Connect with us

EVENIMENT

Australia își DESCHIDE granițele pentru cei dublu vaccinați

Publicat


australia

Australia îşi va redeschide frontierele pentru turiştii complet vaccinaţi la 21 februarie, a anunţat luni prim-ministrul Scott Morrison, după ce a impus unele dintre cele mai stricte restricţii de intrare din lume, informează France Presse.

„Au trecut aproape doi ani de când am decis să închidem frontierele Australiei”, a explicat Morrison după o reuniune a cabinetului asupra securităţii naţionale, precizând că ţara „îşi va redeschide frontierele pentru toţi deţinătorii de vize la 21 februarie”.

„Dacă sunteţi dublu vaccinaţi, vă aşteptăm cu nerăbdare să vă primim din nou în Australia”, a spus el.

Insula-continent uriaşă şi-a închis graniţele în martie 2020, încercând să profite de insularitatea sa pentru a se proteja de pandemie.

În ultimii doi ani, australienilor li s-a interzis în mare parte să-şi părăsească ţara şi doar câţiva vizitatori au primit derogări de a intra pe teritoriu.

Aceste restricţii au separat familii, au afectat sectorul turismului şi au stârnit dezbateri asupra statutului Australiei ca ţară deschisă, modernă şi orientată spre exterior.

Închiderea frontierelor a costat 2,27 miliarde de euro în fiecare lună, potrivit Camerei de Comerţ şi Industrie australiene.

Această nouă deschidere face parte din abandonul politicii draconice cunoscute sub numele de „zero COVID-19” mult timp în vigoare înainte de a fi depăşită de valul variantei Omicron.

Doar câteva ţări, printre care Japonia, China, Noua Zeelandă şi insulele Pacificului, îşi menţin graniţele închise.

În ciuda acestui anunţ, restricţiile sunt menţinute pentru deplasări în interiorul Australiei.

Statul întins Western Australia rămâne închis pentru majoritatea nerezidenţilor. În prezent, este mai uşor să călătoreşti de la Sydney la Paris decât la Perth.

Sursa: Agerpres

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Primul transfer al anului la “U” Cluj. Clubul a adus un portar de 20 de ani

Publicat

De

Ștefan Lefter, U Cluj

“U” Cluj a ajuns la un acord cu Corvinul Hunedoara pentru transferul portarului Ștefan Lefter.



Tânărul de 20 de ani și 1,87 metri, a semnat cu Universitatea Cluj un contract valabil pe patru ani și jumătate, anunță reprezentanții clubului.

Primul transfer al anului la “U” Cluj. Clubul a adus un portar de 20 de ani

FC Universitatea Cluj bifează prima mutare pe piața transferurilor din această iarnă.

Clubul a ajuns la un acord cu Corvinul Hunedoara pentru transferul portarului Ștefan Lefter. Născut pe 18 noiembrie 2004 la Iași, Ștefan Lefter a început fotbalul la grupele de juniori ale celor de la Rapid București, arată reprezentanții “U” Cluj.

În vara lui 2020, acesta a fost împrumutat la Corvinul Hunedoara, pentru ca trei mai ani târziu, să fie transferat definitiv de către hunedoreni.

Lefter a evoluat în 13 partide din sezonul regular al ligii secunde, reușind să păstreze poarta intactă de patru ori. De asemenea, în play-off, în șase meciuri în care a fost folosit, a primit doar patru goluri.

Mai mult decât atât, Ștefan Lefter a fost om de bază în aventura Corvinului din Cupa României. Tânărul portar a fost integralist în șase dintre cele opt meciuri jucate de hunedoreni până la câștigarea trofeului, încasând doar două goluri până în finală, în meciurile câștigate categoric cu Jiul Petroșani (4-1, în turul al treilea) și Voluntari (3-1, în semifinale).

În finala Cupei României de la Sibiu, împotriva Oțelului Galați, a salvat două lovituri de la 11 metri, parând în fața lui Pablo Gaitan și Joao Lameira și facilitând drumul formației sale către trofeu și un loc în preliminariile europene.

Lefter a fost titular și în toate cele patru partide din preliminariile Europa League, ulterior Conference League, fără a primi gol în două dintre ele.

Patru meciuri în naționala U20 a României

Evoluțiile bune din poarta Corvinului ale lui Ștefan Lefter au atras atenția și selecționerului naționalei U20 a României, Costin Curelea. Lefter a jucat patru meciuri la naționala U20.

E student la Hunedoara

În ciuda programului aglomerat din cariera unui sportiv, Ștefan Lefter a decis să nu înrerupă studiile. La data de 1 octombrie 2024, el a început cursurile la Facultatea de Inginerie din Hunedoara, unul din visurile sale fiind acela de a ajunge inginer.

Foto: FC Universitatea Cluj/Facebook

Citește mai departe

ECONOMIE

RECORD ABSOLUT în 2024, pe autostrăzi: 197 de kilometri dați în circulație. Ținta Guvernului pentru 2025, peste 200 de kilometri

Publicat

De

În 2024, România a inaugurat 197 de kilometri de autostradă și drumuri expres, stabilind un record absolut. În total, în țară sunt peste 1.270 de kilometri de drumuri de mare viteză în exploatare.

Anul „electoral” 2024 a fost unul marcat de inaugurări în infrastructura de transport din România, cu realizări importante în dezvoltarea rețelei rutiere și feroviare. În total, au fost deschiși în circulație 197 de kilometri de drum de mare viteză, autostrăzi și drumuri expres.

Record absolut pe autostrăzi, în 2024

În plus, infrastructura feroviară a înregistrat o premieră, cu punerea în circulație a primului tren electric achiziționat în ultimii 35 de ani, parte a unui program ce vizează achiziționarea a 189 de trenuri noi.

„2024, un an cu rezultate fără precedent pentru infrastructura de transport din România:

  • a fost deschisă circulația pe 197 km de drum de mare viteză (autostradă și drum expres). Din aceștia: 100 km din A7. Tot pentru prima dată a fost asigurată conexiunea dintre A7 și A3;
  • am conectat Autostrada de Centură a Capitalei A0 cu A2;
  • ⁠primul tren electric achiziționat în ultimii 35 ds ani – dintr-o serie de 189 de trenuri noi – a fost pus în circulație;
  • Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara are primul terminal Schengen modern”, a scris ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe rețelele de socializare.

200 de kilometri, promiși pentru anul 2025

Privind spre 2025, Guvernul își propune rezultate și mai ambițioase: deschiderea circulației pe mai mult de 200 de kilometri de infrastructură rutieră de mare viteză, realizarea de noi conexiuni importante, cum ar fi legătura directă între Craiova și Constanța și între Bacău și București. În paralel, vor continua să fie puse în circulație noi trenuri electrice.

„În 2025 ne dorim rezultate și mai bune!

  • Trebuie să deschidem circulația pe mai mult de 200 km de infrastructură rutieră de mare viteză.
  • De la Craiova la Constanța se va circula direct pe drum de mare viteză (DEx12-#A1-A0-A2). La fel și de la Bacău la București (A7-A3 -A0).
  • Noi trenuri electrice urmează să intre în circulație”, a mai arătat Grindeanu.

Cei mai performanți constructori de autostrăzi

Potrivit unei analize a Asociației Pro Infrastructură, în anul care tocmai s-a sfârșit, constructorii din România au avut performanțe variate, unii depășind așteptările, în timp ce alții nu au reușit să își îndeplinească promisiunile.

UMB a fost marele câștigător, cu un total de 97,34 km inaugurați, incluzând loturile de pe A7 Buzău-Focșani și DEx12 Colonești-Albota. Acesta a depășit cu 24% estimările inițiale.

De asemenea, asocierea Ozaltin-Strade/Mineralport-Visio a fost o mare surpriză, reușind să inaugureze în 2024 cei 17,7 km ai DEx12 Craiova-Balș, un proiect pe care mulți nu-l considerau posibil în acest termen.

La rândul lor, austriecii de la Strabag au respectat termenul și au deschis DEx16 lângă Oradea pe 28 martie, iar italienii de la WeBuild au inaugurat 15 km din 30,35 km pe tronsonul Pitești-Curtea de Argeș cu 9 luni înainte de termen.

Pizzarotti și Retter, deși au întâmpinat dificultăți, au reușit să inaugureze capătul sudic al A7 între Dumbrava și Mizil pe 23 decembrie, recuperând pe ultima sută de metri.

„Codașii” la construcția de drumuri

De cealaltă parte, printre antreprenorii care au dezamăgit se numără grecii de la Aktor, care nu au reușit să termine cei 18 km de pe A0 Sud, necesari pentru a conecta A1 de A2. Termenul pentru finalizarea acestui tronson a fost amânat pentru mai 2025.

Dimex și Con-A au avut dificultăți și pe DEx Tureni, o porțiune de drum de doar 5 km care va fi gata abia în mai-iunie 2025, mult peste termenul inițial.

De asemenea, Coni-Trace nu a reușit să termine la timp A7 Mizil-Buzău Vest, din cauza unor probleme tehnice cu tablierul metalic de pe trei pasaje, iar deschiderea acestuia este așteptată acum pentru martie 2025.

Turcii de la Alsim Alarko au avut întârzieri semnificative pe A0 Sud, iar deschiderea a fost făcută abia în aprilie și iulie, deși termenul inițial era 2023.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Șinele de cale ferată dezafectate din Jucu, un pericol pentru șoferi: „Rişti să-ţi tai anvelopele”

Publicat

Un clujean atrage atenția asupra pericolului reprezentat de șinele de cale ferată dezafectate de pe DN1C, în centrul localității Jucu. Situația problematică a fost semnalată autorităților, fiind o sursă de riscuri pentru participanții la trafic.

Un cititor Cluj24 a semnalat că asfaltul din jurul șinelor este sever degradat, formând cratere care pot provoca daune grave autoturismelor.

Propunere: scoaterea șinei și nivelarea drumului

Șinele sunt parte a unei linii feroviare dezafectate, care nu mai are nicio utilitate practică. Acesta propune scoaterea lor completă și nivelarea drumului pentru a elimina pericolul.

„Doresc să vă semnalez pericolul foarte mare pe care îl reprezintă şinele de cale ferată din centrul localității Jucu pe DN1C, înainte de semaforul spre Jucu de sus, sens spre Dej. Asfaltul de sub ele este foarte deteriorat şi s-au format cratere mari, şi rişti să-ţi tai anvelopele sau să primeşti un şoc foarte mare trecând peste ele. Este o cale ferată dezafectată de mult, şi nu are nici o conexiune cu nimic, sunt doar nişte şine care traversează drumul şi s-ar putea dezafecta şi nivela frumos acolo”, a arătat clujeanul.

Manevre riscante și parapeți inestetici

Problema este amplificată de manevrele bruște pe care șoferii le fac pentru a evita craterele, existând riscul de a intra pe contrasens sau în parapeții metalici recent instalați. Cetățeanul propune vopsirea parapeților cu vopsea fosforescentă și marcarea lor cu semne roșii pentru o mai bună vizibilitate pe timp de noapte.

„Mulţi şoferi fac manevre foarte bruşte de schimbare a benzii şi riscă să intre pe contra-sens sau în noii parapeţi metalici extremi de urâţi şi inestetici pe care nicăieri, în nici o ţară europeană, nu i-am mai văzut. Ar trebui vopsiţi acei parapeţi cu vopsea fosforescentă deoarece acel gri este mat, iar noaptea abia îi vezi, precum trebuie marcaţi şi cu semne roşii”, a mai spus acesta.

Propunere pentru creșterea vitezei și instalarea de camere radar

O altă sugestie vizează creșterea limitei de viteză pe această porțiune de drum la 70 km/h, air în locul parapeților metalici, se propune instalarea de camere radar fixe, conforme cu legislația adoptată în octombrie 2024, care permite astfel de măsuri pentru monitorizarea traficului.

„Era mult mai simplu să fie mărită viteza la 70km/h, deoarece fiind în linie dreaptă, nu reprezintă nici un pericol acea viteză, şi în loc de parapeţii aceia extrem de urâţi, parcă sunt pripoane pentru cai şi vite, se puteau pune camere radar fixe, care sunt perfect legale după noua legislaţie care a intrat în vigoare în octombrie 2024”, susține clujeanul.

Cetățeanul arată că a trimis petiție la Primăria Jucu și la CNAIR să repare calea ferată de la Jucu sau să o scoată, arătând că din calea ferată mai există doar câțiva metri, restul fiind deja eliminată.

Citește mai departe

EVENIMENT

Casă cuprinsă de flăcări în comuna Poieni. Locuința se află într-o zonă greu accesibilă

Publicat

O casă din comuna Poieni a luat foc, miercuri seară. Pompierii intervin la fața locului cu două autospeciale, însă accesul la locuiință este îngreunat.

Pompierii din Huedin intervin cu două autoutilitare pentru stingerea unui incendiu care a izbucnit la o cas de lemn din comuna Poieni.

Potrivit ISU Cluj, incendiul se manifestă generalizat, iar casa se află într-o zonă greu accesibilă. Din fericire, nu sunt semnalate victime.

„Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin intervin în aceste momente în comuna Poieni, pentru a stinge un incendiu care a cuprins o casă din lemn. Din primele informații, incendiul se manifestă generalizat, pe o suprafață de aproximativ 30 de metri pătrați. Astfel, la fața locului au fost trimise două autospeciale, iar casa se află într-o zonă greu accesibilă. Din fericire, nu există victime”, a transmis ISU Cluj.

FOTO: Arhivă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate