu a existat o coordonare unică a celor peste 1.800 de persoane care urmau să plece la muncă în Germania cu 12 curse charter de pe Aeroportul din Cluj-Napoca.

“Vorbeam de lipsa de unei coordonări unice în privinţa celor 1.800 de oameni, pentru că au existat organizatori care au gestionat mici grupuri de oameni. Dar ca şi coordonare unică, o entitate, o firmă, o agenţie de recrutare care s-a ocupat de tot ceea ce înseamnă cele 12 zboruri de transportul oamenilor din judeţele de provenienţă nu a existat, nu cunosc aşa ceva”, a menţionat prefectul.

Potrivit acestuia, “aproximativ 1.800 de persoane, venite din 36 de judeţe, au sosit în aeroport cu diferite mijloace de transport – autocare, microbuze şi foarte multe autoturisme personale ale celor care au asigurat transportul, fără a exista o coordonare unică a acestor pasageri. Adică, oamenii au venit independent unii de alţii, doar în baza contractului de muncă pe care îl aveau şi a informaţiilor primite de la angajator, că urmează să zboare de pe aeroportul din Cluj-Napoca către destinaţie, fără să cunoască ora la care vor pleca sau alte informaţii legate de zbor”.

Conflict între aeroport şi firma de handling

La rândul său, preşedintele comisiei, senatorul PSD Radu Oprea, a declarat că Florin Oneţ, şeful Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Cluj-Napoca, care are în subordine Biroul de Poliţie Transporturi Aeriene din Cluj, a clarificat în faţa comisiei faptul că “există un conflict “între aeroport şi firma de handling”.

“Poliţia Transporturi ne-a lămurit că există un conflict între aeroport şi firma de handling, drept urmare, pentru data viitoare, am invitat şi reprezentanţii firmei de handling, astfel încât să putem afla de ce a fost aeroportul închis, între orele 9,00 şi 11,00, şi s-a produs acea înghesuială în afara aeroportului, în parcare, moment în care Poliţia Transporturi a trebuit să intervină, să ia listele şi să-i cheme pe toţi lucrătorii sezonieri prin porta-voce”, a declarat preşedintele comisiei.

Foi în loc de contracte

Oprea a adăugat că Oneţ a mai afirmat că persoanele care urmau să plece la muncă în Germania nu aveau asupra lor contracte, ci “nişte foi” scrise în limba germană.

“Am aflat, de asemenea, că nu erau contracte, cum au susţinut inspectorii de Poliţie, pentru că acele foi, nişte foi, cum le-a definit comisarul şef al Poliţiei Transporturi, erau în germană, drept urmare, nu aveau cum să ştie ce conţin acele foi, nicidecum agenţii de poliţie din filtrele care erau la Suceava spre Cluj, spre Bistriţa-Năsăud sau prin alte judeţe ale ţării, de unde au venit lucrătorii sezonieri”, a punctat senatorul PSD.

Ancheta continuă

Următoarea şedinţă a comisiei va avea loc marţea viitoare, la ora 13,00, când vor fi audiaţi reprezentanţii firmei de handling.

Întrunită în prima sa şedinţă pe 6 iulie, comisia de anchetă şi-a stabilit regulamentul. Atunci s-a decis şi trimiterea de scrisori către toate instituţiile implicate în situaţia care a dus la prezenţa a aproximativ 2.000 de români, în perioada stării de urgenţă instituite ca urmare a epidemiei de COVID-19, pe Aeroportul din Cluj Napoca pentru a pleca din ţară.

sursa: AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate