Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Avantajele Hyperloop România, explicate de o studentă la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Publicat


Studentă în anul al treilea la Facultatea de Electronică din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, Cătălina Dragomir, consideră că introducerea tehnologiei Hyperloop ar revitaliza traficul feroviar din România, anunță clubferoviar.ro.

Ce este Hyperloop?

Hyperloop este o tehnologie nouă, inventată în 2013 de către Elon Musk. El a publicat o lucrare în care descria un nou mijloc de transport, format din capsule ce călătoresc într-un mediu aproape vidat.

Acest vid este cel care permite atingerea unor viteze de peste 1.000km/oră, deoarece astfel se elimină frecarea cu aerul.

Capsulele călătoresc în tuburi aflate la înălțime, sunt susținute de piloni și pot transporta 28 de pasageri, cu plecări la fiecare două minute.

Făcând un simplu calcul matematic, asta ar însemna că dintr-o singură stație, pe un singur sens pot pleca 840 de pasageri pe oră, care în decursul aceleiași ore să și ajungă la destinație, oricare ar fi aceea, din țară.

Actualele condiții de călătorie cu trenul

  • Viteze de 20-30 km/oră;
  • Condiții inumane: iarna, noaptea, variații între lumină și întuneric, frig, zgomot puternic;
  • Lipsa curățeniei;
  • Personal nepoliticos.

Impactul economic al Hyperloop România

Cel mai mare impact al unei tehnologii ca Hyperloop în România este cel economic. Având un atu important în poziția geografică, prin ieșirea la Marea Neagră, țara noastră ar putea deveni un jucător important pe piața economică europeană, asta în cazul în care între Portul Constanța și frontiera de vest a țării s-ar asigura un transport facil.

Transportul rutier este greoi, iar cel feroviar cargo se face la viteze de aproximativ 16 km/oră. În cazul Hyperloop, cu viteze de peste 1.000 km/oră și plecări o dată la două minute, după coborârea containerelor de pe nave, drumul până la ieșirea din țară ar dura mai puțin de o oră.

Asta ar schimba radical planșa de investitori interesați de România, iar întreaga investiție în infrastructură ar putea fi amortizată în doi ani numai din profitul produs de transportul cargo.

Se poate recupera avansul tehnologic pierdut al infrastructurii feroviare

Astfel, România ar reuși să recupereze cele trei decenii în care a stagnat și să atingă, dacă nu chiar să depășească standardele europene de transport.

Din punct de vedere social, creșterea vitezei unei călătorii pe distanțe medii poate avea multe implicații. O rută București – Cluj-Napoca în momentul de față se parcurge în minimum nouă ore.

Dacă acest interval de timp se miscorează la 30 de minute, le va da posibilitatea oamenilor să-și poată alege locuri de muncă oriunde în țară, să poată locui oriunde își doresc, le oferă șansa la o educație mai bună copiilor din zona rurală. Toate acestea la un nivel de comfort ridicat.

Va avea loc schimbul de generații în cadrul companiei CFR

Majoritatea angajaților fostei companii CFR vor fi schimbați cu oameni tineri, capabili și dornici de-a face parte dintr-o schimbare.

De asemenea, Hyperloop România ar putea contribui la scăderea ratei șomajului din țară și la angajarea persoanelor defavorizate sau a celor care beneficiază de ajutor social. Rata de accidente feroviare va deveni nulă, datorită faptului că Hyperloop presupune un sistem de capsule ce călătoresc în tuburi complet izolate și la înălțime.

Hyperloop România, o tehnologie verde

Cât despre protecția mediului, Hyperloop este o tehnologie verde, ce se susține singură, pe tuburi fiind poziționate panouri solare care vor furniza energia necesară propulsiei capsulelor.

Emisiile vor fi zero și vom scăpa de mirosul puternic ce ne lovește de fiecare dată când ne apropiem de gări.

Trecând peste datele tehnice, importanți sunt oamenii, timpul și confortul lor. Iar atunci când simți că nu mai poți și ai nevoie de o îmbrățișare de la sufletul tău pereche sau când ești departe și vrei să le dai o veste bună părinților și să le vezi bucuria de pe chip, sau pur și simplu ai obosit și vrei să ajungi acasă, capsulele Hyperloop te duc în siguranța, rapid și fără întârzieri.

Numele meu e Cătălina Dragomir. Eu cred în România și în oamenii săi care nu se ascund în spatele clișeelor pentru a-și scuza lipsa de implicare și de voință.

Cred că împreună putem face o diferența și că putem schimba ceva. Cred în tine și în noi. Cred în dramul de nebunie și de ambiție care se ascunde în ADN-ul fiecăruia dintre noi. Cred în Hyperloop România.

Sursa: clubferoviar.ro

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

FOTO/ Feerie în mov! Patru tramvaie noi au intrat în circulație la Cluj-Napoca

Publicat

Primele patru tramvaie noi, model Astra Imperio, au intrat în circulație. Acestea au capacitate de 300 de călători (36 locuri pe scaune) și dotări de ultimă generație, facilități pentru fotolii rulante sau cărucioare pentru copii, Wi-Fi gratuit pentru călători, sistem de supraveghere video etc.

Primăria Cluj-Napoca a semnat un contract cadru pentru 24 noi tramvaie cu SC Astra Vagoane Călători SA – proiect cu finanțare europeană. Acestea vor continua să fie livrate succesiv, până la finalul anului următor.

„Componenta verde de mobilitate urbană a reprezentat o linie cheie de finanțare în exercițiul 2014-2020 al Uniunii Europene, motiv pentru care am urmărit să atragem cât mai multe fonduri europene pentru mijloace de transport ecologice precum tramvaiele sau autobuzele electrice”, a transmis primarul Emil Boc pe pagina sa de Facebook.

Caracteristicile generale ale tramvaiului “Astra Imperio”:

– capacitate de transport de 300 călători dintre care 36 locuri pe scaune;
– podea coborâtă;
– rampă pentru fotolii rulante ale persoanelor cu dizabilități;
– loc special amenajat în salon , pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
– patru uși duble cu sistem antistrivire a călătorilor;
– sistem de recuperare a energiei la frânare;
– sistem de climatizare;
– sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi tip LED;
– patru afișaje de traseu exterioare cu LED-uri ( 1 fata, 2 lateral, 1 spate);
– două indicatoare cu LED-uri pentru vizualizare stații;
– sase monitoare informative LCD;
– doua monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a statiilor;
– anunțarea vocală a stațiilor în salon;
– stație de amplificare, Radio-CD și microfon;
– WIFI gratuit pentru călători;
– sistem de supraveghere video în interior și exterior;
– sistem ticketing;
– sistem POS de achiziționare a biletului cu cardul direct din tramvai.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Judecătoarea Lupea îl atacă la meserie pe primarul Boc în problema demolării garajelor. “Nu aveţi noţiunea constituţională de proprietate privată?”

Publicat

Judecătoarea Adina Daria Lupea, de la Curtea de Apel Cluj, îl atacă pe primarul Emil Boc tocmai pe meseria acestuia, de profesor de drept constituţional. Ea face aluzie la faptul că Emil Boc n-ar avea noţiunea de proprietate, permiţindu-şi să ameninţă cu demolarea unor garaje, deşi acestea figurează cu acte în regulă pe numele proprietarilor.

Cum să îmi demolaţi garajul aflat în proprietatea mea?

“Din minunatiile noului nostru reales primar, Emil Boc!

Detin in proprietate un garaj, situat pe str. Muresului din Cluj-Napoca.La apartamentul unde sunt coproprietara cu mama si fratele meu. Garaj inscris in cartea funciara. Garaj pentru care platim impozit anual.

Ne am pomenit cu o somatie de demolare, fiindca in caz contrar il va demola Primaria, la suma de 4100 de lei si ceva,pe cheltuiala noastra.Nu numai noi, toti proprietarii de garaje din zona.

Domnul Boc, se aude? Faceti ceva exproprieri in zona si nu stim noi? Cum sa imi demolati garajul care e pe numele meu si in proprietatea mea, inscris in CF si pentru care de 30 de ani platesc impozit anual? Si nu numai ca nu ne despagubiti, ne amenintati si cu cheltuieli de demolare!

Nu aveti notiunea constitutionala de proprietate privata?”, scrie judecătoarea.

Ameninţarea lui Emil Boc

Pe 21 octombrie, primarul Emil Boc a anunțat că a semnat somațiile pentru demolarea a 798 de garaje în Cluj-Napoca, astfel că se vor reda orașului spațiile publice.

”Sunt 182 de garaje în cartierul Între Lacuri, 616 în Mănăștur. Proprietarii vor avea timp până în luna martie 2021  să demoleze garajele. Este un timp rezonabil pentru ca oamenii să găsească soluții. Cine nu demolează pe cheltuiala proprie, demolează Primăria, dar oamenii vor suporta cheltuielile. Proprietarii nu va avea drept la loc de parcare dacă nu le demolează singuri”, spunea Emil Boc.

foto: facebook/Adina Lupea

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Precizările Consiliului Județean Cluj referitoare la numirea managerului interimar al Filarmonicii de Stat „Transilvania”

Publicat

În virtutea atribuțiilor care îi revin potrivit legii, în contextul vacantării postului de manager al Filarmonicii de Stat “Transilvania”, Consiliul Județean Cluj a decis numirea pe postul de manager interimar a unei persoane din interiorul instituției.

Rolul acesteia este de a conduce activitatea curentă a Filarmonicii și de a asigura funcționarea în condiții normale a acestei prestigioase instituții culturale.

Într-un termen foarte scurt, cel prevăzut de lege, Consiliul Județean va organiza concursul pentru funcția de manager, din juriu urmând să facă parte experți și personalități din domeniu. Aceștia vor decide cine anume este persoana cea mai calificată să conducă Filarmonica clujeană.

În această competiție transparentă se vor putea înscrie absolut toate persoanele care îndeplinesc condițiile necesare, câștigătorul urmând a conduce Filarmonica de Stat “Transilvania” în baza unui contract de management.

Consiliul Județean Cluj apreciază Filarmonica „Transilvania” ca fiind una dintre cele mai importante instituții de cultură din județ și din întreaga Transilvanie, motiv pentru care își dorește o cât mai rapidă normalizare a situației, instaurarea unui climat favorabil activității artistice precum și o colaborare cât mai bună și constructivă, la fel ca și până acum.

În acest scop, intenția conducerii Consiliului Județean Cluj este aceea a finalizării cât mai rapide și în condiții optime a concursului prin care va fi desemnat viitorul manager, ca premisă a unei depline normalizări a situației.

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO Proiect de amploare propus de Primărie pentru decongestionarea traficului pe Calea Mănăștur

Publicat

Consiliul Local a aprobat marți proiectul privind  obiectivul de investiții „Modernizare Calea Moților-Calea Mănăștur- strada Uzinei Electrice-strada Oțetului-strada Mărginașă”. Valoarea totală a contractului depășește suma de 54 de milioane de lei. Lucrările ar trebui să se finalizeze în 24 de luni.

Prinicipalele obiective prevăzute de proiect vizează decongestionarea traficului, prin creșterea numărului de benzi de circulație și prin introducerea de piste pentru biciclete.

De asemenea, sistemul de iluminat public va fi modernizat, iar lucrările vor prevedea o arie de 40.551 de metri pătrați.

Investițiile prevăzute de proiect:

  • patru benzi de circulație pe Calea Mănăștur cu o lățime de 3 ml, iar la intersecția cu  Strada Mărginașă se vor realiza cinci benzi de circulație;
  • trei benzi de circulație pe strada Mărginașă cu o lățime de 2,90 ml;
  • patru benzi de circulație pe strada Oțetului cu o lățime de 3 ml, iar la intersecția cu Calea Moților se vor realiza cinci benzi de circulație;
  • patru benzi de circulație pe tronsonul Calea Moților-între strada Mărginașă și strada Moldovei, cu o lățime de 3 ml ;
  • trotuare pe ambele părți ale carosabilului cu lățimi între 2 ml și 5 ml;
  • piste de biciclete în ambele sensuri pe Calea Mănăștur, Calea Moților și strada Oțetului cu o lățime de 2 ml.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate